- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
sparklyth
csendes tag
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vezérlés csere esedékes a kocsimban olajcserével karöltve. A kocsi egy Renault Megane III 1.5 dci 110 Le-s. Rönóéknál azt mondta a szaki, hogy 200-250 ezer körül és 4 órás munka. Majdnem leültem mikor meghallottam. Valóban ilyen drága lenne? Én max. 150-re saccoltam az egészet. Gyári vezérlést vízpumpával 50k-ért találtam. A szaki elmondása szerint azért ilyen drága mert gyárit tesznek bele... Pontosan miket cserélnek ilyenkor? Valahogy az az érzésem, hogy le akarnak húzni...
Előre is köszi a válaszokat![ Szerkesztve ]
-
sparklyth
csendes tag
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Akkor nem lehúzás, hanem valóban ennyibe fáj
Igazából szemnek tetszetős a vezetett digitális karbantartási könyv, de nem hiszem, hogy megér az nekem ekkora plusz költséget. A környékünkön nem igazán azt nézi, aki autót vesz, hanem inkább a kilométert. A vezérlést valahogy mindenki cseréli, ha új autót vesz, mert akkor biztos, hogy megvolt és jó... Ha meg a papírokat, számlákat elrakom, meg a kiskönyvébe beíratom, akkor az is dob rajta egy negyedet szerintem.
Én úgy gondolom, hogy fontosabb a rendszeres (lehetőleg jó) karbantartás egy megbízható szaki álltal, mint a csilli-villi márkapecsét. Hál' Istennek tudok egy helyet ahol megbízható szerelő van. Remélhetőleg vállalja...
Szerintetek melyik gyártmányt érdemesebb belerakatni, ha úgy döntök, nem a márkaszervízben csinálltatom? Gyári, Dayco, Ina (ha jól emlékszem Rob, ezt írtad még), vagy valami mást.
Amúgy olajcsere nekem is annyi volt tavaly 50k, bár ebben benne volt a gépre dugás is (cca 10k) mert akkor vettem és kíváncsi voltam mit mondanak róla a digitális hangok. -
sparklyth
csendes tag
Sziasztok!
Megkaptam az árajánlatot a megbízható szervízből a vezérlés+olajcserére. Ott max 200-ból kihozzák az egészet. Kettő fajta vezérlést írtak:
Dayco - 61.000
Gates - 90.200
Mindkettő a vízpumpával.
Bordásszíj 6010 Ft
Olaj 4,5*4210 Ft 18945 Ft
Olajszűrő 4800 Ft
Munka 6-8 óra 45000-60000FtA Daycot ismerem, jó márkának tartom. Gates-al nincs tapasztalatom.
Szerintetek melyiket érdemes választani? -
sparklyth
csendes tag
Renault Megane III 1.5dci 2012-es.
A márkaszervízhez képestsokkal olcsóbb még így is, ott 4 órát mondtak ugyanezen műveletekre.
Nyilván lehetne még spórolgatni itt-ott. Ahogy nézegettem a vezérlés szett árakat max 40k-ig ment fel, ha jól emlékszem. Egyedül a gyári találatam majdnem 50k -ért.
Szóval ha összehasonlítom, hogy a márkaszervíz vezérlés+olajcserét cirka 300 ezerből hozza ki 4 óra alatt (megjegyzem azt mondták, hogy egy napra legalább kell az autó), addig a márkafüggetlen az egészet kihozza 200 ezerből. Nem azt mondom, hogy ez olcsó és jó ár, de 100 ezret tudtam rajta spórolni, az meg nem kis pénz a mai világban. De bukom a digitális szervízbejegyzést. Persze attól még a papír alapú szervízkönyvében benne lesz. És tudom, hogy a munkát elvégzik szakszerűen, mert ebben a szerelőben megbízom. Még soha nem vágott át, pedig megtehette volna. -
sparklyth
csendes tag
Sziasztok! Először is Boldog Új Évet minden kedves fórumozónak és családjának!
A következő lenne a kérdésem: ma hajnalban indultunk munkába, alig tettünk meg pár métert mire a kipörgés gátló lámpája elkezdett folyamatosan égni, alatta kiírta hogy ESC CHECK valamint a engine hiba lámpa is világított folyamatosan (narancssárga villás kulcs ikon). Leállítottam ujra beindítottam ugyan úgy világít minden.
Valakinek valami ötlet?
Bejöttünk melóba minden "gond" nélkül, bár szerintem a kipörgés gátló kikapcsolt állapotban volt (beindítás után nem tudtam se ki se be kapcsolni). Érezhetően nem fogta semmi a pacikat, mint eddig.
A válaszokat előre is köszönöm! -
sparklyth
csendes tag
Köszönöm a segítséget! Meg nézetem mindenképp.
-
sparklyth
csendes tag
válasz sparklyth #73050 üzenetére
Hali!
Ez a nem semmi. Meló végeztével indulunk haza, mondom akkor be megyünk renault-ékhoz és meg nézzük milyen hibakódot ír ki. Alig, hogy elindultunk, pár méter után elaludtak a lámpák és úgy is maradtak. Mentünk több felé, de nem világított ki újra egyszer sem. Így nem vittem szervízbe.
Kíváncsi leszek holnap reggel jelezni fog-e megint vagy nem... -
sparklyth
csendes tag
Sziasztok!
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy Megane III 2012 1,5-ös dízelnek lenne most olajcsere, majd nem sokkal utánna műszaki vizsga is. Most áll 120.000-nél a kilométer számláló és ha jól tudom közelednek a "rettegett" karbantartások amik miatt nem szeretnek dízelt venni az emberek. Mivel teljesen láma vagyok a témához ezért érdeklődenék, hogy jól tudom-e és ha igen mik ezek a hibák (EGR szelep, kettős tömegű lendkerék, meg ilyesmiket hallottam), érdemes még műszaki vizsag előtt megcsináltatni ezeket a karbantartásokat vagy elég akkor ha nem megy át és/vagy utánna ha hiba jelentkezik?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest