-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
eTrade
tag
válasz sparklyth #69015 üzenetére
Sajnos a márkaszerviz mindig drágább mint egy maszek. Munka / óradíj és az alkatrészek ára is jóval magasabb, de lehívható digitális szerviztörténet lesz róla a Renault-nal, hogy valóban mikor és hány km-nél volt rajta vezérlés cserélve, ami pl. egy későbbi esetleges eladásnál jól jöhet.
-
rob210
Topikgazda
válasz sparklyth #69015 üzenetére
Jó ár.
Márkaszervíz ebből él.Egy rendes vezérléscsere során kapsz új szíjat feszítőt vízpumpát főtengely szíjtárcsát hosszbordás feszítőt szíjat generátor szabadonfutót.
Ilyen vezérléscsere évente egyszer van, pedig ez a rendes, de minden tulaj spórolni akar. (hozzá teszem a renaultnál is csak a vezérlést dobják le.)
Ennek se kerül az ára annyiba mint a renaultnál.
Mellesleg halkan jelzem gyári szettel már vilt garanciális bajom, daycoval inaval még nemRenault power
-
t.imi
addikt
válasz sparklyth #69015 üzenetére
Sokban függ, hogy melyik szerviz. Egyikben 15k az óradíj, másikban 22. Ebből lejönn még 10-15% az autó korának megfelelő. Nekem valahol 170k körül volt, szfehérváron 230k mondtak.
Igaz, sajnos még Rob sem tudott rájönni, mit baxtak el annyira, hogy kerreg mint állat.. Később a szerviz sem....
Renault szíj, görgő, ékszíj, görgő, vízpumpa, olaj, stb. -
MC Pite
veterán
válasz sparklyth #69027 üzenetére
A gyári olajszűrő és Elf 900 FT A3/B4 0W30, tömítés kb 16k olcsóbb webshopokból, 16790+2940+203, azaz alig 20K bármelyik autósboltban (ez már jobb olaj amint amit a Renaultnál tesznek bele! - az kb 2000el olcsóbb, ha kannás, de szervizeknél inkább nagyobb kiszerelés a jellemző).
Na most hogy bő 20.000 mennyire jó vagy nem jó ár olajcserére,(bruttó egy óra) döntsd el magad; de a legtöbb független műhely 26-30ból kihozza ugyanezt anyaggal együtt.
És ha tuti jó alkatrészeket/olajat használnának és csak jól csinálnának mindent a márkaszervizben,(lásd rob felsorolása vs rövid lista amit a renaultnál is csinálnak) nem lenne ezzel semmi bajom, de sajnos nem jellemző.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
válasz sparklyth #69055 üzenetére
Előre leszögezem, hogy értem én, hogy a szerviznek is meg kell élnie valamiből, de ez azért konkrét rablás....
A rezsidíj, az OK, annyit, kér, amennyit akar, az teljesen rendben van.
Alkatrészek bármilyen webshopban:
Gates készlet 40k körül
bordásszíj: 3k körül
olaj, 5l (5w30 DPF): 9k körül
szűrő (purflux): 1K körülÉs ezek full kisker webshop árak, ha a szerviz nagytételben vásárol, még van rajta valamennyi kedvezménye.
Nem azt mondom, rakjon a webshopos árra 20%-ot, mert ő szerzi be, meg ő gürcöl vele, ha rossz alkatrészt kap, de ezek a dupla-tripla árak, azért pofátlanok.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
t.imi
addikt
válasz sparklyth #69083 üzenetére
Nekem gyári cuccokkal 2k körül lett volna.
Sima szerviztől szerintem sok a 2k, pláne, hogy 5-10k óradíjjal melóznak. Az anyagból befolyó~45% hasznot nem számolva.
Itt a számla, ebben egy lengőkar, első, hátsó fék csere hozott anyagból, fék ellenőrzés is benne van. Ha fontos a digi szervizbejegyzés.... számla -
sparklyth
csendes tag
válasz sparklyth #73050 üzenetére
Hali!
Ez a nem semmi. Meló végeztével indulunk haza, mondom akkor be megyünk renault-ékhoz és meg nézzük milyen hibakódot ír ki. Alig, hogy elindultunk, pár méter után elaludtak a lámpák és úgy is maradtak. Mentünk több felé, de nem világított ki újra egyszer sem. Így nem vittem szervízbe.
Kíváncsi leszek holnap reggel jelezni fog-e megint vagy nem... -
lsebestyen
addikt
válasz sparklyth #76524 üzenetére
Szia!
Bár nem vagyok dízeles, de pl az EGR és a kettőstömegű is olyan alkatrész ami nem egységesen "kopik" a használat során, nagyban függ a vezető stílusától (pl ha alacsony fordulaton jár vele, akkor a kettőstömegű előbb megkotlik), sokat városozik akkor hamarabb koszolódik el az EGR, konkrétan rátapad a korom. Ez főleg városi használatnál fordulhat elő, mivel nincs lehetősége rendesen kiégnie a rendszernek.
Mindkettőnek van előjele. Kettőstömegűnek a legszembetűnőbb, ha leállításkor "becsörög" a motor. Ha az EGR már kokszos, akkor alapjárati problémák lehetnek, illetve a műszerfalon megjelenik a sárga lámpás is.
Műszakin ezeket amúgy annyira nem szokták nézni, ha igen akkor az már nagyon a végét járja. Nyilván check engine-es kocsi alapból bukó.
Szóval attól még, hogy 120k van a gépben simán lehetnek még jók ezek az alkatrészek.
-
rob210
Topikgazda
válasz sparklyth #76524 üzenetére
Műszaira a fék és a lengéscsillapító, legyenek rendben, és ne legyen hibakód, kb. ennyi.
Kettőstömegű karbantartás az mi?
Azt vagy cserélni kell ha ráz, vagy nem szabad hozzányúlni.Viszont ha 120e van a kocsiban javaslom a mielőbbi vezérléscserét, mert ha az elszakad na akkor megtudod mi a drága karbantartás.
Renault power
-
dssport
tag
válasz sparklyth #76524 üzenetére
Ezzel a 2 tétellel csak akkor kell foglalkozni amikor hibajelenséget produkálnak. EGR-t ha úgy van elhelyezve, (ehhez típusspecifikusan nem értek) a szívócső eltávolítása után elképzelhető, hogy lehet szemrevételezni, diag műszerrel megmozgatni, ha nagyon kormos, olajos, ragad akkor éppenséggel ki lehet tisztítani, de szerintem ezért kár leszerelni. Előfordulhat, hogy a takarítás nem segít, vagy akár ront a helyzeten. De ismétlem ha rossz, azt megérzed. Főleg egyenletes tempó után, gázadásra torpan, rángat, nem megy, hibakód stb...
Ha valaki nagyon nagyon nagyon precíz akkor az EGR takarítás úgysem jelent semmit. Olyan mint egy parlagfüves telken lekaszálni a gazt közvetlenül a tuja körül. Csináltál valamit, de attól még rohadtul tüsszögsz tovább... Fojtószelep, szívócsonk ettől még ugyan úgy áll a retekbe. Geometria leragad stb....
Kettőstömegűt majd kuplungcserekor kell ellenőrizni, ha jól vezetsz bőven 200k felett. Indításkor, leállításkor nyomd ki a kuplungot, ne használd túlzottan alacsony fordulaton az autót, plusz ne járj sok gyorsulásira résztvevőként.
Azt hogy ennek az autónak az olaj illetve üzemanyagkörében vannak-e olyan specifikus ,,rejtett" szűrők amiket kell takarítani, cserélni (1.6 HDI-hez hasonlóan) majd megmondják a guruk, én nem tudom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi belépő szinten
- Milyen légkondit a lakásba?
- Fűnyíró topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Építő/felújító topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen