-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
senior tag
válasz hegyvarig #24728 üzenetére
Nem tudok ilyesmirol.
Viszont bizonyos tipusoknal elegge zsebbenyulos tud lenni egy ket alkatresze ara.
Igazabol aki ilyesmit keres, az esetek nagy reszeben ugyse racionalis dontesbol veszi, hanem az erzes amit nyujt, hogy egy “kozosseghez” tartozik. Kb kicsit mint autonal az Alfasok -
nyogo83
senior tag
válasz #31733248 #24730 üzenetére
Ne haragudj de ez ugy hulyeseg ahogy van
Aki Vespat akar venni, az nem azert akar mert szuperjo futomu, uber technikai megoldasok, stb stb, hanem elsodlegesen a formavilag es a stilus miatt.
Legyszives mutass mar Japan Vespa "konkurens" robogot. Ha most jossz az SH-val, mivel abbol eleg sokat eladnak olaszban, akkor az pont nem konkurenciaja mivel teljesen mas vilag a ket robogo es mas miatt veszik meg.
Kicsit lesarkitva mintha egy Harleyt hasonlitanank ossze egy Hondaval. Kb ugyanez a helyzet a Vespa vs mas gyartok robogojaval.
Aki tulajdonosokat ismerek (a normalisabb, nem elvakult emberek) azok pont a kinezete, hangulata miatt veszik meg, nem azert mert jobb barmiben is egy masik markanal.
Arrol nem is beszelve, hogy egy egesz klubb, kultura epult kore es a tulajdonosok nagy tobbsegenek ez egyfajta hobbi is, hogy ehhez a "kozosseghez" tartozik. Vespas talalkozok, borzek, klubbok, kulonfele kiegeszitok, sisakok, ruhazat stb.
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #24732 üzenetére
“Diszbuzi” nem akartam leirni, de ez ez is elhangzik sokszor
A Vino az annakidejen pl nyiltan a Vespa konkurrensenek keszult, de 125-ostol nagyobb nem nagyon keszult belole, plusz egy ideje mar befejeztek a gyartasat. Regebben meg volt par probalkozas a gyartoktol, foleg 50-es kategoriaban hasonlo designban csinalni egy ket modellt (Honda Today, Giorno, Aprilia Habana, stb), de ugye akinek Vespa kellett, azt nem nagyon hatotta meg mas gyarto.
-
nyogo83
senior tag
Amugy vicces, hogy pont most jott elo ez
Ma az egyik motorkereskedesben voltam hosszabb ideig pest mellett es a 1,5 ora alatt 3 Vespat vettek plusz telon berendeltek egy Vespa Elettrica-t. Mondta is az elado srac, hogy most nagyon veszik, nem is erti mi van.
Az is igaz, hogy mindegyik vevo csaj volt -
nyogo83
senior tag
válasz #31733248 #24737 üzenetére
Engem is meglepett mar eleve az, hogy a motoreladas ennyire porog, mert ezeken kivul meg Aprilia RX-et Derbi Sendat meg egy Piaggio Typhoont vittek el, de ugy, hogy bejottek ezt meg ezt kerem, aztan papirozas. Lehet veletlenul pont egy ilyen idoszakot sikerult elkapnom.
Mondta is az elado, hogy nem erti mi van, nem ez a jellemzo, foleg nem a karanten ota a hebe hoba lezengo erdeklodokhoz kepest. -
nyogo83
senior tag
válasz Hauptmann #24778 üzenetére
Szemely szerint nem tartom szakmainak barmilyen autos de foleg motoros temaban irt tesztjet Winklernek.
Ugy kell kezelni, mint ha ezt egy atlagember irta volna elso benyomaskent.Ami szomorubb, hogy sajnos sok kulfoldi teszt alapjan is hasonlo velemeny korvonalazodik az uj Madisonrol mindenhol Helyenkent silany, olcso megoldasok, nem tul jol sikerul felzarkozni a 2020-ban elvart szinvonalhoz es ezt az ara nem igazan tukrozi.
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #24821 üzenetére
Neha tobbet kibir mint az ember gondolna
Egyszer volt egy olajnyomas gondokkal kuszkodo autom. Tudtam hogy hol megy el az olajnyomas(HF-ben a veztengelyeknel), ha tartosan 20 fok felett volt az idojaras, akkor jopar km utan alapjaraton pislakolt az olajnyomas visszajelzo, gyengebb volt a motor, volt hogy lefulladt.
Mivel full blokkfelujitast akartam csinalni, nem foglalkoztam vele, muszaly volt maszkalnom amig nem jut ra ido
. Majdnem 5000km-t beleraktam, mire eljutottam odaig hogy szetszedjem.
Hajtorud+fotengely csapagysort csereltem(minimalis kopas latszodott), de hengerfal, dugattyugyuruknek semmi baja nem volt(persze kapott uj gyuruszettet).
Nem gondoltam en se, hogy gond nelkul kibirja, raadasul nem is finomkodtam vele.(ugy voltam vele, hogy r*hadjal meg )Az mar mast teszta, hogy fullos felujitas utan 2 honappal egy kamion kiutotte a hatso hidat a helyerol es GTK lett
Nyilvan egy kis robogo/motor blokkban maskepp mukodik a keneshiany, eleve kisebb mennyisegu olaj, mas erokre tervezett alkatreszek, stb, csak azert irtam, hogy vannak “csodak”.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz rstwingo #24825 üzenetére
Mit jelent, hogy nem birja megmozditani? Kiforog rendesen sztenderen? Elindulasnal mielott megprobalna elindulni, akkor is?
A szivotorolban a membrant nezted, rendesen zar?
A karbival minden rendben?(teljesen tiszta, illetve 70-es szetthez valoszinuleg picit nagyobb fuvoka is kellene). -
nyogo83
senior tag
válasz rstwingo #24827 üzenetére
Szimmering illetve fals levego hibat konnyen kitudod szurni. Barmilyen magasra is allitod az alapjaratot, a keverekcsavart teljesen betekerve le kell hogy alljon a motor. Ha fotengely szimmeringnel falsol, akkor nem nagyon fog leallni.(illetve lehet meg keresgetni a klasszik fektisztitoval fujkalas a karbi kornyeken modszerrel)
Lekotott legszurohazzal probaltad esetleg?
Gondolom az uszoszint is rendben van a karbiban, esetleg meg a benzincsapot nezd meg, hogy rendesen jon-e belole uzemanyag. -
nyogo83
senior tag
válasz rstwingo #24830 üzenetére
Ha elvileg a karbival es az uzemanyagellatassal minden rendben van, akkor nagyjabol csak tippelni lehet igy tavolbol.
Gyertyakeped milyen?
Az uj hengert milyen hengertalp tomitessel es hengerfej tomitessel raktad ossze?
Prestavot nem mertel mikor osszeraktad? (0,8-1mm korul okes, az ala es nagyon foles se kellene menni).Ha a hajtasnal lenne gubanc, akkor nem fulladna, max erolkodne indulna. Ezt inkabb a kuplung kisrugok hibaja okozza, hogy mar alacsony fordulaton nyitva van, es nem engedi a variatort/fotengelyt normalisan kiforogni indulaskor.
-
nyogo83
senior tag
válasz rstwingo #24834 üzenetére
Hengerszett melle adott tomitessel nem kellene gond legyen, de volt mar ra pelda, hogy nem volt okes.
Egy vastagabb 1-1,5mm atmeroju forrasztoont a gyertyanyilason keresztul beledugsz a hengerbe, majd a dugattyut felsoholtpontra tekered, hogy osszenyomja.
Kiveszed es tolomerovel megmered mennyire lapitottad, igy megkapod a dugattyu-hengerfej kozotti hezag(prestav) vastagsagat. -
nyogo83
senior tag
válasz rstwingo #24840 üzenetére
Tudom, hogy irtad hogy a karbival minden rendben.
De egy hosszabb teligazas menet utan azonnal allitsd el es nezd meg a gyertyakepet.
Esetleg megprobalhatsz a subertun emelni 1-et, mielott a fuvokahoz nyulnal, az nem kerul semmibe.
Tippre azt mondanam, hogy keves neki a fofuvokad(70-es es 70-es hengerszett kozott is lehet kulonbseg ilyen szempontbol) -
nyogo83
senior tag
Sisakplexin meg nem probaltam.
Igazabol ez a vizlepergetos dolog is olyan, hogy kell neki legalabb 60-70Km/h-as tempo, hogy elkezdjen lemaszni a vizcsepp, szoval ezt se ugy kell elkepzelni, hogy szinte ledobja a cseppeket magarol
De lathatoan kevesebb csepp marad rajta, nem egy hatalmas osszeg egy 200ml-es Rainx, ki kell probalni. -
nyogo83
senior tag
válasz Badboys #24901 üzenetére
Amikor ki van adva az ellenorzes, akkor a kipufogon kivul a fekkar-lampak-visszapillanto szentharomsagon keresik az E-jelet.
Ugyanez igaz a muszakin is, mostmar aki nagyon berezelt az utobbi idokben a vizsgabazis ellenorzesektol, szinten elzavarnak ha nem stimmel.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #24903 üzenetére
Nekem anno a Hyon nezegette a rendor, de mondtam neki, hogy ha az egesz motoron barhol talal egy E jelet, akkor szoljon Mondjuk igy pont sikerult kibekkelni, hogy Dominator dob volt felrakva a legnagyobb DB killerrel, amivel hangos se volt es nem logott ki a motor gyari kinezetebol.
De a tukortol a fekkaron keresztul mindent nezegetett, kereste a beleutott feliratokat.Szoval szerintem a rendoron is mulik, mennyire akar “talalni” valamit.
Amugy ez egy igazi parasztsag, haver azert kapott figyelmeztetest a boltjaban ellenorzeskor, mert a szervizeben tart Nissin fekbetetet(nem tudom melyik tipust), de gixxerekhez azt viszik mert allitog kurva jo.
Nincs benne E jelzes
Szoval okosan felmatricazta mindet, hogy “kozuti forgalomban nem hasznalhato”, igy mar szabad arulni.
Vicc. -
nyogo83
senior tag
Nem tudom ki ismerte, (te astro12 tuti, mert voltal nala), de Szikszai mester elhunyt
Egyel kevesebb oreg mester... -
nyogo83
senior tag
válasz Tothgera30 #24940 üzenetére
Ha jol remlik neked 100-as a Scarad, annak meg illik megfutnia siman a 100-at, nem?
-
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #24969 üzenetére
Akkor en soha nem leszek oreg roka
Minden jarmuvel szinte nullara valo megallasig motorfekkel erkezek(visszavaltogatva) es amikor mar megallt akkor rakom ki uresbe.
Abba most nem mennek bele, hogy bizonyos helyzetekben akar veszelyhelyzetet is elkerulhetsz, ha uresben valo gurulas kozben valami miatt szukseged lenne arra, hogy gazt huzz es akkor meg ujra a valtassal vesztegetni el az amugy is keves tized masodperceket. -
nyogo83
senior tag
válasz Burt1793 #25005 üzenetére
Nekem a legemlekezetesebb, mikor penteken hazaerve a parkoloban osszefutottam haverral, aztan annyira elterelte a figyelmem, hogy benne hagytam a kulcsot a motorban. Se lezarva, se semmi.
Hetfo reggel meg meloba indulas elott full ideg voltam, hogy nem talaltam sehol a kulcsot
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #25103 üzenetére
Beleteheted, ha nagyon nem akarsz gyari 15W-t, a hidegen higabb olajanak ugyis a nagyreszet addig eszi meg, amig be nem melegszik.
Remlik, hogy eleve kompressziod is a gyari alatt van, szoval valahol mindenkepp elfogja fogyasztani. Az hogy hidegen nem "kuzd" a 0-as vagy az 5W-s olajjal ameddig be nem melegszik, a te esetedben nem feltetlenul jo, mert hidegen meg a hezagok is nagyobbak, szoval a vekonyabb olajat ugyanugy fogja enni.En a helyedben 15W ala nem mennek se telen se nyaron, barmit is mutat az olajnyomas, de ez en vagyok
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #25107 üzenetére
Mindenkepp a gyari 15W50-et problad meg. Valoszinu azzal is lesz minimalis olajfogyi, de nem annyi mint a hidegen nagyon hig olajjal.
Egyebkent nekem a 125-os Madison nagyon nagyon minimalisan csipegette a Xado 10W40-et(5000Km/1dl), pedig annak hibatlan allapotu volt a blokkja(ertem ez alatt, hogy gyari kompresszio es szinte nulla veszteseg), mig minden mas olajjal semennyit nem fogyott 5000Km alatt.Meg teljesen hibatlan allapotu blokkoknal se ternek el hidegen higabb olaj fele ezekkel a regi blokkokkal. Egyszeruen az illesztesi hezagok, olajozas, stb. ugy lett tervezve hogy a gyarilag megadott olaj lesz tuti vele.
Erre utal, hogy meg a melegoldali viszkozitas sem a szokasos 40-es korul van megadva gyarilag, hanem 50-es, ebbol nagyjabol kovetkezik, hogy hidegen se "tul szoros" minden.
Ameddig alapjaraton megvan a 0,7-1,0bar koruli olajnyomas, addig nincs nagy para. -
nyogo83
senior tag
válasz FeniX- #25152 üzenetére
Nem tudom, hogy nalad van-e valami mokolva vagy nem, de kb igy kellene kinezni a kabelezesnek.
Piros-Sarga: biztositek felol jon fix +12 gyujtasra, valamint megy a vilagitas releje fele (amit az ECU kapcsol, gondolom inditozaskor leveszi a vilagitast ezzel).
Ez a +12 kozvetlenul megy a fenykurt kapcsolojahoz ami kapcsolja ezt a lampa fele a sarga vezetekre.
A reletol megy egy keken +12 a tavolsagi/refi kapcsolojahoz. Ez kapcsolja vagy a sarga vezetekre vagy a zoldre a lampatest fele.Szoval en a regi kabelezest megszuntetnem amit pluszba beraktak. Ha normalisan akarod bekotni, akkor a kodlampanak adsz egy negativat (fekete), majd a reletol jovo kek kabelre (ami megy a refi kapcsolojahoz) csatlakozol es oda raksz be egy sima kapcsolot amivel majd tudod kapcsolni a kodlampadat.
Igy megmarad az a funkcio, hogy ha ugymarad a kodlampad, akkor inditozaskor az ECU letudja kapcsolni a plusz terheles miatt. Gondolom a mostani kapcsolo valami vilagitos/visszajelzos kapcsolo. Ha azt szeretned hasznalni, akkor adsz neki meg egy negativot is.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz FeniX- #25155 üzenetére
Ha az index ugy is gyorsan villog, hogy elol/hatul eg, akkor max a rele lehet a ludas.
Mindenesetre az izzok aljazatat takaritsd meg, esetleg az indexrele saruit/csatlakozoit.
Azon kivul, hogy a hatso indexnek kozos a testpontja a feklampaeval, illetve a feklampa kapcsolok ugyanarrol a barna +12-rol kapjak a feszultseget mint az indexrele, mas kapcsolatuk nincs. -
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #25366 üzenetére
Tavaly augusztusban egy uj 125ccm-es motorra kb 120e korul volt a forgalomba helyezes.
Regado 50 korul, eredetvizsga+atiras 34-35k korul, elso egyedi muszaki 27e.
Szoval normal uj motornal amivel plusszban kell szamolnod, az az elso muszaki + regado(erre talalsz kalkulatort).Az Onroadon volt is tavaly cikk az egeszrol [link]
-
nyogo83
senior tag
Induktiv jeladotol jovo jel triggereli a CDI-t, hogy adjon gyujtast. Ahogy a harangon levo fem elhalad elotte, feszultseg indukalodik a tekercsben, ez a "trigger" jel, amire a szikrat adja.
Ezt a feszultseg jelet nem ugy kell elkepzelni, hogy van 5V- nincs 5V, hanem egy teljes szinusz hullam jelformaban, fel es lefuto jelalakkal.
A CDI-nel van egy kuszob ertek amit a jeladotol jovo feszultseg ha meghalad, akkor ad szikrat.
Az ellenallas es a multimeterrel mert feszultseg csak egy nagyon durva es kozelito merest ad, tutira oszcilloszkoppal lehetne ellenorizni a megfelelo mukodeset, mert akkor lehet latni a kuszobertekeket es a jelalakot, lehet hogy az induktivitasa mar nem megfelelo a tekercsnek pl.
Az indukalt feszultseg merteke pedig nem csak a tekercs allapotatol, hanem a harangon velo fem trigger jel es a jelado kozotti megfelelo legrestol is fugg.
Szoval ha pl nagyobb a legres akkor alacsonyabb feszultseg fog indukalodni.DigitXt: lenyegeben rovidebben leirtad mi lehet meg a problema
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
"Az viszont érdekelne, hogy honnan tudja mikor van munka ütem, mikor van kipufogás?"
Tobb fajta megoldas letezik nagyon regrol a mostani technikaig a befecskendezos rendszereknel erre.
A regi faekegyszeru befecskendezos rendszereknel nem foglalkoztak a kulonbozo utemek azonositasaval.
Egyszeruen minden fordulatnal szikrat adott, illetve minden fordulaton fecskendezett. A befecskendezesi mennyiseg pedig fele annyi volt, mint amire szukseg volt, hiszen kipufogo utemnel a zart szivoszelep moge fele mennyiseget fecskendezte, amit aztan a kovetkezo szivo utemben a masik fel mennyiseggel egyutt a hengerbe jutott.Aztan ahogy jottek a kulonbozo szenzorok, illetve kicsit gyorsabbak lettek az ECU-k, bonyolultabb dolgokat is ra lehetet bizni. A megfelelo utemet a MAP szenzor altal mert szivocsonyomas valtozasbol (szivas utem-alacsony szivocsonyomas) illetve a fotengely gyorsulasbol (munkautem) tudja meghatarozni, sokszor alacsony es magas fordulatokon a kulonbozo erteket figyelve/kombinalva.
Itt mar azert meg lehet biztosra allapitani, mikor szukseges a gyujtas/befecskendezes. -
nyogo83
senior tag
"Úgy méregettem ha nincs 10 V indítózáskor"
10V alatt eleg sok ECU reseteli magat. Szoval kb inditozakor amikor egy bizonyos feszultseg szint ala behullamzik a feszultseg, akkor szepen folyamatosan mintha megszakitanad a tapellatasat(ilyenkor nyilvan se gyujtas, se befecsi nincs).
-
nyogo83
senior tag
-
nyogo83
senior tag
Amugy ilyenkor ha van lehetoseg, erdemes ranezni ugyfelkapun is.
Pl az altalad linkelt Burgi kulfoldrol jott 2013-ban, 29e km-el. 8 ev alatt ennyit futott es 7 tulajdonosa volt ezido alatt.2013.07.15. 29 216
2013.07.16. 29 216
2014.05.29. 31 053
2014.05.29. 31 053
2014.06.06. 31 053
2015.05.04. 31 839
2015.06.24. 33 218
2015.09.26. 35 216
2015.09.26. 35 216
2017.07.20. 37 848
2019.04.14. 38 650
2019.07.03. 38 959
2019.07.03. 38 959
2019.07.10. 39 083 -
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #25729 üzenetére
Ha a gyari belevalo olaj van benne, akkor a legbiztosabb egy nyomasmeres lenne, akar az olajnyomas gomba helyen. Legalabbis en addig nem lennek nyugodt, amig nem latok tenyleges olajnyomas erteket. Aztan ha megvan, akkor utana lehet fejettorni, hogy mi miatt nincs megfelelo nyomas
-
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #25729 üzenetére
Egyebkent az olajnyomas gomba altalaban 0.3-0.4Bar nyomasnal kapcsol. Alapjaraton 1200-1500 korul minimum 0.5-1.2Bar nyomasnak, emelt fordulaton 5-6000 korul 3-4Bar olajnyomasnak meg kellene lennie.
Ha jo az ertek, akkor nyilvan a gomba, ha nem, akkor van az olajpumpanal nyomasszabalyozo szelep, arrafele erdemes nezelodni, nem-e ott engedi el a nyomast. Ha pedig az sem, akkor mar olajpumpa kopast nezni, ha az sem, akkor gyanus hogy a hajtokarnal megy el a nyomas.
Nem irtad melyik Italjet modell, de ha regebbi piaggio blokk, akkor valami rokon jarmunek kellene levadaszni a manualjat(regebbi Vespat pl). -
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #25902 üzenetére
Olajnyomast egy nyomasmero oraval lenne erdemes megmerni, amihez kellene egy adaptert gyartani az olajgomba helyere.
Mar csak azert is mennek biztosra, hogy nem-e valami szar testelesi pont miatt szivat, vagy tenyleg keves a nyomas. Mert az, hogy fel-leteszed tamaszra, nem kellene hogy valtoztassa az olajnyomast -
nyogo83
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen