-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5310 üzenetére
Én a helyedben néznék bele Dr. Pulley görgőket is.
Csodákra képes, ami a teljesítmény optimalizálását illeti.Amúgy tökugyanolyan 20x12-es görgő van benne, mint a
"nagy" Majában, csak ugye 6 db, nem 8. Mármint a gyári
varióba: a Multivarba hirtelen meg nem mondom... 20x17?Mindegy. Ma próbálok egy 14-es pulit. Kíváncsi vagyok.
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5312 üzenetére
Bocs, tévedtem, 20x12 az a 125/150/250-es Majában van: a 180 unikum.
A puli pont azért jó, mert kevesebbet pörög vele motor... növeli a végáttételt!
Mondjuk nálad most nem ez a gond, mert így is tökig nyit a varió - hiszen a
hézagoló állítja meg. Szóval nálad nem sokat hozna, hézagolót kéne belőni.
(Esetleg simán nehezebb görgőket rakni bele, mint a 10,5-es Malossi.)Nincs szerszám, nincs szerszám: hát volt ez bármikor probléma nálam?
bogyó: értem én! De nekem nem lenne szívem 8000+ fordulaton tekerni egy
sima országúti tempónál, s vegyük figyelembe, hogy ez 20LE-s 250-es gép:
egyszerűen szarul van áttételezve. (Mintha Te nem használnád ki a Csótány
összes fokozatát, hanem megállnál az utolsó előtt eggyel - vagy kettővel.)Mondjuk az is igaz, hogy imádom ezt a sötétkék dögöt. De akkor sem
tervezhetek vele hosszú távra. Előbb-utóbb* kész a Madison, az mégiscsak
30 LE. És 150 a vége: sokkal "túrabarátabb" gép. Bár "városbarátabb" nem!
"Mukábajárás" barátabb meg végképp nem a 2x-es fogyasztása miatt, LOL.*: tényleg huszi, CityBike kussol a vezérműláncról? Tegnapra ígérték...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5316 üzenetére
Érdekes: én ilyen hajtóműolajat raktam bele 2 éve, nem motorolajat.
"Nem érkezett meg, keddre ígérik nekik..."
Az önmagában nem baj. Jobb a november 4., mint a február 28.Kell a fordulatszámmérő? Megyünk Gergőhöz, lekapjuk a Madisonról.
(Amíg álldogál ott alkatrészhiány miatt, addig ugye minek... Amúgy meg
akartam egy 9000-ig mérő, olajnyomás kijelzővel felvértezettet. Csak az
a baj, hogy a KOSO mérce magában elég húzós összegbe fájt anno.)[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #5327 üzenetére
Megnéztem a manualt. A karbantartásnál ajánlott olaj ugye Yamaha saját, ahogy nézem a gyár nem igazán adja meg a viszkozitást hozzá.
A specifikációknál pedig 10w30 type SE olaj. Namost abból kiindulva hogy SE minősítésű olaj már csak történelemkönyvekben (ha egyáltalán) létezik, elég igénytelen valószínűleg az olajminőségre, úgyhogy látva ezt én azt mondanám hogy a 80w90 hajtóműolaj és a 10w30 motorolaj is jó lesz oda. (kb.: amelyik olcsóbb - szerk.: bár én a sima motorolajat használnám bele)
Ha hajtóműolajat veszel, akkor viszont szerintem GL4-et vegyél, GL5-el bajok lehetnek öreg jármű esetében - van valami korrozív adalék benne ami megesz egyes színesfémeket.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz huszi.gyb #5335 üzenetére
Hajtóműbe mehet a 80W-90- Van benne elég km és nem mai gyerek, gondolom az olajcsere sem volt sűrűn eszközölve. Idővel a hajtóműben is megnőnek a hézagok. Az olajat a fokaskerekek tolják szét, szóval amíg olaj van benne az menni fog. A 10W motor olaj viszont a megnő hézagok miatt már nem csillapít eleget a foghézagok között. Szóval melegen elfolyik és elvékonyodik. A hajtómű olaj vastagabb marad. Normál körülmények között a csapágyazás növelt hézagú nagy fordulatú csapágyak, ezek elbírják a hajtómű olajat. Szóval ha csendesebbet szeretnél akkor hajtómű. A motorolaj használatával, könnyen lehet hogy visító hang előjön a hajtóműből.
(#5336) DigitXT: Vastagabb olajjal is hangja van? 80W-90[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5348 üzenetére
OLX. Egypálcás. Alig használt. 14 grammos.
Érzésre megy mint a golyó. Dinamikus váltás,
jobb motorfék, simább gyorsulás, minden.
Ha még lesz a szezonból GPS-szel validálom.üszök: köszi! (Jövő évi szállítással jöttek már,
ha a vége az, hogy japánból rendelik be, lol.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5352 üzenetére
Tudod, tavasszal domborítania kell a gépnek, hogy jó áron menjen el.
Az más kérdés, hogy a dolog szórakozás része az enyém! Habár maga
a szerelés, a csavarok pótlása fene tudja, mennyire szórakoztató.Mindenesetre a tudat, hogy épül-szépül-javul-okosodik a gépsárkány
az jó. Eddig "nulla költséggel"! Most ugyan befektettem 5K-t. De sebaj!Rezsióradíjat direkt nem számolok magamnak: szép hobbi ez is, hehe.Inkább az aggaszt, hogy esős időben be fog ázni a csomagtartó. Mert
az egyik sarka lyukas/a kerék odaveri a vizet: a kárpit csak eltakarja, de
az halottnak a csók. Ki kell pótolni az anyagot/leszigetelni rendesen...Szerk: rémesen lassú ez a Motorola Defy, Boat Browser kombó...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5386 üzenetére
200 forintosat 1000-ért. Azért remélem bírni fogja.
Jah, érdekes, hogy alattam minden 6-ot eszik, LOL.
(Mondjuk így, hogy nincs óra, lehet, elszámoltam a
távolságot, és azért. Még megpróbálom kibogozni...
Ha nem 177 km-re tankoltam 10,54-et, az oké...)Nem én hajszolom 8000 fölé... ha elfogy az áttétel,
evidens, hogy feljebb kell mennie. Amíg vált a varió,
kiváló* 6000 körüli fordulatszámokat produkál.*: megjegyzem, nem is könnyebb görgőt vettem!
Nehezebbet. A gyári ~12g, ez 14g. (Le is mértem.)bogyo112: ez 250-es. nem kell qrvahosszú lejtő.
Erőből leforgatja a variováltót a "végégig" sík úton is.Ami gond volt ugye, hogy tele volt dzsuvával, tehát
a maximális áttételt soha nem érte el. Kipucoltam,
máris esett a fordulat végsebesség környékén. DE
még mindig elég alacsony volt a végseb.! Mert így
sem volt meg a maximum kiemelés (gyári görgők):
a Dr. Pulley segítségével már lehet 100 fölé menni.
(GPS által mért adatok... 102 volt ma este a max.)Buszos ötlet jó, de A+B jogsival nem lehet vezetni.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #5386 üzenetére
Akkor ott valami rohadtul el van áttételezve: 6500 RPM fölé csak qrva hosszú lejtőn foroghatna...
(#5387) DigitXT: (DEGEC ON): járjál busszal, a BKV imába foglalná a neved, ha a csuklós busz is kijönne 6l-rel százon...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5396 üzenetére
Nem csak fülre.
Amúgy bogyónak megint igaza van.
Vannak zenész hajlamaim is.Végsebesség teszt: 2012-04-04
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5402 üzenetére
Nahát, még szaxi is... Azért fexik úgy nekünk a szopóroller.
Én is pont furulyáztam () éveket. Kijártam a zeneiskolát. Meg a
továbbképzőt... Azért a zeneakadémiát már kihagytam, LOL.HGabor89: én merem csapatni vele 90-nel is: összebarátkoztunk.
Azóta amúgy javult a fordulatszám/sebesség aránya, egyrészt a
pucolás, most a tuning-görgők miatt. Csak utóbbi került pénzbe,
előbbi csak egy pár ősz hajszálba, meg jó pár óra melózásba.Ezt a 6 litert egyébként én nem hiszem el. Szerintem valamit
elszámoltam. (Mint írtam, megdöglött a telefonom, amibe eddig
írtam a dolgokat: úgy kellett fejből rekonstruálni merre jártam...)Hányszor tankoltam? Most másodszor. Szinte tele volt, amikor
átadtad: még ha nem is teljesen, de akkor is 245 kilit elmentem
vele. A végén már jelezte, hogy tartalék állásban van, de csak
10,64-et sikerült beleszuszakolnom... Pedig elvileg 12L-es tank,
és amikor jelzi, akkor már csak 2L van... Lehet hamarabb szólt?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5421 üzenetére
Kifejezetten a 180-as Majára volt... Ha még nem rohadt szét.
(Polcon van, ahol a motort is tartottam. Télen hűvös helyiség.)Szerk: nem használom már évek óta. Egy télen használtam.
Nekem kicsit para volt belebújni, meg vészvillogózni. Meg hát
szélesebb is tőle a kormány, vigyázni kell... Egy próbát megér.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5432 üzenetére
Ugyan! Szombaton gyönyörűen ment, ma reggel is pöcc-röff, ahogy kell!
Segített rajta, hogy kapott egy kis WD40-et az indítómotor betápja.
(Kereket szerelni még mindig nem volt kedvem/időm, de lassan már érik
az óra helyrepofozása. Remélem nem új meghajtó kell, horror az új ára.)Btw. kicsit balra húz a gép: lehet a berágódott kormánycsapágy miatt?
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5463 üzenetére
Megjegyzem, tényleg fapad az az Ignis, pedig írja "elektromos ablak elöl",
erre ott a kurbli. Btw. ár nélküli hirdetést van, aki megnéz? Szvsz az gáz:
azért legyen már (vmi) elképzelése az eladónak, hogy mennyit (k)ér, nem?ON: nézegettem az 5000 rpm-es dolgot. Sík úton most GPS 60-at tart ott
a gépsárkány. Emelkedőn persze meglassul picit, lejtőn meg megindul.
Hasonlóan: 4000-en laza városi tempót el lehet krúzolgatni 40-50 között...
Ellenben pl. tartott 6000-en városban nix, mert ahhoz kisebb sebességnél
le kell nyelezni, ha meg már megvan a tempó, inkább (GPS)80 tartomány.Egyébként megy a motor GPS 100 fölé, de hideg van a "száguldozáshoz".
Siettem venni Neocitrant, hogy ha megfáznék a motoron legyen mit inni.Ja, és qrvajó a lámpa, vaksötét országúton is...! Szerintem HGabor89 nem
is ismerne rá a gépre. Már csak a fránya óra van hátra: jellemző, hogy
azzal akartam kezdeni, de mindig tolódott, mert nem fűlt hozzá a fogam.Reggel muszáj lesz kiszedni a kereket, btw. tök sima érzékelő van benne,
semmi olyan extra, mint a 2000-es szervizmanuál írja -> 2002-es, és le se
tagadhatná, hogy olasz import (nem csak a címke miatt a műszerfalon), a
kasztni kódjában is benne van, hogy Olaszország volt a cél. 5SJ2-080 D
(A D meg a színkódja, nagyon sötétkék metál: tényleg. Szóval gyári fény.)
Kis Maja üléséről ugyanez nem volt elmondható, lásd az 5XL/5DS esetét...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5509 üzenetére
Hátööö: ugye az egy bontott sz*r volt, eredetileg nem kapcsolt egyáltalán.
Aztán úgy tűnt, hogy megjavul. Olyan sokat nem használtam, de eddig bírta.
Gondoltam, hogy át kéne rakni az indexkapcsolót a régiből, mert azzal soha
semmi baj nem volt csak a lámpakapcsolóval. De nem akartam forrasztgatni.Mégegyszer nem.Kéne menni gurulni egyet, hogy ne csak sírvaröhögős bejegyzések legyenek.
-
Grillo
senior tag
válasz huszi.gyb #5509 üzenetére
Nekem is így kezdte a Gulliver, aztán miközben a fesszabályzó szépen lassan feladta, magával vitt még egy-két relét és izzót... mondjuk 1 hét motorozás alatt.
Elhoztam a Scarabeot a hídról, nem bántotta senki szerencsére. Holnap még próbálok vele mókolni, aztán felhívom a szerelőt.
Bár gondolkodom rajta, hogy egyszerűbb lenne itt Dunakeszin keresni valakit, van is valami szerviz az egyik utcában, lehet holnap beugrom érdeklődni. -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5524 üzenetére
Egy próbát megér, mert az "nem járja", hogy olyan magas az alapjárat.
Ugyanez igaz a muffra is, csak alapjárat nélkül: nem válik be? Kuka.Közben megpróbálom felidézni, hogy pontosan mi volt (anno) a kuplungos
rángatós dolog, s pontosan mi oldotta meg! Meg megnéztem GPS logból,
hogy egy picit meredekebb emelkedőn mit tud az a 4000 rpm: 30 km/hNézd már: 2,5 évvel ezelőtt ugyanezt csinálta. Mondtam, hogy ismerős!
Ez se ma volt. Csak a mai óratekergetés (szigorúan előre) margójára.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Windows 11
- Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
- Windows Insider Program
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- EAFC 24
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest