-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #19425 üzenetére
Látjuk, hogy mennyire alapos a kolléga és volt, hogy napjában több mérést is közölt velünk, reméljük pontosan lemérte a kerék átmérőjét.
100-nál 108 az nem gyenge, ezért fogyasztanak kevesebbet a mai autók/motorok, még többet csal az órájuk. Olvastam is, hogy az új sh pl kevesebbet fogyaszt, jobban megy, ja persze, még ez is lehet, de az órája is többet csal sajnos... Amúgy a motorok órája a biztonság érdekében még többet csal, mint az autóké, jó is ez így, nem idegeskedünk annyit a lassú tempó miatt.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #19427 üzenetére
Persze, tudom, autóknál is megvan a pontos sebesség, az 5% még elfogadható sztem, a 8 már kicsit bicskát nyit nálam. A fogyasztásra is ugyanilyen jótékony "javításra" gondoltam, a BC ott is kedvesen alulbecsül. Most hazafelé, dobozzal 4,6l/100km fogyasztást írt az autó Lengyelországból 100-110es tempó mellett, ami rátankolással 4,9 volt...
-
Burt1793
veterán
válasz bajnokpityu #19438 üzenetére
Tessék, nekem az UKE az 2011.
(#19436) yodamastah: Azért a 130 (gps szerint) már elég sok a 300-asnak, én most az M1-esen járok be, óra szerint 120 a megszokott, de ha kell gyorsítok. A kényelmes valós 130-hoz már kell 600 köbcenti szerintem, még azok is forognak 5000-et ilyenkor legmagasabb fokozatban.
Igen, én is tudom, hogy mennyit csal az én órám, ezt bele is számolom, városban ezért megyek 75 körül óra szerint, mert az a 70, azt még nem is büntetik (persze ahol az ép ész engedi, nem a belvárosi kisutcákban). Az M1/M7 bevezetőn, a decathlon vonalában óra szerint 120-ra lelassítok mindig a trafinál, kocsival is ennyi kell.
(#19437) Econ: Neki 400-as Madison-ja van. Neked a legújabb, 2015 utáni sh-d van? Mi volt előtte? Jó cucc?
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #19444 üzenetére
Az szuper, jó választás. A kötény mondjuk gyárilag nem a legjobb nagy hidegben, én ezért sem váltottam le a mostanit, pedig ajánlgatták, mert megcsináltam rendesen a 2011-es SH-ra a tucano-t.
A fogyasztás tankolás alapján ennyi, vagy ezt írja a BC?
Ezt a V-Stromot én is nézegetem, imádom, úgy megyek vele egy nap 500 km-t, hogy meg sem érzem.
-
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #19447 üzenetére
Lehet, hogy az új modellre jobban illeszkedik a tucano, én belevarrtam egy vízálló anyagot, ami lemegy a lábam előtt, így tényleg egy zsákba szállok bele. Oldalt természetesen ez is véd, azzal nem is volt baj, elölről kaptam a hideget, ami így átszellőztette az egészet.
Én november környékén már a tucano-ba is aláöltözővel szoktam beszállni, pedig nem vagyok fázós, de tényleg hideg van. Azt hozzá kell tenni, hogy jó 15 km-t 80 felett teszek meg, városban már használható talán a plusz varrás nélkül, de így ott is sokkal jobb.
A V-Strom-ot nem az sh helyett venném.
Egyszer, amikor nagyon unatkoztam és friss volt a robesz, elmentem vele a sokak szerint szokásos kört (Budapest - Pomáz - Dobogókő - Esztergom - Dömös - Visegrád - Szentendre - Budapest), azóta nem csináltam még hasonlót sem.(#19446) zombei: Igazán egyik se tetszik, de azért jól néz ki sztem, a lényeg, hogy nagyon jó még az én magasságomhoz is.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #19451 üzenetére
Erre a távra kényelmes, de nem különösebben élvezetes.
Ha szeretnéd, kipróbálhatod az enyémet, bár már nem olyan új, mint a yamahád. -
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #19459 üzenetére
Budakeszi felől jött szembe ma egy szürke yamaha LEDes lámpával lefelé a lejtőn, te voltál?
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #19482 üzenetére
Sh300ból van piros, lesz is egy eladó a dreamnél a legújabb szériából használtan.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19490 üzenetére
Én a szerviz részt nem szeretem annyira (nem is utálom), de ha új, vagy 1-2 éves hondát akarsz venni náluk, akkor kedvesek, rendesek. 😃
A szerviznél meg mindig van valami, de kb. mindenhol, pl a kékholdék a kipufogónál eltörtek egy tömítést a gumicserekor, ezért kicsit rezeg (francért nem raknak be ilyenkor egy újat..., vagy szóljanak legalább) stb. Ez van, csinálhatod magadnak, de az meg sok idő.Azért egy 10 éves robogó (a műszakiból ítélve) nem lesz soha tiptop (még egy honda se ), igazából eddigre már az egészet ki kéne cserélni a tiptop jelzőért. A 28 ezer km se sok, bár vannak véletlenek, de ennyi távra egy 125ös is elég, nagyköbcentit remélhetőleg nagyobb távra vesznek a népek.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19494 üzenetére
Természetesen vicceltem (de ahogy írtam, lehetnek véletlenek és van egy-két keveset futott példány, de azokat a halandók nem is látják a hirdetésekben).
10 év alatt 28 ezer km az 2800 évente, ahhoz általában nem vesz az ember újonnan egy ilyen nagyrobogót, bőven elég a 125ös, persze ez általánosítás, de nagy átlagban igaz új járgány vásárlása esetén. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19496 üzenetére
Jó, van az az árkategória, ahol már a robogó is "luxuscikk" és nem a napi bejárásra veszik (vagy nem kell naponta bejárni), ilyen tud lenni egy tmax, vagy a gp800, de egy ilyen madison-t sztem az vesz újonnan, aki tudja, hogy szezononként 10000 km-t kell mennie és azt kényelmesebben akarja megtenni (+/- a kivételek).
Más: Ma kaptam egy kis oktatást... Balra kanyarodtunk volna egy kereszteződésben falun belül, a távolban jött egy tuareg, de tényleg messze volt, előttem még volt valami török szedán, nem mert elfordulni előtte, ami eszembe se jutott volna, olyan messze volt a VW. Vártam-vártam, kicsit még kómás voltam, aztán megláttam, hogy elkezd indexelni jobbra a tuareg a kereszteződéshez közeledve. Húztam egy kövéret és bementem elé. Természetesen miután befordult folyamatosan dudált, próbált követni, de az út kanyargóssága miatt nem tudott utolérni, össze-vissza dölöngélt. Viszont utána kiértünk a településről, mentem max sebességgel, de utolért és megelőzött a v6 tdi a nyílegyenes úton, természetesen utána lefékezett és nem engedte, hogy megelőzzem, közben sokat dudált (ennyire pedig bőven nem volt durva, hogy bementem elé, még fékeznie se kellett erősebben, max megijedhetett a faszi). Utolértünk egy 70-nel menő autót, kicsit követtem, aztán kitettem az indexet, hogy most már akkor megelőzöm, talán lenyugodott, de nem, kijött elém a szembe sávba. Persze utána ő is megunta és próbálta úgy megelőzni az autót, hogy én már ne tudjam, ami lehetetlen küldetés, tekintve, hogy motorral bárhol megelőzöm országúton a 70-nel cammogót. Utána én direkt más irányba mentem, hátha megelőzöm, persze nem adta ki a lámpaprogram, de ő megvárt és a fejét csóválva nézett, ahogy elmegyek előtte, utána már nem ért utol (lehet, hogy nem is akart, nem tudom), de nagy volt a forgalom.
Ha az az autó elfordul előtte a kereszteződésben, akkor nincs konfliktus, lehet, hogy ettől a batár vw-től ijedt meg, de tényleg 100 méternél messzebb volt olyan helyen, ahol 40-nel lehet menni...[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19498 üzenetére
Ilyenkor nem kezdenék el pampogni, mert tényleg én kezdtem, vagyis igazából az a kis papi, aki nem mert elfordulni, ha ő elfordul, még 3an utána megyünk kényelmesen...
A kamerát már nem hordom, úgyse történik soha semmi érdekes, plusz a másik sisakomon van a rögzítője (igaz, fel lehetne tenni erre is). Erre jó lett volna egy motor, közelembe se ért volna az a 2 tonnás suv, úgy előzött meg, hogy a motor a 150km/h-s (óra szerint) szaggatós leszabályzásán volt (nem tudom, hogy a fordulat éri el a limitet, vagy a szíj ér hozzá valamihez, nem is szoktam ennyivel menni, kicsivel alatta maradok mindig).Gondoltam, hogy megállok mellette, amikor megvárt, de láttam a fejét, világos lett, hogy nincs értelme, mondhatok neki bármit, persze az előítéletek se mutattak mást, 15 éves tuareg-ben kopasz 40-es ül.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19501 üzenetére
Én igazából tőle féltem (leszorít, hátulról közel jön), de miután megelőzött nem vészfékezett, csak erősen lassított, amire számítottam is, mert így szokás oktatni. Tehát nem volt durva annyira.
Persze tudom, ehhez még talán egy t-max is kevés, rendes motor kell, egy ilyen v6-os dízel 250 lovas és pont 100 felett megy jól. A városban alig bírta kordában tartani, kanyaroknál le is maradt és dölöngélt, de tudtam, hogy mi vár rám...
Mindegy, igazából részben megérdemeltem, bár amikor bementem elé, akkor is legalább 20 méterre volt még és már lassított bőszen, hiszem 90 fokos kanyart kellett bevennie (amikor észrevette, hogy bementem elé és elkezdett dudálni, akkor 50-60 méterre volt tőlem, hiszen én nagy gázzal indultam és mentem tovább a kereszteződésből), annyira nem voltam szemét sztem.
Amúgy nem tudom mire számított, amikor megvárt, lehet, hogy ő írta fel az én rendszámomat.A toyotásokat nagy ívben kell gyorsan előzni. Tényleg nem tud vezetni a legtöbbje, nagyon veszélyes, kiszámíthatatlan.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #19506 üzenetére
Nagyon óvatos voltam, amikor megelőzött, elvettem a gázt, tudtam, hogy be fog fékezni, néha unalmamban is szoktam ott ennyivel menni, nem veszélyes útszakasz, verekedni egy ilyen miatt nem fogok, szerintem ő sem, ez nem Oroszország, még csak nem is Nyíregyháza, hanem Budapest nyugati agglomerációja... Ha itt verekedés van ennyiből, akkor az már régen rossz. Egy kis reggeli akció volt ez.
-
Burt1793
veterán
válasz Micsurin #19531 üzenetére
Ezt én se értem, amúgy most már a Bajna - Héreg út is szarabb lett, tavaly még nagyon állat volt.
Ez a villanybmw semmire se jó. Nekem ráadásul naponta kéne töltenem. 130 a vége és úgy még 100 km-t se megy el, cserébe városban zsonglőrözhetsz a 260 kilóval, ami majdnem 100 kilóval több, mint egy nagyrobogó. Ennyiért vehetsz egy ezres nagymotort, amivel könnyebben elmész a városban is és legalább élmény vezetni, talán gyorsulásban is jobb ennél.
A hathengeres bmw-k is tudnak tolatni az önindítójuknak hála, nem csoda, ezeket a 250+-os gépeket 1 fokos emelkedőn se lehet kitolni.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #19554 üzenetére
A te Xmax 300-asod 10 másodperc alatt 100-on van szerintem. Bár ez lényegtelen, fölényes a városban, ha meg valaki nagyon fasz, a mai autókkal úgyis megszopat. Most kicsit utánanéztem, a műszerfala gyönyörű!
[ Szerkesztve ]
-
-
Burt1793
veterán
válasz Micsurin #19613 üzenetére
Mintha a motoros nem lenne olyan kivételes esetben. Én is néha elgondolkozom, hogy milyen érzéketlen módon megyek előre rutinból, fáj minden másodperc, amit 0 km/h-val töltök, így nem is állok meg soha.
Biciklivel is lehet a sávon beljebb menni, ha szar az út és ez az egyetlen olyan közlekedési eszköz a városban, amivel időben el lehet érni A-ból B-be és közben tényleg nem szennyezel, nincs zaj sem.
Attól függetlenül, hogy én a biciklizést csak sportként űzöm (ennek nagyrészét ráadásul erdőben), előzékeny vagyok azokkal, akik közlekedésre használják. Mi már így is nagyon jól járunk a motorral az autósokkal szemben.
Én inkább a motorosokat/robogósokat patkányoznám le , persze mindenkinél máshol van a határ, biztos én is fasznak tűnök sokak szemében, de nálam is vannak bőven durvábbak, olyanok, akik elvárják, hogy mindenki elengedje őket, mindezt veszélyes sebességgel, ész nélkül.És persze tudom, már többször felszólaltam a biciklisek mellett, ti meg úgyis utáljátok őket, szóval ennek nincs semmi értelme
"A kedvencem, amikor átmegy a piroson, bele a gyalogosokkal teli zebrába." - Igen, ez már a túlzás kategória, őt megleckéztetheted, én is szólnék neki, de egy üres piroson átmenéstől nem fogok falnak menni.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz nyogo83 #19619 üzenetére
Na ezaz, frissíts, a "modern parasztok" gucci vödrökkel járnak! Azok mögé fel is fért volna.
Én mostanában nagyrészt autópályán járok amúgy, el is felejtettem, hogy milyen a bicikliseket kerülgetni. Az autók kerülgetnek engem, ezért se zavar annyira a dolog és még mindig úgy vagyok vele, hogy a rendszám nélküli, büdös robik jobban idegesítenek a belvárosban.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19748 üzenetére
Az Sh akkor most délután volt? Hazafelé nem az Egér úton jöttem kivételesen, de reggel igen és a radarnál elveszem a gázt. Meg is előztem asszem valami nagyrobogót, ráadásul jobbról, mert a belsőben ment és az ezredik utamon ilyenek már nem izgatnak, ha nem veszélyes. Azt nem néztem, hogy visszaelőz-e, meg nem is mentem gyorsan, pont úgy, mint minden nap. Vagyis na, néha felgyorsítok vmaxig, ha a forgalom kéri, de az se számít gyorsnak.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19753 üzenetére
Valós 137 a max nálam. Az Egér úton óra szerint 110 körül szoktam menni, főleg este, ahogy érzem, illetve a lámpaprogramokat ismerve. Valszeg ő sem először ment erre.
Igen, én mindig be vagyok öltözve, bár most, a nagy melegben nem hordom a protektoros nadrágot, csak a dzsekit, kesztyűt, sisakot.
Cikázni itt csak akkor szoktam, ha 70-80-nal mennek az autók, de ez se durva, van elég hely. -
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #19763 üzenetére
Kisebb robeszeket szoktak a lakókocsira aggatni, nem 300-ast.
-
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #19766 üzenetére
Fene tudja, most próbáltam az új Forzát, én nem tudom felrakni előre a lábam, nem fér fel oda a kormánytól. Marad a lenti trepni, akkor meg ugyanolyan, mint az sh.
Én tuti hátizsák + sportmotorral mennék le inkább, mint egy bármilyen robogóval.(#19767) yodamastah: Mennyit forog 130-nál? Ne mondd már, hogy az kényelmes. Engem már egy DL650-en is zavar a 130 km/h, túl magas a fordulatszám, folyamatos autópályázáshoz kellemesebb egy 1000-es motor, az africa twin alig forog 4000-nél többet 130-nál, a DL650 pedig 6000 felett van (ezt már nem tudom pontosan).
Én reggelente 110-zel jövök befelé az autópályán, ha bírok magammal, országúton a kanyarok miatt jobban bírja a fülem a nagyobb fordulatot, autópályán zavar, nem is a hang, hanem, hogy hallom szegény motort "szenvedni" (persze üzemmelegen történik mindez).
... és a g*ci sh-n fordulatszámmérő sincsen.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19770 üzenetére
Nem az, csak van az az ősi szabály, hogy tartósan nem illik a fordulatszámtartomány háromnegyede felett járatni a motort. Ti is mondtátok régebben, hogy francért megyek ennyivel egy 300-as motorral. Szerintem 130-nál (akár óra szerint) már 8000-et forog a főtengely, több olajat is eszik most a sok autópályázás során (6000 km alatt kb fél litert rá kell tölteni). Az biztos, hogy nem változtatok a hajtáson. Mondom, kicsivel óra szerint 150 alatt elkezd szakadozva menni, vagy a fordulatszám limitet éri el, vagy a szíjnak lesz elege az egészből (inkább a második lehet, mert régebben nem így fogyott el vmax-nál emlékezetem szerint).
Tökmindegy, egy szó mint száz, az egyenes és unalmas autópályán nem esik jól nekem a motor hangja még a full csendes sisakomban sem, főleg, hogy hasítanak el mellettem a vadi új dízel autók 160-nal. Ennyi.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19774 üzenetére
&kcsa: Ez az egész tök lényegtelen, nem akartam erre kanyarodni, csak yoda 130-cal pályázós élményére voltam kíváncsi. Főleg, hogy ott nem tizenpár km autópályáról van szó. Na és ezek után csodálkoztok, hogy a sokadik tulajnál megmakkannak ezek a yamahák, hondák is, az első tulajok még merik használni ezeket, nem 100-zal csorgadoznak... főleg "Itali" -ban nem.
Nem olyan sok ez a pályázás, csak kipróbáltam alaposan a robogó határait.
A szakadozós menetig nem szoktam elmenni természetesen, de az óra szerint 150 alatt van picivel, nem 110-nél vagy 130-nál. Biztos sokat forog a motor és igen, még mindig csak fülre tudom mondani a dolgokat, ezért nem fogok szétbarmolni egy jó 42 ezret futó, tökéletesen működő robogót, nem éri meg.szerk.: Szemre nagyon hasonló a forza motorja és a hajtása is, de a kis különbség se számítana sokat autópályán és szerintem egyáltalán nem gyenge a vége az sh-nak, nem lehet sokkal többet kiszedni 27 lóval egy nagyplexis robogóval 200cm-es emberrel és 90 kg-mal.
Nem értem ezt az africa twin-ezést, nem nyafogás volt ez, csak tény, hogy egy 300-as robogónak nem kevés a folyamatos 130 hosszú távon.(#19775) Econ: Itt a videón egy gyorsulás látható, stabil 130-nál valamivel kevesebbet forog, de ez nem az sh, az xmax-ot majd yoda megírja, neki van fordulatszámmérője és leutazott sokszáz km-t konstans sebességgel.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19777 üzenetére
Idézgetsz, mindent hatszor felforgatsz, miközben én csak annyit akartam hallani (látni) yodától, hogy mennyit forog 130-nál (7000-7200), kész. Minden mással csak felidegesítesz, igen, nem a legjobb motorral autópályán menni, de egy 1000-essel még el lehet viselni (de ebben is benne van az, hogy dízel autóhoz szoktam, 130-nál 2ezret forog, 4ezret meg nem is tud, így nem szeretem hallgatni a bőgő motort órákon keresztül, de úgy látszik, van aki igen).
Az elcseszett reklámszövegekből nem kérek, persze, jobb lett, 100 fordulattal kevesebbet forog az előzőnél, jól van... persze imádja a nagy fordulatot. Vedd meg, mindenre tökéletes, oké...
Nem is hozzád szóltam, de te érted, hogy én innen megmondom neki, ez is oké...
Hidd el, hogy jó 25 ezer km használat után meg tudom mondani, hogy mit szeret ez a motor, vagy, hogy én, de egyáltalán nem ez volt a téma, nem kell ehhez fordulatszámmérő.
Autópályán lehet menni akár 60nal is, sok minden van a manual-ban, pl ilyen folyamatos nagy tempózás mellett sűrűbb olajcsere van előírva stb.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #19778 üzenetére
Köszi a választ.
(#19779) yodamastah: Persze, mondom, forogjon csak, de ne panaszkodjon a harmadik tulaj a márkára, amikor megveszi 60-ról 30-ezer környékére visszatekerve és pár év alatt újjá kell építenie az egészet.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19785 üzenetére
Mennyi fontos dolgon jár az agyad... túl sok mindent kombinálsz össze. Mennyit forog a motor, vagy hogy ki kit előz le, kit lát, mi a durva, milyen az sh... semmi összefüggés.
Az, hogy én az sh-hoz tudok hasonlítani, természetes, hiszen ezt használom, te meg a madisonhoz hasonlítasz, na bumm."Vagy persze a lényeg az, hogy kinek hosszabb a micsodája: utol sem érhetlek!" Ez honnan jött? Pont te írtad, hogy mindenkit legyorsulsz, én ha látok egy bármilyen kis robogóst, aki le akar gyorsulni, hagyom és megyek mögötte, kivéve, ha kétütemű, nagyon félreismersz. De persze országúton nem állok be mögé, nem gyorsulom le rögtön, de ha lassan megy, megelőzöm.
Valszeg észrevennélek, de sokszor tök kómásan megyek haza, ahhoz a témához azért szóltam, mert abban az idősávban én is jártam arra, olyan motorral, amit írtál és kb. annyival.
Nem érdekel, hogy ki kit előz le, ki mit csinál, csak haza akarok jutni gyorsan, minden nap, meglepetések nélkül. Ennyi, nekem nem a hobbim a robogózás, nem gondolok bele ennyi mindent, nem jár az agyam ezen.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #19786 üzenetére
Sajna nem mentem még egyszerre többszáz km-t sportmotorral, csak túrával és nem is vagyunk hasonlók, de a nyakam természetes tartásban van a túramotoron, oké, autópályán kicsit előredőlök, de egész napos motorozás közben se fájdul meg a nyakam, sportmotoron ezt nehezen tudom elképzelni.
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #19790 üzenetére
A megtett táv is becsapós, hiszen túramotorral az alpokban a sok hajtűkanyar miatt nincs meg a 60as átlagsebesség, míg autópályán, vagy egyenesen gurulgatva laza a 90km/h.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19808 üzenetére
Aha, ez egy jó szakasz, ha lassabban mész is piros marad a lámpa, szóval belefér egy nagyobb gyorsítás.
Itt még belefér a 100, a mai TC-os cikk alapján sokan nem bírnak magukkal, a végén még az is lehet, hogy elkezdenek büntetni minket is.(#19809) huszi.gyb: Mi lenne a találkozón? Mondjuk egy pókerparti, hogy elnyerhessük egymás robogóját? Vagy átmegyünk a városon a legnagyobb csúcsban oda-vissza?
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Köszi kcsa, tömítéscsere után megszűnt a zörgés. [kép]
Csoda, hogy ilyen sokáig bírta ez a tömítés, már igazából szétfoszlott, a gumis nyugodtan rakhatott volna fel újat helyette...
Nem próbáltam ki kipufogó nélkül, pedig a sok mennydörgés mellett most nem is hallatszódott volna a motor. 😃
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Olyan tiszta hangja van most álló helyzetben a robogónak, hogy öröm hallgatni, hiába, 5000 km-t mentem a gumicsere óta. A 42 ezres szerviz is megvolt a héten. Sajna az a műanyag (ami a képen is látszik) ilyen melegben eláll a javítás óta, elég csúnya, vissza szoktam nyomogatni... pedig garázstól garázsig megyek, de menet közben szétesik a 30 fokban.
A cső 5 centit mozog kb, de a kipufogó rugózik a hátsó lengőkarszerűséggel, a leömlő meg nem, szóval elkönyveltem normálisnak. Illetve hangja sincsen.
[ Szerkesztve ]
-
-
Burt1793
veterán
válasz nyogo83 #19843 üzenetére
Nagyjából ki lehet következtetni, ha tényleg pontosan tudod az áttételmódosítást, de ez még új korában se egyezik akár két egymás után lejövő, azonos robogónál se. Persze értem, 5-10% hiba nem nagy gond...
Viszont így minimum 50 km/h-ról kell indítani a mérést, mert az elején nem tud akkora módosítást a varió és így kb. 5-6 ezres fordulattól kezdődik a mérés, tehát elég szűk lesz a tartomány is.
És azt se tudod pontosan, hogy mikor fogy el a váltó, mi az a sebesség, aminél nyél gáznál már csak a fordulat nő, az áttétel nem változik. Igazából csak itt hiteles a mérés.De mondom még egyszer, az a bajom az egésszel, hogy nem tudod mással összehasonlítani. Simán kijön az, hogy nagyobb vonóerőt tud a keréken adott sebességnél, mert a váltó végig a legnagyobb módosítást alkalmazza, de egy váltós motorral meg vissza tudsz váltani alacsony sebességnél.
Persze, ha a hajtás teljes ismeretében visszaszámolsz helyesen, akkor valamit megtudhatsz a tényleges motorteljesítményről, kicsit lutri, olyan mérés, amiben több a hiba, mint az értelmes adat.
Beírtam a google-ba, nem nagyon találtam mérést variós robogóról és most mennem kell, de majd késő este megnézem, nem rossz téma.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19851 üzenetére
A kerék tengelyén jóval nagyobb nyomatéknak kell lennie, mint 30, nem tudom a kerékátmérődet, de 100 Nm felettire módosít a váltó és a véghajtás (minimum)...
Teljesítményvesztést tudnak mérni, azt amúgy is mérnek autónál is, ez alapján számolnak vissza a motor értékeire.Csak a kihézagolt mérésnek van értelme, látom, még pár nap és rájössz.
szerk.: Van olyan összkerekes autó, aminek 30% a veszteség a kerék és a motor között.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #19872 üzenetére
A legtöbbet biztos az számít, hogy új a motor. Azt nem tudom, hogy van-e olyan robogó, ami rossz úton, kanyarban bedöntve nem bizonytalanodik el...
Kormányrángatás van nálam is, de nem a doboz miatt, bármennyire megpakolhatom, nem érzek különösebb viselkedésváltozást.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen