-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #8354 üzenetére
Akkor csak összeállt a gép. Ez jó hír. Amikor néztük, hogy
picit magas, az 2400 rpm lehetett, de az még szívatóval volt...
(Gázfröccs után meg lement 1800-ra, ami szinte tökéletes is.)Az elgyorsulás hangja meg inkább kisrepülőgépre emlékeztet.
Fordulatszám 7500 talán, de azt már nehezebb leszámolni. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #8354 üzenetére
Úgy tűnik, az én "szopóroller-sagám" is a végéhez közeledik, megoldottam a kínai karburátorok rejtélyét, összefoglalom a lényeget "tömören":
Szóval vasárnap délelőtt elméletben megtaláltam a megoldást, délután kilógtam szerelgetni a szobából (nejem minden rosszallása ellenére, főleg hogy 39 fokos lázam volt, egy hete ki sem látszom az influenzából) majd kikönyörögtem fél ötkor, hogy tíz percre hadd menjek el egy próbakörre.
A gépet csurig tankoltam az ÖMV-nél, majd elindultam délre... Este háromnegyed 8-kor értem haza, 162 km-es önfeledt motorozás, és egy újabb csurig tankolás után. Nejem ki akart herélni (bár az én koromban ennek már sok jelentősége úgysem lenne), mert bocsánatkérések helyett csak a fültől fülig vigyort láthatta rajtam. Ja, meg a lázat...
Szóval a legvégén folytatva: 80-90 km/h-s, tehát (B)nem(/B) végig nyélgázas, hanem túrás menet után pontosan 4,33 liter benya fért a tankba, a többit számoljátok ki! ;-)
Na szóval: alapjárat az továbbra is mesébe illő (hol volt, hol nem), viszont soha nem torpan, nem rángat, nagyon szép simán megy minden tartományban (finomabb a motor hangja is, mint eddig bármikor), bár a kínai karbikkal eddig tapasztalt felső fordulaton jelentkező "nagy menése" is eltűnt. 4.-ben 95 km/h körül van a vége óra szerint, az 5. viszont harmatgyenge, gyakorlatilag megtartja a sebességet. Erős szembe szélben 4.-ben stabil 90km/h, 5.-ben csak 75...
Jó, ahol hátszél volt, ott azért a 105-110 is össze jött, de csak pillanatokig kínoztam, inkább csak nyugisan motorozgattam a falvak közötti kanyargós utakon. (óra sz. 80-90, ez GPS kb. 4-gyel kevesebb, de most nem volt nálam)
Lényeg a lényeg: vasárnap reggel - végső kétségbeesésemben az eddigi totális kudarc miatt - leszereljem a motorról a 2 kínai karbit, és behoztam a lakásba. Szétszedtem őket pozdorjára, ugyanezt tettem a 2 eredeti Keihinnel is. És mértem. Sokat. Mindent.
Az eddigi totális kudarc röviden: a kínai karbik még a gyári állapotukban (saját úszójával, saját, szép nagy, legalább 80-as főfúvókájával) adta egyáltalán a "legjobb" (legkevésbé rossz, de legalább gurulni lehet vele) eredményt, ami összefoglalva: olyan-amilyen alapjárat, fölötte egy brutális lyuk egészen félgázig, majd félgáztól egy nagyon harapós, pörgős jelleg. Már, ha egyáltalán sikerült a motorral elindulni. Csutkagáz, csúsztatott kuplung, lábbal besegítés, különben azonnal lefullad. Ezen a súbertű helyzete sem változtatott igazán, a legdúsabbra állítva is művészet volt a géppel elindulni, bár így váltásokkor kevésbé torpant legalább. Érdekes viszont, hogy a motort nagyon kínozva sem volt elképesztően nagy a fogyasztás, szóval a főfúvóka nagyjából helyes lehetett. De akkor hol a gond?!
A méregetések eredményei: a karbiház öntvények megmunkált, "működő" felületei teljesen azonosak a Keihinben, meg a - nagyobb - kínai utánzatban is. Akkor ugye hol a disznóság?!
Berakok egy képet ide az eredeti Keihin keverőcsövéről (féklevegő-fúvóka, na!), majd másodiknak a kínai változatét:Szóval a Keihinen 0,40mm-es levegőfuratok (gyárilag 58-as illetve 62-es főfuvihoz), szép egyenletesen elosztva, a kínaiban meg 0,90-esek (!!!) random összevissza (jelzés nélküli, de legalább 80-as fúvókához).
Az előbbi még mindig nem indokolná, hogy a súbertű helyzetének változtatásával gyakorlatilag semmit nem szűnik a lyuk az alapjárat fölött, a motor kicsi gázra mindenképpen meg akar állni. Na ekkor vettem szemügyre magukat a tűket, érdemes volt: a 2 tű hossza természetesen eltérő (hiszen a súber útja is nagyobb a kínaiban a nagyobb torokméret miatt), de legalább a kezdő átmérőjük és a kúposságuk azonos, tehát elméletben csereszabatosak.
Na ekkor jöttem rá a disznóságra, és kezdtem el csúnya szavakat mondani, hogy a kínai konstruktőr anyukája biztosan csuklott: ha a kínai súbertű középállásban van, akkor a súber legaljától mérve még 8 mm-nyi szakaszon a tű hengeres, nem kúpos!!! Huzigálhattam én bármelyik rovátkába a tűt, rakhattam bármekkora főfúvókát, még a legfelső állásban is volt legalább 5mm-nyi hengeres szakasz, magyarul gázadásra csak a "levegőt engedtem be" a motorba, benzin nélkül! Na ezért volt sz*r! Ez a tű nem ebbe a karburátorba való.
Beleraktam a Keihin - rövidebb, de a "tövétől" kúpos - tűit a kínai karbikba (a kínai keverőcsővel és a nagy fúvókákkal), mindjárt el lehetett indulni a motorral, de az egész darabos volt, nem akart "össze állni". Gyors 20 km-es próbakör: megy, de kormol, és fogyaszt mint állat, szemmel láthatóan zuhan a benzinszintem. Erős, de mégis brutálisan rossz vele motorozni.Ekkor álltam neki karburátort "tervezni", átépíteni, és jelentem, sikerült!
Tehát: sok-sok számolgatás, és a szomszéd - gázégőkhöz használt - fúvóka fúró- és dörzsár készletének kölcsön kunyerálása után bele vágtam a műtétbe: a Keihin 0,40 -es furatokkal ellátott keverőcsövének furatait feldörzsáraztam a kiszámolt főfúvókákhoz arányosan (0,50-re lettek fúrva), beléjük tettem a kiszámolt főfúvókákat (az alapjáratot és szívatót is tartalmazó bal oldaliba 64-est, a csupasz jobbosba 68-ast). Tehát a Keihin átalakított keverőcsövei, kicsi főfúvókákkal szerelve kerültek bele a kínai karbikba, és jelentem, hogy teljesen működőképes lett! Biztos lehetne finomítani rajta (szívem szerint vagy 0,02-dal nagyobb fuvikat tennék bele, vagy a súbertűket húznám eggyel feljebb), de finombeállítani ráérek, a motor tökéletesen használható, és jobb, mint a szétkopott régi Keihinekkel volt, bár alig észrevehetően lett erősebb. Viszont kevesebbet kajál, ez is valami! ;-)
Na innentől kezdve van értelme egyáltalán gyertyaképet nézegetni (majd jövő hétvégén)... Talán kicsit kevesell, de a brutális szél miatt nem jöttem rá, hogy középtájt (súbertű helyzete) vagy legfölül (fúvóka méret).Bocs a hosszúságért!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Hauptmann
addikt
válasz huszi.gyb #8395 üzenetére
Javulgat, lehet, hogy be kéne indítani a kis szopórollert, nehogy lemerüljön az akku. A berugókar nem tökéletes. DD
Még nem tudok semmi konkrétat, csak annyit, hogy 40%-ot akar avultatni a biztosító, de még nem ajánlották az elsőkörös pénzt sem. 20.-án meg lejár a vizsga is, de azzal nincs gond, átmegy.
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #8400 üzenetére
Még szerencse, hogy szétszedte a nem hozzávaló (nem rozsdamentes)
hegesztést (hanyag kipufogós?) és újrahegesztette hozzávaló módon.Ugye nem fordítva történt?Hauptmann
amit még csongi rakott fel rá, és emiatt biztos törve volt korábban.
És nem? Amúgy arról lehet tudni valamit, hogy valójában miért fóliázta?kcsa
Vmi raccsing karbon minta rémlik...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #8473 üzenetére
10,5-es tankba hogy lehet 12,45-öt tankolni? Szerintem átlagold ki.
(Szerk: mikor kifogyott, ennyit sikerült belecsurgatni. Mikor volt tele?
eleve egy ilyen rövid táv után/ilyen kis tanknál túl sok a mérési hiba.)Csak egy példa: fél literrel kevesebbet tankoltam, mint teletank.
5,3 egy kicsit szépnek tűnt... a tesztkarika után a 4,7 meg túl soknak:
az a fél liter pont annyit számít, hogy a valósághűbb 5,6 VS 4,2 kijön.
Természetesen nem szándékos volt. Nehéz a Madisont csurig rakni,
és más esetben találkoztam azzal, hogy nem is érdemes, kifolyik pl.:
leszívott tankba fél literenként töltögetve már a 11,5L is "para" volt...
A vicc meg, ha tele lett volna a kúton, "7,1L" jött volna ki, de "csak" 6!
Előtte az 5,5 még szépnek tűnt: 9,66@176+6,2@87=15,86@263Ui: kötekedést megelőzendő, ha ~5,6-tal elketyegek a Madisonnal a
városban, az teljesen normális érték. SW-T400-nak esélye se volt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
kcsa
veterán
-
Musztáng
tag
válasz huszi.gyb #8570 üzenetére
Ma egy BMW-s is úgy gondolta uralja az utat, de ő legalább X-es vasalóval volt.
X5, X6? Na ne gondold: ha odalépne a kis "Majád" sehol nem lenne.De azért nem ő nyert.
Jah: biztos azt gondolta: "Legyen gyereknap!" By the way: a közút nem versenypálya: aki KÖZLEKEDIK az el szeretne jutni A-ból B-be.
Aki versenyezni szeretne béreljen ki egy pályát, és viszlát!“The success is not a matter of luck it’s a matter of choice!” A coach
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #8574 üzenetére
Elmagyaráznád, mi lett volna, ha "nyer"? Kivasal?
Amúgy szólni kellett volna neki, hogy drága barátom, ez a
kipufogó közel 300°C-os, s ha ilyen közel állsz, neadjisten
megolvad a műanyag lökős, kár lenne a szép fényezésért.Aztán lehet, hogy nem értette volna, mi a problémád, LOL.
(Amúgy ez a legyorsulósdi akkora röhej! Ma vmi ezredest
gyorsultam le többször is: oké, utassal volt. De nincsenek
illúzióim, hogy HA akart volna, mennyire hagy állva.) -
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vírusirtó topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen