-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21390 üzenetére
Üdv Sorstárs!
Magam is egy K400-ast hajtok, eddig egyetlenként a topikban. Mondhatnám,
hogy örülök a márkatársnak, de ahogy elnézem itt is esélyes a rollerezés.
Sajnos nem vagyok szerelő (bár sok mindent megszerelek magam is otthon)
érdemben így nem tudok válaszolni. De kíváncsi vagyok, a többiek mit látnak.Üdv,
DigitXTUi: nekem első körben értelmeznem kéne, hogy ez a "himbasor" merre, hány
méter. A legtöbb, amit motorikusan csináltam, hogy szelephézagot állítottam.
(Vezérműlánc-cserét és főtengelycserét különböző* szerelőkre bíztam...)*: valójában ugyanaz csinálta, csak a főtengely illesztést nem vállalta be LOL.
Ennek a négy csavarjáról van szó? (Csak erről a két szelephimbáról tudok.)
Ezekről is főleg a szelephézag állítás miatt, és mert az egyik nálam kopott.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #21390 üzenetére
Lehet anyaghibás volt a csavar, eddig bírta.
ha lehet javítani a kiszakadt menetet azt javítani, vagy alkatrész csere.
Egy kis szerencsével a beszakad csavarok kijönnek.
Ha jól látom azok a hengert is leszorították.
Én az összes lefogató csavart cserélném újra.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #21390 üzenetére
Autonal talalkoztam eddig ilyennel. Tultépett csavarok fele szakadt, fele meg kitepte a menetet a hengerfejbol vezermutengely csapagycseszeinel.
Ismeretlen volt az eloelete a autonak, 1-1,5 eve megvolt a tulajnak, nem tudni mikor takoltak.Ha a vezerles ugrik es beleer a szelep a dugattyuba, akkor inkabb hajlik/torik a szeletanyer, illetve maga a himba torik. De itt jol latszik, hogy nem errol van szo.
Uj csavar+ a kiszakadt menetet vagy felfurni vagy helicoil-al megjavitani hazilag. Vagy gepmuhelybe beadod es megcsinaljak helyetted egyben egy sikolas/ellenorzessel. -
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #21396 üzenetére
Szep egeszsegesnek tunik igy kep alapjan. Ennel csunyabb szokott lenni ami lathatoan eszi az olajat, az osszes szelep es hengerfej/dugo tele lenne lerakodassal.
Ha nem veszed eszre, hogy drasztikusan enne az olajat, akkor egyelore nem nyulnek hozza.
Ha eszi, akkor meg nem erdemes csak egy gyurucseret csinalni, hanem hengert is le kell venni, gepmuhelyben kimerni a hordossagot, majd egy tulmeretes dugo/gyuruvel, hozzaigazitott hengerrel osszerakni.Majd itt DigitXT kijavit, mert fejbol nem vagom, hogy nicasilos vagy nem a henger, mert akkor furas nem jarhato es max egy gyuruszett es megy ameddig megy
-
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #21400 üzenetére
El tudja tolni/forgatni a butykot?
Nem lattam meg ilyet, megmondom oszinten. Elso blikkre azt mondanam, hogy olyan mint valami kezdetleges valtozo szelepvezerles megoldas, de passz. Hulyeseget nem akarok mondani.
Esetleg nem nyit/zar valami olajozo furatot?Amugy most hogy rakerestem manualban, annyira kuss van benne az egesz vezermutengelyrol, hogy konkretan meg a gyari meretek/tureshatarok sincsenek benne megadva hozza.
Mintha nem is lenne a motorban
Persze minden mashoz van, ahogy szokott lenni(henger, dugo, fotengely, stb)[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #21400 üzenetére
Szerintem egy seged butyok lehet.
Inditasnal a kipufogo szelepet nem engedi teljesen lezarni.
Mert tul sok aram kellene az atforditashoz. Az egyhengeres nagy ccm-es motoroknal alkalmazzak.
Kymco, rotax 650.
A kialakitasul eltero de a szerepuk ugyan az .
Mas ertellmes megoldast nem latok most. Foleg, hogy a tengely nyugvo oldalan van, vagyis a szelep zart helyzeti oldalan. -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21410 üzenetére
Két olajszűrő is van benne. Egy műanyag, "durva szűrő" és egy normál papír:
olajcserét a 32-33. oldalon írja a szervizmanuál, elegánsan megfeledkezik róluk.
(Pedig nincs olajcsere szűrő csere nélkül, ugyanúgy 6000 km a cserperiódus...)273. oldalon, a motor szétszerelés leírásában mutatja be a kétfajta szűrőt.
A légszűrő szivacsot be kell olajozni. Gyárilag ugyan kétrétegű, de akkor is írja.
Utángyártottat, amit kapsz, az valószínűleg egyrétegű lesz, legutóbb nekem az
importőr is azt hozta, persze a gyári árában. Legközelebb rendelek a webről.Szerviz manuálban lásd 110-111-ig oldal, ahol konkrétan írja, hogy olajozzuk be.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21420 üzenetére
Ha esetleg még nem lenne meg, töltsd le a szervizmanuált, hasznos cucc.
(Pl. innen.)Amúgy bal oldalon: nem kell hozzá leszedni a deklit, közvetlenül hozzáférhető.
Meghúzási nyomaték értékek a 331. oldalon. Illusztrációként beraktam képen:[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21422 üzenetére
A gyári szűrő vicc árban van, HIFLOFILTRO (HF-972) néven keress rá...
Ez, vagy ennek helyettesítői egy ezresért beszerezhetők. A műanyag szűrőt
nem kell cserélni, ha amúgy nincs baja, ezt meg kell nézni előtte. Nekem az
első ritka ótvarul nézett ki, deformált volt még minden. (A cserélt viszont jó,
hiszen abba tényleg annyi km van csak, meg is tartottam aztán tartalékba.) -
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #21438 üzenetére
A robogók himbái is íveltre vannak köszörülve és kéregedzve, vagy sík felületűek?
(mal.madison 400)
Alahuztam, azt nem ertem.
A szelephimbakat szakember ujitja fel, ha egyaltalan szukseges.
A himba alakja es meretri meghatarozzak a motor karakterisztikajat. Nyitasi-zarasi periodus idejet sebesseget, nagysagat.
Ehhez ne nyulj.
Felujitani akkor erdemes ha a manual szerinti meret alatt van a butyok magassaga. Gorbe a tengely, vagy eros bemarodasok vannak rajta. -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21455 üzenetére
Ilyenkor szokott jönni Moszkító belinkelve a "típusspecifikus" fórumot, mert ez a
mélység már meghaladja az itteni fórumlakók ismereteit, sőt itt a szervizmanuál
sem tér ki a dologra, sajnos. A magam részéről mondjuk érdeklődéssel olvasom
ezeket a műszaki részleteket, ám hiába vagyok Madison tulaj, hozzászólni nem
tudok. (Ellenben az MMSK eléggé halott, hiába lenne ott, aki hozzászagolna.) -
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #21455 üzenetére
Vecsesen van egy jo hengerfejes. Felhordja a hianyzo anyagot, felkemenyiti, koszoruli. Velem nagyon korrektek voltak, barmi bajom van, veluk ertekezem, es nekik kuldom el.
Szalonok visznek neki javitani valokat. Es meg garancialis is landol nalluk. A minimum kenysegure kezelik a gyartok ezeket az alkatreszeket. Teljesen az olajra tamaszkodva.
Valahol egy tervezett amortizacio. :). -
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #21476 üzenetére
Ha rossz kopott a vezermu tengely, akkor rossz kopott kepet fogsz masolni.
Ehhez etalon kell. Hiaba jo a butyok ive, attol meg rossz, mivel a magassagaga keves.
Ergo se a szelep nyitasi merete sem az ideje nem fog stimmelni.Az olaj a vezermutengelybe jut el a himbakhoz.
Az olajresen keresztul, a veztengelybe levo furaton.
Ha az egyik vege a nutnak nyitott, akkor a masik zart.
Ha megnyitod a masik csavar iaranyaba, pont hogy elengedet az olajnyomast.
A baloldali csavar mellett jon fel az olaj, a bemarason es vezermu tengely furatan kenyszeriti a himbakhoz az olajat a szivattyú .Kivancsi lennek, most mennyi olaj jut el az legtavolabbi csapagyfutamig.
A himba kopasa szerintem, nem a gyari kialakitas miatt kopott felre. Hanem a sok kilometer, a rossz csere idovallum, es a hideg oldali terheles.
De te tudod a te motorod. :).
Ha jobb lett akkor kiraly.
A kontra anya ha deformálja mentet akkor pelenka az anyag
Nem tudom mennyivel kell lehúzni ennek a hengerfejét, de kb 20Nm környéke lehet.
Az erős fogóval mennyivel sikerült meghúzni?
Valószínűleg meglazulni nem fog.
A mondandóm lényeg, hogy olyan keménységű csavarnak kell lennie mint a gyári.
Azt pedig a megadott nyomatékkal meghúzva sem deformálhatod el a menetet.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #21480 üzenetére
Szerintem a két megjejölt helyen jön fel az olaj.
A csapágyfutamoknál és a himbafuratoknál pedig távozik.
ez a két feljövő furat fut ki a szivattyú nyomó oldalára.
Vissza a gravitáció viszi az olajat.
A szelepeket pedig a himbbafuraton kispriccelő olaj és a deknriről visszacsöpögő olaj fogja kenni.
Nem hiszem, hogy ahol te hornyot csináltál a csavar mellett a tengely házába lenne olajbevezető furat gyárilag.
Valszeg azért nem sült még be a veztengely, mert a leszorító csavar alatt az alátét jól lezár, és nem szökik el az olajnyomás
Az erősödő kopogás, pont a szelepek nyitási mértéke és idejétől is lehet.
Vagyis nem tud rendesen öblíteni a motor.
Egy egyhengeresek, pont a magas fordulaton simulnak ki, és a rézkódás vibráció lesz.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21477 üzenetére
Nincs, sőt, kifejezetten lágyan indul. (Néha túlságosan is.) Kuplungot nézd meg!
Az egész hajtáslánc okozhat ugye ilyet, akár egy túl nehéz görgőzés is, de első
körben a kopott kuplungot könnyebb kiszúrni. Teljes átnézés, takarítás, próbakör.Szerk: ha helyileg nem vagy túl messze, tőlem mehet az összehasonlítás, de pl.
hangra sok értelme nincs, mert nekem nem gyári kipufogó van fent (más a hang).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21491 üzenetére
Honnan tudod, hogy pont egy liter? A mérő 3L alatt üreset mutat.
Fogyasztásod hogy alakul? Nekem a nagy átlag 5.7L, de mostanában
a városban simán 6L fölött. Kicsit rosszul van beállítva a karburátor...A szíj sajna 25K körül van, ez a köbcentivel jár, de kérdezd meg huszit,
hátha mond vmit, innen elvileg tud kedvezménnyel hozni alkatrészeket.A harang se olcsó, és ha cserés kuplunggal együtt kell, úgy meg pláne.
Szerencsére ezek megegyeznek a Burgman 400-zal, így van választék.
(A szíj nem!) -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21494 üzenetére
Nem akarok nagyon beleokoskodni, de ezen a karbin nincs levegő csavar:
amin zártál fél fordulatot, az már az alapjárati keverékcsavar, így ha annak
szűkíted az átfolyását, tovább szegényíted a keveréket. Lehet, azért szar?Ebben a PDF-ben vannak jó színes ábrák róla. (Ne zavarjon, hogy repülő.)
Igen, elvileg barna lenne az ideális. A szürke ugye szegény keverékre utal.
(Nálam mondjuk halál dús: kormos a gyertyám, de majd vmikor beállítom.)Gyorsulásra 80-ig a 150-200 méter megadása nem elég pontos, mert ugye
200 méteren belül bőven meg kéne futnia a 100-at, már GPS szerint is. De
óra szerint aztán pláne. (Igaz, az analóg óra késik, inkább a digitális jobb.)
150 méteren még azt mondom, szódával... nem mindegy, mennyi az annyi.Nekem így látatlanban a leírtakból az az érzésem, nem kap elég benyát.
Szerk: nyelezve mondjuk pont mindegy az alapjárati beállítás, ám ha ott se
megy, hanem megfullad, akkor megint csak gyanúsan a keverék. Egy ilyen
"megfullasztás" után ki kéne venni a gyertyát, és megnézni a gyertyaképet.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21496 üzenetére
Attól, hogy az alapjárati keverék részterhelésen még rendesen bejátszik (ezért
befolyásolja jelentősen a fogyasztást városi használatban, ezt tapasztaltam),
attól az még nem levegő csavar. A gyertya színe, úgy tudom viszonylag hamar
beáll az adott keverék szerint. Tehát ha egy nyélgázas szakasz után szeretnéd
ellenőrizni, akkor rögtön le kell állítani, mert ha még pöfögteted alapjáraton, úgy
ismét az alapjárati keveréket fogja mutatni. De ezt csak a neten olvastam, mert
nem vagyok gépész. Ilyenkor azért szoktam sajnálni. A hozzászólásaidból
úgy veszem ki, hogy neked van vmi ilyen irányú végzettséged, szóval távol álljon
tőlem, hogy okoskodjak, de szerintem fontos tisztázni, hogy nem levegő csavar,
mert ugye dúsítani szeretted volna a keveréket, de emiatt szegényítetted...Szerk: előfordulhat, hogy bevákuumozódik a tank, és ez okozhat problémát, bár
nekem inkább az szokott lenni gond, hogy túlságosan jól szellőzik a tanksapka.
(Értsd: csurig tankolva "féktávon" simán kifolyik a nafta a kulcslyukon. Szívás...)Szerk2: legjobb tudomásom szerint nincs benne vákuumos benzincsap.
Egy hagyományos membrános AC a gyári... Ha az átszakadt volna, alapjáraton
se menne. Szerintem. Esetleg dugulás van az üzemanyag körben. Nézd meg a
benzinszűrőt a tankban. Elvileg "durvaszűrő", szóval nem valószínű, hogy előbb
dugulna el, mint a finomszűrő, a benzincsőben (van egyáltalán benne gyárilag?),
de bármi lehet. Igaz, műanyag a tank, szóval legalább rozsda nem valószínű.Amúgy mikori a vas, és óra szerint mennyi van benne? Olasz import? Hányadik
tulaja vagy? Mióta? Mennyit mentél vele hiba nélkül? Ezek csak rutin kérdések,
de segítenének tisztábban látni, hogy még mennyi problémára számíthatsz...Szerk3: van egy nyomáskigyenlítő szelep a tank jobb oldalán. Most így hirtelen
nem vágom, hogy a hőtágulást kompenzálandó, vagy a vákuumot kerülendő, de
az megvan, hogy elvileg csak egy irányban kéne áteresztenie. Vicces hangokat
tud kiadni, amikor elfingja magát. Abban is valami membrán van, aztán berezeg.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21503 üzenetére
Nem vitatkozásnak szántam, hanem tényközlésnek. Ezen a karbin az a csavar
nem a klasszikus "melléklevegőcsavar", tehát a betekerése fordított hatást vált ki,
mint amit más karbikon "nevelkedettek" elvárnának. Ha ez tiszta, akkor nincs vita!Termosztátom viszonylag új. Amikor vettem a mocit, a régi ki volt berhelve belőle...
Persze ezt nem tudtam, csak később jöttem rá: ennyit a kereskedő hazugságairól.
Szóval a lényeg, hogy azt még én cseréltem. A nyitása most is ~74 fokon történik!Vízpumpára gyanakszom, majd ránézek. De a termosztátra is célszerű lehet.
Ui: nem válaszoltál a kérdésre... Mikori a Madisonod? Mennyi van benne "elvileg"?
És mióta van meg? Mennyit mentél vele hibátlanul? Csak mert ehhez kéne mérni,
hogy két héttel ezelőtt mi volt, és most mi van... Bármi összeszarhatja magát...
Addig kell örülni, amíg olcsó dolgok, mint AC pumpa... A vezérműlánc neccesebb![ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21506 üzenetére
Nem gondolnám típushibának, mert vakargatták a fejüket rendesen a Malagutiék
is, hogy minek nekem rotor, tudniillik letörtek a lapátjai. Részben. Hogy mikor, s
miért, nem tudni, viszont sejtésem szerint az vitte magával a szimeringet, és így
került hűtővíz a motorolajba, ami fehér füstként távozott, így azt hittem hengerfej.
Nem az volt... Mindenesetre, ha vízpumpafelújítás kell és ki van kopva a dekli is,
ne önmagában vegyél hozzá, mert az egy kisebb vagyon, és még kell hozzá pár
alkatrész: van gyári felújítókészlet "féláron", amiben minden benne van. (Ha kell.)Köszi az infókat, összefoglalnám az érzést: ajjajjajj! Klasszikus betegágy...
(Ezt ne vedd károgásnak! Csak vannak rossz tapasztalataim. A 340K-s vételárú*
mocim az állítólagos műszakilag tip-top állapotához képest sok hibát produkált.)
2004-es, 2010-ben hozták be egyértelműen visszatekert órával (most 52K), csak
az a biztos, amit alattam futott, s már a második vezérműlánccseréjén is túl van.Az a szelep (ha jól tudom) nem befolyásolja a teljesítményt, nem egy turbó...
Ellenben, ahhoz szükséges, hogy kisebb legyen a károsanyag-kibocsátás.*: amikor ezek után benyögöm, hogy mennyi volt az összes ráfordítás 5 év alatt,
mindig megkapom, hogy nem vagyok normális. És tényleg nem! Nekem ez a
motorka a hobbim, szinte már kikapcsolódás szerelgetni... alig közlekedek vele.Szerk: annyi kiegészítés a linkelt hozzászólásomhoz, hogy nem porladtak el a
lapátok. Csak elakadtak a hűtőkörben... (Én mondtam a szerelőnek, hogy nem
kéne megnyomi visszafelé slaggal? Megnyomtuk: három koppanás a vödörben.)
Pedig ő már összerakta úgy, és át akarta adni, hogy kész. Hát nem volt az...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21509 üzenetére
Erre a töredék árra térjünk majd akkor vissza, ha kész lesz...
Nekem simán 1 MFt fölött van, amit csak alkatrészre költöttem...Arra inkább nem mondok semmit, hogy 10K óradíj, és el is cseszik!
Egyébként ez a sztori kimeríti az átverés fogalmát, jobb lett volna a
legelején visszacsinálni az egészet, dugja fel magának az ilyen.Szerk: csak kíváncsiságból: nem fotóztad le a vezérműláncod?
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #21512 üzenetére
A lánc mindig jól áll.
A két lánckerék egymáshoz képest tud rosszul állni.
Kezd a legelején.
Szelephézag hidegen ellenőrizendő.
Kompresszió ellenőrzés.
Gyertyakép
Karburátor, üzemanyag kört ellenőrizd újra.
Illetve a meglazuló himba csavar nem jó.
Ha meleg húzogatsz utána, akkor szakadni fog.
Elektromos hiba, talán a gyújtás jeladó és az ECU lehet.
Minden csatlakozód húzz szét és kezeld le.
Töltés, és az akksi rendben van? -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21511 üzenetére
Típushibája a blokknak a gyenge vezérműlánc, láncvezető törés, láncszakadás,
de emiatt nem kell aggódod, ha jól látom, már neked is az új, vastagabb van.Biztos vagy benne, hogy a lánc blokkban maradt része nem ugrott át? Gyanús,
amit tapasztalsz. A blokknak kutya kötelessége elforogni 8600-ig. Ott tilt az
elektronika. A 7000 egyáltalán nem extrém, 3000-en semmi erő nincs benne... -
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #21512 üzenetére
Vezerles:
- Fotengelyt felso holtpontra forgatod. Nem tudom 400-ason van-e a generator feloli ablakon kis kemlelonyilas egy kis nyillal es T betuvel, de altalaban ott szokott lenni valami jeloles.
- Felul a vezermutengelyen van ketto kis vonal, igy nez ki szembol " -- o -- " . Annak a ket kis vonalnak a hengerfej sikjaval parhuzamosnak kell lennie.A karbinal ellenorizd azt is, hogy a tolattyu teljesen fel tud-e menni, illetve nincs-e a membranja megserulve.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #21528 üzenetére
Esetleg meg egy vesztesegmerest csinalhatsz. Zart szelepekkel (felso holtpont elott, suritesi utemben) felnyomod a hengert 2-3 bar kozott levegovel.
Aztan figyelsz, hogy esetleg a kipufogo/szivo oldal fele nem ereszt-e levegot, mert akkor akar a szelepek tomitetlensege is lehet az alacsony kompresszio oka.(Nem remlik, hogy be lett-e csiszolva)
A masik, hogy akar a rossz dekompresszor is okozhat alacsonyabb vegnyomast, mert az a suritesi utemnel egy picit megnyitja a kipufogo szelepet. Ha a ropsulyos automatika nem mukodik normalisan, akkor allandoan nyitja egy picit forgas kozben.
Ha egyik se, akkor a legkoltseghatekonyab megoldas egy uj gyurusor, remelve, hogy az kopott ennyit, nem a hengerfal. Bar sajnos nem ez szokott lenni a tapasztalat, de egy probat meger.Gondolom huztal csutka gazt meres kozben?
Szerk: kompresszio merest mindig csutka gazt huzva vagy levett karbival merunk, mert a zart pilangoszelep/tolattyu nagyban megvaltoztatja a beszivott levego mennyiseget, igy a meres eredmenyet is.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21533 üzenetére
Akkor nem kell beszarni, nekem is 6,5 bar volt elsőre rajtahagyott karbival.
(Ezen hiába húzol csutka gázt, az sem elég, mert a tolattyú attól lent marad.)Viszonylag alacsony fordulaton nyekteti az indítómotor, nincs akkora vákuum,
hogy felemelkedjen. Legalábbis úgy tudom. Szóval a legtisztább, ha leveszed.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21537 üzenetére
Ugye hogy ugye! Viszont akkor nekem mégsem túl jó az a 9 bar, ha nálad több,
még úgy is, hogy ereszt az egyik szelep. Úgy tudtam, hogy 10 barnak azért illene
meglennie. De akkor ezek szerint rosszul tudtam... Mindenesetre ma mértem egy
9.4 mp-es 0-100-at, és gyorsultam egy Nexus 500-zal. Annyira nem lusta a motor.
Kicsit kevésbé forog ki, de ehhez hozzátartozik, hogy most olyan varió van benne,
amit ezekkel a súlyokkal még a főtengely csere előtt sosem próbáltam. Nehezebb
súlyokkal meg iszonyatosan lusta volt miatta a gép. Szóval az nem releváns.mennie kéne rendesen a motornak, nem?
Hát a kompresszió alapján mindenképp. Tiltásig le tudod forgatni sztenderen?
Ha nem, akkor nézted a karbiban, hogy szabadon mozog-e a tolattyú? Csak egy
gondolatkísérlet erejéig, ha megszorult volna (bármi miatt): rányitod a gázt, jön a
sok levegő, viszont nem emeli a subert, a benzin nem jön, szegénykeverék, leáll.Ha könnyen tudod mozgatni, akkor még mindig lehet a membrán szakadt, és ha
az, akkor nem alakul ki vákuum a tolattyú fölött, megintcsak nem emelkedik fel...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21539 üzenetére
Az eddigi legjobb mérésem egy 8.6. Ahhoz képest nem túl erős, de átlagban jó...
A Madisonhoz a legközelebb a Burgman áll 400-asok közt, azt reggelire megeszi,
sőt, egyszer még egy öreg T-Max 500-at is "megleptem". Tetszett is a pilótájának.Nexus 500-zal 0-140-ig húzattuk anno (igaz, akkor még időmérés nélkül), viszont
rendesen nekifeszülve, versenyként. És tartotta a tempót: jó, az a Nexus kicsikét
beteg volt éppen (kuplung), később feljavítva már el tudott lépni pár métert.Szerk: "Vagy hívjam fel az eladót, hogy vegye vissza a xarját"
Tekintve a himbasor leszakadását az első napokban, szerintem racionális döntés.Szerk2: a 2T az más, azonos köbcentiben jóval erősebb. Ezek a robogók 200 kg
körül vannak, míg egy ETZ 150 alig 110 kg, ami azért nagyon nem mindegy. (Egy
Gilera Runner FXR 180 is képes tartani a lépést a Madisonnal úgy 70-80-ig.)Szerk3: azért kíváncsi lennék a hibára. Ha benzin van, levegő van, vezérlés jelen,
éppen nem akad kiszakadni a himbasor, akkor mi az, hogy 3000 fölé nem forog?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21541 üzenetére
Helyileg merre vagy amúgy? Egyszer volt a szerelőmnél egy 400-as Madison, ami nem indult, de nem tudta, miért... Így kölcsönbe lekapta a CDI-met, és azzal sem. Szóval ezzel zárta ki a CDI hibát: ha esetleg nem laksz túl messzi, megejthetünk egy ilyet... (Aztán azon aggódtam, hogy az enyém fog-e indulni utána. Mondjuk fordítva végül nem próbáltuk, hogy a másik CDI-vel beindul-e az enyém, az lett volna az oda-vissza leellenőrzés.) Szerk: stroboszkópod van-e? Nekem (még) nincs, pedig már viszonylag jól felszereltem magam műszerekkel az évek során. Szerk: nyomásveszteség mérőm is volt, de azt nem tudtam használni/kukáztam. (Nem én voltam béna, hanem szar adaptert adtak hozzá, aztán szétszedtem, és akkor már én voltam a béna, és elfáradt az anyag. De legalább megtartottam a nyomásmérő órát a kerti vízcsap tesztelésére, így nem 100% volt veszteségem.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21539 üzenetére
Már annyira túldúsítottam, hogy világos szürkéről kormosra váltott a gyertya színe.
Szedted már szét a karbit úgy rendesen? Csak mert írod, hogy dugulás nincs,
de mi van, ha mégis van mondjuk a főfúvókában? Alapjárat, és átmenet működik,
ott ugye kormos a gyertya, mert nagyon dúsra állítottad, de ahogy kéne jönnie a
főfúvókának, teli gázon, nem jön benya, így leáll. De ez megint csak egy ötlet.Szerk: mondtad, hogy szétszeded az AC-t is... Ott is minden rendben volt?
Alapjáraton alig kell neki benya, de ha nagyobb gázon vmiért nem szállít eleget?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21544 üzenetére
Messze van?
Relatív. Én Bp, de jártam már arra, amikor csak úgy gurulni mentem el egyet.
Már régóta nem járok, de lehet, hogy ideje lenne feleleveníteni a dolgot.Egyetlen para, hogy ha az enyém se elég megbízható, akkor ott ragadok, LOL.
Régen simán elmentem vele "tekeregni". Amióta egyszer az út szélén hagyott,
már kevésbé vagyok bátor... Még akkor is, ha az az én hibám volt, annyi volt a
gondja, hogy nem kapott benzint. Levegős lett az általam beépített elektromos
szivattyú. Persze csak utólag okos az ember. A karbit kezdtem hibáztatni...
Mentségemre legyen szólva, tényleg hiányzott belőle egy rugó, csak attól még
működött korábban: nem kellett volna az út szélén piszkálni, haza kellett volna
tolni és szépen otthon átnézni a benzinkört. Jól megszívattam magam, na...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21550 üzenetére
Nem csodálom! Viszont az üzlet visszacsinálása valójában addig volt opció, amíg
az első rejtett hiba elő nem jött. Onnantól kezdve, hogy belekezdtél "szerelgetni",
már nem lehet azt mondani, hogy az eladó hibája, hogy nem megy a vas. Hiszen
az elején még ment: írtad is, hogy egész jól gyorsul, meg ilyenek... Mondhatnám,
hogy az eredeti (működő) állapot visszaállítása lenne a cél, de az sem teljesen jó,
mert abból következett a himbasor leszakadása. Apropó, azt is írtad, hogy mindig
fellazul, hiába lett most elvileg rendesen megcsinálva. Akkor valami nem kerek ott:
mégsem lett rendesen megcsinálva. Nyomatékra húzva. Esetleg menet-rögzítőzve.Én laikusként szerelgetek otthon, persze néha alaposabban, mint egy szerelő, de
néha meg elb*szok dolgokat: ez ilyen. De jobb előbb kérdezni, mint valamit rögtön
megcsinálni. Aztán utólag vakargatni a fejet, hogy mégsem úgy kellett volna?Szerk: gondolok itt pl. főleg a hengerfejbe, meg a himbába való beleköszörülésre...
Ha előtte működött valahogy, utána meg nem működik sehogy, ott is lehet gond.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #21554 üzenetére
Szazadok ide vagy oda, az bizony sok.
A manualokban a kopas nagysaga 2 szazad korulit enged.
Ha elment a tengely, akkor siman szivathat, mivel a nagy fordulatot el sem eri, es a szelep nem jo idoben nyit zar.
Elcsuszik a robbanas az utemt helyzetetol.
Ettol ez lehet elektronika is.
En a helyedben azt a hengerfejet elkuldenem egy szakinak.
50K kornyeken rendbe teszik. Kesobb mar egyre tobbe fog fajni.
Ha a csapagy futamod ovalis, akkor log benne a tengely.
Egy fellazult vez tengely pedig pillanatok alatt ovalisra kuldi.
egy tizedes elterest szelephezegnak is lehet hallani. De nem az :).A olaj elvezetesi megoldast pedig a szakival egyeztesd le, az a biztos.
Ha a hengerfej tutti 100%, onnan mar konnyebb a vegere jarni.
Akkor is megeri rendbe tenni normalisan, ha meg eppen hatar eset. Hiszen egyik gyenge pontjuk ezeknek az aluminiumon siklo megoldasoknak.Szivtam ilyennel.
Karbit nem csak nezegetni meg fujkalni kell.
Szedd szet darabokra. Brigeciolba asztasd fel orat.
Forro vizben mosd el, es kompresszorral fujd ki.
Majd szereld ossze.
Mindent ellenorizz. uszoszinttol a kopasig a tuszelep zarasig mindent.
Az automata szivato, is verre tud szivatni. Egy rossz O gyuru es hajad teped..... pl.Elektronikus rendszernel pedig a netes rendelesnel elhetsz a vasarlas utani elallas jogaval. :)
Remelem tudtam segiteni. ;)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21558 üzenetére
Kíváncsi leszek az eredményre, de az olajnyomás gomba szerintem nem tilt le!
Nekem konkrétan nincs is bekötve a gyári kábel, a gomba egy dobozban pihen,
helyette normális olajnyomásmérő került bekötésre (mindjárt kettő is), ami nem
csak annyit tud, hogy valami bődületesen alacsony nyomásértéknél "sipákol"...Nem lehet, hogy elhamarkodottan következtetsz? Előbb áll le a motor, és utána
írja ki, hogy nincs olajnyomás? Ami persze igaz is, miután leállt. Viszont nem a
vészleállítóval, és nem a gyújtáskapcsolóval, szóval megjelenhet a hibaüzenet...
(Szerk: azt kihagytam, hogy az oldalsztender lerúgásával is le lehet gyilkolni.)Csak hangosan gondolkodom. De ki is tudod próbálni: lehúzod a gomba kábelét!
Ha akkor tovább forog 3000-nél, akkor igazad van, de ha megint leáll, akkor nem:
a fordított teszt, hogy testeled. Akkor ugye beindulnia se szabadna ezen elmélet
szerint, és alapjáraton üzemelnie sem, pedig szerintem attól simán működni fog,
csak a műszerfalon fog villogni folyamatosan az "Oil BAR" kijelzés, de ennyi...Még valami. Az olajnyomás gomba ugye semmit nem tud a fordulatszámról.
Ergo, ha alapjáraton működik a motor, és tényleg nincs olajnyomás, akkor rögtön
jeleznie kéne. De nem teszi. A fordulatszám növelése pedig nem csökkentheti az
olajnyomást! Akkor se, ha az olajjárat miatt esetleg csökkent már az alapjárati is.(Egyébként hideg motorral akár 3 bar körül is lehet az alapjárati olajnyomás, s ha
emeled a fordulatot, kilőne az égbe, itt jön képbe a bypass, ami 4 bar körül levág.)[ Szerkesztve ]