Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • asdf_

    veterán

    válasz gorbep #49081 üzenetére

    Smartmeter biztosan kell (jó, célszerű), mert az a Wattpilot lényege (meg az Ohmpiloté is), hogy a fölösleget tolja be az autóba vagy a cekászba, és így folyamatosan állítgat a teljesítményen.

    De alul írja is, ebből azért adja magát:

    Dinamikus töltésvezérlés PV többletenergia felhasználásával Dinamikus töltésvezérléssel fel lehet tölteni az elektromos autót a többlettermelés felhasználásával, 1/3 fázisú kapcsolással.
    Ez azt eredményezi, hogy magasabb az önfogyasztási arány, és a napelemes rendszer gyorsabban megtérül.

    De az ilyennél a user manualt nézd, ne a datasheetet:

    The surplus energy of a PV system (photovoltaic system) can be used. The prerequisites
    for this are a compatible inverter in the same network as the Wattpilot
    and a Fronius Smart Meter (for more information, see Data communication with
    the inverter on page 44).

    Charging with PV surplus (see PV surplus on page 22) is possible with a supported
    Fronius inverter to which a primary Fronius Smart Meter is connected. As
    soon as an inverter is in the network, the Wattpilot automatically connects with
    the first inverter that is found.
    Suitable inverters
    Compatibility with the connected devices, suitable data communication and a
    Fronius Smart Meter at the feed-in point are prerequisites for using some Wattpilot
    functions (e.g. PV surplus).

    Suitable Fronius inverters
    - Fronius GEN24
    - Fronius Symo Hybrid
    - Fronius SnapINverter (except light versions)
    - Fronius IG*
    - Fronius IG Plus*
    - Fronius IG TL**
    - Fronius CL*

    *Requirement:
    - Fronius Smart Meter
    - Fronius Datamanager 2.0 (item number 4,240,036,z), or
    - Fronius Datamanager Box 2.0 (item number 4,240,125)
    **Requirement:
    - Fronius Datamanager Box 2.0 (item number 4,240,125)

    [ Szerkesztve ]

  • wik_406

    csendes tag

    válasz gorbep #49081 üzenetére

    Tud kapcsolodni a nem gen24-hez is. Nalam egy symo-val van osszekotve. Sajna kell smart meter is hozza, kulonben nem tudja, hogy mennyi felesleges termeles van.
    Nekem nagyon bejott a dolog. Homeassistant kis mokolassal felismeri, tudja kezelni.
    A leaf siman lekezeli, hogy ha elveszi a toltest, mert nincs elerheto teljesitmeny. A volvo nem igazan szerteti, ekkor elkezd panikolni, hogy valami baja van, nezzem meg.
    Az invertert es a smart metert rs485-on kell osszekotni (utp siman jo). En probaltam vezeteknelkuli rs485 atalakitot, de azt nem szerette sajna, felismerte a smart metert, majd kiirta, hog ynem tud vele kommunikalni.
    A smart meter engedelyezesehez kell service jelszo az inverterhez. Ha ezt nem tudod, akkor a telepitod tudja (felulirni).

    AGT nekem is tetszett, de vegul inkabb ezt vettem, mert tud beszelgetni az inverterrel. Elvileg HA-val megoldhato az, amit ez tud, de igy kenyelmesebb.
    Nezd meg meg esetleg az OpenEVSE-t ( [link] )

    Wik

  • kardkovacsi

    senior tag

    válasz gorbep #49081 üzenetére

    Napelemes facebook csoport, Muth Gergely. Szerintem ő segíteni fog (valami Fronius mérnök).

Új hozzászólás Aktív témák