Új hozzászólás Aktív témák
-
_drk
őstag
válasz T.Peter #15350 üzenetére
4K azért cél volt. Nem natív, de itt ott meglegyen a többi upscale.
Csak hát itt annyira nem jól működik a dolog, ezért is jön a PS5 pro a PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR)-ral.
Tudjanak 1080pről skálázni szépen.
Persze lehet csak egy jó pletyka, annyi biztos hogy pont a megjelenés után fejlődött nagyot ez a technológia.Előző generációban sokkal látványosabb volt a fejlődés.
Elég megnézni a régi COD videót mit kaptak a régi tulajok
És még ezernyi példa van rá. Az a generáció nagyon kidoglott a végére.Nyilván van pár játék már, most FF7 tök jól néz ki amit láttam belőle. DD2-nél mondjuk sok szebb játék van előző genből.
Feljött az RDR2, hát azt megugrani mai napig kevés játék tudja, pedig 6 éves.Egy rohadt nagy fejlődés van ami miatt összeteszem a kezem az az SSD. Már emiatt amúgy megéri a kurrensgen, meg nyilván valamivel gyorsabb, nekem sokszor fluidabb.
De Ez pillanatok alatt betölt a legjobb játék nagy találmány.[ Szerkesztve ]
-
_drk
őstag
-
negyven2
veterán
Tényleg nem szeretnék beleszólni ebbe a dologba (vagyis de, de inkább nem írtam meg), de azt azért érdemes tudni, hogy ahogyan te sem, úgy én sem vagyok fejlesztő, és nem dolgozok a játékszakmába! A beszélgető partneredről (T.Peter), viszont úgy tudom, hogy igen, és sokkal jobb be és rálátása van dolgokra (hogyan is működik ez az egész dolog. Csak ennyit szerettem volna hozzaszólni a beszélgetésetekhez.
"Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."
-
T.Peter
őstag
válasz negyven2 #15354 üzenetére
Hiaba vagyok fejleszto, nem szoktam megnyilvanulni nagyok sok dologban, mert vagy egyaltalan nem latok bele, vagy nem elegge. Az UE5-ot ismerem mert azt hasznaljuk, de meg az UE-vel kapcsolatban sem szoktam mindenhez hozzaszolni mert hiaba olvasom es hasznalom rendszeresen az UDN-t is pluszban, ez nem eleg ahhoz, hogy azt erezzem hogy rendben van minden szempontbol az, amit irnek.
-
negyven2
veterán
válasz T.Peter #15355 üzenetére
Alapvetően csak arra akartam utalni, hogy egy-egy generációváltás, a fejlesztőknek sokkal jelentősebb dolog, mint nekünk átlag játékosoknak. Ugyanis mi a legtöbb esetben nem látunk a színfalak mögé, csak a kész termék alapján kritizálunk dolgokat. Ugye szarkasztikusan fogalmazva, hiába vannak nagyon jó fejlesztői eszközötök, ha az csak addig jó amíg az adott hardver fizikai korlátait tartanak. Persze felhozzák az optimalizálást is, mint opciót is, de az már manapság nem ugyan az mint az X360-as és előtte lévő generációban volt. Hallottam már olyan kritikát is, hogy a mai programozók már lusták közvetlen gépi kódban írni játékokat (amit ha jól tudom, akkor elméletileg most is lehetséges, de akkor 20-25 év egy játék... cserébe jobban lesz optimalizálva ).
De a lényeg tényleg csak annyi lett volna, hogy nála azért jobban értesz ahhoz, miért nem 4K/60fps minimum minden AAA+ játék."Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."
-
Döglött Róka
veterán
válasz negyven2 #15358 üzenetére
Szerintem az "optimalizacio" mint olyan a laikusok szent gralja. Fogalmuk sincs mit jelent, mibol all, mikent lehet hasznalni, de remenyeik szerint ha sokszor kimondjak akkor talan hozzaertonek hangzanak.
Gepi kod = assembly, azt meg ne varjuk el senkitol.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
consono
nagyúr
válasz Döglött Róka #15359 üzenetére
Pedig ugye az csak annyi igazából, hogy gcc -O3 Viccelek.
Viszont pár hónapja volt egy összezörrenésem egyik kollégámmal, aki képes volt azt mondani, hogy neki nem jó az AMD procis gép, mert ő kézzel optimalizál Intelre... Azt hittem lerobban a fejem, mikor meghallottam, hogy mivel cseszi el az időt olyan helyen ahol ez igazán semmit nem hoz...."In God we trust. All others must bring data"
-
pzstm
titán
A Take-Two 460 millió dollárért megvásárolja a Gearbox Softwaret az Embracer Grouptóĺ.
https://embracer.com/releases/embracer-group-divests-gearbox-entertainment-for-a-consideration-of-usd-460-million-to-take-two-interactive-software-inc/iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!
-
consono
nagyúr
válasz Döglött Róka #15362 üzenetére
Nem tudom én nem vagyok fejlesztő, de gondolom profilerrel nekiesik és az alapján módosít...
"In God we trust. All others must bring data"
-
consono
nagyúr
Majd legközelebb megkérdezem De nem ő a standard fejlesztő, mert neki a gépi kódú programozás a hobbija, 64k-s demókat meg intrókat kódol. Mondjuk ő az, aki szerint a ChatGPT is használhatatlan, mert nem tud rendes z80-as kódot írni...
"In God we trust. All others must bring data"
-
opr
veterán
válasz consono #15367 üzenetére
Mondjuk akkor még van is rá esély, hogy tényleg igazat beszél, és tényleg úgy is van.
Annyi változott, hogy mostmár nem csak ironikusan érdekel, hogy mire gondolt, hanem tényleg."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
T.Peter
őstag
válasz zozika84 #15363 üzenetére
Mit jelent a normalis? Sosem volt cel a magas felbontas, max az 1080p, nem veletlenul jott a tsr is az 5.0-val. Az ajanlott legalacsonyabb felbontas is az 1080p 4k-hoz. Senki nem akar alacsony felbontassal kiadni jatekot, de nem mindig egyszeru megtalalni a megoldast, meg ugy sem hogy az UDN azert van hogy kerdezz, barmi is a problemad.
A Fortnite pl jol fut, ertelmes felbontassal, de nem mindenkinek epul fel a jateka hasonloan, szoval mas megoldasok kellenek, ha van viz szimulacio, stb.
A masik oldalrol pedig lehetnek gondok abbol, hogy az elejen az artist-ok munkajanak megkonnyitese erdekeben hoznak olyan dontest ami a vegen problemat jelent az optimalizacional. A production, lead oldalrol is lehetnek hibak, pl hogy nem adnak eleg idot.[ Szerkesztve ]
-
Mike
veterán
válasz Döglött Róka #15362 üzenetére
Mai világban? kb esélytelen
-
Zó
tag
válasz negyven2 #15358 üzenetére
A hozzáértő szemszög fontos, de azért egy játékosnak mégis az az elsődleges, hogy ő mit lát játék közben, hogyan éli meg a hobbiját. Jó legalább felületesen ismerni a hátteret, észszerű elvárásokat támasztani, de ezeket abszolutizálni sem lehet.
Manapság nagyon nehéz már akkor robbantást csinálni, mint régen, amikor egy felbontásduplázás tízszer látványosan volt, mint ma egy négyszerezés. És eközben egy stúdió következő nagy nevére meg nem 6-7 évet kellett várni, hanem 1-et. Erre pedig még vegyük hozzá, hogy fiatalabbak voltunk, nosztalgia stb.
Mindenesetre mindent figyelembe véve sokkal vállrándítósabb már számomra egy generációváltás, ami részben a crossgen átmenet miatt sokáig még kevésbé érezhető.
-
negyven2
veterán
válasz Döglött Róka #15359 üzenetére
Amúgy annyi lett volna az egész, hogy sokan tényleg abban a hitben élnek, hogy még most is az Xbox/Xbox360/PS2/PS33 korszakban vagyunk játékfejlesztés szempontjából, ahol még elképzelhető volt az, hogy az utolsó nyers erőt is ki kellett csavarni a gépekből, hogy fusson a játék... 15-20fps-el! Pl. ugye amit sokan felemlegetnek, az a Morrowind, ahol pl. a játék betöltése közben észrevétlenül újraindította magát a konzolt.
Leegyszerűsítve talán tényleg annyi az egész dolog ebben felfogásban, hogy nincs nagyon olyan, hogy csak optimalizálni kell a játékot, hogy jól fusson. És ha nagyon jól és sokáig optimalizálod akkor mindent meg tudsz oldani (minden játék natív 8K/120fps lesz PS5-ön!) .
Én egyébként nagyon, de nagyon leegyszerűsítve úgy tudom elképzelni ezt az optimalizációt, mintha lenne egy csuszka amit ide-oda tudsz tologatni. Vagyis ha rámész a nagyon durván kinéző grafikára akkor az az adott játékban máshonnan veszi el az erőforrásokat. Pl. Egy UC vagy TLoU sorozat esetén hiába néz ki grafikailag úgy ahogy a játék, azért azok egy kisebb vagy nagyobb irányított kvázi "csőjátékok" (technológiai szempontból). Vagy a Horizon: Zero Dawn/Forbidden West is hiába gyönyörű Open World, ha (ahogy olvastam) a mögötte lévő open world-et működtető dolgok nem hogy a GTA V, de még az RDR1 szintjét sem ütik meg.
De ott van, az ezen generáció elején kijövő Matrix demó amit szintén sokan felhoznak mint követendő példa! De ugye az nem nevezhető játék-nak. Még Tech Demo-nak is csak részben. És bár azóta talán valamit javult az UE5 teljesítménye, de az a demo olyan 1440p/~30fps-el futott... úgy, hogy bár voltak benne járművek és gyalogosok, de azok AI szintje még as GTA1 szintjét se érték el."Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."
-
Döglött Róka
veterán
válasz negyven2 #15374 üzenetére
Ne menjünk bele a sony játékok irdatlan buta mivoltukba mert még a végén megköveznek
SZVSZ az optimalizáció mint olyan, megfoghatatlan fogalom, köbö mint a zabhegyezés...
Motoronként és játékstílusonként mást jelent de még ide lehetne érteni hogy a fejlesztőnek mi a fontosabb. Amikor ezen a "szakmai" fórumon dobálózik vele valaki, az nálam azonnal leírja magát.
UI: a hasonlatod amúgy tök jó
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Moby
addikt
válasz consono #15367 üzenetére
Tizenpár éve, amikor még aktívan kódolgattam, videofeliratozó szoftverben csináltam én is olyanokat, hogy az eszközök közötti framemozgatások assemblyben irtam meg, mert a fordító lassú kódot fordított. Máig létező termék, csak már a fejlesztőim viszik tovább, de a mai napig ezekhez a részekhez nem mernek hozzányúlni. Nekik ez kínai
Szükség a mai gépek mellett már nem lenne rá, ma már javascript is elvinné, de jól műlködik, így megfelel mindenkinek.[ Szerkesztve ]
-
hombre[EU]
veterán
válasz Döglött Róka #15375 üzenetére
SZVSZ az optimalizáció mint olyan, megfoghatatlan fogalom, köbö mint a zabhegyezés...
az "optimalizáció" az a munka,amit nem végeznek el rendesen mert ha ez megtörténik akkor nem esik róla szó.
Life, Uh, Finds A Way
-
consono
nagyúr
válasz hombre[EU] #15378 üzenetére
Így optimalizálják a fejlesztéssel eltöltött időt
"In God we trust. All others must bring data"
-
Moby
addikt
Ebbe most véletlenü eléggé beletenyereltél, mert erről mostanság elég nagy vita van a szakmán belül Mmint a c++ rúdja jelenleg eléggé kifele áll, a nagycégek egyrésze biztonsági okokból már dobták, és nyílt világban is hatalmas a vita körülötte. Pár napja épp az ffmpeg készítői száltak bele a vitába, és ők is kifejtették, hogy az alacsonyabb szintű programnyelveket(assembly btw) fenn kell tartani, mert eltűnik a skillset a süllyesztőben.
-
negyven2
veterán
Meg még sok más (érdekes?) dolgot is mondott. Pl. hogy a konzol piac nem a klasszikus értelemeben növekszik, hanem főleg azok vesznek konzolt, akinek már korábban is volt (lecserélik a régit, új generációra váltanak). Ezt amúgy eddig is lehetett sejteni, mert pl. PS4/Xbox One-ból is összesen közel annyi ment el mint előtte X360/PS3-ból (160-70 millió). De előtte is PS2/Xbox (GC/DC) esetén is nem sokkal több)... vagy előtte PS1/N64/Saturn) esetén is. Úgyhogy egy ilyen piacon úgy néz ki nem igazán van hová növekedni.
Illetve ott van az is, hogy a Gen Z és az utána lévő generáció esetében már nem annyira fontos az exkluzivitás (Fortnite generáció), és az, hogy min játszanak (nekik nem fontos, egy TV-re köthető műanyagdarab már).
Persze fel lehet fogni úgy is, hogy egy újabb Phil Spencer agymenés, hogy felmentse a szánalmas Xbox brand-et, a gyenge teljesítménye miatt!..."Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."
-
Döglött Róka
veterán
"Mmint a c++ rúdja jelenleg eléggé kifele áll, a nagycégek egyrésze biztonsági okokból már dobták, és nyílt világban is hatalmas a vita körülötte."
mondd ezt a vilag legnagyobb szoftvercegenek ahol mai napig ebben irjak az OSt...
Biztonsagi okokbol... Persze.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Moby
addikt
válasz Döglött Róka #15387 üzenetére
Ez nem egy két napos dolog, de a microsoft is ráállt már a pályára egy ideje.
-
Döglött Róka
veterán
Nem, Russinovich mondott valamit. Az MS nagykutyai eleg szabadak ha velemenyrol van szo + Russinovich nagyon regota nem fejleszt hanem az Azure CTO-ja.
Ettol fuggetlenul a ceg alapja, a Windows kernel meg mindig c++ban van irva es ez nem is fog valtozni.
Az hogy managed kodban mivan az meg hotmindegy.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Moby
addikt
válasz Döglött Róka #15389 üzenetére
Ezek szerint csak ő nem tud arról, hogy nagyon rég nem fejleszt
-
Döglött Róka
veterán
Jogos, a sysinternals egy toy projectje, ami sosem volt hivatalos ms termek. De ismerve a csokat nem vagyok mar benne biztos, hogy tenylegesen is ir valamit es nem csak twitteren potyog.
Jobban belegondolva, a handle.exe-t kb 10 eve hasznalom, en nem tudok uj featurerol azota, de ha o mondja akkor biztos. Nagyon akar rustot propagalni ebbol is csak az jon le
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Döglött Róka
veterán
válasz Döglött Róka #15391 üzenetére
Es mar csak azert is beleneztem a blogba, rohadtul nincs uj feature entry a handlehoz 2022 oktobereben.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Moby
addikt
válasz Döglött Róka #15392 üzenetére
-
_drk
őstag
válasz negyven2 #15385 üzenetére
Növekszik az, csak nem olyan mértékben ahogy azt a részvényesek elvárnák.
Több helyről azt hallom amúgy most a PC "tábor" erősödött sokat. Csak ehhez ügye nincsenek konkrét számok.
Elméletek vannak pl ha már fiatalok, online oktatás miatt megszokták a laptopot/PC-t és azon nyomják és tényleg azt hallom a legtöbb helyről hogy a "gyerekeknek" ez kell.
Ügye home office a felnőtteknek. Legtöbb haver GoG-on vesz mindent... retro játékok integrált izéken is elmennek.
A bányák is össze dőltek és lehet drágább a hardver de egy fokkal időt állobbak is elvileg.
De van Gamepass és jönnek a PS exkluzívok, Nintendo elmulator is van.
Ár növekedések... -
_drk
őstag
válasz Bad Pritt #15395 üzenetére
https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/global-gaming-market
[link]
https://www.visualcapitalist.com/sp/video-games-industry-revenue-growth-visual-capitalist/
[link]
https://www.vgchartz.com/article/460337/ps5-vs-ps4-sales-comparison-in-europe-february-2024/
[link]Ügye a teljes piac növekszik, egyedül az Xbox konzol eladások nem, de nekik is van sok + itt.ott. Attól függ honnan nézzük ugye.
PS5 majdnem annyira megy mint PS4, de PS4 jóval aktívabb is mit a PS3 és ügye itt nincs kizárásos tényező.
Akkor ott a Switch eladások a sok handheld-fel. Amik messze nagyobbak mint voltak
A VR készülékek is mennek elég szépen, bár azt se tudom ezt rendesen oda sorolják-e. -
Bad Pritt
nagyúr
-
l.skywalker
félisten
Embracer Says Restructure Is Over, and They’re Not Going to Acquire New Companies for Now [link]
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
Moby
addikt
Én ezekből nem látok mást, csak annyit, hogy a mobilgéming növekszik, a többinek meg helybentopi van, amiért rohadtul ki van akadva mindenki, és ettől vannak sokkal borúsabb forecastek, főleg 2025-26ra. A távolabbi kép szerintem még ettől is sokkal rosszabb, Az én gyerekeim kiskamaszok, ha belőlük és a baráti körükből indulok ki, akkor nem vár már semmi jó a konzolokra a köv 10 évben.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Playstation 5 !! etaHEN 4.50 !! (CFI-1116A) (foglalva/jegelve)
- Nintendo Switch OLED Dual-Boot CFW 18.0.1, 512GB microSD + Atmosphere 1.7.0, 3 hó garanciával!
- Ayn Odin 2 Pro (256GB + 12GB RAM )
- XBOX SERIES KONTROLLER
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD konzol 2db kontrollerrel garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest