Új hozzászólás Aktív témák
-
Zó
aktív tag
válasz
tboy93 #18952 üzenetére
Nem pálcát törni jöttem, csak ha már az ajánlásban felmerült a lefekvés előtti játék, mint kézikonzolos előny, a probléma említése nélkül nem tudtam volna jó szívvel ajánlani. Pár sör után simán tudok kipiheten ébredni (bár hetek óta nem fogyasztottam egy korty szeszt se), kijelzőzés után kevésbé, attól elég "másnapos" tudok lenni.
A "méret a lényeg" kijelzőmániámon túl ezért is nem kultiválom a handheldet (harcolok az minimum 55"-os kijelzős telefonokért is), úgy szeretek játszani, ha nyugodtan vagyok, nem ha úton valahova, vagy már fellőtték a pizsamát. De persze ez már egyéni preferencia kérdése.
-
Zó
aktív tag
válasz
tboy93 #18944 üzenetére
Mondjuk, közvetlenül lefekvés előtt kijelzőt bámulni nem tesz jót az alvásminőségnek, de nyilván mindenki azzal rombolja magát, amivel akarja, én is szoktam néha. Mindenesetre inkább könyv dukál akkor, ha másnap újult erővel akar játszani az ember
De ha már választani kell, a szoftverkérdést még nem sikerült tisztázni. Switchre nyilván kéne venni játékokat, és Forza nincs rá. Szóval ha van nagy meglévő könyvtár, a Switch csak akkor játszik, ha más (nintendós) játékokra lenne igény, ennek az anyagi vonzatával (nyilván el is lehet adni őket).
-
Zó
aktív tag
válasz
hombre[EU] #18932 üzenetére
Ráadásul ez messze nem teljes lista (például a Splinter Cell: Chaos Theory akkor eléggé körülrajongottnak számított), és nyilván csak konzolos. PC volt még a legjobb élményeim közé tartozó Civilization 4 és SWAT 4 is például. A mai vitára "átváltva", amikor szinte minden multiplatform, ezek is lennének konzolokra is.
De egyetértek, ez még futottak még év volt
-
Zó
aktív tag
Igen, de ha a korábbi játékok is kellenének, azok lehetnek problémásak. Például a Wildlands vagy a Far Cry 5 volt Game Passban nemrég még, és azok nem crossplayesek. Az FC6-ot (legutóbbi FC) pedig nem próbáltam, de arra is csak crossgent írnak multira.
De valóban a crossplay a trend, így engem is meglep ennek a sommás tagadása, ha annyiból jogos is, hogy a kinézett játékok miatt érdemes tájékozódni, vagy annak híján a "tutibb" platform felé mozdulni.
-
Zó
aktív tag
válasz
tboy93 #18834 üzenetére
Ha nem is launchkor, de nem véletlenül vettem 2021-ben az XSX-et, de most már - ha mai árakról beszélünk - nem terveznék vele főgépként 7-8 évre
Ráadásul újonnan csak drágább lett, korábban ilyenkor már fél-/harmadáron lehetett konzolt venni, így a gen végéhez közeledve is megérte. Persze most sem megfizethetetlen ajánlat a lehetőségekhez mérten, pláne használtan, de legalábbis ártartó és nem filléres tétel.
Egyébként meg egy launchkor vásárolt konzol is kapja sorra a rossz portokat 7-8 év után (na jó, a PS3-nak ez már day1 összejött, néhány port élményétől máig PTSD-m van), tehát ha ki is jön rá minden, adott a kompromisszumkényszer, ahogy írtam is. Ettől függetlenül meg leeht kötni ezt a kompromisszumot, nekem is vannak, mindig is voltak régi vasaim használatban, csak hozzátartozik a képlethez. Olyan, hogy 7-8 év komoly kompromisszummentes mókavonat, semmilyen platfomon nem létezik, ha friss AAA címekben (nem mintha az AA vagy az indie nem lehetne gépigényes) is gondolkodik az egyszeri játékos.
-
Zó
aktív tag
Néhány válogatott extra launcheres játék tud okozni kényelmetlenséget. Én az AC: Odyssey-t vettem inkább Boxra, hogy ne is lássam a launcherjüket, mert nem szeretem. A Halo: MCC-t pedig megvettem Steamre, mert az MS szerveiről olyan lassú volt a letöltés, hogy a Game Pass-verzió helyett inkább kicsengettem a pénzt (megbeszélt co-op etap miatt volt sietős).
-
Zó
aktív tag
De éppen ez az, hogy a körökre osztott játékok 99,9%-a más, és ne is legyen 100%-uk Clair Obscure! Meg amúgy semelyik sem, különbözzenek csak szépen. Vannak, melyeket jól belőttek kontrollerre, vannak melyeket jól be lehetne, vannak melyeknél szuboptimálisan lehet, és vannak, melyeket nagyon nem, a dizájnba is bele kellene hozzá nyúlni. Nyilván ez utóbbiak már kifejezetten rétegjátékok.
Műfajtól és konkrét játéktól függ, mivel szeretem játszani. Vagy akár adott esetben vegyesen. És kötöttem már konzolra is bill+egeret, nem csak fordítva.
-
Zó
aktív tag
válasz
F-ECT$ #18821 üzenetére
Egy az egyben nyilván akkor működik, de a szabadidőddel mindenképp fizetsz, ha munkabérrel nézed, akkor azt nézed, hogy addig mubnkával mire futottál volna, és az alapján eldöntheted, hogy mennyivel kevesebbél voltál hajlandó dolgozni. Speciel én valóban tudok dolgozni az Aldi- és Lidl-akciók bújása helyett, de korábban is így számoltam, átgondolva, megéri-e.
Most is próbálok tudatosan fogyasztani, tájékozódni, de egy szint fölött mindig felmerül, hogy megéri-e többet foglalkozni vele, vagy a spórolás vált a munkává/hobbivá. Az idő nem csak munkával tölthető hasznosan, ellenben nagyon is véges.
Például ha elmegyek családdal vagy barátokkal étterembe, de a kitűzött 1800 Ft helyett 2000 Ft a leves, akkor nem fogunk fél órán más éttermet keresni, mert az együtt töltött értékes időt csökkentjük, rongáljuk. Az más kérdés, hogy előre érdemes belőni jót. Azzal sincs bajom, ha valaki nem az autópálya előtt tankol, hanem előtte vagy utána, de ha valaki direkt azért tér le közben, egy falusi kutat keresni, az rosszul csinálja. De hetekig keresni több százezres tévét, hátha 5 ezer forinttal olcsóbb lesz, szintén nem túl bölcs. Nem drágán kell venni, de az észszerű időn belül elérhető jó ajánlat jobb, mint a tökéletes akcióra várás (ha a várás "nélkülözéssel" vagy időrabló aktív tájékozódással jár).
-
Zó
aktív tag
válasz
gyimger #18813 üzenetére
Persze, hiszen 2005 is 2015 előtt volt
2015-ben emlékeim szerint már nem voltak efféle élményeim, a third-party vírusirtó és társaik értelme addigra marginálissá vált Windowson is, drivereket meg frissítettem félévente, a frissítéseket meg intézte a Windows az esti kikapcsoláskor. A háttérben persze elvileg még bekavarhatott volna a frissítés, de ritkán érzékeltem, ha egyáltalán rá tudnám valamire fogni. De megértek én mindenkit, ha a Win 95 lett volna az utolsó PC-s operációs rendszerem, én is hasonlóan állnék hozzá
-
Zó
aktív tag
De ők megint megtehetik, cserébe ott látszik is a munka. Az már vicces, amikor gyengébb próbálkozásokkal vagy futószalagszagúakkal próbálják meg csinálni.
Egy valóban prémium "kész" játéknál én sem hisztiznék, hogy 70 vagy 80 euró, inkább a 60 euróért is túlárazott béna portékák zavarnak. Meg fórumokon az inflációra és költségekre hivatkozás zavar. Nem azért, mert nem jogos, és nem írtam le én is többször, de szerintem a költségeken még lenne mit faragni, és legtöbb esetben a végterméken is.
Különben a BG3 ára még csak el sem szállt, csak nem kell érezhetően akciózniuk, mégis fogy évek után is. Aztán lehet majd a GTA 6 után minden bénázást 100 euróra árazni, majd lesz fél éven belül 40-ért is, csak legfeljebb annyiért sem veszi már senki. (Persze tudom, hogy megjelenéskor többert lehet eladni, akár drágábban is, csak ennek is vannak korlátai.)
-
Zó
aktív tag
válasz
F-ECT$ #18809 üzenetére
Te komolyan 7-8 évre terveznél most PS5-tel vagy XSX-szel? Generáció elején más a helyzet, bár a 7-8 év még úgyis merész, mert kell majd kompromisszumot kötni. Mármint nekem is van itthon N64 meg PS3 is, működnek is, de nem a PC vagy a currentgen versenytársai.
Hozzáteszem, a két legújabb PC-s procim amúgy egyaránt 2018-as modell, és csak i5 és Ryzen 5, mert nálam nemcsak konzolháború és PC vs konzol nincs, de Intel vs AMD sincs
-
Zó
aktív tag
Talán dőreség tőlem az ipar szereplőiről racionalitást feltételezni, de aztán még felméri a többségük, hogy ők nem a Rockstar. A BG3-nál is milyen hiszti ment, hogy nem szabad másoktól elvárni azt a szintet...
Lehet emeleni árakat fokozatosan, nyilván egyre nagyobbak a költségek is, de már így is elszálltak, a fejlesztési idők is, ez nem a GTA 6-tal fog kezdődni. Ha ezt az utat akarják folytatni, akkor összeomlik az AAA-szegmens, fenntarthatatlan. Ma már tudjuk, hogy a prevgen Mattrickék által megálmodott egymilliárd eladott konzolja sem jött be, nem elég nagy ehhez a piac.
Egyébként meg az a vicc, hogy pont a GTA 6 ingyen osztogatva is behozná az árát, elnézve, mennyi pénzt nyomtat a GTA Online. De valahogy a GaaS sem jön be mindenkinek.
-
Zó
aktív tag
Könnyű elszállni PC-s hardverekkel az biztos, mert mindig találni jobbat és drágábbat. Konzolon ilyen probléma nincs is. Csak több PC és konzol boldog tulajdonosaként és hazsnálójaként nem értem, hogy ilyen komoly igényekkel hogy rúghatnak labdába akár a konzolok és a felhő is. Részemről bőven beérem mindkettőből olcsóbbal.
-
Zó
aktív tag
Meg tudom érteni, az a típus vagyok, aki a tudatos vásárlás közben átgondolja azt is, hogy ha még két napig keresem az ideális megoldást, akkor a háttérmunkával töltött idő munkabérbe átszámolva mennyi is lenne. Egyéni élethelyzettől függ, hogy mennyire éri emg görcsölni, túlzásba nem viszem. RPG-kedvelőként, co-opozó (értsd: összehozni több emberrel hónapokig eltarthat egy játék), több hobival rendelkezőként számomra sajnos nem használható a Game Pass, kevés játékot tudok belőle befejezni. És ott vannak még a DLC-k is. Indie-kre jó, de azokból sok megy utána filléres bundle-be. Szóval nekem a GP a görcs, hogy igazodni kell hozzá, éppen azért nem szeretem. Olcsón, "irreleváns" áron persze mégkiélveztem, ahogy a PS Plust is. Nyilván ha nem lapulna eleve sok játék a könyvtáramban, vonzóbb ajánlat lenne bármilyen előfizetés.
-
Zó
aktív tag
Mivel mindig kell venni hardvert, mindig költség, így örök kérdés, mint a villanyszámla. Szerintem ez - ideális esetben - inkább technikai kérdés, mint szerelmi. Annál, aki ugxyanazokra a játékokra ugyanúgy is használja/használná őket, nyilván releváns kérdés az összevetés. Személy szerint a Play Anywhere-t (meg a crossplayt stb.-t) nagyon támogatom, jó dolog, részben miatta lett XSX. Örülnék, ha minél több platfromra kiterjedne. És PC-n belül is az MS-ökoszisztémán túl is, hogy minél inkább mindegy legyen a hardver. De ez sajnos nedves álom.
-
Zó
aktív tag
válasz
F-ECT$ #18772 üzenetére
Azért most venni konzolt 4-5 évre nem lenne diadalmenet már
Az 1440p pedig fölé lövés szerintem erősen. Játszom időnként 4K-ban is, de az 1080p is realitás még bőven, és nem is érzem tőle magam kevesebbnek (pláne ha a 100+ fps a cél).
Sokváltozós a történet. Nemrég vettem 150 ezer alatt komplett használt PC-t, és jobban fut rajta a Jagged Alliance 3, mint állítólag PS5-ön, pedig jó portnak minősítik. Úgy, hogy ez egy linuxos munkagép. A hírhedt Last of Us port meg nyilván rosszabbul. A csak kicsit erősebb windowsos PC-m az XSX-emmel eddig minden próbált játékban tartotta a lépést, vagy inkább jobbra lőttem be. Nem is tartok fenn így konzolos előfizetést (ami meg tudja dobni a költségeket rendesen), ha van ingyen multira nem túl drága vasam. Az XSX-nek így is megvan itthon a haszna, csak így nem nagyon veszek rá már játékokat.
Félreértés ne essék, ár-teljesítmény arányban nyilván a konzol hardver a jobb és lassabban öregvő, de relatíve olcsón is meglepően jól el lehet lenni játékoktól függően, és a konzolhardver csak drágult launch óta (de legalább van az is használtan már a piacon).
Egyébként én sem hiszem, hogy a prémium terméknek szánt PS5 Pro után nagyon elszáll a piacszerző alap PS6 ára (a gyártási kapcitás is beleszól majd), de mivel nem is az árcsökkentés a trend, túl olcsó nyilván nem lehet. Kíváncsi leszek, mit tudnak ajánlani, el tudják-e adni nekem, mert az előfizetések miatt én szorzóval nézem a konzolos árakat.
-
Zó
aktív tag
Persze, a gigabitezés csak a miheztartás végett jó. És kivel Mike is megemlítette a gigabitjét, nem árt tisztázni, hogy másnak az valamiért mégsem "elég".
De egyébként tényleg nagy a hullámzás játékok között minőségben (ugyanazon játék viszont nagyjából ugyanolyan tűrhető vagy vállalhatatlan szokott maradni), így nem akarnék a legrosszabb élményekből kiindulni, azoknál előrébb tart az infrastuktúra.
Mindenesetre a felhő vagy másfél milliós PC dichotómiáért jár a 10 pont
-
Zó
aktív tag
válasz
F-ECT$ #18699 üzenetére
Túl nagy hátraarcot nem hozhat a ciklikusság. Az exkluzivitás már kevésbé éri meg, fejlesztési idők hosszabbak, drága játékokkal meg kevésbé mernek szűkebb csoportokra lőni. Lehet finomhangolbi, a GaaS-tól elfordulni, de a több generációval ezelőtti helyzet már történelem.
A Switch modellje pedig eddig is a ksszálásra volt belőve, még előfizetős szolgáltatása is lett. Árat emelni nyilván lehet, de kívülről nézve eddig sem a beetetés ment.
A Game Pass is egy érdekes dolog, sokaknak jó lehet, de az én szokásaimmal listaáron eddig se érte meg. Amíg volt olcsón jó volt, de az XSX már retro player és médialejátszó nálam (és jut is neki feladat), mert inkább oda vásárlok, ahol ingyen van a multi.
-
Zó
aktív tag
Az biztos, hogy a "csak beteszem és játszom" utáni a konzolgenerációk kényelmetlenebbek voltak, az frame rate és a régiókódok pedig előtte is okoztak problémát. (És párhuzamosan a PC is nyűgösebb volt.)
Most az a jó, hogy sok minden elérhető, pár kattintással megszerezhető az emúlt sok évből, ha éppen nem is jön adott évben remake/remaster/reboot belőle.
Ez komoly előny számomra, csak a kiadókat nem dicséri túlzottan, és nehezen látszik, hogy így mivel tudják nekem eladni az újabb hardvereket és szoftvereket.
-
Zó
aktív tag
Pedig vicces megnézni, hogy portok és remasterek nélkül mennyi játékot adnak ki mostanában, és mennyit régen. Aztán lehet lelkendezni, hogy direkt jó így, mert mindre jut idő
Persze más kiadók is hasonló cipőben járnak, ha - kiadótól függően - kevésbé látványosan is, de ez azt is jelenti, hogy lényegében az indie-k nélkül kevés a megjelenés. Nem mindenkinek tetszik minden (stílus), így kell a választék, hogy abból minőség legyen. Tizenegy játékosból sem lesz erős válogatott, a merítés szükséges.
-
Zó
aktív tag
2024 szeptember végéig volt Game Passom, addig a Play Anywhere-es címek mentek több platformon, mikor melyik volt kéznél, és a tőleg vett, ma már szintén nem nagy piaci értékű VGA (3060) nem vallott szégyent, a PS5-ről nemrég portolt Rebirth alá is elég. Elhiszem, hogy rosszabb lesz vele a helyzet, de engem kifejezetten az lep meg, hogy nem előzte le az XSX. De ha adsz 700 ezret a PC-mért, csak szólj!
És persze az sem tett jót, ha éppen nem VRR-képes kijelzőre kötöttem a konzolt, mert a 60 fps nem mindig 60 fps, és olyankor már látszik. (De a tesztek is igazolják ezt.) És valahogy a Halo Infinite hullámzásait jobban megéreztem kampányban VRR mellett is, de nem volt vészes.
Ami beugrik fejből, az említett 30 fps-es listához hozzá lehet még csapni a Hellblade 2-t, illetve a Starfieldhez és a Redfallhoz jött patch formájában. (Hogy most melyik játék mennyit ér, az más kérdés, ezek mind saját címek.)
De nekem a legnagyobb a fájdalmam, amire te is céloztál a régi játékokkal, hogy FPS Boost nem jutott "elég" régi/prevgen játéknak, voltak 30 fps-es élményeim. Az RDR különösen dühítő, hiszen PS-re kapott 60 fps-es patchet, jött már PC-s port is, a boxos verzióm maradt úgy, ahogy. Sajnos az Xbox One X Enhanced csak 4K-t jelent, na pont felbontás izgat kevésbé.
Amúgy jobbak ezek a konzolok a korábbi genekhez mérten, és már az előző is használhatóbb volt, a PS3 mint gép egy pokoli élményként égett az agyamba, az XSX meg tök jóként. A nem éppen rám szabott előfizetéses modellel és a játékokkal több bajom van, mint hardverrel. De két Play Anywhere-es játékot vettem a generációban Boxra: a Vampire Survivorst és a Doom 64-et
Én senkit nem akarok beszélni a konzolokról, nekem is van, és szeretném, ha a jövőben is lenne még új, de bőven a bedobott nagy számoknál kedvezőbb áron is lehet egy darabig még releváns PC-t építeni, ha te annál feljebb is lőnél. Meg hát nyilván az is felmerül, hogy a nulla gépigényes indie- és retróhegyek mellett kinek hány AAA van, ami alá valóban kell a kurrens konzol vagy PC teljes ereje. (Persze lehet egy indie vagy AA cím is gépigényes, de szerintem mindenki érti, aki akarja.)
Mindezt csak azért fejtettem ki, mert ebből a szemszögből máshogy festenek is a konzolárak, mint az aktuális látszatfejlődéses Nvidia-kártyák árazását nézve. Az 5090 árától nem fogom alkalmi vételnek érezni a PS5 Prót. Inkább az érdekel, mit ajánl majd a PS6.
-
Zó
aktív tag
Pedig a 3060-tól nincs nagyon messze teszteken az RX 6600, arról meg első kézből tudom, hogy magamnak gyakran jobbat tudok kihozni, mint XSX-szel. Főleg, ha nincs performance mód. Nem látom azt az egetverő különbséget. Ugyanígy a proci sincs nagyon messze az Intelemtől (a töb szál miatt bizonyos alkalmazási területeken jobb is lehet). Valószínűleg az igen-igen nagy különbségen mást értünk.
De ha konzolekvivalens vasra lett volna szükségem játékra, akkor valószínűleg kipótlom pár tízezressel. Persze VGA-ból nehéz olcsón sokkal feljebb lőni, csak hát konzolos kontextusban valószínűleg nem is kell, legfeljebb a PS5 Próhoz, de az meg nem olcsó.
Az XSS nyilván jó ajánlat, ha akad olcsón, de az, hogy sem nem erős, sem magamnak nem tudom belőni a beállításokat, nálam nagy hátrányba hozza. De mivel XSX-em van, a Game Pass meg lecsengett, így az engem speciel nem érint.
A lényeg az lenne, hogy 500-700 ezres VGA nem elvárás (ha legalább tudnám, mi a fenéhez kéne nekem...), és visszafogottabb, de szolid vasakat lehet venni meglepően jó áron. Amikor 45-60k-ért mentek a PS3-ak, akkor szerintem tágabb volt használtpiacon az olló, mégsem emelték a konzol árát. (Ennek persze nyilván több oka van, csak érdekes ebben a kontextusban is nézni.)
-
Zó
aktív tag
Ryzen 5 2600X, RX 6600, 16 GB RAM (+ház, táp, új 512 GB SSD). 149 ezer volt. Amúgy nem elsősorban játékra vettem. Mindig vannak jó ajánlatok a Hardveraprón.
Persze egy PS5-nek ennél erősebbnek kellene lennie, de már lőtávolon lehet lenni elég olcsón. A nem nagyon sokkal erősebb másik gépemen a Game Passban tesztelt játékokat be tudtam lőni olyanra vagy nekem jobbra, mint XSX-en. A 30 fps-eseket, mint a Hellblade 2, nem is volt nehéz.
MIndenesetre ilyenkor nem az jön le, hogy de jó, hogy emelik a PS5 árát már megint, hiszen 500 ezernél kezdődnek a VGA-k.
-
Zó
aktív tag
válasz
F-ECT$ #18553 üzenetére
Jó játékok lesznek, de AAA fronton drasztikusan kitolódtak a fejlesztési idők, és mivel egy-egy projekt több száz embert köt le, IT területen meg van máshol is élet (nem kevesebb pénzért), több nagy stúdió nem lesz alá. Mondjuk, nekem már végeredményre is jobban bejön a kisebb játékokból kifutó eredmény, de az AAA mennxiségileg nem tudja azt hozni, mint régen. Megjegyzem, már PS4-en is lassabban csordogáltak, azóta sincs PS3-nál újabb konzolom. Ráadásul a rá meglévő játékaimat nem is tudnám használni PS4-5-ön, a remsterek meg már gyakran jöttek másra is. A PS1-2-es éra dömpingje persze már a hetedik generációban sem lett meg.
A PC ára relatív, éppen a minap vettem egy használt konfigot, ami közelíti a PS5 erejét, egy használt PS5 áráért. Nyilván 8K @ 120 fps ray-tracinggel nem megy rajta, de elég sok mindenre használható játékra is.
Amúgy nálam ugyanarra a kijelzőre van kötve az XSX - és a többi konzol is -, amelyikre a PC-(i)m, bill+egeret (a párezres sokéveseim is működnek kiválóan, 25 leejtés után is, ez nem tétel) vagy kontrollereket is tudom használni mindkettővel, bár kompatibilitásban a PC jobb.
A Switch 2 érdekelne, de nagyon drága lenne a meglévő PC-s, boxos és PS-es könyvtárak mellé nulláról felépíteni ott is valamit vagy újabb előfizetésbe beleugrani. A régi cartridge-eim meg nyilván a régi konzoljaimmal mennek.
Nálam az a helyzet áltt elő, hogy a PS3 és az XSX is mellett is érv volt az akkor kedvező előfizetéses modell, de a jelenlegi konstrukciók már inkább eltaszítanak tőlük, a saját fogyasztói és játszási szokásaimhoz nem illeszkednek.
-
Zó
aktív tag
Viszont éppen ez a látványbeli fejlődés már nem érzékelhető annyira, mint korábban. Készül 7 évig egy játék, ahhoz képest meg el tud maradni az ugrás. Főleg amilyen statikus tud lenni nem egy AAA játék. Így emiatt nagyon nehéz elcsábulnom, és sokkal kevésbé kellemetlen "lamaradni" egy játékról, amíg friss. Pláne, hogy kevés a 70 euróért cserébe innovatív AAA csoda. Biztonsági játék az már inkább van, de az részemről is: az ilyen rommá akciózva esetleg jöhet, ha még emlékszem rá.
-
Zó
aktív tag
Senki nem játszott mindennel, senki nem látott minden filmet és sorozatot, senki sem olvasott minden könyvet. Sem szakmabeliek, sem kritikusok. Ez nem is várható el, de nyilván a másik véglet, amikor valaki merítés nélkül okos. Korlátozott az egyén megismerési lehetősége az élet minden terén, saját magát illetően is. Ez van.
És bár a fentebbiek elsősorban az adott évre vonatkoznak, valójában időben visszafelé sem árt a nagyobb tapasztalat, sőt. Lehet annak véleménye az új CoD-ról, aki sosem játszott még más FPS-t, de más a szemszöge, tapasztalata annak, aki már a Wolfenstein 3D-nél beszállt.
-
Zó
aktív tag
Nálam is a Hellblade 2 volt az egyelen tavalyi játék, mellyel érdemi időt töltöttem, de ettől még játszottam eleget (nyilván lehetett volna többet is más rovására, de van életem). Csak egyszerűen nem ragaszkodom mindenáron a legfrissebb játékokhoz vagy a bétateszteléshez.
-
Zó
aktív tag
válasz
Bad Pritt #18089 üzenetére
Viszont a fegyverfejlesztés külön menüpont a felszerelésestő. Én mondjuk azt szeretem még benne, hogy nem csak az analóg kar benyomásával lehet sprintelni, mert nem a Square Enix rájött, hogy úgysem kontrollereladásból élnek
Kontraszt pedig van az eredeti FF7-hez képest is, abban a matériapakolgatás akkora rémálom, hogy egy százgombos 90-es évekbeli szimulátor felüdülés hozzá képest. PTSD-m van tőle, és szerintem a saját korában nézve isfelhasználóellenes volt. Ebből a szempontból nem hagyománytisztelő a Remake
Sajnos az irányításon túl abban is kézfogós lett, amiben nem kellett volna.
-
Zó
aktív tag
Nagyot megy a Switch, de érdemes azt nézni, hogy a DS és a Wii gyakorlatilag egyszerre volt a piacon, vagyis még több szoftver és hardver ment el akkoriban, és akkor is volt tudtommal haszon az utóbbin is. Persze akkor még nem volt előfizetés, mint plusz sáp. Ha pedig a korabeli játékpiachoz arányítunk, akkor a NES számai egyenesen brutálisak.
-
Zó
aktív tag
Nekem a PS1-2-3-hoz képest csalódás, ami ott van. Igen, éppen ezért. És valami autós dolog is lehetne ott a GT-n kívül, valóban. Persze most más a piac, amúgy is szokás a fősodratban, hogy minden legyen részben nyílt, sztorifókuszú és RPG-elemes, tehát általában az iparnak is szólhat a kritika, de kiadóként sem a Sony a legváltozatosabb.
-
Zó
aktív tag
válasz
hombre[EU] #18008 üzenetére
Nem csak az indie-k szenvednek (és közülük sem mindenki), a Ubi részvényei sem festenek jól, és az EA-n belül a BioWare is régen produkált diadalmenetet, az MS-t is éppen a bukások miatt ekézik, de még a Sony platformerei sem éppen blockbustetek.
Amennyi játék mennyiségileg megjelenik, nyilván nehéz rácuppani n+1000. indie-kre, ha nem a tematikus oldalak túrása a hobbid.
Személy szerint évek óta nem vettem AAA játékot frissen, legfeljebb portot.
-
Zó
aktív tag
válasz
Wesder #17971 üzenetére
Én sem azért írtam a Forzát, mert lett volna más is, ugyanakkor pont arra jó példa, hogy minden licences játék erre a sorsra jut.
A DLC-s dolgot nem követtem szorosan, mert én már jó pár éve megvettem az Ultimate-et, akkor azért, hogy előfizetés nélkül is mehessen, a minden tartalommal együtt. Egyfolytában dobálta is fel az utóbbi időben a store "just for you", hogy vegyem meg, ami "owned"
Mindenesetre nálam most az látszik, hogy az alapjáték GP-s, a csomagok megvehetők, de a DLC-k nem. Nehezen követhető így göngészőből a felület, hogy nekem úgyis megvan. Nem tudom, hogy most az alapjátékot is tartalmazó csomag megvásárlása nélkül beszerezhető-e még.
-
Zó
aktív tag
Még az elhangzottakhoz hozzátenném azt az "apróságot", hogy például azért, mert a GP-ben sem örök időkre vannak benn a játékok, főleg nem az MS-kiadásúak. Így ha már a GP miatt próbáltad ki vagy kedvelted meg a játékot, akkor nagyon is adja magát. Ha van egy 100 órás RPG, ami bejön, de nem egyből bekerüléskor ugrottál neki, többször végigjátszanád stb., akkor alapból necces (Yakuza van benne bő 500 órányi is, ha mással nem játszanál, akkor sem túl esélyes végigjátszani a szériát így). Alólam már nem egyszer húztak ki hosszabb játékot, amit aztán kénytelen voltam megvenni. Igaz, többnyire PC-re veszem meg, mert úgy vagyok vele, hogy PC-m mindig lesz kéznél biztosan, de a konzol bizonytalanabb. Azt nagyobb eséllyel adom kölcsön, és ha például tönkre megy, nem biztos hogy másik Xboxszal pótolom; következő generációban is ki tudja, milyen konzolom lesz; nem előfizetéses a multi stb. A Play Anywhere ami ezen tud segíteni, de személy szerint nem az MS-ökoszisztémát preferálom - máshol gyorsabb a letöltés, jobb a kliens, van family sharing, nagyobb a kontrollom.
További okot kínálhatnak a DLC-k is. Azok nem nagyon vannak GP-ben, így azokat úgyis venni kell, akkor meg már gyakran érdemes az alapjátékot is (pl. mert ne kifutó játékhoz vegyek DLC-ket, kedvezőbb ajánlatt az egybecsomag).
Ott vannak akkor a store-ból is lekerülő játékok, mint volt a Forza Horizon 4. Hiába saját MS-cucc, az egyetlen opció a vásárlás volt.
-
Zó
aktív tag
válasz
KKaresz45 #17922 üzenetére
Gyakorlatilag Sony ezeréves hagyománnyal rendelkező belsős stúdióinak - egy ideje már csak lassan szivárgó - játékait (plusz. Death stranding, FF) hasonlítod a Game Pass túlnyomórészt indie címeihez. Persze hogy mást fognask nyújtani. A belsős stúdiók nagyobb játékai meg nyilván nem a Game Pass miatt olyanok, amilyenek (akár jók, akár rosszak).
Kissé nagyobb léptékű day 1 GP-s játékokat nézve meg a Remnant 2 és a Plague Tale 2 is azt hozta, ami várható volt, bár az utóbbit nagyon nem csípem, nem érződik semmiféle GP-hatás. A Sniper Elite 5 is jó lett, bár nekem a 4 jobban bejött, nem látom, miért a GP-n múltak volna bizonyos megoldások.
A kérdésed is elég furcsa. Vajon miért fizetnek PS-tulajok tömegei a GP-s CoD-ért, amikor ott van nekik a sok exkluzív? Talán azért, mert csúcsfrencsájz, és nincs exkluzív alternatívája. Kodzsima meg kultusz, és az ő játékainak sincs alternatívája. Nem zárja ki egymást a kettő. (Bár nálam annyiban kizárja, hogy nincs már GP-m, mert túl drága ahhoz, hogy a megvásárolt játékaim mellé havidíjat csengessek. Van benne rengeteg jó játék, ahogy PS Plusban is, de a saját játékkönyvtáramban is, a jelenlegi listaáron számomra értelmetlenek ezek az előfizetések, ha aprópénznek is tűnnek a mai árak mellett.)
-
Zó
aktív tag
válasz
F-ECT$ #17901 üzenetére
Szerintem már régen nincs szó állócsillagról. Már N64-en is kellett Expansion Pak a Donkey Kong 64-hez vagy a Perfect Dark kampányához. Ez persze apróságnak hangzik, de azóta csak romlott a helyzet, az biztos, hogy a PS3-at én már egészen más konzolnak éltem meg, mint a korábbiakat, mondhatni úgy éreztem, megkaptam az online-osodás előnyei mellé a konzol és a PC legrosszabb hátrányait egyaránt.
És igen, volt kötelező (lassú) installálgatás is akár, az MGS4 híhrhedt volt róla, hogy lemezenként kellett. Mondjuk, nekem inkább online voltak meg a játékok, csúcsnettel is másfél napig tartott letölteni és installálbi az Uncharted 3-at, hogy elrontsa a letöltést, és kezdhessem újra (közben a másik szobában hasonló méretű játékokat fél óra alatt kaptam le PC-re Steamről vagy Originről, és nem túlzok, tényleg rendre ilyen arányokba futottam, és egyértelműen a PSN volt a ludas, mely amúgy rendre rommá fagyott).
Szóval nem sírnám vissza bármely generációt, mint konzolosabb élményt, mert bizonyos dolgokban volt fejlődés. És nem mondanám azt a fenti élményekre, hogy akkor csak játszani kellett, bezzeg most mennyivel rosszabb
-
Zó
aktív tag
válasz
KKaresz45 #17911 üzenetére
A PS1-2 tele volt kiváló third-party játékokkal, teljes exkluzívokkal, időleges/részleges exkluzívokkal (ha már FFVII) és multiplatform és utólagos portokkal is. Abban egyetértek, hogy a vergődő AAA szegmensben releváns kiadó a Sony, és érthető a minőségi elvárás, de abban nem hiszek, hogy 2024-ben az exkluzivitás a minőséget és innovációt biztosító varázsszó. Ráadásul nem is bírják a tempót tartani, ritkán jelenik meg játékuk. Mivel nem is mindnek én vagyok a célközönsége, számomra végképp egy kis pontot jelentenek a kínálatban, ha a költségvetés szépen látszik is. Nem érzem sajnos azt sem igazán csábító jövőképnek, hogy lassan már 10 év fog eltelni két nem remaster/remake Naughty Dog-játék között.
-
Zó
aktív tag
Ha már GameBoy, én csak a SNES-es A Link to the Pasttal játszottam, de ötletem sincs, mitől kellett volna gyermetegnek éreznem a játékmenetet. A CoD-kampányok agyonszkripteltségét inkább éltem meg annak, ezért is kellemesebb emlék belőlük a multi. Most is van annyi walking sim vagy alaibijátékmenetes cucc, hogy fogalmam sincs, hogy tud egy Zelda lefelé kilógni, ha keményen hardcore dolgokhoz viszonyítjuk.
Amúgy a puzzle-ök, a tárgyhasználat, felfedezés, a világok közötti váltás remek volt.
Amúgy a Zelda-szerűnek is nagy kedvencem volt a sok festős képességgel, feladvánnyal, felfedezéssel. A túlnyújtott, infantilis párbeszédek viszont megkínoztak.
-
Zó
aktív tag
válasz
l.skywalker #17710 üzenetére
Így már értem, én sem rajongok az echte mobiljátékokért, bár szerintem a kér Skyforce elég jó, de pont nem mobilon, mert ott ki se fér a kijelzőre a pálya, és ott mikrotranzakciós, a nagygépes port meg nem. Igaz, az érződik, hogy időhúzós tud lenni a fejlesztgetés, amit mobilon pénzzel lehetett megsürgetni (annyira szó szerint, hogy egyébként számláló pörgött vissza, hogy fejleszthess).
Mindenesetre az eredeti mobiljátékos felvetés aligha a te definíciódról szólt, de nem is állítom, hogy nem ide való a diskurzus.
-
Zó
aktív tag
válasz
l.skywalker #17703 üzenetére
A handheld nem egyenlő a mobilossal (ami itt inkább a telefonra vonatkozik, mint a játékhordozható voltára, ha van is összefüggés), hogy mi melyik platformon élvezhető, az egyébként is elég szubjektív tud lenni, ráadásul hagyományosan nagygépes műfajokra vagy régi klasszikusokra is ráhúzható. Eközben az eredendően mobilos játékokon ez sok esetben alapvetően érezhető mechanikailag vagy üzletmodellt tekintve is (melyek egymással kölcsönhatásban vannak).
Megjegyzem, a Hades meglepően játszható volt xClouddal tapizva telefonon (mást nem próbáltam, de bizonyára sok ilyen játék van), ezzel az erővel az is lehetett volna mobilos már az iOS-es megjelenés előtt (a VS sem volt elérhető azonnal mobilon, vagy egy darabig csak xClouddal). Azóta azonban az is megtörtént. Részemről mégsem minősíteném annak.
-
Zó
aktív tag
válasz
Bad Pritt #17561 üzenetére
De az utóbbi időszak pedig éppen arról szól, hogy az MS felépítette azt, hogy újra a PS legyen a konzol, és ne kelljen megfeszülnie. Jelenleg mintha a Nintendo, a Sony és az MS három különböző szabályrendszer helyett játszana. A Nintendónak a sajátja kifejezetten épít a saját játékokra, a Sony meg küzd az ezeréves AAAA-ciklusokkal - és ahogy a mondod, ebben egyetértünk, az aktuálisnak vélt multis trenddel. Az valami röhejes, hogy a Naughty Dog hány éve nem képes új játékkal előállni.
És abban egyetértünk, hogy ahhoz, hogy záporozzanak a jó játékok, a versenynél szerintem is fontosabb, hogy higgyenek abban, megvannak a kellő szinten változatos sikerformulák. Ez nem látszik, sem új utat törni akaró kreativitás. Az más kérdés, hogy egy éles verseny esetén születhettek volna időben megfelelőbb döntések. Ezt nagyon nehéz megmondani. Mindenesetre a 360-PS3-érában erőlködtek az utolsó pillanatig (lásd olcsó PS Plus, ami nem kellett a multihoz, mint a Gold), ha az Ascension szerintem gyengécske lett az utolsó exkluzívok között, de a nyilván kisebb költségvetésű Sly 4 és a Puppeteer kellemes élmény volt, és volt még egy Ratchet és egy bizonyos Last of Us is 2013-ban. (Az LBP3 már crossgen volt 2014-ben.) Abban a genben még meglehetősen sok játék jött, számos új IP is, a régiek új részékkel történő kiegészítése, és a BC hiányában jóval indokoltabb remasterek mellett. (Azokat PS2 híján vártam és vettem is, de most gyakorlatilag ultra beállítások jönnek a gépen már futó játékokhoz pénzért.)
A Pro árazása már közvetlenül hozzátartozik a verseny hiányához, de így az alapgépet legalább nem is értékelik le. Ettől függetlenül ehhez az irányhoz nem tudok sok sikert kívánni.
A játékokat pedig megkapom másoktól, a nihilre nem vagyok kíváncsi.
-
Zó
aktív tag
válasz
Bad Pritt #17556 üzenetére
Ez nem igaz, a PS1 és PS2 sikere után betették a botot a küllőik közé, és sokáig estek-keltek a PS3-mal, miközben az Xbox 360 és a Wii is hasított. Az MS bénázási sorozata is kellett ahhoz, hogy a Sony a generáció végére összekapja magát, a következőt pedig előnyből kezdhesse.
A régi egyoldalú generációknál is kevésbé egyértelmű annyiból a képlet, hogy a másodhegedűs is marha sikeres tudott lenni, megérte rengeteg játékkal előállniuk, ahogy az éllovas is ütötte a vasat. Ugyanakkor a NES-SNES-Gameboy verhetetlen Nintendója is vissza tudott szorulni a bukásnak nem nevezhető N64-gyel (ami mellé ott volt a GBC is). Bár a Mega Drive akkor tényleg kemény rivális volt, komolyabb, mint előtte a Master System.
Persze a fejlesztési idő és stúdióméret egekbe növekedése, a műfajok kijegecesedése (hiszen az alapokat feltalálták, a 3D-be váltás megtörtént), ma már nehezebb szőnyegbombázni játékokkal, exkluzívokkal pláne.
-
Zó
aktív tag
Nem tudom, csomagban, amit nem én kezelek, lehet, hogy igen
De játékosként gondolom úgy, hogy ennek isszuk mi is a levét. Az a kérdés, hogy kit, miért és hogyan küldenek el. Sokkal jobban zavar, ha kreatív csapatok esnek szét, ha gazdaságilag látszólag racionalizálható is.
Amúgy kifejezetten munkavállaló- és szakszervezetpárti vagyok, de elnézést, hogy túlhízott külföldi gigacégek minden leépítésénél nem festem az apokalipszist a falra, és nem anyázok a kontextustól függetlenül.
-
Zó
aktív tag
válasz
hombre[EU] #17312 üzenetére
Miért kellene mindenkit megtartani a gigacégeknek, amikor részben a bértömeg miatt már lassan tízmilliókat eladni az AAA játékokból, hogy ne bukásként emlegessék őket?
A jelenlegi modell fenntarthatatlan. Tehetséges, kreatív emberekért kár, de látatlanban bevédeni mindenkit fölösleges. Nem hiszek abban, hogy a játékiparnak az a lényege, hogy munkát biztosítson egymilliárd producernek, marketingesnek, diverzitásszakértőnek stb. Akkor sem ha egy részükre szükség lehet.
Aki már dolgozott állami bürokráciában vagy nagy cégnél, az tudja, hogy mindig vannak potyautasok, akkor a szó szerint asztalon alvó fajtából, akár csak az egyszerűen nélkülözhető, hatékonytalanból. Mindenkit meg kell becsülni (az érdemeitől nem függetlenül), de embertelen méretű vízfejjé növekedni nem lehet cél.
-
Zó
aktív tag
válasz
Bad Pritt #17283 üzenetére
Akkoriban volt egy rakat exkluzív, a pre-Windows PC-vel meg az áron túl is voltak problémák (pl. sokáig rettenetesen darabosak voltak a Marióval és Sonickal elvétve versenyképes platformerek, értelmes hangkártya is sokba került), az újabb Amiga-modellek sem voltak annyira filléresek. Az akkori mechanikai találmányokról nem is beszélve, volt újdonság bőven.
Most ez számomra a miért költenék erre ennyit kategória. Sem grafikában, sem játékmenetben nem záporoznak úgy az áttörések. Hogy is tennék 7-8 éves fejlesztési időkkel, és a költségvetés miatt a "számok fogságában" (értsd: többmilliós tömegnek jól csúszó recept kell, illetve amiből ezt a fejesek kinézik egy nagyvállalatnál).
Biztos valakinek jó lesz, de azért én nem tudok lelkesedni, és érthető a finoman szólva megosztó módja.
Amúgy mi volt, ami NES-hez mindenáron kellett? Nekem volt Zapperem hozzá, de azon kívül AVGN-es szétfikázott tartozékokról tudok. Örülök, hogy átéltem, a Duck Hunt jó móka volt akkor gyerekként, de meg lehetett nélküle lenni, és amúgy is partyjáték szint volt, elég volt egy egy társaságnak. Mega Drive-hoz nem próbáltam semmit. N64 esetében a Donkey Kong 64-hez és a Perfect Dark kampányához kellett az Expansion Pak, máshoz bem sok mindenhez (nekem amúgy nincs hozzá).
-
Zó
aktív tag
válasz
negyven2 #17155 üzenetére
De éppen ez az, hogy olyan példákat írsz, melyek azóta nem teljesültek be boxos megjelenéssel, tehát lehet, hogy azért nem mondták, mert nem lesz port, vagy a nagyot mondani vágyók nem tartották érdemesnek megkockáztatni. Az is kérdés, szájzárasabbak-e a Sony-féle szerződések.
Meg ha már FF, a VII Remake sem jött másra, csak PC-re. Az SE és az MS között volt korábbról pletyka nézeteltérésekről, simán benne lehet az is, hogy mivel a XVI és a Rebirth sem hozta a számokat, ez is kellett a portról döntéshez (ami már alighanem megtörtént, akár pozitív, akár negatív értelemben). Egy csomó olyan tényező van, amiről nem tudhatunk.
Az Indy meg tényleg más, egyrészt, mert konkrétan MS-cím, másrészt ők maguk álltak elő a Sony felé nyitással.
Ez az elfogultság jobban lemérhető lenne olyan játékoknál, melyeknél ismerjük az utóéletüket, mert így sokkal spekulatívabb.
-
Zó
aktív tag
válasz
negyven2 #17153 üzenetére
Persze, csak azért mondom, hogy ne az jöjjön le tanulságként, hogy csak és kizárólag Xbox-ellenes összeesküvés lehet a háttérben (persze elfogultság volt mindig is ide vagy oda, ezt már a korábbi generációkban is láthattuk, a VGChartz is rengeteg kamuval operált). Aki okosat akar mondani a jól értesültet játszva, attól is kevésbé merész tipp a fordítottját előadni.
-
Zó
aktív tag
válasz
T0mBd1gg3R #16968 üzenetére
Üdv! Csodát a PC-dhez képest nem érdemes várni, nekem gyengébb van (8600k, 3060), mégis eddig mindent (már amit Game Passban próbáltam, és össze tudtam vetni, illetve másk
ról láttam teszteket, hogy nálam jobban futnak) sikerült az igényeimnek megfelelőbben belőni rá, mint XSX-re (a PS5 stabilabb fps-t és gyorsabb töltési időket tud, alacsonyabb felbontásért cserébe, mert később és állítólag kevésbé jól oldották meg a VRR-t) Persze a DLSS-t is kihasználva, de hasonló megoldások konzolon is vannak, szükségesek. Legalább a PS5 Prót érdemes kivárnod, hogy bejelentsék, ha lesz, hiszen előrelépést szeretnél, ha a Sony-ökoszisztéma vonzana.
A Series S nem rossz, de annyival kisebb a tárhely (és lemezes nincs belőle, vár kisebbek lehetnek az installok, mint SX-en), és annyival gyengébben tud teljesíteni, hogy a leírtak alapján szerintem nem a te géped. Bár a könnyebb hordozhatóság és a családi multi miatt valóban lehet racionális döntés, ha benyeled, hogy a vas gyenge, az SX meg túl drága lenne.
Szempont lehet az is, hogy Box-fronton érdekel-e valami régebbi játék, ami kimaradt, mert sokukra jó mind az SS, mind az SX, és jó pár elérhető Game Passban).
-
Zó
aktív tag
válasz
negyven2 #16865 üzenetére
Sem azt nem tudjuk, hogy az eredeti ötletek mik voltak, sem azt, hogy mi sülhetett volna ki az alternatívából. Nem hangzik jól az egész, de azért sok ebben a találgatás, több oldalról lenne jó ismerni a történetet.
Sem a WB, sem a Rocksteady legendái nem nőttek ettől a szemenben. A WB vélt egybites gonoszságához képest nyilván árnyalja a történetet, de a másik végletbe sincs ok átesni, szóval én meg ezt próbáltam árnyalni, mert enélkül apologetikának tűnt.
-
Zó
aktív tag
Ráadásul legalább ötféleképpen lehetett bejutni a városba, bár az egyik könnyű után zsarolhatók lettünk
Nagyon elkapták ott az elején a senkiként kezdés élményét, majd ahogy a különböző frakciók felé orientálódva "kasztot" is választhatunk, és persze le is reagálják, hogy kivé váltunk (bár lennének ötleteim a fokozására).
Persze sok játéknak vagyunk amnéziásak/idegenek, illetve harmatgyengék az elején, az RPG-k nyilván a fejlődésről is szólnak, de a legjobban ez itt talált be. Persze egy Witchernél fura is lenne, ha az első rész úgyis kezdődik, hogy nem sok mindenre emlékszünk, és halálos sérülést éltünk túl, witcherek vagyunk, és kész. És persze ezzel sincs baj, az sztoriban és lore-ban erősebb.
Annyi biztos, hogy ezt pótolnom kell.
-
Zó
aktív tag
válasz
consono #16822 üzenetére
Mai szemmel nem olyan nagy az a térkép. Meg hát lehet játszani is ikonról ikonra utazós letudás helyett. Azt persze nem bánom, ha készíthetők saját jegyzetek a játékbeli térképre (pl. Wizardry 8).
A Gothicokban amúgy nem volt respawn (ez ugye tudja húzni az időt is), csak ha haladtál a főszállal (ilyenkor jelezte, hogy új fejezet van már), de akkor is korlátozott volt. Ettől ki tudott halni az erdő, de ez még mindig jobb szerintem, mintha pár lépés után újra ott van mindenki ugyanúgy. Persze játéktól is függ, milyen megoldás illik bele a többféle működő modellből.
A HZD-ben volt olyan, hogy még többé-kevésbé kezdőfegyverekkel kitakarítottam egy kitakarítandó pontot, de játékidőben eltelt harccal egy nap, így mikor az utolsó robotdöggel harcoltam már, bespawnolt a többi is újra. Na, ez nem tetszett.
A Final Fantasy VII random encounterei ingerlőek tudtak lenni, de például a Betrayal at Krondorban elég magas scouting skill segített abban, hogy a csapattag informáljon a rajtaütés esélyéről, irányváltással vvagy elégséges stealth skill birtokában pedig elkerülhetted. (Illetve így tudhattad, hova kell menned, ha a bujkáló ellenséget keresed.)
-
Zó
aktív tag
válasz
Farkassacred #16819 üzenetére
Nálam a nagy felhasználóbarátság önmagában megöli a "világszabadság" lényegét. A Gothicokban azt szerettem, hogy térképet is kellett még egyáltalán szeretnünk, azt a karakter valós időben vette elő olvasni, nem volt semmiféle konfetti, quest marker, csak valódi felfedezés egy kézzel benépesített területen (vagyis többön, mert van, ahol át lehet menni másikra, ennyiben nem összefüggően nyílt). Ha egy NPC adott valami feladatot, akkor maga adott egy térképet, melyre rárajzolta kézzel a desztinációkat. Vagy valaki elment mutatni az utat.
Eközben az NPC-k voltak napszakok, változott az időjárás, éjszaka egyes vadak aludtak, mások vadásztak, az emberek meg éltek saját bioritmusuk szerint, a munka után sörözők néha elmentek levizelni egy fát. Ha éjjel csendben lopakodtál be egy házba, akkor nem verted fel az alvókat, nappal meg jó eséllyel dolgoztak, de megláthatott valaki. Az őrök megtámadták a szörnyeket vagy orkokat, ha hozzájuk csaltad őket. Ha fegyvert rántottál, akkor az NPC-k is, bár az elsőben ha sokkal magasabb szintű voltál, inkább rémülten elszaladtak. Nyilván nem tökéletes szofisztikáltsággal és élethűséggel, de ezt csinálták meg az ezredforduló környékén. Nagyon nagyot szólt nálam, de jó pár általam próbált friss játék ezt a szintet sem próbálja meg.
(De például a Witcher 1-ben tetszett, hogy az esőre eresz alá meneküléssel és megjegyzésekkel is reagált a nép. A HZD-ben eközben azzal nem tudnak mit kezdeni, ha bejön pár robotdínó a táborukba a túl közelre tett spawn pontról, gyakran csak sétálgatnak fel és alá, miközben őket átugrálva támadnak, az árusok éjjel-nappal egy helyben állnak stb. De legalább tele a térkép ikonnal, mert az nagyon OW.)
Az említett etalonoknak a fent említettek mennyire mennek már csuklóból?
-
Zó
aktív tag
válasz
Döglött Róka #16808 üzenetére
Ez érdekes, mert a Witcher 1-ben a nem egészen nyílt világ is tudott hozzátenni ahhoz, mintha cső lett volna a játék. Lehet, hogy utána már nem tudtak annyit rápakolni, hogy igazolja a fene nagy területnövekedést. De amit írsz, az elég lelohasztó, ezzel szoktak általában elriasztani.
-
Zó
aktív tag
válasz
Wesder #16807 üzenetére
Ja tényleg, kapott PS5-ös patchet. Ettől függetlenül nem veszek miatta konzolt, költöttem már PS3-on és Xboxon eleget a játékra. Ha direkt azért nem patchelte az utóbbit a Rockstar, hogy így eladják nekem még egy PS-es példányban, akkor elszámolták magukat
A játékidős hasonlítás jól hangzik, de nem derül ki belőle, miért jók, lehet, hogy én nem ugyanazt keresem. De mindegy végül is, csak idő kérdése, hogy sorra kerüljenek. Az RDR2 mindenesetre a videók alapján is sok immerzív megoldást nyújt, kérdés, meddig tartanak ki.
Az meg is lepett, hogy a Zelda nem merült fel, de ez nyilván attól függ, ki milyen platformon játszik.
-
Zó
aktív tag
válasz
Wesder #16803 üzenetére
Értem. És számotokra miben volt előrelépés? Mit tudnak, amit a Witcher 3 és más korábbi játékok sem? Mi az, amitől jó számotokra egy open world játék?
Mindkettő tervben van amúgy, kár, hogy az RDR1-ből máig nincs 60 fps-es verzió (PS3-on vállalhatatlanul futott, de még csúnyának is tűnt a generáción belül, persze azon kevés multiplatform nézett ki jól), a Cyberpunkot pedig nem olyan rég "fejezték be".
De azért valahol érdekes, hogy az eredeti megjelenést tekintve 6 és 4 éves játékokról van szó, vagyis addig megszámolhatatlan mennyiségű AC jelenhetett meg. (Nem azért mondom, hogy az említésüket hiányoltam, a Ubi-féle OW design nem jön be.)
-
Zó
aktív tag
válasz
Farkassacred #16795 üzenetére
Nemcsak a színvonalukkal van baj, hanem hogy az AAA-ban elég nagy az arányuk, a csőjátékok vagy a hagyományasabb, de nem cső level design kedvelői meg hoppon maradta.
Az is törvényszerű, hogy ahol ennyi próbálkozás van, lesz bőven gyengébb is. Az egész trend pedig az elnyújtás és a méret a lényeg felé megy (valójában elindult már jó régen), ha ezt ki akarja maxolni, akkor az egy komoly rétegnek túl sok lesz. És persze nyilván az sem segít, hogy pár játékkal sikerült nagyot dobni a kategóriában, magasra emelve a korábbiról a lécet, amit viszont nem tud mindenki megugrani.
Személy szerint nincs sok okom panaszkodni, mert különösebben nem izgat a sok A, taktikai RPG és rétegstratégia pedig elég sok jön, egy részük konzolokra is, a Commandos-klónok is feltámadtak (kérdés, meddig marad ez így a Mimimi nélkül). Előbbiekből kifejezetten sok van, korábban alacsonyabb költségvetéssel se jött ennyi, én kamatostul visszakapom velük, amit az AAA-n elbukok.
Mindig van valami, ami divat. Hollywoodban is volt western- és kosztümös korszak, ahogy a 80-as évek tesztoszteronszaga, a későbbi romkomhegyek vagy a most már végre képregényes őrület is megemlíthetők (nyilván egyik sem volt kizárólagos). A legrosszabb az lenne, ha végig az egyik dominálna évszázadokon át, így van miből válogatni, és annak az érának az erényeire még lehet építeni a későbbiekben. Az biztos, hogy a fősodratot tekintve egyik médium sem a kedvencem most, de a mellékáramlaton is kívül bőven találok magamnak bármit is, és persze a régiek sem futottak el, a fősodratot sem utasítom el en bloc stb.
-
Zó
aktív tag
válasz
Wesder #16774 üzenetére
Arty a példáról írt. A Helldivers 2-kép alatt például ez az aláírás szerepel: "Helldivers 2 is a massive hit that will change the math for Sony". Ez - és az egész írás lényege - alapján a cikkíró igencsak arra gondolt, hogy a Helldivers 2 mutatja az irányt az AAA-nak (mert a cikk szerint az túl drága egy platformhoz), attól függetlenül, hogy azt AAA-nak tartja-e (nem írta tételesen, hogy annak tartja-e vagy sem, de a Halóról sem, ez egy álvita). Eleve más példát nem is hozott sony day1 PC-s startra, mert nincs is (jó, voltak SOE-s MMO-k meg ilyesmik).
Aztán ezzel egyet lehet érteni, vagy sem. Értem én az exkluzivitás romantikáját, de exkluzívellenes, amíg a játékmenetet nem sérti a multiplatformitás.
-
Zó
aktív tag
Az tény, hogy az exkluzívgyártó csapatok száma nem nőtt annyival jobban, mint a fejlesztési idők, tehát kisebb a kínálat, és a költségek miatt akkora közönségre lőnek, hogy ehhez próbálják megtalálni a divatos közös nevezőt. (Vagy lehet rétegjátékot is készíteni, de azért nem biztos, hogy tömegek nyúlnak a zsebükbe, lásd most Hellblade 2, vagy korábban a Sonynál ott volt az ICO.)
Ettől függetlenül arról is szól ez az egész, hogy a mostani trend tetszik-e. Ha túlterhel a sok open world(be hajló) játék, mert annyira nem ragaszkodsz a formulához, hogy egykből a másikba ugorj, akkor az elég zavaró tud lenni manapság, hiszen a korábbi generációk áramvonalasabb, kevésbé bloated játékai háttérbe szorultak. A nagy sorozatokon belül is látszik: a Halo és Gears is kinyitott valamennyire (az Infinite-ben ez engem kifejezetten zavart, a Gears 5-ben nem annyira, de nem hiányzott). Viszont aki pont ezekre vágyik, az még örülhet is. Nekem is jó, AAA-ra már nem nagyon kell költenem.
Ráadásul a Sonynál PS3-on a nyílt inFamous 1-2 még második vonal volt. Platináztam mindkettőt, de rajongójuk nem lettem, a Sunset Overdrive után pedig már nehéz lenne visszatérnem hozzájuk, az jobban bejött, csak bukás lett sajnos. Megjegyzem, PS3-on is voltak Resistance-ek, lehúzott Ratchet spin-offok, meg Haze és Lair is, a csak PS4-re megjelenő Last Guardian pedig finoman szólva nem érte el elődjei státuszát. A Killzone-okat is segítette az exkluzivitásuk ténye, bár az első PS2-n sehogy sem volt jó. Tehát régen sem volt mindig fenékig tejfel az élet, csak rengeteg változatos játék jelent meg a kisebb költségvetésekből.
-
Zó
aktív tag
válasz
ProEvoFan #16602 üzenetére
Kooperatívban játszottuk XSX-en, minden alkalommal küzdeni kellett a csatlakozással, ráadásul egy bughalom volt, és hát a 30 fps sem esett jól (nem tudok róla, hogy bármely konzolon 60 fps-esre patchelték volna, egyelőre a Google se segít). Sajnos sok Ubi-játékkal van rossz tapasztalatom a netkóddal és a multis bugokkal. Ennél annyiból meglepőbb volt, hogy nem is egy kimondottan single-orientált kampányról van szó, mint a kooperatívban a játszhatatlanság szintje felé evickélő Far Cry-oknál. De az az igazság, hogy a nyílt világú elképzeléseikért sem vagyok oda.
A Ubi tipikusan nem az a kiadó, akiknek szívesen adok közvetlenül pénzt, na ennek megkerülésére jó a Game Pass.
-
Zó
aktív tag
válasz
Wesder #16591 üzenetére
Mivel itt sokan nem listaáron fizettek elő, ez kevésbé merész tipp
Ez erősen játékfüggő is, néhány kategória így néz ki nálam:
- amivel hosszabb távon tervezek (tartalmasabb, értelmes DLC-k is lesznek), azt inkább megveszem (vagy olcsón, vagy drágán), és nem foglalkozom azzal, hogy bekerültek-e/bekerülnek-e (Age of Empires, Yakuza);
- ami bundle-ben vagy fillérekért érdekelne az jöhet Game Passban (What Remains of Edith Finch, The Pedestrian, Gorogoa, The Procession to Calvary - mondjuk, ezek a vártnál jobban bejöttek, örülök, hogy nem maradtak ki, újrajátszáshoz még esélyes, hogy párat megveszek közülük);
- nagy kiadók neves játékai többnyire elegek így (Ghost Recon: Wildlands, Halo Infinite);
- amit írtál: majd jön Game Passba, így nem kell megvenni, de úgyis csak relatíve olcsón érdekelne (Remnant 1-2);
- ami kevésbé az esetem, de azért ránéznék, az végigmegy (Plague Tale, The Medium) vagy legalábbis megdemózom;
- végigment Game Passból, aztán megvettem újrajátszáshoz (Sniper Elite 4);
- nem sikerült befejezni időben, ezért megvettem végül (FF7, FF12, Hades);
- megvettem más platformra, de elsőre Boxon játszottam végig, ha már itt a lehetőség (Psychonauts 2).Ritkán rendelek elő vagy vásárolok daykevés, mert nem vagyok eléggé a hájpra gerjedő típus, felnőtt élet mellett más hobbikkal pláne nem ez a prioritás. Game Pass nélkül biztos többet vásárolnék, de valószínűleg többnyire más játékokat vennék, mást fogyasztanék, mint így. A kooperatív lehetőségek miatt persze eleve kollektív a választások egy része.
-
Zó
aktív tag
Ez valahol olyan is, hogy az első három Uncharted maxolása után már nem pont egy Uncharted 4-re vágyok. Vagy a Wikipédia se tudja hány Ratchet után még egyre. Persze, kétszer végigment a Tools of Destruction is, de keveset tett hozzá az Up Your Arsenalhoz, ami már szintén egy harmadik rész volt (és még a kettő között is ott volt a Gladiator).
Pont "mi" vagyunk azok, akik annak idején gyorsabb fejlődéseket éltek meg, most pedig már nehéz újat mutatni. Persze, neked kellene így is, de engem már ezért is nehezebben motiválnak. Ráadásul sokkal több játékidőt adó, kedveltebb és olcsóbb műfajokkal kell versenyezniük nálam. Biztos nem én akarom megmenteni az ND-t. Ha a Monolith előállna egy akkora dobással, mint annak idején a NOLF vagy a F.E.A.R. volt, arra ugranék.
Eközben a dobozos Psychonauts 2 vár a postán, azért zsebbe nyúltam. Meg is érte, de 16 év alatt nem változott sokat. Évente kellene a fenének.
-
Zó
aktív tag
Azt külön szeretem, amikor leszivárognak ezek "hozzám", lásd a Forza Horizon (igen, multizgattam is vele) végtelen csecséje. Amit könnyen ignoráltam volna, ha nem kellett volna egyesével kipörgetni. Időrabló, fárasztó hülyeség. A kocsik és a pénz nyilván jól jött, de a babázás nem érdekelt, és ha érdekelt is volna, akkor sem szerencsekerekezni akartam volna vele. És túl sok volt ezen túl is a körítés a játék rovására.
Vicces, hogy még az Overwatch lootboxai sem zavartak ennyire, mert azokban annyira nem volt semmi hasznos, hogy hozzájuk sem kellett érnem, ráadásul sokkal gyorsabban nyitogathatók voltak.
-
Zó
aktív tag
válasz
Döglött Róka #16567 üzenetére
Másik szálra reagáltál most, mint amelyikből idéztél, de ezen jobb túllépni
Az idézett rész amúgy a játékosigényekre is vonatkozik, csak mivel modellekről volt szó, szerepelt benne az üzleti oldal is, valószínűleg ezért lehetett félreérthető.
Van igénye frankó a multis közönségnek multis játékra, mellyel el lehet lenni évekig/a következő évi darabig? Igen. Elvan a szóló közönség egy 6-10 órás játékkal egy évig/évekig vagy több kell neki? Nincs el, több kell neki, extrém ritka, hogy valaki hónapokig csak egy Hellblade 2-t játsszon és újra.
Tehát nagyon leegyszerűsítve a játékosigény rendezői változata belőle (amire rájönnek a modellbeli különbségek):
Egy multis játék el tud tartani évekig, single csőjátékból kell addig X darab (és akár DLC-k).
Persze nyilván nem 10 órás kampány co-opra gondoltam multis játék alatt.
-
Zó
aktív tag
válasz
Döglött Róka #16564 üzenetére
Pedig te is közhelyeket írtál, azért írtam le a közhelyérme másik oldalát is. Örülök, ha számodra is világos, mire gondoltam, és a látszólagos értetlenkedésed csak kötözködés volt.
-
Zó
aktív tag
válasz
Döglött Róka #16557 üzenetére
Remek, mert én is a játékosokéról.
Továbbra sem arról van szó, hogy minden ami multis, az sikeres (a többség elhullik), de van jó pár extrém népszerű, mely egyrészt elszívja a játékosokat és a pénzüket, másrészt folyamatosan tudja őket tejeltetni (pszichológiailag is némiképp máshogy működik). Nem létezik olyan single modell, melyben az eladható, mert a játékosok a következő játékra várnak (persze, vannak DLC-k stb.), ami újabb befektetés, újabb kockázat.
-
Zó
aktív tag
válasz
Döglött Róka #16555 üzenetére
Persze, ez technikai kérdés is. A folyamat régi, én is pont azt mondom, hogy a multi népszerűsége nem új, és a mostani helyzet is fokozatosan alakult ki. Ahogy az is, hogy ezzel párhuzamosan elszálltak a fejlesztési idők. 2008 körül még kétévente kijött egy Uncharted, ez ma már nehezen lenne elképzelhető.
-
Zó
aktív tag
válasz
Döglött Róka #16553 üzenetére
Almát a császárszalonnával. Egy multis játék el tud tartani évekig, és az alatt sokkal több pénzt is lehet kivenni belőle, single csőjátékból kell addig X darab, ki tudja hány cégtől, mennyi befektetésből (de ha meg valaki csak 1 darabot játszik újra és újra, abból meg nem lesz több pénz, legfeljebb DLC- révén). Nyilván az NFL-t kiadják évente, sőt már jön az egyetemi focisták játéka is.
A StarCraftból nem tudtak ennyi pénzt kiszedni, már csak azért sem, mert a fizetős versenyek is koreai kézben voltak, ennek is próbált nekimenni a StarCraft 2-vel a Blizzard.
Az tény, hogy a multis játékokra van igény (de nagyon sok elvérzik, kockázatos terep ez is, attól, hogy Roblox megy), és ez jól is van így. Van a single játékokra is igény, csak azokra a mostani AAA költségvetések mellett nincs jó modell.
-
Zó
aktív tag
válasz
Döglött Róka #16549 üzenetére
Persze, az áthallás világos, de a FIFA 98-ban még nem volt ilyen
A GTA-k is az V-tel kezdték.
Az utóbbi X évben ebben nagyon belehúztak (nem állítottam, hogy mostanában, ez egy folyamat). A lényeg, hogy ezért is éri meg ennyire. Már amikor bejön, mert el is lehet szúrni (Avengers, Suicide Squad).
-
Zó
aktív tag
válasz
Döglött Róka #16540 üzenetére
A multi sikere nem új keletű, de egy ideje azért is azok nyomtatják a pénzt, mert el lehet hozzá adni skineket, fegyvereket, játékpénzt, játékoskártyákat, ládákat stb. Ez egyszerűen szóló játékoknál nem működik, de baráti/családi kooperatívra tervezettekben sem. Egy It Takes Two nem fog milliószámra lópáncélt eladni, de egy Remnant 2 sem.
Nyilván vannak hagyományos játékokra is lehúzós modellek, jellemzően PC-orientált stratégiáknál próbálkoznak ezzel (lásd Paradox), de ez más volumen. Mobilon pedig szólóban is arra építenek gyakran, hogy fizetésre ösztökéljenek a grind megkerülésére, sokkal agresszívebben, mint a Capcom játékaihoz nagygépeken megvehető unlockokkal.
De az igaz, hogy átrugdalni nagyon nem kellett a népet, mentek maguktól is, csak próbálnak kiszedni belőlük minél nagyobb pénzt a különböző monetizációkkal, addikcióra utazó megoldásokkal.
-
Zó
aktív tag
Valóban átállt az új generáció más jellegű fogyasztásra, és amúgy is ott van mellé a Game Pass/PS Plus, de ha másfelé kitekint, akkor Switch is (előfizetéssel), illetve a PC-s bundle-ök is. Ez persze részben az idősebbekre is áll, akiknek van fizetőképes keresete, de mellé kevesebb a szabadideje is. A backlog pedig a régebbi játékok beszerezhetőségével és játszhatóságával, illetve a lassabb innovációval csak még több értelmet nyert. Régen a Doom után éveken belül jött a Duke Nukem 3D, a Quake, a Half-Life, az UT, és más műfajok is a laikus számára óriási ugrásokon mentek át. Záporoznak ezek az ugrások? Nem igazán.
Lehet azt mondani, hogy reálértéken régen drágábbak voltak a játékok, de a többi tényező miatt a mai brutális költségekkel (ami részben a fejlesztési időből fakad) nem lesz könnyű senkinek. Nem mondom, hogy csak a GTA V (ebben is nyomtatja a pénzt az online) vagy legalább a Baldur's Gate 3 szintjén álló üzleti siker az elfogadható, de sokkal lejjebb nem lehet lőni, ha valaki csilliárdokat költ rá.
Egyénileg persze nagyon egyszerű: gyakorlatilag minden lesz olcsóbb, meg kell venni, amikor elfogadható áron van. Aminél ez a szint pár euró lenne, na az "valószínűleg" kihagyható. Személy szerint veszek én új játékokat is, de az elvétve AAA, és nem feltétlen az áruk miatt.
-
Zó
aktív tag
Vannak játékok, melyek a mai napig meglepően élvezhetők (régi Mariók), másokat pedig nem sikerült megugrani (Jagged Alliance 2), vagy több szempontból megugrottak, másokból meg alulmúltak (X-COM vs XCOM), persze ezek pont nem mind konzolos példák (de a régi X-COM volt CD32-re).
Nagyon szeretem a Vampire Survivorst, a maga egyszerűségében zseniális, de lenne kétségem afelől, hogy a játékmenet megérdemelné-e a 9-est. Pont sehogy nem jönne ki belőle olyan összpontszám, ami a játékot összességében jellemezné számomra.
-
Zó
aktív tag
A játéksztorik túlértékelésében egyetértek, de a blockbuster filmeknél (és mellesleg a megjobban zabált könyveknél is) ugyanez megy. MCU, DCU, Transformers, Pacific Rim, Godzilla, Expendables stb. vonalon amit gyárt Hollywood, azt elég könnyű megugrani, de az Indiana Jones 4 sem látom, hogyan verné az Uncharted 1-3-at. De a Jagged Alliance 2 is jobb válogatott csapat a csúnyák ellen sztori, mint az Expendables (már amennyire összevethető egy körökre osztott stratégia egy akciófilmmel).
Sok nagy filmes vagy könyves produkció pedig a klasszikus mese, mítosz vonalát követi, ezért "felnőttesen" sokan lesajnálják (lásd eredeti Star Wars-trilógia). Ha meg elővesszük Kuroszavát, Bergmant vagy Fellinit, ugyanúgy nem tömegfilmekről beszélünk. Persze van jó történetű blockbusterek is, de ami olyan "videojátékos" (és ezért jó analógia), mint a Mátrix, az a folytatásokban - vagyis gyakorlatilag az alapötleten túl - ki is siklott, mint egy videojáték. A Shawshank Redemption és a Lord of the Rings meg tök jó filmek, de a népszerűségük túlértékeli őket ebből a szempontból. A Fury Road is frankó, szerintem az egyszerű sztori is jól működik, de nem egy megugorhatatlan szint.
Viszonyítás kérdése is. A Hellblade pszichózisbemutatása nyilvánvalóan mélyebb élmény, mint egy akciófilm, de hasonló témában a marhára rétegfilm Tükör által homályosannak nem versenyezhet. Csak hát más médium, más közönség, interaktivitás stb. Egy Witchert sem tudok mihez hasonlítsak. Az átlagos akciófilmeket elveri, a fantasy műfajban meg Hollywood szemetet vagy mesét gyárt. Tolkien is inkább mese (akár a könyvekre, akár a filmekre gondolok), a Conan meg alapból ponyva (olvastam Howard összes írását a témában, a Schwarzenegger-filmeket is láttam). A Romero-zombifilmek vs Walking Dead már érdekesebb összevetés lenne.
Megjegyzem, a "B class action movie" egy kissé félreérthető kategória, hogy minőségi vagy költségvetési kitétel, mert ugye amit a filmes világban B-filmnek hívnak, azt bottal se, fórumokon meg csak egy sima leszólás. Azért a Michael Dudikoff-filmekhez képest még az általam nagyon nem kedvelt CoD-ok forgatókönyveit is Turgenyevek írják. De még ilyen mélységekbe kell süllyedni, a John Wickekkel is el lehetne ugyanezt mondani.
-
Zó
aktív tag
Mi takar az, hogy "rendben van technikai szinten"? Legalábbis a klasszikusok egy része nálam szerintem ezen elvérezne.
Egy több évtizedes játékot nehéz elválasztani a saját kontextusától, de tud felüdülés lenni a mai napig (szoktam 20-30 éves vagy akár idősebb játékokkal is játszani), de nyilván hoz gyermekbetegségeket, legyen az grafika, QoL-hiányosságok vagy mechanikai elavultságok.
-
Zó
aktív tag
Felmerül, hogy minden aspektusban oda kell-e mindig tenni magát egy játéknak, kell-e minden játékba sztori. És az is, hogy egy walking sim milyen játékmenetet igényel, hogy ne kelljen lepontozni. Mert hát "nyersen" nézve egy erős közepes FPS-nek is elveri a játékmenete a világ legjobb walking simét. A súlyozás sem mindegy, azt úgyis magának a kritikusnak, illetve végső soron a játékosnak kell megtennie. Egy unalmas játék szép grafikájával kitörölhetem... De az eddig kaszáló Mariók is elvéreznének a sztorin. Meg hát ugyanannyira fontos a jó hangzás egy focimenedzserben, mint egy egy Hellblade-ben vagy szimulátorban?
Minden ilyen kérdésre adott válasz a gyakorlatban úgyis szubjektív lesz, és ha valaki őszintén lepontoz bizonyos aspektusokat, egy kötelező átlagolás a játék egészét illető véleményéről elviszi a fókuszt. Az más, ha ott van az átlag vagy az összpontszám is érdekességnek. Az nem járja, hogy mindent kényszeresen számszerűsítünk, de az összélményt nem szabad, csak a számológépnek, mert akkor az majd objektív lesz.
Mellesleg az 5 és a 6 is közepes (gyengébb vagy erősebb), ha már az 5,5 a számtani közép.
-
Zó
aktív tag
A számtani átlag marhára nem fedi le egy játék értékét a kritikus számára. A kritika egy szubjektív műfaj (nyilván jó esetben objektív tényekre is alapozva), ha matematikai műveletet csinálnak belőle, az kuka. Persze nem is azt mondom, hogy magas művészet, de a termékbemutató szintjén kezelés a másik véglet.
-
Zó
aktív tag
Az régen rossz, ha tesztelő átlagot vont. És hát én se vonnék magamnak átlagot a 10-es grafikából és hangból, ha mellette 1-es a játékmenet, az nem 7-es, már ha egyáltalán van értelme a pontszámfetisizmusnak. (Tudom, még más kategóriák pontjai is beleszólnának az átlagba.)
A fentebbi példa nem a HB2-re vonatkozik, de éppen ez a helyzet: játékmenetről, "szavatosságról" alig lehet beszélni, a játszhatóság a filmjellege miatt megint a szokványostól eltérően értelmezhető kategória. Nem vagyok benne biztos, hogy a számszerűsítés sokat segítene.
-
Zó
aktív tag
válasz
consono #16455 üzenetére
Lehet, hogy megérdemli a HB2, de 2 óra után fogalmam sincs, hogy a grafikán és a sztori folytatásának tényén kívül minek szól a 2-es sorszám. Márpedig a "jobbak" a njátékban százalékosan itt tartva már rivjúzni szoktak
MIndenesetre ha erre trialként tekintenék, az első rész kedvelőjeként és vásárlójaként legfeljebb fillérekért venném. De én eleve úgy éreztem, hogy ebből annyi szép volt, jó volt, elég volt, inkább új vizekre kéne eveznie a Ninja Theorynak. De hátha meggyőznek még.
-
Zó
aktív tag
válasz
negyven2 #16420 üzenetére
Éppen ezért furcsállom az egészet, már az előző játék befejezése előtt se ártott volna a pitch, de legalább a greenlight. Ha pedig át kellett nyúlni Phil feje fölött, az több mindent jelenthet, de tálcán kínálja a menedzselési problémák olvasatát is.
A Double Fine is érdekes, szó volt róla, hogy a Psychonauts 2 után több kisebb játékon dolgoznak, azóta pedig semmit nem hallani róluk. Pedig a Brütal Legend után is voltak jóféle kisebb játékaik. A BL2-t a Psychonauts 2 sikeréhez kötötték (frankó lett, de nem nyomtatta a pénzt sajnos), tehát az látszólag elúszott. Én nem bánnám, bár mechanikailag kissé bénácsdka volt az első rész, de jópofa volt, lehetne rajta javítani. De akár kis, akár nagy új IP jöhet, ha jó.
Remélem a Ravennél megijedtek, és értettek Phil korábbi pólójából, így készülnek már az új Hexen pitchelésére. Csak aztán nehogy CoD-pályák legyenek mégis belőle.
-
Zó
aktív tag
válasz
negyven2 #16418 üzenetére
Ezeket én is olvastam, de a tervezett pitchelés a Hi-Fi Rush 2-ről szólt, a többiből pedig csak az derült ki, hogy nem volt más sem még, ami zöld utat kapott volna, de ez nem zárja ki, hogy ne mutogattak volna felfelé koncepciókat már. Amit írtál, abban egy egy kicsit máshol van a hangsúly, pontosabbat, biztosabbat pedig nem tudunk.
-
Zó
aktív tag
válasz
Döglött Róka #16397 üzenetére
Köszönöm, a kulturált és érdemi vitapartnerekben szeretnék
-
Zó
aktív tag
válasz
Döglött Róka #16395 üzenetére
Nem arra reagáltál, amit én írtam, vagy ha annak szántad, akkor az egész kommented egy félreértésen alapszik. Szóval ezt a ki nem értette a másikat dolgot ahelyedben nem feszegetném.
Szerk.: De nincs semmi gond a félreértéssel, mindenkivel megesik, csak a saját benézés miatt a másikat továbbra is kritizálni, az már nincs rendben.
-
Zó
aktív tag
válasz
Döglött Róka #16393 üzenetére
Mégis olyan állításokkal vitatkoztál nekem címezve, melyek a sajátjaim, azokra nem reagáltál. De ez utóbbihoz nem ragaszkodom, ez a te dolgod, az előbbit viszont értékelném, ha elhagynád.
Szerk.: Szerintem amúgy az MS meg is nyerheti a hosszú távú játékot (bár nem vennék rá mérget), és kifejezetten túlértékeltnektartom a Sonyt, de a jelenlegi hurráoptimista számításokat túlzásnak érzem.
-
Zó
aktív tag
válasz
Döglött Róka #16390 üzenetére
Akkor ezért próbáltad meg a számba adni, azt hogy mit állítok, ahelyett, hogy a leírt szavaimat tanulmányoztad volna alaposabban. Értelmesebb és kulturáltabb lenne úgy eszmét cserélni, hogy nem várod el a másiktól, hogy ugyanazt gondolja, ami az MS PR-szövege, de látom, ez a topik a címével ellentétben nem az a hely.
Új hozzászólás Aktív témák
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Serries X
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 14900KF 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Dell USB-C dokkolók: (K20A) WD19/ WD19S/ WD19DC + 130W, 180W, 240W töltők
- OLCSÓ MONITOROK
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest