Új hozzászólás Aktív témák
-
consono
nagyúr
Azt hiszem le vagy maradva mai mobiljátékokból :) De a többi is nagyon szubjektív. Pont ezért nincs egységes pontozási rendszer, egységes kritérium rendszer...
Born too late to explore Earth, born too early to explore the Universe. Born just in time to sit in front of the laptop and join a Teams meeting...
-
_drk
őstag
A definíció a példa előtt helyezkedik el.
De direkt azért nem írtam fentebb példákat csak párat mégis legyen hova helyezni, de bármit szét lehet szedni.
Az AC széria jelenleg hogy él a fejekben több mint 10 éve?
Tetris...Döglött Róka:
Szarkazmus?
De Ma már szerintem sokkal jobb állapotban vannak a játékok technikailag. -
Moby
addikt
A játékoknál a "remek sztori" jellemzően valami pocsolyamélységű, szájbarágott, brazil szappanopera irodalmi értékeivel bíró szögegyszerű történetecsként jelent, mert ami attól komolyabb lehetne, az nem fog átmenni annak a jó esetben pármillió, nagyon különböző kultúrából származó gamernek. Meg lehet próbálkozni belecsempészni finomságokat, csak az fog történni, mint a Mass Effect bejezésével, vagy mondjuk Watch Dogs 2 -nél, hogy vagy nem is értik mit látnak, vagy nem is értik mit látnak, és elkezdenek hőzöngeni, hogy mi ez a hülyeség. Az ilyen eseteket elkerülendő ilyen kb B class akciófilmig vannak lezsibbasztva az úgynevezett "remek sztorik". Az egy kicsit más szemszögből remek szotorik meg sokszor mennek le a klozeton.
[ Szerkesztve ]
-
Döglött Róka
veterán
"Meg lehet próbálkozni belecsempészni finomságokat, csak az fog történni, mint a Mass Effect bejezésével... "
Aminek az eredeti, nem szajbaragos befejezese sokkal nagyobbat utott, mint a felpatchelt.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Moby
addikt
válasz Döglött Róka #16510 üzenetére
Épp ezért hoztam fel példaként.
-
Döglött Róka
veterán
-
consono
nagyúr
válasz Döglött Róka #16512 üzenetére
Menjetek szobára
Born too late to explore Earth, born too early to explore the Universe. Born just in time to sit in front of the laptop and join a Teams meeting...
-
negyven2
veterán
válasz Wesder #16514 üzenetére
Ugye ez már párszor ki lett tárgyalva, de önmagában a FIFA név, még nem jelenti azt, hogy tartalmilag ugyan azt tudja majd hozni mint amit az EA. Ugyanis a sima FIFA license-en túl rengeteg egyedi szerződése is volt (és maradt is) az EA-nél. Persze ezt a Take Two is meg tudja venni (kivéve ha ex. deal-ek ezek). De ezek nélkül kb. csak annyit érnének el (egy esetleges jó játékmenetet leszámítva), mintha a Konami kapta volna meg ezt a lehetőséget, az ő focis játékukhoz.
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
ρσгτσ
addikt
válasz negyven2 #16515 üzenetére
Mivel a FIFA brutál módon beleszól a játék felépítésébe, sok jót nem várnék akkor sem, ha igaz. Egyébként meg igen, jelenleg egy ilyen megállapodás nem sok súllyal bírna.
Szerk.:
Amúgy 2 év múlva lesz VB, addig kellene találnia partnert a FIFA -nak. Hogy ez majd milyen módon valósul meg és kinél, az jó kérdés, de fontos szegmens lenne nekik a videojátékos piac.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Zó
tag
A játéksztorik túlértékelésében egyetértek, de a blockbuster filmeknél (és mellesleg a megjobban zabált könyveknél is) ugyanez megy. MCU, DCU, Transformers, Pacific Rim, Godzilla, Expendables stb. vonalon amit gyárt Hollywood, azt elég könnyű megugrani, de az Indiana Jones 4 sem látom, hogyan verné az Uncharted 1-3-at. De a Jagged Alliance 2 is jobb válogatott csapat a csúnyák ellen sztori, mint az Expendables (már amennyire összevethető egy körökre osztott stratégia egy akciófilmmel).
Sok nagy filmes vagy könyves produkció pedig a klasszikus mese, mítosz vonalát követi, ezért "felnőttesen" sokan lesajnálják (lásd eredeti Star Wars-trilógia). Ha meg elővesszük Kuroszavát, Bergmant vagy Fellinit, ugyanúgy nem tömegfilmekről beszélünk. Persze van jó történetű blockbusterek is, de ami olyan "videojátékos" (és ezért jó analógia), mint a Mátrix, az a folytatásokban - vagyis gyakorlatilag az alapötleten túl - ki is siklott, mint egy videojáték. A Shawshank Redemption és a Lord of the Rings meg tök jó filmek, de a népszerűségük túlértékeli őket ebből a szempontból. A Fury Road is frankó, szerintem az egyszerű sztori is jól működik, de nem egy megugorhatatlan szint.
Viszonyítás kérdése is. A Hellblade pszichózisbemutatása nyilvánvalóan mélyebb élmény, mint egy akciófilm, de hasonló témában a marhára rétegfilm Tükör által homályosannak nem versenyezhet. Csak hát más médium, más közönség, interaktivitás stb. Egy Witchert sem tudok mihez hasonlítsak. Az átlagos akciófilmeket elveri, a fantasy műfajban meg Hollywood szemetet vagy mesét gyárt. Tolkien is inkább mese (akár a könyvekre, akár a filmekre gondolok), a Conan meg alapból ponyva (olvastam Howard összes írását a témában, a Schwarzenegger-filmeket is láttam). A Romero-zombifilmek vs Walking Dead már érdekesebb összevetés lenne.
Megjegyzem, a "B class action movie" egy kissé félreérthető kategória, hogy minőségi vagy költségvetési kitétel, mert ugye amit a filmes világban B-filmnek hívnak, azt bottal se, fórumokon meg csak egy sima leszólás. Azért a Michael Dudikoff-filmekhez képest még az általam nagyon nem kedvelt CoD-ok forgatókönyveit is Turgenyevek írják. De még ilyen mélységekbe kell süllyedni, a John Wickekkel is el lehetne ugyanezt mondani.
-
Zó
tag
Vannak játékok, melyek a mai napig meglepően élvezhetők (régi Mariók), másokat pedig nem sikerült megugrani (Jagged Alliance 2), vagy több szempontból megugrottak, másokból meg alulmúltak (X-COM vs XCOM), persze ezek pont nem mind konzolos példák (de a régi X-COM volt CD32-re).
Nagyon szeretem a Vampire Survivorst, a maga egyszerűségében zseniális, de lenne kétségem afelől, hogy a játékmenet megérdemelné-e a 9-est. Pont sehogy nem jönne ki belőle olyan összpontszám, ami a játékot összességében jellemezné számomra.
-
Bad Pritt
félisten
Kedvenc trollkodás ever:
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Wesder
félisten
válasz F-ECT$ #16520 üzenetére
95-ben mikor bejelentették a PS1-et, akkor a Sony csak annyit közölt hogy 299 ès elhagyták a termet. 299$ volt a PS1, a Saturn meg 399.
Láthattuk már többször is hogy ez a 100$ sokat számít.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
Wesder
félisten
válasz Bad Pritt #16522 üzenetére
Nekem egy kicsit fura egyébként hogy erre Sega mondjuk megtehette volna azt hogy akkor ők is 299-ért küldik a boltokba a gépet.
Utólag okoskodva azt mondanám jobban jártak volna.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
Bad Pritt
félisten
válasz Wesder #16523 üzenetére
Így is buktak minden konzolon meg elég erős ellentét volt az amerikai és japán Sega között a cikk alapján. Klasszikus példája az egész a 20. század közepi japán-amerikai cégeknél lévő menedzsment gondoknak.
Amúgy erről az egészről csinálhatnának filmet, simán meg lehetne fogni olyan humoros módon, mint a Tetris filmet.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
gyimger
őstag
válasz Bad Pritt #16524 üzenetére
Én gyakran visszanézem a régi AVGN részeket, a konzolok technikai megoldásain, limitációin, játékain, régiós különbségein szénné szoktam röhögni magam.
"The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."
-
ldave
félisten
Végtelen hosszú elemzés a Square-Enix egy korábbi vezetőjétől: [link] (Twitter/X)
Érdemes átfutni, elég sok dologra kitér, próbál magyarázatot adni.Pár mondatban összefoglalva:
Az AAA-játékok fejlesztési költségei az egekbe szöktek.
A játékosok inkább ragaszkodnak az olyan ingyenesen játszható címekhez, mint a Fortnite, ahelyett, hogy új játékokat vásárolnának.
Ez megnehezíti a hagyományos játékok számára az értékesítési célok elérését, és arra kényszeríti a kiadókat, hogy emeljék az árakat.
Ez így leírva persze nem sok újdonság, azok inkább az eredeti szövegben lesznek.A Slime draws near! Command?
-
consono
nagyúr
Azon senki nem gondolkodik el kiadói oldalról, hogy pont az áremelések miatt nem érik el az értékesítési célokat? 30k-s játékárak mellett még jobban meggondolom, hogy mit vegyek meg, mint amikor 20k volt...
Born too late to explore Earth, born too early to explore the Universe. Born just in time to sit in front of the laptop and join a Teams meeting...
-
ldave
félisten
válasz consono #16527 üzenetére
Amúgy szerintem ez nem ilyen egyszerű, mert a másik irányból nézve is áll a kérdés, hogy ha 30k helyett mondjuk 35k az ár (ahogy egyre több az ilyen 100+ eurós limited, collector, akármi kiadás)? 20k-ért vennék többen vagy aki 30k-t kiad, az 35k-t is hajlandó lenne? Mennyi a lemorzsolódás felfelé? Mennyi a több eladás lefelé? Melyik irányba növekszik jobban a profit?
A Slime draws near! Command?
-
-
Döglött Róka
veterán
Én pl megvártam amíg a sonic frontiers-t kellően leárazták (most). Számomra gamepass mellett max évi egy játék ér teljes árat.
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
ldave
félisten
válasz Döglött Róka #16533 üzenetére
Jók ezek a szolgáltatások, mert választási lehetőséget adnak. Amikor jött az új PS+ csomag kínálat én is beugrottam az Extra tierbe, de így utólag nem érte meg nekem, alig volt játék, amit kipróbáltam onnan, nehogy még végig is játszottam volna. Azok is addigra, amire bekerültek, már kaptak nem egyszer elég nagy akciót. Szóval ha lejár (hamarosan), akkor én visszaállok a legkisebb csomagra és kész.
A Slime draws near! Command?
-
.LnB
titán
Érdekes ez az áremelés. Nagyon azon ment a duma, amikor elkezdtek emelkedni a játékok árai, hogy nem lesz ennek hatása. Itt is írta a sok okos, hogy ha valaki eddig költött, az most is fog.. El tudtam mondjuk fogadni azt az érvet is. De akkor úgy látszik, hogy csak számított, még nyugatabbra is.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Astro egy sokkal jobb nev, mint a sackboy szvsz. De amugy ha jol tevedek, az se teljesitett rosszul. Nem volt kiemelkedo siker (pedig megerdemelte volna), de nem volt bukas sem.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Wesder
félisten
"A játékosok inkább ragaszkodnak az olyan ingyenesen játszható címekhez, mint a Fortnite, ahelyett, hogy új játékokat vásárolnának."
Magamon is èszrevettem hogy ez tényleg igaz.
Konkrétan a Rocket League-en kívül nem nagyon játszom mással és játékokat is alig veszek.
Idén eddig két játékot vettem, igaz azokat teljes áron.
-Like a Dragon 8 Infinite Wealth
-Helldivers 2A Lad 8 nem volt kérdés a 7. rész után, a Helldiversre meg rábeszéltek.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
arty
veterán
3 LBP és 1 kart játék után nem volt "elég jó" a "cím" ? ráadásul jött ps4-5-re is, ps5-ön nyitócím, szvsz minden oké volt vele és az összes csekkboxot ikszelte, szerintem kötelező lett volna nagyot mennie.... HA lenne ezekre valós igény
#16535 .LnB
átrugdalták a piacot az ingyenes/mobil/GaaS szemetekre, az évi ezeróra szabadidőből 999 ezekre megy el, nem a 70 eurós cuccokra"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
_drk
őstag
Minden drágul mindenhol és az emberek priorizálnak bárhol is élnek.
Tegnapi 300 dolláros PS1en is elgondolkoztam, hogy lehet sok az 500 dolláros ár hiába infláció. Persze kéne hozzá játék is meg +joy és otthagyják inkább az egészet. 7-800 euró/dollár induló mindenhol pénz és kéne másra is.
Alternatíva meg sokkal több van mint anno, amikor max kábel tv volt otthon és sokkal gagyibb konzol.
PS4 szerintem ezért is hasított, olcsóbb volt minden, rengeteg akció, lehetett filléreskedni.
-
Zó
tag
Valóban átállt az új generáció más jellegű fogyasztásra, és amúgy is ott van mellé a Game Pass/PS Plus, de ha másfelé kitekint, akkor Switch is (előfizetéssel), illetve a PC-s bundle-ök is. Ez persze részben az idősebbekre is áll, akiknek van fizetőképes keresete, de mellé kevesebb a szabadideje is. A backlog pedig a régebbi játékok beszerezhetőségével és játszhatóságával, illetve a lassabb innovációval csak még több értelmet nyert. Régen a Doom után éveken belül jött a Duke Nukem 3D, a Quake, a Half-Life, az UT, és más műfajok is a laikus számára óriási ugrásokon mentek át. Záporoznak ezek az ugrások? Nem igazán.
Lehet azt mondani, hogy reálértéken régen drágábbak voltak a játékok, de a többi tényező miatt a mai brutális költségekkel (ami részben a fejlesztési időből fakad) nem lesz könnyű senkinek. Nem mondom, hogy csak a GTA V (ebben is nyomtatja a pénzt az online) vagy legalább a Baldur's Gate 3 szintjén álló üzleti siker az elfogadható, de sokkal lejjebb nem lehet lőni, ha valaki csilliárdokat költ rá.
Egyénileg persze nagyon egyszerű: gyakorlatilag minden lesz olcsóbb, meg kell venni, amikor elfogadható áron van. Aminél ez a szint pár euró lenne, na az "valószínűleg" kihagyható. Személy szerint veszek én új játékokat is, de az elvétve AAA, és nem feltétlen az áruk miatt.
[ Szerkesztve ]
-
F-ECT$
titán
-
Nem, nem volt az. En sem tudom, miert. Azt tudom, hogy sajat ismerosi koron belul tobbszor lejatszodott ennek a beszelgetesnek a valamelyik valtozata:
- Astro jatek kell!
- Ott a Sackboy, ugyanaz, hosszabb, fun, nagyon jo!
- Kontrollert az is olyan jol hasznalja?
- Azt nem, de minden masban ugyan az es zsenialis az egesz.
- Mehhhh (es vegul nagyresze sose vette meg).Ha megdoglok se ertem. Nem hiszem, hogy ilyen sokat jelent a kontroller kihasznalasa. Egyszeruen az van, hogy az Astro karakter az Mario szinten mozog a gyerekek (meg sokszor a szulok) fejeben, a Sackboy meg "mehhh". Lehet siman a marketing nem volt eleg jo. Nyilvan sajat ismerosi kor az nagyon nem statisztikailag reprezentativ, es mint ilyen, ervnek is olyan gyenge, hogy alig lehet ervnek nevezni egyaltalan, de en akkor is ezt es igy latom. Mi is csak azert jatszottunk vegul a Sackboy-al, mert Astro-potlot kerestunk, miutan mar durvan szarrajatszottuk.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Polllen
nagyúr
Van vagy 3-400 játék a különböző profiljaimon, de tíz alatt van azon játékok száma, amiket megjelenésnél vettem. (és nem nagyon veszek indie játékot) A különböző pass-k pedig majdnem el is vették annak élét, hogy bármit is vegyek.
Már 2011-ben az MW3 megjelenésekor megtanultam, hogy még a multis játékoknál se akarjak megjelenésnél venni bármit. Majd ha kikalapálták és tényleg hozzák, amit elvártam volna.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
pzstm
titán
és mennyien nem értették meg ezt egyetlen topikban sem.....hogy az 5-6-7 évig készülő játékok hatványozottan megemelik az elvárást nyilván....
"If a game costs $100m to make, and takes 5 years, then you have to beat, as an example, what the business could have returned investing $100m into the stock market over that period. For the 5 years prior to Feb 2024, the stock market averaged a rate of return of 14.5%. Investing that $100m in the stock market would net you a return of $201m, so this is our ROI baseline."
befektető a piaci viszonnyal összehasonlítja, ha máshol jobban járt volna akkor ez bizony bukó...legközelebb nem ide fektet be, vagy olyan feltételeket szab ami "gamernek" nem tetszik.....iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!
-
Zó
tag
válasz Döglött Róka #16540 üzenetére
A multi sikere nem új keletű, de egy ideje azért is azok nyomtatják a pénzt, mert el lehet hozzá adni skineket, fegyvereket, játékpénzt, játékoskártyákat, ládákat stb. Ez egyszerűen szóló játékoknál nem működik, de baráti/családi kooperatívra tervezettekben sem. Egy It Takes Two nem fog milliószámra lópáncélt eladni, de egy Remnant 2 sem.
Nyilván vannak hagyományos játékokra is lehúzós modellek, jellemzően PC-orientált stratégiáknál próbálkoznak ezzel (lásd Paradox), de ez más volumen. Mobilon pedig szólóban is arra építenek gyakran, hogy fizetésre ösztökéljenek a grind megkerülésére, sokkal agresszívebben, mint a Capcom játékaihoz nagygépeken megvehető unlockokkal.
De az igaz, hogy átrugdalni nagyon nem kellett a népet, mentek maguktól is, csak próbálnak kiszedni belőlük minél nagyobb pénzt a különböző monetizációkkal, addikcióra utazó megoldásokkal.
-
arty
veterán
válasz Döglött Róka #16540 üzenetére
Nem igaz.
Szimplán csak ezerszer jobban monetizálható.
#16541 _drk
"pontosan" bár szerintem a ps4 már problémás gen, lejtő
a ps1-nek "nem" volt alternativája.... ma a mobil mindenkinek azonnal és ingyen kínál alternatívát ha konzolod van is ezek után, az ízlésed már "nem lesz olyan", ami a sok 70 eurós címet eladja neked....[ Szerkesztve ]
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen