Új hozzászólás Aktív témák
-
Döglött Róka
veterán
-
NyMRooD
őstag
válasz Döglött Róka #16151 üzenetére
Akkoriban volt a Microsoft antitröszt pere is, akkor a sajtó tele volt negatív hírekkel róluk, azóta viszont rengeteg idő eltelt már és elég sokat javított az MS a renoméján. Egyébként attól, hogy a nevéből elhagyták a dobozokon azóta is ott díszeleg, ha valaki leemeli a polcról látja, ha online rendeli akkor meg ott virít az adatlapon. Az a teszt szerintem csak a név hangzásáról szólt és jól is döntöttek, mert most mondhatnánk, hogy Microsoft Xbox Series X. Amúgy szerintem a Playstation előtt sincs ott, hogy Sony, de lehet, hogy tévedek.
PS5 | Xbox Series S | Switch Oled | X360 | iPhone 13 mini | Gigabyte Z490 Gaming X AX - Intel i5 10400 - CORSAIR 32GB Vengeance DDR4 3200MHz CL16 - Sapphire Radeon 7770 1GB GHZ
-
negyven2
veterán
Nem egészen ennyire rossz a helyezett azért:
Ugye jelenleg a PS5 eladásai (március végéig) 59,3 millión áll. Ez időarányosan 0,9 millióval kevesebb mint amit a PS4 produkált ugyanennyi idő alatt (az ilyenkor már 60,2 millión állt).
Viszont! Ugyan ha negyedéveket nézzük, akkor a PS4 életciklusának, ezen szakaszának negyedévében 2,9 milliót példány ment el (és ekkor már volt PS4 Pro is, közel 4 hónapja). A PS5-ből meg ugye ebben a negyedévben (jan. 1-márc. 31) 4.5 milliót adtak el!
Éves szinten is nőttek a PS5 eladások, mert az előző ciklusban 19,1 millió PS5-őt adtak el, most pedig ugye 20,8 milliót-t.
Illetve ugye a szoftvereladások nőttek (68 millióról, 72,6 millióra.), ahogyan a first party címek eladásai is (9,5 millióról, 12,3 millióval). Ezeknek 77%-a digitális eladásokból származik.
A PlayStation Network MAU-ja is nőt, 108 millióról 118 millióra. Viszont a PlayStation Plus (ebben benne van az összes tier) előfizetők számáról nem jött újabb adat, így annál, csak annyit tudni, hogy tavaly március végén 47,4 millió volt.
Illetve a PlayStation üzletág és elég szép nyereséget termelt, hiszen az net sales az 17%-al, az operating income meg 16%-al volt magasabb mint egy éve...
Csak ugye a gond az, hogy ennél sokkal többet vártak, és így természetesen üzleti szempontból csalódás lett ez az év.“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
consono
nagyúr
válasz negyven2 #16155 üzenetére
"Csak ugye a gond az, hogy ennél sokkal többet vártak, és így természetesen üzleti szempontból csalódás lett ez az év." - na, ez a rákfenéje mindennek...
Born too late to explore Earth, born too early to explore the Universe. Born just in time to sit in front of the laptop and join a Teams meeting...
-
negyven2
veterán
Tudom, rosszul fogalmaztam, de magát a 'PlayStation játékot', ahogy a Sony beszél róla nem akartam használni, mert azt meg úgy lehet félreérteni, hogy PS-en fogyott el ennyi. Talán a PlayStation Studios által kiadott játék jobban leírja... esetleg a Sony Interactive Entertainment által kiadott játék...
[ Szerkesztve ]
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
_drk
őstag
válasz negyven2 #16155 üzenetére
Árnyalhatja a képet, hogy 23 volt az első rendes évük, mert előtte ellátási gondok voltak.
De sokkal nagyobb vissza esésre is számítok ha nem lesz pro gép, mert a mostani promó anyag sokkal gyengébb mint PS4 érában. Akit eddig nem győzött meg a cucc, a szinte semmi pláne nem fogja.
GTA6nál lesz megint nagyobb eladás az biztos.[ Szerkesztve ]
-
Wesder
félisten
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
válasz consono #16156 üzenetére
Igen, ezek az "elemzesek" nevetsegesek. Osszevissza baromsagokat josolnak evrol evre, aztan ha bejon, verik a melluket, ha nem jon be, az meg kizarolag a csillagok varatlan allasa miatt lehet, es zero kovetkezmenye van a dolognak. Marmint az elemzokre nezve, mert mindenki mas sziv, mint a torkosborz, ha eppen nagyobbat csaptak a hasukra, mint kellett volna.
Es akkor az ilyenek miatt van az, amikor minden szempontbol rekordot dont egy ceg, de elemzo Bela nem a szokasos ketto, hanem harom csikot szippantott fel, amikor "szamolt", ugyhogy meg nagyobb szamokat mondott, igy az ev "uzletileg kudarc"-nak tekintheto...
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Moby
addikt
Ezek nem elemzések, hanem üzleti tervezés. Érdekes gondolatok ezek egy vállalat működéséről. Gyártás szerinted mi alapján terveznek? Költségeket, stb? Odaszólnak a Playstation Előállító Üzembe, hogy gyereket most nyomjátok meg, mert felfutott, meg fogjátok vissza mert még sem kell annyi?
-
hombre[EU]
veterán
válasz Döglött Róka #16143 üzenetére
csak nem mindegy,hogy 6millió konzolból veszít valaki 30%-kot, vagy 1.5millióból,ugye?
Life, Uh, Finds A Way
-
Döglött Róka
veterán
válasz hombre[EU] #16167 üzenetére
1.5?
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
zozika84
őstag
-
ldave
félisten
2013-ban alakítottá át a Nintendo a belső fejlesztőit (Nintendo to unify console and handheld divisions in major organizational shift) és 2020 óta már csak Switchre adtak ki játékot (A more unified Nintendo is the secret to the Switch’s massive success).
Ez a grafikon is jól mutatja, hogy még a Nintendo esetében is egyre lassabban készül el a játék, hiába a generációkkal lemaradt hardver.
Amúgy 9 darab olyan játék van Switchre, amiből 20 milliónál is többet adtak el és 20 játék, amiből 10+ milliót.
[ Szerkesztve ]
A Slime draws near! Command?
-
"a Nintendo esetében is egyre lassabban készül el a játék, hiába a generációkkal lemaradt hardver."
A generaciokkal lemaradt HW miert jelentene azt, hogy gyorsabb a fejlesztes?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
T.Peter
őstag
Mivel regi a hardver es rossz is, el sem gondolkodnak azon, hogy milyen uj dolgokat lehetne belerakni, mert amugy sem fog elfutni rajta (lehet nem is tamogatja), hiaba optimalizalnal. Lasd quest 1. Ez csokkenti a fejlesztesi idot, viszont az is igaz, hogy naluk is vannak olyan megoldasok, amik novelik, es nem csak az optimalizalasi fazisban.
-
Ha kizárólag totál kis egyszerű játékokat csinálna a ninti, igazatok lenne, de azért van ott komplexitás meg ötlet bőven, nem sima kis kvarcjátékok azok. El nem tudom képzelni, micsoda harcok mehetnek a CPU meg gpu erőforrásokért. Plusz bármit csinálsz, azt nagyon hatékonyan kell csinálni.
Szóval igen, egyrészről az, hogy ennyi ideje ismert a hw az könnyít a dolgokon, de másrészt viszont az, hogy ilyen szinten gyenge, az meg nehezít. Ha hozni akarják a szintet, ugyan úgy szívni fognak, mint mindenki más, maximum mással."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
Döglött Róka
veterán
-
Ahogy en latom, a grafika altalaban nem az idot viszi, hanem a penzt, de azt nagyon. Egyszeruen azert, mert tobb ember kell hozza, ha szebb "vilagot" akarsz. A komplexitas, a finomhangolas meg az egyeb feature-hegyek az, ami az idot viszi. Plusz a grafika resze az olyan, hogy nagyon szepen parhuzamosithato. A fejlesztok tudnak dolgozni szines kis kockakkal, aztan majd lecserelik a modellt alatta, ha elkeszul.
Kulonosen a finomhangolas olyan, hogy a vilag osszes idejet el lehet baszni vele, hogy kiegyensulyozott legyen egy jatek, de kozben azert legyen kihivas, de ne tul nagy, legyen nehez, de lehetoleg nem tul frusztralo, stb.
Ez, meg a rengeteg sok kis valtozas, ami minden nagyobb projektben van. Erted, van egy valami, amit meg kell oldani, van ra otlet, kiprobaljatok, vagy mukodik, vagy nem, aztan van 2-3, ami mukodik, akkor azokat meg kell csinalni kicsit normalisabban, kivalasztani a legjobbat, megnezni, ez hogy hat a jatek maradekara, stb stb stb...
ui: Bar ujabban ez se feltetlen igaz, UE5-ben mar az eddigieknel sokkal kevesebb eroforras mellett lehet gyonyoru vilagokat letrehozni, amennyiben nem akar mindenki mindent maganak csinalni, hanem nem faj neki a quixel bridge-rol meg a marketplace-rol venni dolgokat.
ui2: Rohogni fogtok, de a fentiek mellett a UI az, ami sokszor irgalmatlan idot visz el ahhoz kepest, amennyire jelentektelennek gondoljak altalaban a nepek.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Döglött Róka
veterán
"Ahogy en latom, a grafika altalaban nem az idot viszi, hanem a penzt, de azt nagyon. Egyszeruen azert, mert tobb ember kell hozza, ha szebb "vilagot" akarsz. A komplexitas, a finomhangolas meg az egyeb feature-hegyek az, ami az idot viszi. "
Több ember = több munkaóra = több idő.
Idő = pénzIkea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
válasz Döglött Róka #16180 üzenetére
Hat, ha ennyire leegyszerusited, akkor igen.
A valosag meg az, hogy annyira durvan parhuzamosithato a dolog, hogy esetunkben igaz az, hogy 9 no megszul egy gyereket 1 honap alatt.
Szoval ezt az utobbi idoben mindenki ugy oldotta meg, hogy felvett irgalmatlan mennyisegu embert es azok dolgoztak parhuzamosan. Tehat a fejlesztesi idot nem novelte az, hogy a man-work-hour mutato kilott az egekbe.Tudok olyan csapatrol, ahol az artist (kizarolag grafikarol beszelek) - fejlesztoi aranyszam boven 10:1 felett volt. Talan megvolt a 20:1 is.
Tehat ilyen modon a fenti egyenlet igaz is, meg nem is.
Tobb ido? Ha osszeadod a munkaorakat, igen.
Hosszabb lett a fejlesztesi ido? Nem, mert tobb emberre oszlottak el ezek a munkaorak.Aztan azt majd meglatjuk, hogy a mostani leepitesek ilyen szempontbol mit fognak jelenteni.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
gyimger
őstag
Én megnéznék a nagy stúdióktól alacsonyabb költségvetésű játékokat, alacsonyabb kiadás mellett nem feltétlenül kisebb profit, lehetne innoválni más téren, és nem kéne aggódni a hardverigény és a stabilitás miatt. Nem kell pixelgrafika, de el lehetne engedni a művészi szabadságot a real life grafika kárára.
"The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."
-
válasz Döglött Róka #16183 üzenetére
De azon a tenyen nem valtoztat, hogy x datumtol y datumig keszult a jatek, azt nem, vagy csak minimalisan befolyasolja.
Tehat a fenti szempontbol vizsgalva nem az idot, hanem a penzt viszi.Legalabbis az utobbi x evben ez igy nezett ki. Aztan most, hogy mindenki probal a koltsegeken faragni, meglatjuk, mi lesz.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
ldave
félisten
válasz Döglött Róka #16183 üzenetére
Sőt, egy projekt belső költségvetését tekintve az az egyik legfontosabb mérőszám. Ha a projektvezetőnek van 100 ezer $ költségvetése az adott feladatra, akkor abból fix mennyiségű munkaórát tud fizetni, mindegy hány ember között oszlik el.
A Slime draws near! Command?
-
Döglött Róka
veterán
Azért ezt normálisabb stúdiók már igyekszik letörni manapság. De a témában a kedvencem a Naughty Dog ami hírhedten túlhajtja az embereit erre megkapták a "best direction" díjat 20ban
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
_drk
őstag
Ebbe amúgy szépen beleszaladtak így hosszútáv futásban.
Sokszor annyi ember ami + pénz.
Sokszor annyi idő a sokszor annyi emberrel már nem összeadódnak hanem hatványozódnak.
Tehát amit anno megcsinált 50 ember 3 év alatt, az most 150 emberrel 6 év alatt durván 6x-os szorzó(stúdió/project válogatja).
De ahová csak 20 embert vettek fel 5 éves fejlesztésre is duplázódtak a költségek.
Tehát amire 50 millió volt arra most 300 kéne, vagy jobb esetben is több mint 100.Közben az eladási volumen lehet nőt, de ott nincsenek ilyen szorzók, meg ahogy látszik semmi szorzó nincs...
Anno megvették első részt 10 millión, kb annyi fogja a másodikat is...És Ezt így látatlanban kitalálták semmiféle adat nélkül hogy ez jó lesz ilyen 4-5 éves jóslásokban.
Ugye más ipar ágakban van napi szintű termelés mérés, amit aztán novelhetsz szépen lassan és lesznek heti, havi éves adatok egyáltalán mit tud csinálni és hogyan.
Majd a sales folyamatosan nézi egyáltalán kell-e növelni. -
válasz Döglött Róka #16186 üzenetére
Mindenki erti, mirol beszelsz, csak a kontextusban konkretan baromsag. Ezt kene megerteni.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
consono
nagyúr
válasz Döglött Róka #16190 üzenetére
Hát mert ez a direction nem az a direction
Born too late to explore Earth, born too early to explore the Universe. Born just in time to sit in front of the laptop and join a Teams meeting...
-
-
Döglött Róka
veterán
Nem baromság ember azt mondod rövidebb idő alatt készül el a termék, pedig nem. Maximum a HATÁRIDŐT lehet előre hozni. Érzed a különbséget?
@Consono: A director az esetek 99%ában felel a projektért. Esetünkben Neil Druckmann, aki annyira széthajtotta az embereit hogy még easter egget is csináltak belőle.:
Szóval persze, kontextus... A Hype - bocsánat - Game Awards bizottsága leszarja hogy az emberei beledöglenek a munkába, best direction.
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
válasz Döglött Róka #16196 üzenetére
"Maximum a HATÁRIDŐT lehet előre hozni. Érzed a különbséget?"
De vegig errol volt szo... Ezt erzed?"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Döglött Róka
veterán
Nem láttam leírva részedről a határidőt mint szót.
"Ahogy en latom, a grafika altalaban nem az idot viszi, hanem a penzt, de azt nagyon. Egyszeruen azert, mert tobb ember kell hozza, ha szebb "vilagot" akarsz. " - Ezt írtad, és ezt így kijelenteni, csacsiság.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
T.Peter
őstag
Itt azert jo lenne definialni hogy mit ertesz grafika alatt, mert eleg sok feature-on lehet parhuzamosan dolgozni, de ugyanugy vannak teruletek amiket nem fogsz elobb befejezni ha valaki mas csuszik (pl designer) vagy ha a feature tobb idot igenyel es nem erdemes szetosztani. Az optimalizalas resz pedig baromi sok idot elvisz.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Döglött Róka #16198 üzenetére
Onnan indult az egesz, hogy naptaron nezve mennyi a fejlesztesi ido. Es hogy ez kitolodott, es vajon ez a grafika miatt van-e. Erre valaszoltam en azt, hogy a grafika nem ido, hanem penz, mert nagyon jol parhuzamosithatoak a munkafolyamatok, tehat 9 no megszul egy gyereket 1 honap alatt. Azt hittem, ennel jobban nem kell kifejteni a dolgot...
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen