Új hozzászólás Aktív témák
-
_drk
őstag
válasz Bad Pritt #9899 üzenetére
A milliárd az irreális de mivel robog a kapitalizmus és a pénz szórás így nem csodalnam azt se.
Kotick is ki tud venni több 10 millió dollárt az AB-ból, az milyen költség?Opr szépen levezette, ott is van az átlag 200 Milla. Az irodát, stúdiót, kokaint és kurvákat bele se számolta.
Akkor ott a túl óra, bonuszok, de azt lehet ingyen benyelik szegény fejlesztők.
De a 75 embert én még kevésnek is gondolok egy nagyobb játéknál. Minél több ember annál több főnök nagyobb fizuval.Erre akkor még rájön a marketing.
Szerintem egy FIFA elkészül 10 millióbol (lehet ez is sok) és csak 100 megy a focista reklámokra... -
Bad Pritt
nagyúr
Amit Kotick kivesz a cégéből az nem költség, hanem osztalék.
A 200 milliót nem vitatom (mondjuk átlagnak erős, inkább felső határnak gondolom), főleg ekkora játékoknál, mint a Ragnarök. Pont most néztem asszem az IGN interjút Chris Judge-dzsal és három éven át foglalkoztatták a színészeket, na most képzeljük el, hogy egy hollywood-i sztár Keanu Reeves vagy Idris Elba mennyit kérhet.
Viszont a másik oldalról meg olyan dolgokat is figyelembe kell venni, mint adójóváírás, adókedvezmény, bármilyen egyéb támogatás, vagy trükközés, amit kaphat egy cég vagy akár adott projekt.
Arról meg ne is beszéljünk, hogy milyen pénzromlás volt az elmúlt években, ez egyértelműen lecsapódik a szórakoztatóiparban is.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
opr
veterán
Tulora: Olyan jatekfejlesztorol en meg nem hallottam, akinek lett volna olyan, hogy fizetett tulora.
Altalaban vagy az van, hogy lecsusztatjak, vagy semmi. Ez alol a ritka kivetel az, amikor akkora botrany lesz a modszeres kiegetesbol meg agyonhajtasbol, hogy kb rakenyszerul a ceg, hogy fizessen, de olyan meg mocsok ritkan van, es altalaban csak akkor, ha mar ongyilkossagok lesznek belole meg ilyesmi.Amugy igen, nyilvan a jatek merteketol is meg sok minden mastol is nagyon fugg a dolog.
Az 1 milliardot meg igy is tulzasnak tartom, de mondjuk egy 500 millas koltsegvetest a legnagyobb cimeknel el tudok kepzelni.Rockstar amugy pl ugy gazdalkodja ki ezt az egeszet, hogy a legfelsobb szintek alatt mindenkinek baromi szarul fizet. Anno megkeresett valami HR-esuk, hogy akarok-e odamenni, de olyan szamot mondtak, hogy majdnem felrohogtem. Az amugy is jatekipari fizetesemnek (tehat fejlesztoi szemmel eleve alacsony szamokrol beszelunk) kevesebb, mint a 2/3-at mondtak a telefonban. Es ez meg az elso szakmai kor elott, az up-to szam volt, tehat a vegso ajanlat valszeg meg annyi se lett volna.
De megtehetik, mert az emberek igy is olik egymast egy Rockstaros meloert, mert lehuzol ott 2-3 evet, lehetoleg olyan idoszakban, hogy legyen valami ujonnan megjeleno jatek, amikor meg ott vagy, amiben benne figyel a neved, es kinyilik a vilag, mehetsz barhova es ugy mar jo penzekert. Nem szimpatikusan, de ugyesen csinaljak, na."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
l.skywalker
félisten
És a jogdíjakról még nem is beszéltünk, főleg a FIFA-k esetében. Minden szaros NB2-es focistának kell fizetni azért, hogy a neve a játékban legyen
Szerk.: persze ez nem biztos, hogy pont a FIFA-nál így van, de tény, hogy sok játék esetében a jogokért is perkálni kell.
[ Szerkesztve ]
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz l.skywalker #9905 üzenetére
Meg a merchandising termékeket is akár elszámolhatják egy játék projektre. Szóval megjelenik mondjuk a Destiny 3 és az összes póló, bögre, sapka, hátizsák költségét, a Funko, Nerf meg ki tudja még milyen cégekkel kötött szerződések díját is beleveszik és akkor ott vannak, hogy elment 20-30 millió játék nélkül, lásd Halo Infinite és a Halo Infinite feliratos termékek esete 2020-ban.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
l.skywalker
félisten
válasz Bad Pritt #9906 üzenetére
Nekem mindig a filmek jutnak eszembe erről. A John Carter, ami került vagy 300M-ba és asszem még egyszer ennyit ráköltöttek a marketingre, majd hozott valami 100M-t a mozikban
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
opr
veterán
válasz l.skywalker #9907 üzenetére
Filmra es jatekra is igaz az, hogy attol, hogy draga, meg lehet szar. Sot...
Igy jobban belegondolva, ha megnezed a leg ikonikusabb, legenda szintu filemeket, nagyon nagy resze valami minimal koltsegveteses kis filmecske, csak baromi jol megcsinalva.
Mondjuk a Monty Python filmek kapasbol mehetnek is erre a listara.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
l.skywalker
félisten
Naiv vagyok, de szerintem ahol a profit a fő cél, az sosem lesz elég jó. Én nem állok be konzol kérdésben sem zöld vagy piros vagy kék oldalra, de jól el lehet különíteni azokat a stúdiókat ahol működik valamiféle kultúra, belső kohézió és ez visszaköszön a játékban, míg vannak azok a projektek amiknél egyértelmű a játékos lehúzása és a profit növelése.
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
opr
veterán
Nagyon jo kerdes, tippelni se tudok. Nem tudom, mennyi ideig szoktak csinalni, hanyan, milyen az atlag fizu arra, szoval kb semmit. Az biztos, hogy a ceges kultura olyan szempontbol pozitiv es jo, hogy engedik kiserletezni a nepet, hagyjak kreativkodni a dolgozokat, kulonben nem lenne olyan a jatek, amilyen. De ezen felul teljesen a sotetben tapogatozok.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz l.skywalker #9910 üzenetére
Ezzel teljesen egyetertek. A legjobb jatekok mindig azok, amiket szeretettel csinalnak. Nyilvan mindenki akar penzt, hatalmas naivsag lenne barmi mast feltetelezni, de orbitalis a kulonbseg a kozott, hogy a penz az egyetlen cel (ahogy irtad is, ez nagyon szokott erzodni), vagy pedig egy jo jatek megcsinalasa a cel, ami remelhetoleg mellesleg hozni fog penzt is.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Bad Pritt
nagyúr
-
őstag
válasz l.skywalker #9907 üzenetére
100 millió körül volt John Carter marketing kiadása. Az nagyjából normális nagyszabású filmeknél. 50-150 között szoktak rá költeni. Vannak magasabb marketing büdzsével gazdálkodó filmek, de azért az ritkább.
Pl. a feljebb említett Bosszúállók: Végjáték. De az konkrétan akkora kampány volt, hogy a csapból is ők folytak. Ami biztosan nagyobb volt videojáték oldalon, az a legutóbbi GoW rész, de akkor sem ért mondjuk egy nagyszabású Marvel film nyomába marketing szempontból.
Amúgy a John Carter a marketingen kívül valóban felment 300 millára, de kaptak 40 millió dollár körüli adókedvezményt. Aztán hogy onnan merre tovább, tudtommal nagy homály. Mert megbízható források szerint van ahol 250, van ahol 275, meg van ahol 300 körül lett a vége.
De igazából mindegy is, jó nagy bukta volt. Pedig szerintem annyira nem volt rossz film.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Bad Pritt
nagyúr
Valszeg amúgy mindhárom összeg igaz. A John Carter inkább kivétel, mint szabály szerintem, orbitális shitshow volt elkészíteni azt a filmet, nem hivatalosan az a film volt leghosszabb ideig development státuszban valami 80 évig asszem. Én mondjuk szeretem, buta szórakozás, meg épp csak kicsit hasonlít a könyvre.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
őstag
válasz Bad Pritt #9915 üzenetére
Szarul volt az egész kommunikálva is, mert amúgy egy baromi jó, több részes mozifilmet, vagy akár egy egész franchise -t építhettek volna. Az egész film csak töredéke volt az teljes történetnek.
Én nagyon sajnálom, hogy így elcseszték...
Szerencsétlen Taylor Kitsch is jól belenyúlt a 2012 -es évbe. John Carter mellett a Csatahajó sem lett kirobbanó siker.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
pzstm
titán
Ubisoft épp megosztott pár adatot, mondjuk épp téma volt mennyi ember dolgozik egy-egy játékon, és jelenleg ez nem a peak....
"Az eredménybeszámolón Yves Guillemot elárulta, hogy jelenleg ~2000 fejlesztő dolgozik az Assassin's Creed szérián, ezt akarják még 40%-kal növelni."
iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!
-
opr
veterán
Az abszolut nem normalis, es indokolatlannak hangzik.
Mondjuk, franc tudja. Minden evben van uj AC, ugye? Legyen egy resz 5 ev, plusz ezeket szinkronizalni meg managelni kell, plusz nagy ceg vizfej, akkor is max 1000 emberre jon ki nekem a matek. 2000 az valami teljesen agyament szam, az mar konkretan managelhetetlennek hangzik nekem.
Es meg ezt akarjak novelni 800 emberrel? Honnan? 800 ember az baromi sok, annyi elerheto jatekfejleszto meg artist meg stb a vilagon nincs."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
hombre[EU]
veterán
nem csak 200 millióból lehet sikert összehozni
Life, Uh, Finds A Way
-
opr
veterán
Akkor plane nem ertem, mit csinal 2000 ember. Plane, hogy azert AC amennyire tudom olyan igazan nagyot nem ujult mostanaban. Valszeg csak iszonyatosan felre van az egesz managelve, tele hulye vezetokkel, akik szerint 9 no megszul egy gyereket 1 honap alatt. Mas tippem tenyleg nincs.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Wesder
félisten
Nintendo has announced The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom has sold 10+ million copies in 3 days.
Nesze neked fotóreal grafika.
A kutyát nem èrdekli, ha jó a játék.I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
opr
veterán
Es akkor meg is van magyarazva, miert eri meg a jatekfejlesztes, majdhogynem mindegy, mennyi az annyi. 3 nap alatt 10+ millio, 70 dollaros aron, sajat store-ban eladva...
Ezt mindegy mennyibe kerult megcsinalni.Mennyi lesz igy a vege vajon? Meglepne, ha 30 milla alatt maradna a vegleges szam ilyen nyitas utan. Plane, hogy ennyit eladtak, es nincs tele az internet meme-ekkel, hogy mekkora fos, tehat biztos, hogy baromi jo jatek, ami raadasul jol is van megcsinalva. Nintendo meg nem arrol hires, hogy idovel csokkentene a jatekok arait, szoval teljesen realis, hogy bejojjon nekik tobb, mint 2 milliard dodo csak ebbol. Brutalis.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
őstag
A BotW után eléggé egyértelművé vált az emberek fejében, hogy a következő részt is meg kell venni. Szerintem. Én is már február első napján leadtam az előrendelést.
Ráadásul az is jópofa dolog a Nintendo részéről, hogy csomó játék mellé előrendelői ajándékokat ad. Lehet nem mindegyik nagy dolog, de imádják az emberek. Nálunk matrica, plakát és egy Zelda érme volt.
Mondjuk én a matricát becseréltem Pokémon figurára.
Szerk.:
Mellesleg a bevételek mellett érdemes megemlíteni, hogy van ugye Collector’s Edition is. Plusz valószínű a Zelda TotK amiibo is jól megy, és biztosan lesz még több fajta is.Aztán jött még a Zelda TotK dizájnos konzol, kontroller, konzol tartó táska is. Illetve a hivatalos partnerek cuccai.
Azért a Zelda rendesen termeli nekik a lét.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Wesder
félisten
válasz hombre[EU] #9930 üzenetére
Azèrt ez egy kicsit erős.
A Switch kenyèrpirítón nem tudsz parasztvakítani, így ott a gameplayre kell ráfeküdni.Az más kèrdès hogy más fejlesztők ezeket mièrt nem alkalmazzák. Ha Switchen megoldható, akkor lényegèben bármi máson is.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
Wesder
félisten
válasz Bad Pritt #9933 üzenetére
Akár, de Nintendo.
Nehezen tudom elkèpzelni hogy olyat tud a Zelda gameplay szinten, amit egy másik Top stúdió ne tudna összerakni. "Erős" gèpen egyszerübb parasztvakítani, mint hasonló gameplayt összehozni.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
l.skywalker
félisten
De ez nem a "gameplay"-en múlik. Minden eszközre kell optimalizálni még a "kenyérpirítókra" is. Hidd el Switch-re is ki lehetne adni szarul készített játékot, ami még a sztori sem ment meg. Az összkép a lényeg, az, hogy valakik világokat hoznak létre és szinte már alkotnak, míg mások kiadnak egy játékot félkészen és 80€-ért bétáztatják, úgy, hogy még a sztori is szar benne. Akkor ezzel az erővel az MS elkezdhetne 360-ra fejleszteni, hiszen ha a Nintendo-nak bejön, bejön nekik is és kész a világszám.
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz l.skywalker #9937 üzenetére
Naja, tavaly a Ragnarököt még a fényes, ujjlenyomatgyűjtős sima PS4-en játszogattam, na az sem egy csicska port.
Nintendónál az a durva, hogy mekkora kontraszt van az open world Zelda meg a tavalyi hulladék Pokemon között pl.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
hombre[EU]
veterán
válasz Bad Pritt #9933 üzenetére
szerintem nekik az idō a legszūkebb keresztmetszet,nem a hardver. még erōsebb gépen még több minden került volna bele,amit még több ideig tartott volna összerakni.
a többi stúdiónak már ez a mennyiségū-minōségū qa/playtest/debbugging is elképzelhetetlen és ettōl még ettōl több?
Life, Uh, Finds A Way
-
Wesder
félisten
válasz l.skywalker #9937 üzenetére
Nem èrted amit mondani szeretnèk.
Azt amit a Zelda tud gameplay szinten, azt más stúdió is össze tudná rakni hisz látod hogy nem a hardveren múlik hisz megoldották Switchen.A "mièrt nem"-re meg azt mondtam hogy azèrt, mert egyszerübb PS5/Series X/PC-n parasztvakítani a grafikával, mint összerakni egy Zelda Sandbox játékot.
Switchen nem tudsz grafikával vakítani.
[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
hadam98
senior tag
Közben PS Showcase.
“You’re Invited: PlayStation Showcase broadcasts live next Wednesday, May 24 at 1pm Pacific Time
The show will run a bit over an hour, focusing on PS5 and PS VR2 games in development from top studios from around the world. Expect a glimpse at several new creations from PlayStation Studios, as well as spellbinding games from our third-party partners and indie creators.”Nagy címekre lehet számítani. Kiváncsi leszek.
-
Wesder
félisten
válasz Bad Pritt #9944 üzenetére
A biztos.
Láttam miket èpítettek benne egyesek (tank, repülő, lèzerdrón, harci robit, stb)
Nem tudom mennyire körülmènyes ezeket megèpíteni, de nem vesznek el a játèkból hogy konkrètan ledarálnak vele mindent ès mindenkit?
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Robogó, kismotor
- PlayStation 4
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Tasker
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Sony Playstation 5 825GB SSD digital konzol extrával garanciával hibátlan működéssel
- Playstation 5 Drive Edition 825GB (CFI-1216A), 2025.11.03-ig gyári garanciával, Bp-i üzletből eladó
- Eladó Playstation 5 Digital edition + 2db Controller + Hyperx Fury SSD
- PS4 Pro 1TB ELADÓ!
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 Pro 1TB játékkonzol extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel