Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Loha #13383 üzenetére

    A Hynix választotta ki a partnerét, de valójában több jelentkező volt. Azért amellett, hogy a HBM fejlesztést az egy gyártóra való lekorlátozás segíti, a többi gyártónak hátrányt okoz, mivel nagyjából egy éves kutatási hátrányba kerülnek. Nem véletlen, hogy az Intel a Hynix döntése után megerősítette a szerződését a Micronnal. Hiába jobb a HBM, ha az AMD már rég tömegesen gyártja a termékét, amikor a többiek még javában tesztelik az interposerüket.
    Kérdés, hogy mit tekintesz vonzónak. A sebességet, vagy a dobozra írt számokat. HBM-mel biztos gyorsabb lenne, még 4 GB memóriával is.

    Ja értem, tehát azért mondtak le éves szinten gépenként 100 dolláros bevételről, mert szerintük jobban megéri, ha előállnak egy saját konzollal. Végülis, ha kiszámoljuk a matekot, akkor az XO-ból és a PS4-ből éves szinten eladnak nagyjából összesen 12-14 milliót. Az NV viszont úgy döntött, hogy nekik egy olyan konzol kell, amiből éves szinten a legjobb esetben is félmilliót lehet eladni. Logikus döntés.

    Ja tetemes. Mert a DX12-höz aztán lesznek driverek ... A DX12 egy explicit API. Ahhoz csak shader fordító lesz, ami mindenkinek van és semmi fejlesztést nem igényel. Ami eddig a driverben volt az az alkalmazásban lesz. Zéró lehetősége van a gyártóknak befolyásolni az alkalmazást. Drivert sem kell fejleszteniük, mert úgy sem nem látják mi van a videomemóriában. Ezekkel az API-kkal az számít, hogy az alkalmazás hogyan kezeli a GPU architektúrákat és azok verzióit.

    Elárulom, hogy a Tonga GPU-ban van ma a leghatékonyabb DCC. Az kb. 40%-os hatékonyságú, míg a GM206/GM204-é kb. 33%. Persze ez a gyakorlatban nem annyira lényeges, de az egyértelműen merész állítás, hogy a Fiji-ben a Tonga DCC-je nem lesz benne.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák