Új hozzászólás Aktív témák
-
szilvásbukta
tag
válasz draco31 #13566 üzenetére
Szia!
Köszi a tippet! Kipróbáltam, de sajnos nem nyert. Nem esett belőle ki semmi.
Pedig milyen jó lett volna, ha csak ennyi a gond...Viszont most már a karbantartás se fut le, pedig legalább akkor behúzta szépen a papírt...
Gyanús, hogy valami mégis csak lehet benne és a rázogatástól beljebb került.[ Szerkesztve ]
-
Csavarnyuzo
őstag
válasz draco31 #15964 üzenetére
A papír nem esetleg, hanem tuti hogy átnedvesedik. Mivel a lézernyomtatók ~180-200 fokon ráégetik a papírra a tonerport. Ilyenkor a papír nedvességét "kipárologtatják" -link-. Extrém esetben szokott gondot okozni, amikor a kipárologtatott gőz lecsapódik és folyik a nyomtatón. 60-70% -inkább 70-75%- max azt fogja okozni, hogy minimálisan hullámos lesz a papír ami kijön, esetleg a nyomat nem olyan tűéles, de ezt max nagyítóval veszed észre.
Egy hét porosodás otthoni környezetben nem számottevő, asztalosműhelyben már más lenne a helyzet.[ Szerkesztve ]
A pirosat kell elvágni.
-
PociAti
senior tag
válasz draco31 #16785 üzenetére
A gyártók hiába írnak jó meghajtóprogramokat, ha az operációs rendszerek azt nem veszik figyelembe, és a saját driverüket erőltetik a felhasználókra. (Microsoft hozzáállás.)
Ha felmész a nyomtató gyártójának weboldalára, gondolom a saját meghajtóprogramját fogod letölteni, és nem más nyomtatóét. Ne bízd magad az oprendszer béna tippjére.Bár néha a gyártók is hibázhatnak, és mivel utód modellről van szó, így a programkódban bennmaradnak közös részek. (Ami jó, azt minek elrontani?). Viszont a win10-nek szokása volt nagyobb frissítésekkor tönkretenni a drivereket, és mindenféle patch-ekkel kellett életre kelteni a kommunikációt PC és nyomattó között. (Itt is téma volt többször.)
Konkrét esetben, hogy nálad mi történt azt csak te tudod. Annyi apró paramétertől függ (pl. milyen verziónál jár az oprendszer, az események, frissítések milyen sorrendben történtek, honnan próbálja kinyerni az infót az a szoftver, amivel nézed).
Jó tanács, soha ne az operációs rendszertől várd, hogy pontatlan adatbázis alapján próbálja meg egy másik cég termékét felismerni, ha már ott van a kezed ügyében a gép!
A Google fotókban szintén ne bízzál! Ott szintén jó nagy sületlenségek vannak. Hivatalos forrást nézz.
-
PociAti
senior tag
válasz draco31 #16788 üzenetére
Nem tudom mit értesz az alatt, hogy "a nyomtatón kérek diagnosztik a nyomtatást", mármint ezt hogy csinálod. Mármint a készülék menüjén belül kéred meg a gépet jelentés nyomtatására? (Ha jól emlékszem így hívják.)
Igazából a gépen lévő címke, és a szériaszám számít hiteles információnak. Számlán, és hasonló helyeken bármi lehet. (Regisztrációkor, amikor megadod a gép széria számát, akkor elvileg hitelt érdemlően beazonosítják a típust, és még azt is tudni lehet a kódsor alapján, mikor és melyik üzemben készült.)A két toner eltér egymástól, valószínűleg nem teljesen felcserélhetők egymással. Lásd kép, a TN-1090-es kicsit nagyobb egy bizonyos résznél. Ezért feltételezem, hogy ami most benne van, későbbiekben is csak az lesz a jó bele.
-
PociAti
senior tag
válasz draco31 #16790 üzenetére
Irgum-burgum a gyártónak! A termék honlapja szerint ez a legfrissebb firmware: 15/10/2020 (S). Az "S"-en van a hangsúly. Valószínűleg a gépeden valami régi firmware lehet.
Amúgy innen tudod letölteni: https://support.brother.com/g/b/downloadtop.aspx?c=hu&lang=hu&prod=dcp1622we_eu
De minden egyes fw csere - minimális - kockázatot hordoz magában, ezért nem szükséges azonnal feltenni a legfrisebb verziót. Sajnos nem tudni, hogy mit frissítenek benne, gondolom a hasonló bosszantó hibákat javítják és néha a készülékbe tesznek pár hasznos funkciót (kibővítik a menüt).
Látod, hogy a belinkelt oldalon még egy csomó program található Windowshoz, de a többségüknak csak irodai körülmények között van igazán hasznuk. -
atosan
addikt
válasz draco31 #16794 üzenetére
Közben megoldódott. Másfél óra próbálkozás után kiültem az erkélyre egy pohár sörrel. Máshogy kerestem rá a gugliban és egy fórumon írták, hogy melyik beállításra kell rákattintani, hogy beírjam a nyomtató wifi kódját (ami a szériaszám). 5 perc múlva minden működött. Canon oldalakon semmi ilyesmi utalást nem találtam
Köszi azért[ Szerkesztve ]
Maine coon
-
csuzda
aktív tag
válasz draco31 #17272 üzenetére
Szia! Munkahelyen 10+ éves még éppen nyomtató Kyocera FS-920at fújtam ki kompresszorral. Büdös volt, meg akartam szabadulni a szagoktól. Kifújás után még büdösebb lett Gondolom belement a kosz a beégető egységbe és attól szaglik. Azóta nem merek kompresszorral nyomtatóhoz nyúlni
-
PociAti
senior tag
válasz draco31 #17274 üzenetére
Sok nyomtató halálát okozta már a kompresszor.
Kiszedhető, különálló elemek, mint amilyen a fényhenger ott jó megoldás, viszont a gép belsejébe jutó por akár azonnal elcseszheti a minőségét, ha az égetőműre kerül a por. Vagy olyan zavart működést okozhat a papír és tonerpor keveréke a szenzorokon, amiktől össze - vissza fog lap elakadást, vagy egyéb megmagyarázhatatlan hibát okozni.
Takarításhoz hamu porszívót, vagy ipari porszívót kell használni. (Háztartási porszívóval az a baj, hogy az a legkisebb porszemeket visszaengedi a laktérbe, ami meglehetősen egészségtelen.) -
PociAti
senior tag
válasz draco31 #17276 üzenetére
Szerintem kiszívná, megfelelő flexibilis fejjel.
Viszont utána azt a porszívót már nem jó érzéssel használnám a lakáson belül, inkább csak a műhelyben (vagyis inkább szabad levegőn). Ezért fogtam be barkácsolási feladatokra a régi porszívómat.A tonerből többet is ki lehet hozni, a folyamatos módra, vagy a "Toner continue mode"-ra kell rákeresni a leírásban. Ilyenkor neked kell eldöntened mikor érzed kifogyottnak a tonert, nem pedig a gép jelez, ezért ezt a feladatot nem lehet rábízni idiótákra - értsd ezalatt: nemtörődöm irodai környezetben zavart okozna, ezért nincs alapértelmezettként bekapcsolva, de beleépítették a gépbe, és menüből elérhető.
-
PociAti
senior tag
válasz draco31 #17278 üzenetére
"1000 oldal környéki hivatalosan a toner kapacitása"
Ez baromság!
Pontosan 1.500 oldal a toner kapacitása.
https://support.brother.com/g/b/colist.aspx?c=hu&lang=hu&prod=dcp1622we_eu&cao=tn
Itt pedig akár magyar nyelven is el lehet olvasni mit takar az ISO/IEC19752-es szabvány alapú tesztelési
módszer:
https://support.brother.com/g/s/id/pdf_pub/mono_19752/declared_page_yield_iso19752_HUN_M02.pdfMivel a kapacitás meghatározása egy független, standardizált eljárás, így a töltöttséggel nem tükröznek a gyártók, túl könnyen kibukna a hiba.
Az ilyen szabványoknak köszönhetően lehet a világ két külön szegletében lévő gyártók termékeit összehasonlítani egymással.
A többi már a dokumentum fedettségétől függ, hogy mennyi festéket igényel. Ha sűrűn teleírt dokumentum, akkor kevesebb oldal után fog kifogyni, ha pedig laza számla, akkor több lap után ürül ki.
-
PociAti
senior tag
válasz draco31 #17377 üzenetére
A Dymo egy ósdi, impakt betűnyomógép. Szörnyű.
Brotherhez jó drága lesz a kazetta, mert laminált szalagot használ, ami eléggé megdrágítja az árakat, viszont ipari körülményeknek is ellenálló, karcolásbiztos felületet nyújt. Nincs erre szükség.
Nem e kettő közül kellene választani.
-
losslessonly
csendes tag
válasz draco31 #17508 üzenetére
Inktec utángyártott tintát, már kb. 10 éve. Eddig nem volt vele gond.
Esetleg az okozhatott beszáradást ha pl. színes pár hónapig nem nyomtattam csak feketét:
Mert egyébként tisztítást automatikusan mindig csinált ezért ezt nem hiszem.
Deep cleaning sem segített, most párszor ráküldtem. -
-
Csavarnyuzo
őstag
válasz draco31 #17547 üzenetére
Ha nagyon nedves gőzölög, de nyomtatási képhibát már kisebb nedvességtartalom is tud okozni főleg az arra kényes típusok esetén. Ezt még a papír minősége is befolyásolja.
A gözölgés attól is függ mekkora a környezet páratartalma.
Fogalmam sincs, típus specifikációban vagy írják vagy sem.
Máig emlékeszem hogy több mint 20 éve emiatt került be Budapesti szervizbe Soporonból egy gép.A pirosat kell elvágni.
-
tylerddd
veterán
válasz draco31 #17706 üzenetére
Ohh, köszi, kb. ugyanezzel a mechanizmussal dolgozik. Mondom neki, hogy kidobás előtt próbálja meg ezzel a ragasztós módszerrel. Talán ha nem kétoldalas ragasztószalaggal próbálja, hanem mondjuk hasonló matricákat ragasztana fel, az is letisztítaná, de nem ragadna bele akkora eséllyel.
Csak egészség legyen, meg térerő!
-
laszlodomoko
csendes tag
válasz draco31 #17868 üzenetére
Igen! Minden nap kinyomtattam a fejtisztító kis ábráját. Nem abba halt bele.
Annyit ír ki, hogy az alkatrészek élettartama lejárt és csak villog.
Nem nyomtatott már túl szépen, ezért is keresnék valami újat és nem a hibakód törlésén gondolkodom.
Nekem egy típus kellene, amihez vannak utángyártott patronok és beváltak.
Vagy esetleg belső tartályos, de erről végkép nincs tapasztalatom. -
nandyred83
friss újonc
válasz draco31 #17874 üzenetére
Volt egy RICOH lézer nyomtatóm, azzal minden további nélkül tudtam etikettet nyomtatni (futárcégnek csomagfeladáshoz kellett ilyet csinálnom).
Tintasugaras gépben azért nem is gondolkodtam, mert időszakonként kell csak ilyen nyomtatást csinálnom (évente kétszer, kb 1-1 hónapot, ráadásul fél év különbségekkel) viszont akkor több ezer példányt.
-
Aureal
senior tag
-
válasz draco31 #17986 üzenetére
Hasonlót csináltam de semmi.
Win10 alatt ez volt, Win11-nél jó volt , de most ott sem...
Aztán lepucoltam a nyomtató cullangokat (Win10 alatt próbáltam csak) és megnéztem HP oldalon... teljesen más a szoftvere, mint ami eredetileg volt.HP Smart alatt 1x volt vezetékkel csatlakoztatva és akkor be tudtam állítani a WiFi kapcsolatot, de az csak addig volt jó míg nem kapcsoltam ki és vittem el a helyére (másik helyiség) , de ott bekapcsolás után a vez. nélküli kapcsolat rendben volt, de mégsem láttam onlinenak a programban. Ezt meg hogy?
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
válasz draco31 #17986 üzenetére
Tudsz esetleg itthoni hivatalos márkaszervizt?
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
válasz draco31 #17995 üzenetére
Igen, azt már néztem és csak egy van ami ilyen nyomtatókat szervizel (nem üzletit)
Régen volt itthon is hivatalos (közép EU-s HP lézeres és tintás) nyomtató szerviz, tudom mert dolgoztam ott jó pár évet /javítottam a sok szemetet.../Szóval csak ez van...
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
válasz draco31 #18000 üzenetére
Én ezért is vettem tartályos nyomtatót, bár a lézeres még jobb.
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
maross
veterán
válasz draco31 #18013 üzenetére
Udv, van egy regi brother hl-11 monokrom lezernyomtatom, amelyik par centinkent tett egy pottyot, egy becsipett lap nehezkes kihalaszasa utan meg mar elegge elszaporodtak. Lehet ezzel valamit csinalni, vagy ideje ujat venni?
eladó 100+ új/használt társasjátékom: https://tinyurl.com/tarsasjatekok
-
mattheus
őstag
válasz draco31 #18082 üzenetére
Kedves Draco31!
Köszönöm szépen! Bevallom nem kerestem az App store-banIdőközben írtam a technikai ügyfélszolgálatnak, ahonnan másnap reggel már hívtak is, de mivel nem értek utol így levelet küldtek (azonnal, ami miatt külön dicséret illeti meg őket) az instrukciókkal amivel sikerült elhárítania problémát.
Ehhez mindösszesen a beépített gyári image capture alkalmazás használatára volt szükség, amivel úgyanúgy működik mint Windows-on. Itt a LINK, ha valakinek kellene. -
PociAti
senior tag
válasz draco31 #18284 üzenetére
Nem, nem azt írja, hogy 1610-es géped van, hanem 1610-es szériába tartozó géped.
Hatalmas a különbség!
Próbáld csak beletenni a 1610-be való tonert a gépedbe, nem fog sikerülni. Fajlagosan kétszer annyiba kerül (kevesebb és drágább).https://support.brother.com/g/b/branch/downloadtop.aspx?c=hu&lang=hu&prod=dcp1622we_eu
Mik az újdonságok?
14/11/2023
Uninstall Tool (Eltávolító eszköz)Win11 / Win10 / Win10 x64 / Win8.1 / Win8.1 x64 / Win8 / Win8 x64
31/10/2023
Hálózati kapcsolat javító eszközIlletve ennek az oldalnak az alján látod a firmware frissítést:
https://support.brother.com/g/b/downloadlist.aspx?c=hu&lang=hu&prod=dcp1622we_eu&os=10013
Megfelelő OS-t ki kell választani, ezért a link nem biztos, hogy számodra megfelelő.Elég fapados a Brother support oldala, de elég szájbarágós, és szinte minden felmerülő kérdésre van valami leírás.
-
PociAti
senior tag
válasz draco31 #18286 üzenetére
A nyomtató csomagolásán még rajta volt a Google Cloud Print logo, azzal anno ment. Ezt a szolgáltatását a Google 2020-ban lőtte le.
Emellett a Mopria logója is szerepelt az összes wifis nyomtató dobozán.
YouTube-on egy tartályos Brother gépen mutatja be valaki miként működik a Mopria. Elég egyszerűnek tűnik. Soha nem volt rá szükségem, így nem próbáltam.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- TCL LCD és LED TV-k
- Yettel topik
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
- EA Sports WRC '23
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- OLED TV topic
- További aktív témák...