Új hozzászólás Aktív témák
-
szőröscica
addikt
válasz EQMontoya #45277 üzenetére
Gyanús nekem, én nem lepődnék meg, ha terrorakció lenne. Most hallottam, hogy ha leállnak a hajtóművek, akkor is képes 4-500 km-t elvitorlázni egy ilyen gép, márpedig több repülőtér is volt a környéken, és azt sem lehet mondani, hogy zuhant volna.
Demagógnak tűnhet, de én eddig sem rajongtam a repülésért, és tudom, hogy statisztikailag egy autóban sokkal nagyobb eséllyel halhatok meg, ennek ellenére mégis inkább utóbbival indulnék el Európán belül bárhova. Legalábbis turistaként. Munkaügyben nyilvánvaló, hogy nem autókázhatok két napot, ha kiküldenek a londoni központba.
-
veterán
válasz EQMontoya #45293 üzenetére
50 km-es korben mozgok biciklivel, de pl a bp-miskolc meg a debrecen-miskolc tavokat mar mindenkepp utazasnak vennem.
Nem azert irtam, hogy hudefasza biciklis srac vagyok, hanem tenyleg ezen a 3(4) lehetosegen kivul semmi mas nem volt, illetve ezek kozul is csak egy volt valaszthato, pedig autoval megallni, majd onnan elindulni mas modon azert annyira nem szokatlan.[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
BlacKSouL
addikt
válasz EQMontoya #45303 üzenetére
Épp ezen gondolkodtam én is, hogy hogy lehet az, hogy olyan apró törmelék maradt, általában sokkal nagyobb, vagy sokfélébb maradvány szokott lenni, és legfőképp hiányolom a kormot, égésnyomokat a roncsok körül. Ha 0 kerozinnal ért földet, még talán akkor is kigyullad ez-az, de így nagyon érdekes. Kiengedték volna az üzemanyagot? Másfelől ha jól tudom, az APU-nak van egy külön tartalék üzemanyaga, és üres tartály esetén is ad annyi áramot, amivel irányítható marad a gép egy pár perces manőverezéshez.
Ha 900 km/h-val becsapódik, akkor is maradtak volna nagyobbacska darabok is. Kb. úgy néz ki a képeken/videókon, mintha egy nagy kukásautóból kiszóródott volna az eleve apró szemét. Nem egy többtíz tonnás fémszerkezet.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz EQMontoya #45315 üzenetére
Mer' nem értitek a problémámat.
24 óra, az kb. 1440 perc. Ebből 1425-öt zárt helyen töltök, nem esik, 15-öt szabad ég alatt, akkor meg igen És csak akkor.
Ha 1425 percig esik (se szeretem ugyan) 15-öt meg nem, azzal sincs bajom.No de más téma.
Tegnap furcsállottam, hogy nem működik a gép. Működik, de teker, kínszenved. Aztán ezt látom: [link]. Na mondom ki..ok vele, de nem sikerült: [link]
Nagy szokott lenni, de nekem ez durva, pláne hogy megölte a gépet. mod: Ja ez idebent a céges gép. Sajnos nem mai darab, meg ram is kevés, meg miegymás.A másik más téma:
Ha egy laptop akksistól fél évet pihen, az okozhat maradandó problémákat az akksiban? Mélykisülés, memória, miegymás? Mikor bedugtam, bekapcsoltam, természetesen 0-t mutatott, aztán relatíve gyorsan feltöltött (kb. 1-1,1 óra) 4 cellás Sanyo mezei li-ion akksi. Mi a jó eljárás? Most feltöltöttem csutkára, még rajta is hagytam kikapcsolva 2-3 órát. Merítsem le töltés nélkül 5%-ig, aztán töltsem fel megint? Amikor ki lett kapcsolva fél éve, nem volt rossz állapotú az akksi annyira, kb. 2-3 éves, de 1,5 órát kibírt átlagos használattal.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz EQMontoya #45318 üzenetére
Most egyelőre úgy néz ki mégsem nyíródott ki.
Tegnap este levettem a töltőről, ma este bekapcsoltam, bebootolási procedura után 98%-nál volt az akksijelző, és most a frissítések, miegymások induláskori hercehurca után 89%-nál 2ó:20p üzemidőt mutat. Ha lineárisan fogyogat, akkor talán megmarad.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
szőröscica
addikt
válasz EQMontoya #45533 üzenetére
Kb. ilyen az egész internet mióta szélesebb rétegek is hozzáférnek, és nem csak az értelmiség játszótere.
Felmondásom óta kicsit több a szabadidőm, így az edzés, olvasás, új munkahelyre tanulgatás és házimunkák mellett fórumozni is több időm maradt, de már kezdem leállítani magam, mert a legtöbb témában olyan szintű vélt tudástúltengés van, hogy csak felidegesít. Nagyon más az, mikor az okos hülyéskedik, mint mikor a hülye okoskodik.
-
gaborbol
őstag
-
Tothgera30
Ármester
válasz EQMontoya #45596 üzenetére
Ez elég bátor kijelentés volt. Itthoni áraknak sok óra (akcióban) a fele, ha onnan rendeleld. Egyszerűen nézegetni kell, és ki kell/lehet fogni.
#45595 NoLF: Konrét baj nincs, de szeretnek szétesni, megállni, mp. mutató a két vonal közzé mutatni, kopik róla a külső réteg, és társai. Nem szoktam én sem ajálnani, mert ár/érték arányban kapni jobb Orient-et vagy Casio-t.
#45601 BlacKSouL: Seiko Diver, Sports 5, Chrono vonalat is nézd meg, kissé minőségibb mint az Orient.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
concret_hp
addikt
-
veterán
válasz EQMontoya #45617 üzenetére
ezzel abszolut egyetertek, mas kerdes, hogy az nyilvan nem az en fizetesembol lett veve a kocsi arat is 1.2-ben hataroztam meg, de ez egyelore meg gyerekcipoben jaro gondolat,mfoleg, hogy egyelore a golf V a kiszemelt
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Viszlát
addikt
válasz EQMontoya #45617 üzenetére
Azert ez igy nagyon szogletes hozzaallas, nem? Marmint tul altalanos, nem vesz figyelembe rengeteg egyeb tenyezot ami baromira nem mindegy (lakashelyzet, fizu merteke, egyeb kiadasok, eletstilus)...
Bandus: tegyel meg kicsit hozza es Accord. Legjobb
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
szőröscica
addikt
válasz EQMontoya #45649 üzenetére
Kérdés, hogy mi neki a hosszú távra számolás, mert évi 10k kilométer mellett 10 év, mire egyáltalán a 100 ezer km belemegy az autóba, azért ez egyetlen mai motornak sem fog kihívást okozni, ha turbós, ha nem. Az új motorokkal pedig elsősorban nem a turbó a probléma, az már egy több mint 100 éves találmány. Az emissziós normák miatt tele vannak elektronikával, és mindenre nagyon érzékenyek.
Sajnos az emberek fejében ez a kisturbós aggódás terjedt el, mert mindenki azt mondta, hogy vegyél jó öreg szívó benzinest, azzal sokkal kevesebb bajod lesz. Persze, ez így is van, de ez nem a turbó hiánya végett van így, hanem mert azokban a legnagyobb elektronika kb. a gyújtás és a lambdaszonda, jóhogy nincs velük gond. Egy modern szívó benzines, ami teljesít minden normát, semmivel nem egyszerűbb szerkezet a turbós motoroknál.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
-
Tothgera30
Ármester
válasz EQMontoya #45651 üzenetére
Láncproblémái az 1.2-es szívó Fábiábnak is voltak, de vannak olyan hibák amik nem is jellemzőek, mégis előfordulnak, a nevezett autón, szomszéd már 2x cserélt komplett vezérlést és gyújtótrafót. Egy kis turbósnál ha 10-15k km-enként cserélik az olajat, és hidegen nem nyúzzák, nagyon sokáig elfut.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
NoLF
addikt
válasz EQMontoya #45610 üzenetére
Tudnek, de minek az atomreaktor meg mindig itt van.
Mellesleg a csodas ido meg a husveti ket het suliszunet meg ugy altalanossagban az egesz mindenseg mostmar leallhatna es bekaphatna egy kicsit, lagyan. Eheten mar megvan a 60 ora es holnap is nyomom, kicsig eleg mar a rohanasbil es a sok hulyebol... Bar minel tobb jon, annal hulyebbre valtok en is - ertekelik
Az en autom kb 10 napi berem es jattom egyutt, ergo olcso kategoria
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
válasz EQMontoya #45649 üzenetére
Nem vagyok fogyasztásfetisiszta (annyira), viszont a Mazda téli 9+ literje egyrészt szíven ütött, másrészt úgy vagyok vele, hogy inkább nem cipelek magammal +500kg-ot a napi ingázáshoz, meg amikor csak az egyik gyerekért, vagy bevásárolni kell elszaladni. Mazdába eddig (8,5 hó) 13,5k km ment bele (totál vegyesben valahol 8,5-8,6 körül járok fogyasztásban), úgyhogy ennek ha nem is a fele, de mondjuk kétharmada lesz max a második autó futása, és akkor a Mazda is marad a hosszabb utakra, vagy a több utashoz.
Tudom, hogy mik a gondok a turbós motorokkal, de ezek jellemzően akkor problémásak csak igazán, ha veszel egy ki tudja, mennyit futott öreg turbósat, aminek az előző tulajáról, meg általában a szervizeléséről sincs fogalmad sem. Ezért nem akartam bemutatóautót sem, azt ugye jellemzően egyrészt a kereskedő vezeti, másrészt pedig az egyszeri leendő vásárlók, akik kipróbálás címén azonnal fent vannak az autópályán, és megnézik, mennyit bír végsebességben. Nekem sem lenne őszinte a mosolyom 50-60k km után, ha így járatnának be az első 10k során. Nálam meg nem lesz agyonhajtva, szegény Mazda is talán kétszer volt életében 4k RPM fölött, pedig ez szívó benzines.
Értékvesztést egyébként kb visszahozza a jóval kedvezőbb hitel, új autót 2% alatti kamattal adnak, használt hitelek pedig 5-6% körül indulnak. Igaz, hogy itt csak négy évre megy, de párezer EUR különbség így is kijön. Értékállóságról nem is beszélve, meg hogy mennyiért tudod beadni az autót az újért cserébe, ha folyamatosan ugyanott (esetleg ugyanannál a kereskedőnél) volt szervizelve, és ő is kvázi mindent tud róla - és 4 év után van benne 40k km, ahogy Mérföldkő Joe is rámutatott lentebb. Szóval ekkora futás alatt, de még kétszer ekkora futás esetén sem számítok komolyabb problémára a motorral, legfeljebb majd kicsit korábban cserélek benne szíjat/láncot, akármit, mint az előírás, biztos, ami biztos.
Próbáltam egyébként keresni szívó benzinest, de egyedül a Hyundaiban volt az, de az meg 1,4-es, ráadásul maga az autó is nagyobb, mint a többiek a mezőnyben, ami akár előny is lehetne, ha családi autót keresek, de nekem most direkt pici kell, családi már van.
Mazda 2 a jövő héten jön még, a netes konfigurátor alapján árban eléggé jól néz ki (konkrétan az eddig nézettek közül ez lenne a legolcsóbb, és még a netes árban a kereskedői kedvezmény benne sincs, viszont nagyon nincs előttem az autó, alig találkoztam még vele az utakon, a képek alapján elég felemás a bennem élő kép róla, kicsit olyan pofára esettnek tűnik szegény (borzasztóan magasra van húzva hátul az övvonal), de majd meglátjuk, élőben mit mutat. Ja, és a kisebbik motor is 1,3-as, aminek a német adóhatóság nagyon örül, mert itt valami elcseszett CO2-kibocsátás alapján számolnak adót és részben biztosítást is, a német turbómotorokat meg szépen ehhez igazították, úgyhogy azok éves fenntartásban sokkal olcsóbban jönnek ki, mint a szívók.
emvy: Franciát nem, egyrészt csúnyák szegények, de nagyon, másrészt francia - valami tikkem nekem is hadd legyen már.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz EQMontoya #45678 üzenetére
Nem, ez már az új, csak a saját honlapjukon sem hajlandóak elárulni, mekkora motort tesznek bele, én meg wikipedian próbáltam kisilabizálni, hogy mit jelent az, hogy SkyActive G75, vagy G90.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz EQMontoya #45684 üzenetére
"Ha már úgyis második autó, MX-5 kizárva?"
A projekt mottója végig az volt, hogy "legfeljebb veszünk egy MX-5-öt". De az azért kicsit túlzás lenne. Azért benne van a pakliban, hogy néha egy gyereket be kell dobni kényszerűségből hátra, no meg 3 év múlva vezetni tanul már a nagyobbik lyányka, nehogymár egy MX-5-ön szerezze az első tapasztalatokat. Valszeg megőszülnénk az anyjával, amikor először vinné el az autót (bár első év itt próbajogsi, tehát egyedül úgysem vezethet).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Tim82
nagyúr
válasz EQMontoya #44832 üzenetére
E10K lett végül, de amúgy hangra egy kategóriával az X-Fi HD, két kategóriával meg az X-Fi HD & Presenter 2 kombó alatt játszik. Illetve ki tudja, változik-e a hangja némi bejáratódás után.
Viszont all-in-one megoldásnak (DAC + fejhallgatóerősítő + line out-tal kiszolgál aktív hangfalat is) teljesen oké, a gázgyújtó gyufásdobozban elférő mérete ellenére. Végül egy AKG K511 (meg egy Genius SP-HF800X) van rákötve, a hangfal nyilván nem hosszú távú megoldás.
[ Szerkesztve ]
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
válasz EQMontoya #45694 üzenetére
Az 1,8-as MX-5 valami 140 ló az alig egy tonnához, ráadásul lent ülsz az aszfalton, amitől téged is nehezebben evsz észre egy SUV, meg csúnyábban is néz ki, ha frontálisan ütközöl. A Mini ezzel szemben azért durván bumfordi, és ennek a nagy része passzív biztonsági felszerelés. Ráadásul a kis egykettes turbó valami 75 lovat tud magából kisajtolni (jó, a turbó miatt azért nyomaték van), szóval azért nem versenyautó ez sem, ellenben a futóműve azért ennek is viszonylag megengedőre van hangolva, és annyira azért nem alulkormányzott, mint egy akármilyen kiskategóriás társa. A hátsó ülés meg ehet, hogy csak kéthavonta egyszer jön jól, de akkor nagyon. Amúgy sem vagyok egy boyracer, az utóbbi években kimondottan nagypapisan vezetek, nekem a 110-es krúzolás is tiszta élvezet már, az autópályás 140-es utazótempó sokszor kimondottan stresszel, és nem azért, mert a Mazda nem bírja, vagy mert nem viselkedne jól nagyobb tempónál.
Röhögtem magamone gyébként, hogy az első két helyre kijött a Polo és a Mini, gyakorlatilag a skála két ellentétes végpontja, az egyik egy unalmas, szürke kisegér, a másik meg egy vagány kis gyösz. aztán úgy gondoltam, nem vagyunk még 40, VW-t venni ráérek még majd 10 év múlva.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz EQMontoya #45733 üzenetére
Kiskategóriás autókról van szó, ahol cirka 10 évvel ezelőtt még 13-14"-es kerekek voltak, és az extralistán olyan tételek szerepeltek, mint az osztottan dönthető hátsó ülés, a kézzel behajtható külső tükör, a manuálisan éjszakai módra állítható belső visszapillantó, a kazettás rádió, és a nagyon burzsuj esetekben az első elektromos ablak, valamint legszélsőgesebb esetben a manuális klíma.
"Ha csinálsz egy kis excel táblát, amibe mindent felviszel, az amortizációt is, akkor ez úgyis kibukik előbb-utóbb."
Volt egy ilyen kezdeményezés, talán totalcar-on, ahol összeszedték, hogy kinek mennyibe került az autója éves, vagy havi szinten, adókkal, biztosítással, szervizekkel, sőt még tankolásokkal is, ezt én is kiszámolgattam az Opelre, ami szintén új autó volt, ráadásul az elhíresült CHF hitellel (bár nekem volt két jó évem az elején, amíg jó volt az árfolyam, meg kiszálltam belőle a futamidő vége előtt, amikor már nagyon elszállt), most megnéztem, 105k HUF havi összeg jött ki rá (persze ez az üzemanyagköltség miatt nagyban függ a futástól is), ha nem lett volna benne hitel, akkor 75k körül jött volna ki, de ugye a CHF-hitel ordas nagy bukás volt - ráadásul még bele kell majd számolni, hogy kapok vissza pénzt az egyoldalú kamatemelések miatt - éljen akedves vezető, éljen a párt! Szóval ezekkel az összegekkel a 8 évre vetítve igazából nem álltam rosszul az akkoriban kommentelők között, és úgy rémlik, hosszú távon nem volt teljesen egyértelmű a használt autók előnye sem.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
tildy
nagyúr
válasz EQMontoya #45733 üzenetére
Szerintem arra fondolt, hogy ALAPFELSZERELTSEG. MArmint alapbol azert meg nem volt benne mindegyikben, tobbnyire rendelheto volt , vagy magasabb kofortszinten volt csak benne.
[ Szerkesztve ]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
veterán
válasz EQMontoya #45754 üzenetére
köszi mindkettőtöknek
egyébként arra lennék kíváncsi, ha adott típusról köztudott, hogy mely helyeken rozsdásodik, abban az esetben lehet-e tenni ellene valamit megelőző jelleggel?
BS:
neked is köszi, egy próbát megért[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz EQMontoya #45755 üzenetére
Jajjistenem, ez a szín!!! Azt hiszem, valami kicsit eltörött bennem.
Még jobb lenne egyébként egy G90 teszt, no meg ugye ebben minden benne van, ami egy kettes Mazdában benne lehet, a félbőr belsőtől, a 16-os alukerekektől, az energiavisszanyerő rendszertől a körbeszenzorozáson és az autoklímán át a head-up displayig. Ez itt épphogy nem 20k EUR + forgalomba helyezés, azaz kicsivel több lenne, mint amilyen végső ajánlatot a Miniről kaptam - mondjuk abban manuális lenne a klíma, acél a kerék, meg nem lenne benne komplett reptéri irányítóközpont ami figyeli még a szomszédos országok légterét is. Tegnap konfigurálgattam még este, amit neten lehetett belőle (legalább felkészülten megyek a kereskedőhöz), a G90-et egy közepes(en jó) felszereltséggel 17k-ért lehet kigurítani a szalonból. Ha még erre jönne valami sondereditionos kedvezmény, amilyennel anno az ötöst vettük, akkor egészen jó ajánlat tudna lenni.
Persze még nem vezettem, a tc-sek meg annyira élvezték, hogy szívó benzines, hogy szarrá pörgették, úgy meg nem lehet vele normális fogyasztást nézni, a gyári 5,9/3,7/4,5-ös fogyiadatok, meg a 105 g/km CO2 kibocsátás viszont egészen jól hangzanak, még ha fenntartással is kell kezelni őket. Menetdinamikában meg azért a G115 biztos többet tud a maga nem egészen 1 tonnájával, és az ehhez tartozó 115 lóval.
bandus: Csak olyan modellt vegyél, ami gyárilag galvanizált (azért a kétezres évek közepe óta ez nem nagy kunszt szerencsére), és semmiképpen se törd össze, akkor nem fog rozsdásodni. Ellenkező esetekben néha ki kell lakatolni, az sem a világ vége, jobb helyeken szépen, Mo-n pedig akár viszonylag olcsón is meg tudják csinálni.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- Spórolós topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- Milyen videókártyát?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Microsoft Outlook topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- GIGABYTE RTX 3060TI GAMING OC 8G
- Asus TUF FA507 - 15.6" IPS 144Hz / Ryzen 7 6800H / 16Gb DDR5 4800MHz / RTX 3050 Ti / 1 ÉV GARANCIA
- NVIDIA Dell RTX 2080 Ti 11GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest