-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
Azért szokták meleg motornál leengedni, mert akkor kevésbé viszkózus, hamarabb lejön több. Ha otthon csinálod, nem muszáj beindítani szvsz, hagyd ott, hogy kicsöpögjön, aztán kész, vagy rá is emelhetsz ferdén, hogy több ki tudjon folyni.
erepairmanuals? (fizetős, egyszeri költség)
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz kisza25 #5032 üzenetére
Ja, a nagykerek még maxi kedvezménnyel sem mindig olcsóbbak, mint egy olcsó webshop. Előnyük a gyors kiszállítás és lokális raktárak Szerelő nem ér rá 1-2 napot várni, ha nem stimmel a kuplung, stb.
Nekünk is van 46% Unix kártya, de inkább csak apró vagy sürgős dolgok miatt, inkább rendelni szoktam.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zsolti1 #5144 üzenetére
Háromnegyed vagy 3 és 4 év között? Én beletenném, főleg ha csak hobbi célra megy pár órát néhanapján, illetve figyelsz a cserére. Traktor esetén hasonló univerzális olaj például motorban 250, váltóban 1000 órára van megadva, persze szűrővel, szűrő nélküli kis benzinmotoros kaszában max 40 óránként le szoktuk dobni. Nade régi gépeken meg a váltóolajjal egy térben szoktak lenni és szóróolajzás volt csak, szűrő sehol, csere meg szinte soha, szerintem nem gond, ha felhasználod ide
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BlacKSouL #5173 üzenetére
Vannak azért öszvérek, csak nem feltétlenül éri meg egyszerre több minősítést teljesíteni, illetve egyszerre inkább alacsonyabb tudást szoktak adni, külön egy felhasználásra olcsóbban jobbat lehet kihozni szerintem, de itt van ez pl. [link] "alkalmas szívó- és turbófeltöltős motorok, hajtóművek, hidraulika rendszerek és nedves fékek feltöltésére egyaránt"
Rém primkó szerkezet egy emelő, max a tömítések tudnak megsértődni, ha valami olyan olaj kerül bele (pl fékfolyadék ), alapvetően ha kap valami olcsóbb ásványi löttyöt akkor már működik, inkább abból indulnék ki, mi áll rendelkezésre otthon
Tudtam én, hogy felmerült már ez valamikor, nézd csak: [link]
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MC Pite #5231 üzenetére
Traktorhoz 15W40-et használunk, de egyesek az egyértékű SAE30 olajtól sem riadnak meg. Csak a miheztartás végett
22 éves motor, legyen 30 éves fejlesztés - nem hinném, hogy bármi baja lenne tőle egy ciklus alatt 20 éve a Peugeot 1.9 dizli is 10W40 Castrol GTX olajat kapott, 5W és társai szvsz még elterjedőben lehettek, de ez csak találgatás részemről.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterMark #5277 üzenetére
Meg ez névleges, gyakorlatban még egy kategórián belül is jelentős szórás tud lenni a hideg és meleg viszkozitás között. Inkább szemléltető ábra, ahol a pálcika két vége számít, mikor a 10W40-et erőltetik, mint "sűrűbb" olajat pl 5W40 ellenében
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zeus_2k14 #5481 üzenetére
Első körben jó lenne beazonosítani PR kódok alapján, hogy tuti DPF nélküli legyen. Ha valóban nincs benne részecskeszűrő, akkor VW505.01 előírást teljesítő 5W40 ajánlott bele. 5W30 az újabbaknál jött be, ahol volt DPF, amiatt már kellett a VW507.00, de a részecskeszűrős 1.9 PD-nek lekvár a vezérműtengelye, arra lehet figyelni pluszban. A korábbi Shell olaj tudja mindkét előírást, teljesen jó az is. Ja, és hajtókarcsapágyak cseréje házi feladat, ha már BXE
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterMark #5493 üzenetére
Ha pontos a webshop, VW minősítése sincs.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterMark #5499 üzenetére
Mindeközben a gyár pár évvel korábban ezekbe a motorokba 5W40-et rakott, mármint normál 15 ezer km-es periódusra (VW505.01), aztán jött be a longlife 5W30 és tsai (VW507.00). Ha rendesen 10-15 ezrenként le van dobva az olaj, akkor 505.01 vonalon néznék körül inkább, talán az jobban fekszik a PD motornak (befecskendező rendszer miatt van ugye pár plusz követelmény, a longlife már kompromisszumosabb szerintem, de meg kell nézni a datasheet-eket.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterMark #5502 üzenetére
Ezek szerint mégis tudja legalább a VW507.00 minősítést. 2 év, 30 ezer km, DPF, nem tudom ezek közül melyik teljesül
-
molnarpeter
nagyúr
Akkor jött be az 5W30, mikor elkezdtek low SAPS olajakat nyomni a DPF-es motorok megjelenésével. Aztán az 507.00 a korábbi dízel olajak nagy részére helyettesítőnek/visszafelé kompatibilisnak lett belőve, hogy ne kelljen 8 olajat tartani minden szervizben, egyszerűbb a logisztika egy univerzális kenőanyaggal szóval mikor a PD motor bejött, akkor született meg az 505.01 szabvány, nagyrészt 5W40 olajakkal, persze bizonyára van más viszkozitási osztály is belőle.
[link] például, vagy kauffernél is érdemes körülnézni (olcsóbb a szállítás, mint autodoc-nál, az árak pedig hasonló kategóriában mozognak).
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zeus_2k14 #5572 üzenetére
Vegye vigye
1.9, ezeket kb '90 óta nyomta a gyár, aztán akasztott rá egy másik befecskendezést. Meg ez az a motor, ami pakurával is elmegy millió km-t, szerintem a tervezőasztalon még nem 5W30-ra voltak számolva a dolgok... Szvsz mindkettő megfelelő, de ha nem 20-30 ezres olajcsere lesz, akkor inkább az 5W40-et tenném (10-15k km ciklusban). Más kérdés, hogy pl Fiat, Opel kb ugyanezzel az olajjal rámondja a 30 ezret ugyanúgy
-
molnarpeter
nagyúr
válasz troll81 #5606 üzenetére
Esetleg 0W30 felé térnék el, de a Volvo is szeret precízen illeszteni és 30-as olajat használni (az új "kínai" 4 hengeresek már 0W20-at kérnek). Focus ST fórumokat olvasva is jellemzően maradnak a gyári előírásnál. Onnantól kezdve, hogy időben cseréled és nem rúgod ki a lelkét indítás után 2 másodperc után, ami bajod nem lesz az előírt olajjal szvsz
-
molnarpeter
nagyúr
Nagyobb felület később tömődik el pl, szóval szerintem lehet virág minta is (a'la Kinergy Eco gumik), csak a felület miatt kell annyi origami Viszont ha ugyanaz a szűrő anyag, azonos gyártástechnológia, stb, akkor (megint szvsz) hót' mindegy, mikor 10 ezernél le van dobva, mégiscsak 20-30-ra van kitalálva a legtöbb. Ígéretes a videó, köszi a linket ez a baj valahol, hogy kicsiben elég drága hobbi összehasonlítást csinálni, a "nagyok" esetén pedig természetesen üzleti titok.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Kíváncsi voltam, 38. oldalon meg is találtam [link] API CD 15W40, ez tényleg elmegy étolajjal is Nekünk Mogul Diesel DT 15W40 vált be a gépekben, az API CG talán, bőven túlteljesíti az előírást. Ha van használva télen is, és nehézkes az indulás, akkor lehet értelme a 10W40 vagy 5W40 felé módosítani, nekünk ilyen olaj volt az 1.9TD Jumperben is egyszer, utána MOL Dynamic 5W40 ment bele, hidegben azzal jobban forgatta az önindító (aztán utóbbi kapott egy felújítást és azóta kb dupla fordulatot produkált ). Azóta ahelyett is Mogul van rendszeresítve, konkrétan Racing 5W40, azt kapja az 1.9SDI is. Esetleg VW vonalon felmerült a Mobil1 0W40 olaja is, ha sok a hideg üzem, hátha érdekes. Ismerősnek MTZ-ben az 5W30 is elvan
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Amíg Wartburggal jártunk, Mogul ásványi 2T olajat vettünk mindig 10 literes kiszerelésben. Mióta alábbhagyott a dolog, félszinti megy (Mogul TSF), egyszer vettünk full szintetikusat is, de összességében nincs olyan motor a háznál, ami igényelné, még a Simson is fojtott, fűrész gyári olaj szintjét meg a TSF is hozza
-
molnarpeter
nagyúr
Az a fekete valami észrevételem szerint a kannában szokott lenni, szerintem a kisebb kosz kiül és összeáll sokat tankolunk úgy, nem hibáztatnám a kutat emiatt. Végső soron úgyis a szűrő dolga volna ezeket megfogni, tankban ugyanúgy kiül az ilyen ha akar, max talán menet közben jobban felkeveredik. Mondjuk igazából az ülepítés minden szűrőnél jobb lenne, nagyfaternak hordója volt otthon amiből tankolt (alján meg tudott ülni a zacc), onnan forrásvíz jött le kb
Ezek után én is kérnék egy másik márkájú szűrőt becsúszhatott egy rossz batch talán gyártásban, kellemetlen.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Elnézést, csak arra alapoztam, hogy nekünk minden kanna alján lakik valamennyi (közelben drága a nafta, inkább hozzuk). Nade nem hagyott nyugodni az ügy...
Köszi, hogy felhoztad, utánakeresgéltem: ez lenne az aszfaltén, egyes oldalak szerint tulajdonképp a viszonylagos kénmentesség és adalékolás okozzák ennek a kialakulását, technikailag mindenhol lehetséges a lerakódás képződése a kitermeléstől felhasználásig. Eredetileg a nyersolajban megtalálható anyag, aztán tárolás stb során össze tud állni látványosabb méretben. Tulajdonképpen oldott formában igyekeznek tartani annyira, hogy ne tudjon nagyon kiülni és jelentősebb csomóként dugulást okozni. Méretet illetően 2 mikront olvastam.
Ha már gépek - hidraulika szűrő van 1 mikronos is, elgondolkodtató
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ghost364 #6008 üzenetére
Középtávon hasonló helyzet lesz az eredmény (és persze szerintem is a motort kéne javítani, de ha az utolsó műszakija telik a kocsinak, megértem, hogy nem reális)
- veszel két kanna olcsó olajat, egyik bemegy olajcserére, másikat lassanként megeszi
- veszel a két kanna olcsó árán egy kanna drágábbat, és reménykedsz (vagy adsz neki mindenféle csoda-adalékot)
Akkor már dobok be én is sűrűbbet [link][ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Ezek étolajjal is elmennek, szerintem is mehet bele. A "vékonyabb" olaj miatt érdemes lehet mondjuk nem 40 fokban délben nyírni a füvet és rendszeresen kitisztítani a hűtőbordákat, léghűtéses blokkoknál szeretnek sűrűbb olajat előírni a fokozott hőterhelés miatt. Én egy Makita kaszába szoktam 5W40-et használni, olajszűrő nélküli konstrukció, 50 óra helyett 40-nél szeretem cserélni.
-
molnarpeter
nagyúr
Magunk közt szólva ezeknek egyrészt tök mindegy, másrészt kb soha nem kell cserélni Kritériumok nálam a food grade és a hajtóműolaj jelleg lenne, onnantól kezdve nagyon nem lehet mellélőni. Ha csak az alsó fogaskerék beleér, az már felhordja a kenőanyagot, szerintem sokat bírnak az ilyen egyszerű áttételek.
-
molnarpeter
nagyúr
Mindegy az olaj, ha nincs bypass olajszűrő [link]
Avagy tegyél fel plusz szűrőt, és kb soha többet olajcsere, meg a motor is örök. Jó cucc, kéne olcsóbban olaj alacsonyabb ára valószínű eléggé korlátozza az elterjedését, meg nyilván eddig sem voltak élettartam gondok igazából (pedig milyen jó lenne egy automata dekomresszor vagy egy független hajtású olajpumpa, ami indítás előtt tudna kenést biztosítani 😋 ), nem is beszélve a drága labor vizsgálatokról az olajcsere periódus megállapításához, mivel sokszorosa lesz az eredetinek.Ez most így sikerült, minden olvasótól elnézést kérek
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Filmvilág
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- RAM topik
- Háztartási gépek
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs