-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #7264 üzenetére
Hm, fékfolyadék viszkozitása talán ESP-nek lehet fontosabb 🤔 érdemes témakör.
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz DeathAdder #7790 üzenetére
Ahogy nézem, a Mercon LV gyakorlatilag egy kutya a Dexron VI olajjal. Hagyományos automata váltóban különösebb aggály nélkül használnék nem gyári olajat Cromax, Csergő, Petrányi esetleg megérhet egy telefont. Vagy valami márkás olajat veszel, ami teljesíti az előírást, ezeknél elég egyszerű a helyzet ilyen szempontból, bizonyos kézi váltókkal ellentétben.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #7813 üzenetére
Most jut eszembe, az R-Carnet Ford márkaker (Bercel, Salgótarján) nemrég óta csinál ilyen olajcserét is, és nem egy rabló banda.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Motion_Blur #8022 üzenetére
Hűtőfolyadék esetén jogos mert ott túlnyomás lehet, de olaj betöltő sapkát viszont járó motornál is leveheted (alapjáraton nincs töltőnyomás)... Bár lehet kicsit fröcskölni fog egy elhanyagolható mennyiséget, szép ruhában nem ajánlott kipróbálni
Amúgy lehet olajcsere miatt írja így a manual, hogy tuti legyen olaj a szűrőben is, nehogy valaki indítás előtt maxon lévő olajra azt higgye, utána is úgy marad[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #8099 üzenetére
Szerintem küldj egy 12 hónapos olaj mintát laborba, nem olyan drága az, dupla olajcsere nélkül hamar meg is térülhet
-
molnarpeter
nagyúr
válasz kisbalazs83 #8251 üzenetére
Motorkód?
VW505.01 direkt PD-hez van kitalálva, újabb olajok meg nem. Elég, ha cseréled rendesen, sokkal rosszabb körülmények közt is elvannak ezek a motorok. -
molnarpeter
nagyúr
válasz kisbalazs83 #8264 üzenetére
Ha a hengerfejet vette le, akkor nem a dugattyú tetejét látta?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Prodidzsáj #8290 üzenetére
Hatgolyo.hu vagy TeamTWork foglalkozik féltengely felújítással pl.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterMark #8369 üzenetére
Talán a kisebb felfekvő felület miatt lehetett könnyebb letekerni Ha silányabb anyag volna, akkor inkább duzzadt volna szerintem a tömítés.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz varadigabor #8390 üzenetére
5W20 hidegben sűrűbb, de bemelegedve a 0W20 is ugyanolyan híg lesz. Magyarul olyan a 0W olaj a motornak, mintha hamarabb kezdene bemelegedni, ennek csupa jó hatása van, főleg egy hibrid autónál, ahol sok az indítás, nem állandó a terhelés, sem a hőmérséklet (ugyanezek miatt nem váltanék 5W30/0W40 felé sem). Amíg teljesíti/meghaladja a gyár által előírt minősítést, konkrétan jót tett veled és az autóddal a szerviz.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Mtz és Golf között mindenbe Unix G12+ megy traktoron sok az alu öntvény víztér, sima víz miatt látványos mélyedések keletkeztek több helyen. Fiathoz még nem értem el cserével, lehet majd csak vízpumpával fogom (183-at kibírt úgy néz ki, és attól nem félek, hogy vezérműszíjba belecsapjon valami ).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz K Norbi #8460 üzenetére
Ez is alkalmazástól függ, némelyik traktoron pl dupla szűrő van - a külsőt fújkálhatod nyugodtan.
Gépeken nyomás szenzor is van, amivel tudja jelezni pontosan az eltömődött szűrőt - vizuálisan én pazarlásnak érezném plusz akad néhány módszer arra is, hogy minimalizálják a bejutó port (videóban szereplő Fendt mondjuk pont az orrában hordja, de sok gyártó a fülke mellé tesz egy csövet és a tető magasságában lélegzik, vagy pl kipufogóra kötött csővel és légszűrőház kialakítással megpörgetik a port a szűrőbetét körül és kivezetik a kipuba, stb). Aztán ott vannak az olajtükrös légszűrők, olajcserénél raksz bele fáradt olajból picit és kész a karbantartás
Tisztítható (külső) légszűrőkhöz air filter blaster[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Valószínű de lánc feszítő lehet szereti is a vékonyabb olajat (hmm, 0W30?), DPF-es valószínű alapból azt kapott különben is, bár nem tudom, van-e különbség forgattyús mechanizmus terén. Enyémben 5W30 svéd szerviz által az egyik dokumentum alapján, még megy. Mogul asszem GM-LL-B-025 és olcsó, azzal kb 2 olajcsere alatt zsebben marad egy lánc ára, és elég egy fajta olajat itthon tartani, ilyen okokból nem is próbáltam mást.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #8523 üzenetére
Újonnan is eredendően olcsó padlólemez=olcsó lego készlet cserébe ami ki van spórolva, több kell majd később, de nekem is szép emlékeim vannak az 500 Ft alatt már kapható olajszűrővel, 5k körül párban megszerzett új lengéscsillapítókkal, stb.
Másik fillér-faktor, hogy Indiában is gyártott(?)/használt motorról, típusokról beszélünk, ami azért fokozottan árérzékeny piac. Golf 4-nek is készült valami kínai rokona, van is bőven mindenféle hozzá alin[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 2ozzmexy #8567 üzenetére
ZF8HP automata volt ezekben, rendes cseréhez szűrő le, ami a komplett váltó alsó deknivel egy alkatrész, nyilván cserés plusz ugye olaj, lehet volna értelme a szükségesnél többet venni, aztán pici járatás után újra öblíteni mégegyet, aztán a végén feltenni csak a szűrőt újra egy kis olajjal megtámogatva...
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 2ozzmexy #8570 üzenetére
Jellemzően amúgy a nagytarcsai ZF szokott átmosásos olajcserét csinálni géppel, akkor elég egy alkalom. Olaj fajtája és mennyisége ügyében igazából puskáznék BMW topikban, Ezredes biztos rakott már fel váltó olajcsere fotókat, azon látszik milyen olajat kap és hány flakon, rendeléshez az is elég, aztán majd kiderül pontosabban amíg ideér. Lehet érdemes egy adaptációt is futtatni rajta, ha van hozzá kütyü.
Kauffer témában csatlakozom, én is szívesebben rendelek itthoni boltból (olcsóbb és gyorsabb posta, gördülékenyebb panaszkezelés, árban is olcsóbb amiket én néztem). ZS+U is hasonlóan ajánlott szerintem.
Flottás énem miatt muszáj megkérdeznem Cég fizeti az alkatrész költséget, ha már szabadidőben foglalkozol vele? Vagy ez munkaidő alatt megy? Netalántán "kocsi nélküli" fizut kapsz, cserébe tiéd az üzemeltetés? (Ha dolgozóval meg tudnék egyezni, hogy én csak az anyagot fizetem, tökre örülnék neki - cégnek is kevesebb költség, munkavállaló is kevesebbért kaphat járművet, stb).[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Renault, Dacia topik
- Vallás
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Háztartási gépek
- Formula-1
- Reklámblokkolók topikja
- Lightyear - befektetési app
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen