-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #8620 üzenetére
Grande egybeházas szűrőt kapott, és még az a 2 cső is gyorszáras. Egy csavar, két gombnyomás, legnehezebb feladat alul a fűtő-érzékelő csatlakozót lehúzni (meg mivel műanyag, néha túlhúzzák átrakáskor). [link]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Motion_Blur #8771 üzenetére
COVID, Mogul finomító is leáll egy időre és drágul minden, év végén még pont jókor be tudtunk vásárolni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #8777 üzenetére
Re-Cord Agrotrans Kft (=olajsziget webshop) lényegében kiszerelő csak, nagyobb cégtől vett olajat palackoznak saját névre. Datasheet segít, de hirtelen ehhez nem találtam Gyakorlatilag egy olcsó olaj, Mannol és hasonlók közé lehetne sorolni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 2ozzmexy #8814 üzenetére
Ha van még jövője a kocsinak, előbb-utóbb azért érdemes valami legalább közepesen gyenge szűrőre upgrade-elni szerintem olcsóbb ha nem fogja meg a kisebb cuccokat, common railben hamar talál magának helyet, legyen pl nyomásszabályzó szelep és máris jön az ingadozó alapjárat, stb
Váltó olajcsere rémlik legutóbb, ott érezni valami pozitív változást azóta? Nagyon égett volt a lejövő anyag?[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Grande pollenszűrőt is egy megcsavart állapotban lehet betenni a helyére, bár még úgy is szenvedős, plusz kesztyűtartó útban van (nettó gyorszáras, könnyen kijön). Viszont a szűrő fedél ismeretet igényel, rögzítő fül nem látszik, gyakran eltörik, de gyárilag ki van alakítva alul csavaros rögzítésre a hely, szóval csak az és egy lemezanya hiányzik az egyszerű-nagyszerű tartós rögzítéshez. Ahogy látom, Opel is használta ugyanezt az alkatrészt, gondolom platform része.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Motion_Blur #8821 üzenetére
Lámpa kérdést sikerült megoldani?
-
molnarpeter
nagyúr
Múltkor futottam bele hasonlóba, Suzuki stabpálca méretei ugyanazok, mint a Fiatnál, csak pár százassal olcsóbban adják. Nyilván ezt rendelés után fedeztem fel, a típushoz listázott alkatrészek alternatívái között (ingyen autóba olcsó alkatrész jeligére)
Traktoroknál is volt ilyesmi dolog gömbfejekkel, de ott mondjuk alig pár beszállító csinál pl első hidat vagy kormányzást, kevesebb már alapból is a lehetőség, de még így is előfordulhatnak problémák, pl épp pár fokkal kevesebb elfordulást megengedő gömbfej miatt hallottam törésről (hidraulikus kormány munkahenger szárából letörött a vége)... szerencsére a pollenszűrő nem ilyen kritikus biztonsági szempontból és akkor az orosz gépre való porvédőt az amerikai konszern Franciaországban készült gépére nem is említettem - nyilván utóbbihoz nem is kapni, csak komplett csuklóval együtt, bezzeg a ruszkihoz mindenféle felújító készlet kapható fillérekért, smh.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Dißnäëß #9029 üzenetére
Kérdésedre válasz: szerintem nem lesz tőle rosszabb a motor; elvágre nem DPF-es dízel, hogy komolyabb gondot okozhasson.
Vegyesvágott:
Normál polgári használat vagy padló-parketta, mennyire jellemző ovi járat vagy épp hosszú utazás?
Szerintem T5 száraz persely, nem a hónolást nézték? (Első linken látni vélem a gyári hengerhüvelyt, a furat peremén sötét szürke gallér, és külön fúrja fel az első átmérőt, majd nagyobb előretolással szedi le következő lépcsőben a puhább alumíniumot. Ha már módosítás és csak a tartósság szempont lóerő növelése nélkül, akkor inkább spórolnék és csak lapkáznék+kitámasztást csináltatnék a hengereknek, de azt sem feltétlenül, már overkill gyári teljesítményhez. Belcord csinál pl hengerperselyt egyedileg amúgy.)
Főtengely: amelyik köszörülhető, ott van gyári túlméret és csinálsz vele amit akarsz, amelyiknél nem érdemes próbálkozni, ott nincs kisebb átmérőre csapágy, gyakorlatban ez szokott működni, és mennek a motorok újabb 5-10 ezer üzemórát. Ha plusz pénzt akarsz valamire költeni, akkor néhány olajcserénként küldj mintát laborba, az kimutatná az idő előtti bármilyen kopásokat (de itt most elvileg a 300 vagy 500 ezer km élettartam közti különbségről beszélünk, feltételezve mindeközben a megfelelő karbantartást)
Olajat én nem elsősorban Ford specifikáció szerint néznék, ők csak határértékeket adnak meg tesztelés/ellenőrzés nélkül, plusz Volvo blokk... Ha biztosra akarsz menni, legyen mellette pl VW (konkrét listát adnak ki a bevizsgált olajokról) és/vagy Mercedes minősítés is - aztán ha ezek mellett van ott a Fordé, az sose baj, a svédek meg ACEA vonalon szoktak mozogni emlékeim szerint.
Konkrétan amúgy mi is volt a meghibásodás, elfordult a csapágycsésze aztán megszorult? Nyilván ott kellett volna lenni, de sok a lehetőség (alacsony olajszint, netán szivattyú/szűrő probléma, vagy akár szivárgó okoskeréknél elvesző olajnyomás, kilyukadt karterrel út szélére lehúzódás, stb), nem csak a rossz/túlhordott olaj lehetett az okozója. Megértem azt a részét, hogy szeretnél vigyázni a motorra, ha már ilyen szépen rendbe lett téve, volt már pár felújításban részünk, ne vedd rossz néven[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz troll81 #9125 üzenetére
Mk1 AXR tudtommal nem nagyon volt DPF-es, szóval 5W40 VW505.01 minősítést teljesítő bármelyik olaj jó, márka ízlés szerint Évjárat miatt amúgy óvatosan, ez gondolom az 1U5/motorkód/évjárat alapján mk1 Tour, nem mk2, VAG topikban múltkor mintha mk2 infót kaptál volna valakitől talán féltengely nyomatékot illetően, megnézhetem pontosan ha kell, csak most beugrott hogy volt ilyen régebben.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Amúgy logisztikai szempontból megnézném, melyik érzékenyebb az olajra, aztán keresnék egy fajtát ami jó az összesbe. Aztán ha megmarad, tölteni kell, stb, nincs rá gond Renault topikból rémlik ajánlás, mintha az kényesebb lenne.
Itthon van 7 dízel, de össz-vissz kétféle olaj betakarja. 3 az meg már beleesik a “sok” halmazba[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Rocky975 #9828 üzenetére
Betétes szűrőnél szvsz kisebb a rizikó, mármint nem fog nyitva tartani a szelep benne (nincs), de mondjuk lehet kevesebb négyzetcenti az anyag benne… ha nem 30 ezres ciklust mész, én ellőném következő olajhoz. Vagy típus csoportban hirdesd meg, hátha kell valakinek.
Mondanám, hogy a megfelelő “újra”hasznosítást vállalom, de a képen levő cikkszám VW-hez valónak tűnik illetve ilyesmi filléres filtereket használok a Fiatban, ingyen autóhoz minimum költség illik.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #10215 üzenetére
Sima kati CO, aztán NOx ahova az AdBlue megy, és részecskeszűrő.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #10230 üzenetére
PHEV
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Motion_Blur #10347 üzenetére
Direkt bespricc, korom, nincs itt semmi látnivaló. Amúgy olaj analízis.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Eredeti játékok OFF topik
- Politika
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- Nők, nőügyek (18+)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- 2024 - Íme a 20. héten megjelenő játékok listája
- Milyen TV-t vegyek?
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs