-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Normál üzemben el lehet menni 15 ezeres periódust, ha nagyon kímélnéd vagy sokat jár hidegen a gép (sok rövid út) akkor mehet 10 ezrenként a csere.
Olajból inkább 0W30 de az 5W30 is jó bele. Acea A3 vagy A5 (utóbbi a longlife, több adalékkal). A C-s olaj inkább a részcskeszűrős dízelekhez lett fejlesztve (de a benzinesnek sem lesz tőle semmi baja).
Márkából Eneos, Mobil1, Motul, LM...Szűrőből jó az utángyártott, a gyári aránytalanul drága. Én Mann-t szoktam de egy olcsóbb is jó.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A gyártó max 1 liter / 1000 km olajfogyást határoz meg normálisnak de az már szerintem nagyon durva. A tiéd meg nem olyan vészes ehhez képest de lassan érik egy motorgenerál. Minden esetre érdemes gyakran ellenőrizni az olajszintet, biztos ami biztos alapon.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #03969024 #659 üzenetére
10W40-es olaj ment egyszer a Hondámba, olyan hangja volt tőle hidegen a láncnak, hogy rossz volt hallgatni. Ha már hallható az régen rossz...
Ezeket az amcsi motorokat meg ne keverd a kényes európaiakkal. Teljesen más feltételrendszernek kell megfelelniük. Ott elve nincs 95-ösnél jobb benzin a kutakon és az olajaik is sokkal "gagyibbak".
Nyáron voltunk amerikában, mondja a kinti rokon, hogy megy olajcserére (egy Mazda MPV 2.5i motorral). Mondom mit tesznek bele? Kiderült, hogy ásványi olajat. Ott az a standard még ma is. Szerencsére rá tudtam beszélni a full synti 5W30-ra. Mondta is a szerelője, hogy akkor ezt ráér 10 ezer után cserélni (az asványit 8k után cserélik).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DeathAdder #676 üzenetére
1 évig bőven jó az az olaj, ne aggódj.
Mivel hobbi gép, gondolom nem is jár sokat hidegen tehát a savasodás is csak marginálisan van jelen.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Mit értesz az alatt hogy olyan mintha a duplája lenne benne? Fekete az olaj? Az nem baj, azt jelenti, hogy lebegteti a kormot nem hagyja leülni a motorban. Ez jó, ez (is) a dolga az olajnak.
mod:
BMW001: Nem kell kiöntened jól jöhet az még később.
Tehetsz bele ilyen adalékot de szvsz felesleges. Ha rendesen cseréled az olajat akkor az elég. Ezek a korszerű olajok már alapból tele vannak nyomva adalékokkal amik nem hagyják, hogy leüljön a motorban a ko(k)sz..
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Speeedfire #769 üzenetére
Mivel turbós és neked nem csak dísznek van a gép, így 5W40 vagy - ha kedves a turbód élete akkor - 0W40-et néznék bele.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Speeedfire #772 üzenetére
Pont azért kéne a 0W40, nem csak mert szinit hanem mert a turbó előbb kap kenést így tartósabb lesz a csapágyazása. A legnagyobb/legtöbb kopást akkor szenvedi el amikor már forog de még nem kap kenést rendesen.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Speeedfire #779 üzenetére
0W40 tuti nem árt neki, márkából meg nehéz... Nem vagyok olajmérnök de ezek egyike se sz@r olaj, leginkább hit kérdése szvsz. Motultban bízom, ez az egyetlen olaj amire még nem hallottam rosszat márkától függetlenül senkitől.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #804 üzenetére
Ez ACEA C2/C3-as olaj ami dízelekbe való (noha benzinesbe be lehet önteni). Én inkább A3/A5-ös olajat néznék bele.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #806 üzenetére
Igen a 2009-ben bevezetett Dexos2 lefedi a korábbi GM-es előírásokat is.
Nem rossz választás önmagában, kicsit feleslegesen sűrű egy szívóbenzinesbe. A C-s olajok (így az általad linkelt Xado is) alapvetően a katalizátoros és részecskeszűrős benzin / dízel autókhoz lett fejlesztve, nagy hangsúlyt fektetve ezen eszközök tartósságára és hatékonyságára.
A C-s olajok másik nagy előnye a magas HTHS érték ami csökkenti a turbós motoroknál fellépő alacsony fordulat mellett (még nem optimális olajnyomás) jelentkező magas nyomaték által keltett csapágyterhelést. Ezek az olajok általánosságban a magas HTHS érték miatt jobban védik a csapágyakat, ezáltal nagyobb motortartósságot biztosítanak. Cserébe mivel nehezebben is pumpálhatóak minimálisan növelik a fogyasztást (megnő a motor belső ellenállása), marginálisan csökkentik a teljesítményt (haladás helyett a sűrűbb olaj pumpálására megy az energia) és némiképpen romlik az olaj hűtési képessége is (a lecsökkent áramlási sebesség miatt).#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #840 üzenetére
Nem lenne szabad habosodnia. Vagy sz@r túlhordott az olaj benne vagy pedig (kezdődő) hengerfejes a géped. Bár utóbbinak vannak egyéb tünetei is (pl fogy a hűtővíz, fehéren füstöl a kipufogó).
Ha ilyen kínzó módon van használva (aka doktorüzem) arra a legtöbb gyártó 5000 km-es csereperiódust ír elő, nem véletlenül... Ha habos az olajad akkor nagyon el van savasodva, emiatt nem biztosít kellő kenést ami biztos út a motorblokk idő előtti elkopásához.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #842 üzenetére
Akkor konstrukciós feature. Mobil1 new life ez jó lesz amit javasoltak itt előttem.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #930 üzenetére
De nem a garis csere helyett cserél otthon hanem a mellett pluszban 15k km között félúton 7500-nál.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz forceberg #949 üzenetére
Nem tudom de ezek féltve őrzött ipari titkok. Az biztos, hogy más az adalékolása mint a MOL-nak.
Megveszik a MOL-os alap benzint (amit olyan oktánosra "párolnak" amilyenre kérik) aztán azt kevernek vagy nem kevernek bele/hozzá amit akarnak.A Shell pl annyira félti a saját receptjét, hogy nem is a finomítóban keverik készre, hanem külön adalékolják utólag. Ami persze nem biztosít olyan egyenletes eloszlást/koncentrátumot mintha a finomítóban kevernék be ezért sokan tapasztaltak egy időben hektikus fogyasztást (az eltérő adalék koncentráció miatt) de ha jól tudom ezen már javítottak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ekrisztian #985 üzenetére
+1
Ha nem fekete a használt olaj akkor nem végzi jól a dolgát, azaz nem lebegteti a kokszot hanem hagyta leülni a rendszerben.
mod:
Cicero: Jó az új avatarod.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Windows 10
- Termékoldal is van a Galaxy Watch FE-hez
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- További aktív témák...
- Erős asztalláb (Steelcase)
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen