-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kisbalazs83 #8254 üzenetére
A turbó miatt inkább a jobb hőtűrésű sima X-Clean.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #8257 üzenetére
Hülyeség, az aktívszenesség nem befolyásolja a párásodás mértékét.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #8266 üzenetére
Inkább, hogy több párás levegőt tud megkötni mint sem kevesebbet az aktívszenes. Na hajrá TC!
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kisbalazs83 #8269 üzenetére
Turbóba 5W40 mert a motorolaj hűti/keni a turbót is. Na most az (főleg nyáron) eléggé fel tud melegedni. Ezért az 5W40 X-Clean-t tenném bele az 5W30 EFE ellenében.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Prodidzsáj #8286 üzenetére
Filtron ok, olajból 5W30 csak ne Mannol, Total olcsó és jó.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz varadigabor #8388 üzenetére
Ez egy korszerű motor, 0W20 való bele az 5W30-at el kell felejteni. A Mobil egy nagyon jó olaj márka, szóval kb a lehető legjobb olaj van benne, ne aggódj.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz varadigabor #8390 üzenetére
Jó a 0W20 ha hideg oldalon engedett a 0W (0W40) meleg oldalon meg 20 (5W20) akkor összepasszintva is jó.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
API SP-t tud mind a kettő és ILSAC GF-6B-t.
A kinematikus viszkozitásban gyakorlatilag nincs különbség köztük (hidegen 0,84 mind a kettő meleg 7,1 vs 7,2). A viszkozitási indexük is alig különbözik 155 vs 160 (ez azt jelenti, hogy mennyire stabil az olaj, mennyire vékonyodik el melegen a hidegen mért vastagságához képest). Ami még fontos a TBN szám, ez mutatja meg mennyi "tartalék" van az olajban ez a savasodást gátolja meg. Ez a Motulnál 8,5 (ami szuper, magas érték) az LM viszont nem közli (gondolom azért mert alacsonyabb mint a konkurenciáé). A HTHS (ez nyírás stabilitása az olajnak) is nagyjából azonos az LM-é picit alacsonyabb.
Itt a Motul 0W16 adatlap: [link]
Itt az LM 0W16 adatlap: [link]Motult venném.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Motul X-Clean EFE 7k km utan: [kép]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TommyY2 #8425 üzenetére
Valojaban is-is. Az olajnak a motorban is es a turbonal is nem csak keno de huto szerepe is van. A legtobb modern autoban a vizet is atvezetik a turbora, mert ugy gyorsabban bemelegszik. Ez azert jo/kell mert a motor hideg uzemben nagyon sok karosanyagot enged ki magabol. Minel hamarabb melegszik be annal jobb kornyezeti besorolast erheto el. Ja es a fogyasztas is alacsonyabb egy bemelegedett motor eseten (nem kell tuldusitani).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #8453 üzenetére
Tudod minel telitetebb egy szuro annal jobban szur. O igy vedi a motort.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #8457 üzenetére
Nekem is volt Filtron levegőszűrőm, teljesen jó. Most Mann a olaj meg a levegő is, a polen meg Bosch. Azt veszem ami éppen akciós a jó nevek közül.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #8475 üzenetére
A Mogul-rol azt jut eszembe, hogy megint elirtad a Motul-t.
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Zizmand #8512 üzenetére
Igen a szurokapcitasa nagyobb cserebe az olajnyomas (ahogy boldi is irja) alacsonyabb lesz mint a kicsivel. Igy tobbet arthatsz vele mint hasznalsz (foleg ha alacsony fordulaton erolteted a motort). Gyari meret menjen ra es csereld idoben, akkor nem lesz gond soha.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #8520 üzenetére
Van pár deci eltérés az enyémhez is, van ahol 4 litert, van ahol 4,3-at írnak. Aztán a service manual-ból kiderült, hogy a szárazfeltöltés 4,3 liter a csere 4 liter.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen