-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz forceberg #1416 üzenetére
Kupkatól függ. Ha a kupak nem zár légmentesen akkor cseszheted. A lágy tömítéses kupak, amely garantálja a légmentes zárást az jó. Az egyszer használatos flakonok kupakjai nem zárnak légmentesen.
De a dobozban lévő levegő akkor is beindítja az adalékok bomlását.Vákuumot kellene képezni benne...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 1stVikman #1432 üzenetére
Csak, hogy nem írja milyen olaj van benne pontosan. Longlife vagy sima. a longlifeban sokkal több adalék van (ezért drága) ami sokkal lassabban is öregszik. emellett egy tök más olaj öregedésével párhuzamot vonni...
Ez így nem más mint hibás önigazolás keresés.Nem lesz semmi baja öntsd bele nyugodtan, nem fog szétkopni a motor tőle. Elvégre van aki a whisky-t is kólával issza.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Joker94Hun #1498 üzenetére
Az a vizhofok meg normalisnak szamit nagyobb terhelesnel. Csak egy motor general fogja megoldani az olajfogyasi problemad igazabol sztem. 360 ezer km szep teljesitmeny.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Sajnos az Alco olajaszűrő nem vált be, az M3-on eleresztette az olajat a szűrőnél.
#csakaMann
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #1651 üzenetére
Haverom járt így bár tudtán kívül. A hondáját gari után elvitte a sarki szerelőhöz aki (a gyári előírás szerinti) 0W20 helyett 15W40-et tett bele. Aztán ment a csodálkozás, hogy hidegen csörög a lánc benne...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Gondolom mert vékonynak találja bele. Azért egy turbó elég forró tud lenni...
Ha a gyártó engedi én nem félnék beletenni a 0W30-at. Melegen könnyebb futású (csökken a motor belső ellenállása, így picit erősebb lesz és kevesebbet fog enni) és ugyan nem olyan jó a hőtűrése de mivel kevésbé sűrű nagyobb az áramlási sebessége (hígabb olaj könnyebben pumpálható), ezáltal nem lesz gond a forró alkatrészek (turbó) kenésével-hűtéssel sem ha csak nem akarsz +40 fokban padlógázon közlekedni tartósan.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz K Norbi #1665 üzenetére
Egy időben én használtam C3-as olajat elvileg semmi kártékony hatása nincs a benzinesnél de ennek ellenére azért nem is erőltetem/erőltetném. Áttértem én is A5-re inkább. Érdekes hogy az olajválasztó az én benyósomhoz is csupa C3-as olajat hoz.
mod:
Morris: Télre pláne jobb a 0W30. Márciusban meg jöhet a 0W40.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz speedernet #1705 üzenetére
Csak olyan olajat tehetsz bele ami a GM Dexos2-es minősítést tudja.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Egyébként azt néztem, hogy nincs nagy különbség a két olaj között és az 5W30 azért olcsóbb.
Viscosity grade SAE J 300 5W-30
Density at 20°C (68°F) 0.847
Viscosity at 40°C (104°F) 57.6 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) 10.1 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) 3.2 mPa.s
Viscosity Index 163
Pour point -36°C / -33°F
Flash point 226°C / 439°F
Sulfated ash 1.07 % weight
TBN 10.2 mg KOH/gViscosity grade SAE J 300 0W-30
Density at 20°C (68°F) 0.840
Viscosity at 40°C (104°F) 53.9 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) 10.4 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) 3.0 mPa.s
Viscosity index 186
Pour point -42°C / -44°F
Flash point 228°C / 442°F
Sulfated ash 1.09% weight
TBN 10.1 mg KOH/g[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz speedernet #1719 üzenetére
Mind a kettő jó olaj. Nyugodtan veheted az Eneost is, ha maximalista vagy akkor meg a Motult.
Érdemes a webshopokat böngészni, mert elég nagy eltérés van az áraik között. Én innen vettem, de lehet máshol olcsóbb.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Az ökölszabály az, hogy felfelé és lefelé is 1 egységgel lehet eltérni a gyártói javaslathoz képest (már ha van ilyen olaj, mert pl a 0W20-nál hígabbat nehéz lesz találni). Tehát ha pl 5W30 az ajánlott olaj akkor mehet 0W30 vagy 5W40 is.
A hideg viszkozitást nézve igazából csak az a lényeg, hogy a használandó olaj dermedés/pumpálhatósági pontja ne legyen alacsonyabb a külső hőmérsékletnél. Egy dermedt olaj olyan mint a kocsonya, amit nem tud szállítani az olajpumpa. Ez a lehető legrosszabb ami történhet kenési szempontból a motorral, mert akkor kvázi szárazon jár a motor.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs