-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajaki #10456 üzenetére
Logisztikailag szerintem érdemes lenne egyforma olajat tenni mindenbe, ha nem nagy a különbség árban - maradék kezelése, utántöltés egyszerűbb történet lesz. Előírás tekintetében gondolom a Hyundai a leginkább szigorú, ami abba jó, többi sem kéne megsértődjön Opel olajfogyasztás ügyileg lenne érdekes, de ez is olyan, hogy ki kell próbálni és egy periódus erejéig jobban figyelni, eszi-e vagy sem.
-
molnarpeter
nagyúr
Úgy igazából kellene 1-2 labor vizsgálat tipikus használat mellett, akkor lehetnénk okosabbak (bypass szűrővel meg könnyen lehet még tovább is bírná, ha nem kerül bele üzemanyag 🤔)
Feltételezem, a dinamikus intervallum is ez alapján lehetett programozva - kérdés, milyen határértékek és tűrés mentén.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #27070592 #10601 üzenetére
Ford nem tesztel, csak kiadja a követelményeket. VAG, Mercedes viszont de, szóval ha olyan minősítéssel is rendelkezik egy olaj (adott márka dokumentumai között ellenőrizhető), abban jobban meg lehet bízni. Sokszor ezeket is csak rá szokták írni, hogy “for” meg “compatible”, de valójában meg minősítésen át nem esett olaj.
-
molnarpeter
nagyúr
1.9 SDI első tulajnál longlife szervizt kapott, 2 év/50e km max, gyakorlatban 30-40 körül voltak a cserék durván évente, VW506.00 előírás asszem, és 150e km tájékán van az utolsó bejegyzés a könyvben. Nálunk 10 (pár alkalommal gyári előírás szerinti 15) ezres ciklusban van, fapad 505.00 olaj, gyakorlatilag a periódus fele-kétharmada tájékán kér 1 litert. Persze autópályás használat függvénye is, rövid a váltó.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz troll81 #10738 üzenetére
Linkelt márkától létezik ahogy nézem majdnem ugyanez, ami teljesíti a GL5-öt is, de egyben GL4/75W80/M2C200-D2 tehát gyárinak is megfelel [link] GL5 miatt nagyobb nyomaték alatt is jól kellene viselkednie, összességében többet tud, de gyárihoz nagyon közel marad, szinkront nem eszi meg mint egy sima “csak” GL5 esetén, stb. De ez csak papírforma, fórumokat nézve 75W90 és Gear300 terén vannak pozitív tapasztalatok [link]
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Traktoron valami 1000 órás intervallum rémlik amúgy, de hidraulika és váltó egy olajat használ, de nem csak a fogaskerekek stb kopás van, hanem a külső eszközök is gyorscsatlakozóval ezt használják, keveredik minden mindennel, por, egyebek… mondjuk van szűrő, de autóban ehhez képest steril körülmények vannak ha nincs megégve vagy szennyeződve, sokáig jó, ha egyáltalán cserélve van így ever bármikor, bőven jó. Ha érzékeny típus a szivattyú vagy hasonló dolgok tekintetében, szűrő (adott esetben tartállyal együtt, ha abban van) csere. Meg mellé valami finomabb, külső szűrő pluszban bekötni, Fordos körökben láttam ilyesmi megoldást.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tothgera30 #10787 üzenetére
/2 plusz szivacs a skandináv piacra való, szakadó hóesést tűrő fajta, idehaza nem indokolt.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tboldi #10925 üzenetére
Csavar: én is feszegetném körben két oldalról is akár, először csak kést betéve, aztán csavarhúzó, csak megindul… vagy le kell venni olajjal együtt Ha nem O-gyűrű van a csavarban, hanem fém tömítő karika lenne rajta, akkor próbálnám a karika és a csavar között feszíteni, ne sérüljön a karter, hátha később javítva jó lesz még… (Kilós ár duplája körül lehet el is viszik vagy javítva rendes pénzért) Minden mindegy alapon lehet pörgetni is a csavart még sokat, tönkreteszi teljesen a menetet és kb kihúzod. Hegesztésről nekem az jutott eszembe, hogy ha ugyanilyen menetes szárat lehetne varrni rá, akkor egy kis körítéssel ki is húzhatná saját magát.
HeliCoil az csak annyi, hogy derékszögben legyen behajtva és kész, egy menetfúró meg a rugó-szerű szűkítő+behajtója, DIY kategória. Olcsóbban BaerCoil is ilyen, vagy más kialakításban TimeSert is jó cucc, talán ide konkrétan gyújtógyertya menet javítószett is megteszi ha pont akkora az átmérő és menetemelkedés (aztán lehet rosszul rémlik). Abban nem vagyok 10% biztos, hogy a HeliCoil metrikus szabvány menet a külső oldalon vagy sem, adott esetben lehet megspórolható a menetfúró is, ha már van olyan méretű. Ilyen helyre behajtani sem nagy ügy, fogóval vagy beflexelt végű gömbvassal is neki mernék állni. Piros (erősebbik) Loctite-ot kapna a biztonság kedvéért. Leginkább kritikus valószínűleg a derékszögűség, leszerelt karterrel nem olyan nagy ügy az sem, állványos fúró előny. Szűk 2 éve javítottunk motorban hf csavar menetet - illetve tőcsavaros lett a biztonság kedvéért -, ott egyrészt lejjebb fúrtunk, hogy hosszabb legyen a menet, másrészt a sérült részt felkentük Loctite FE Rapid vasreszelékes epoxival, support szerint gyakorlatilag tudnia kell nagyjából amit az öntvény alapból, bár itt a hosszabb menettel nincs már veszély sem lényegében, tart mint a Taft. -
molnarpeter
nagyúr
válasz Zoli bácsi #10989 üzenetére
Veterános körökben keresett portéka.
-
molnarpeter
nagyúr
TL;DR: olcsón ami hasonló viszkozitású és nagyságrendileg ilyesmi előírásokat teljesít, bizonyára ugyanolyan jól működne vele, mert az igénybevétel csekély.
Manualt be tudod linkelni, vagy a feljebb lévő táblázatról egy screenshotot bedobni (aminél csak hivatkozik erre a listára)?
Traktorolajból 2 fő irányzatot különböztetnék meg, egyik a 3 funkciós (motor, hajtómű, hidraulika), a másik a 2 funkciós (hajtómű, hidraulika, igazából ezek szoktak egy olajteret képezni gyakorlatban).
FDX Xtreme leírását nézve a típus függvényében van vagy 15W40, vagy UTTO. Ha motorolaj, akkor egyszerű a dolgod. UTTO esetén pl ahogy nézem, a Castrol Agri Trans Plus 80W az a fajta, ami mondjuk motorba pont nem való - olcsóbbik opció. Fő kérdés az adalékolás, de alapvetően egyszerű ásványi olaj a bázis. Na most, a pumpa egy viszonylag egyszerű szerkezet, gyanúsan a majdnem mindennel elmegy kategória, különben magasabb követelményeket támasztottak volna. Mi membrános (olaszt is, szlovént is) szivattyúkat használunk, 2-30 bar között nagyságrendileg, és rendes igénybevétel mellett gyári olajjal abszolút hibamentesek voltak, gyanúsan a membrános felépítés miatt - amíg az üvegpohárban szép színe van az olajnak, jó is, csak membrán hibánál kellhet cserélni, mikor víz(+vegyszer) kerül bele. Gondolom itt sima dugattyús technika, és szennyeződhet jobban a kenőanyag, de ott is akad bőven, ami évtizedekig hibátlanul teljesít, kicsi a fordulatszám, stb. Ha abszolút biztosra akarsz menni, valami ilyesmi traktoros előírást teljesítsen a cseréhez felhasznált olaj is (mint amiket a felsoroltak - M1145, Zetor...), de amúgy az említett egyszerű 80W-től sem félnék, sok gép kompresszorát is csak az keni, ami oda löttyen a váltóból, vagy ami kering a motorban, nem olyan igényes jószágok ezek általánosságban, kevés az üzemóra két csere között, szennyeződést meg akkor egyben ki is viszi, elvégre szűrő sem nagyon van. Arról nem is beszélve, hogy sok régi masinához elavult szovjet szabványok helyett (amik talán az adalékokról sem hallottak) gyakran olcsó motorolajjal helyettesítenek, függetlenül attól, hogy épp váltó vagy hidraulika a betöltés helye, csak legyen benne valami.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Most nézem, a magyar Armafilt bő éve felszámolás alatt áll... Akkor azért tudtam a kauffernél tavaly júliusban nagyon olcsón, kicsit poros dobozban olyan szűrőt venni, mert már elkezdték kimérni. Sajnálom.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs