-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #3186 üzenetére
Nem egyedi eset, a Honda ugyanezt csinálja itthon tapasztalataim alapján. A Jazzem gyári ajánlása is 0W20 a gépkönyv szerint. A márkaszerviz mégis 5W30-at rak(ott) bele...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #3190 üzenetére
De legalább nem noname olajat tesznek bele (Shell Helix), ha már a viszkozitást nem tartják.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz polonic #3194 üzenetére
Az LM is jó minőség és ez tudja a neked szükséges Renault előírást is. Ha olcsóbb én az LM-et venném.
mod:
stickermajom: Ne is mondd, egyszer hordós Castrolt akartak tenni az autómba aminek még a viszkozitása sem stimmelt a gyári 5W30 helyett 5W40-es volt. Szerencsére még időben észrevettem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Peter.70 #3199 üzenetére
Nevetni fogsz (én akkor speciel nem) de tényleg kb ez zajlott le. Látom ott pingvinezik egy kisgyerek Bubinál egy hó't mocskos locsolókannának tűnő műanyag edénnyel a kezében. Mondom az mi?! Majd hátramutat, hogy az: egy Castrol feliratú fémhordó. Mondom ezt ugye nem az enyémbe akarod beleönteni...?! Mondta, hogy felárért kérhetek Motul oljat. Kértem.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Mind a kettő jó bele. Annyi, hogy a 0W30-al hidegen jobb lesz a kenés (és icirpicirit kevesebb a fogyi de nem számottevően) de ha garázsban tartod akkor elég az 5W30, mert akkor igazán hidegben kevésszer lesz indítva. Én pont ezért használok 5W30-at 0W30 helyett.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DeathAdder #3271 üzenetére
10W40-et ne. 5W40 ami tudja legalább az ACEA B4-es szabványt.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vassili #3326 üzenetére
VW szabványokban sosem mélyedtem el de mivel a motorolaj keni/hűti a turbót is én nem erőltetném az 5W30-at bele annyira. Azért ott elég nagy hőterhelés éri az olajat főleg ha pl nyáron tartósan autópályázol vele...
Erre a Q8 Formula Excel olajra jött az ajánlás a boltostól?
Szűrőkből a Hengst jó választás lesz.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #3347 üzenetére
Igen ha nem zár tökéletesen a zacskó akár pára is ki tud csapódni benne. Azért ezek jó nagy utat megtesznek mire ideérnek és kapnak szó szerint hideget-meleget.
mod:
Motion_Blur: Az drága én most 16,5k-t fizettem a kisrevízióért (anyagot én vittem szintén) márkaspecifikus szakszervizben itt Pesten. Ebben az olajcsere és a kapcsolódó szűrőinek a cseréje mellett, a karosszéria és futómű szemrevételezése valamint a hibatároló ellenőrzése is benne volt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz polonic #3387 üzenetére
Úgy, hogy (adott szabványban rögzített feltételek mellett) az olajat egy órán át 250 C°-on tartva, annak hány tömegszázaléka párolog el. Minél több annál rosszabb, mert ez a párolgási veszteség az olaj besűrűsödéséhez vezet.
Szintetikus olajoknál a 10% alatti érték már nagyon jónak számít, míg ásványi olajoknál a 15% alatti az. A széles viszkozitási spektrumú olajoknál (pl 10W60) ez az érték jellemzően nagyobb mint az alacsony spektrumúaknál (pl 0W20).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz polonic #3390 üzenetére
Ha nem szerepel az nem véletlen, általában akkor nem írják ki, ha nem akarnak dicsekedni vele (ugyanilyen talány a gyári Suzuki olajnál a HTHS érték pl). Viszont annyira rossz sem lehet a párolgási érték ugyanis az API szabványban megkötik ennek mértékét. Pl az API SL minősítést csak olyan olaj kapja meg, aminek a párolgási vesztesége 15% alatti.
A különböző 15/20/40 fokos viszkozitás megadásával is az összehasonlíthatóságot nehezítik a gyártók (nyilván nem véletlenül).
Ha modern autóról beszélünk és épp a kenési kör (nincs benne dugulás pl) akkor nem, ezeket elég bolondbiztosra csinálják. Ha elszáll az oljahőfok előbb kapcsol az autó vészmódba, mint sem elforrald az olajat.
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #3413 üzenetére
De nem csak km korlát van a gyertyára? Persze tudom álltában is öregszik de nekem a manualban csak km korlát van írva (bár átlagos használat mellett az kb 2-3 év alatt megvan és akkor ott vagyunk amit mondasz).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz zsolti1 #3434 üzenetére
Igen, az egy nagyon jó olaj!
Autópályán azért kapja a sok friss levegőt és nagy sebességgel keringeti az olajat a szivattyú. Múltkor tesztelgettem autópályán nem forszírozva az olajhőfokom benéz 90 alá is míg városban simán 110-ig is felmegy (igaz ez dízel, nem forog olyan sokat viszont ott a turbó ami fűt rendesen fordulaton). De 0W30/5W30-al nem nyúlsz mellé.
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #3461 üzenetére
Persze öntsd hozzá nyugodtan, éven belül simán felhasználható főleg, hogy csak pár dl megy bele ebből.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #3482 üzenetére
Szépen batáraztak.
Lejárati dátumot nézd meg az a tuti. De ahol pörög a készlet ott általában nincs ezzel gond.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz K Norbi #3546 üzenetére
Igen, amibe B3 kell abba a B4 is jó, mert a B4 szigorúbb felételű mint a B3 (visszafelé kompatibilis).
mod:
Ez a B5-re nem él!!! Az nagyon más specifikációjú olaj (alacsony viszkozitású), amitől egy ilyen kevésbé korszerű motor rövidúton meghalna.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Parfüm topik
- Házimozi belépő szinten
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Stellar Blade
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen