-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz K Norbi #5401 üzenetére
Nekem is úton a rendelésem (kép nincs mert még nem ért ide):
Motul Eco-Lite 5W30 5l: 13,7k
Mann-Filter olajszűrő: 2,1k (a gyári 6k lenne)
Mann-Filter levegőszűrő: 5,2k
Bosch pollenszűrő: 4,5k (a sima Mann 6,6k lenne)#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #5414 üzenetére
Nem teljesen ugyanaz, mert a Lite az API SP-RC a Nergy meg csak API SL. De igazából azért a Lite lett mert az én motorom még 12-es sűrűséghez lett tervezve, amihez a Lite (11,4) közelebb van mint a Nergy (10,1). Most X-Clean FE van benne (12,2) de az már kifutó termék, nem gyártják.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #5417 üzenetére
Igen... Talán az adalékolása miatt (ami persze üzelti titok) és nem is minősítették ACEA szabványnak megfelelően. Mondjuk TBN számban azért jóval gyengébb a Lite (bár nekem mindegy, mert nem megyek rövidtávokat).
K Norbi: Úgy érted öko-terrorista vagyok?
bozont: Megvan azt utód akkor. Így első blikkre az adatlapja alapján hideg oldali viszkója más (70,1 vs 72,7) meg a TBN száma kicsit magasabb (7,8 vs 7,5).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #5421 üzenetére
Teljes bázisszám (TBN), ez az adalék ami meggátolja az olaj savasodását, minél több van benne annál inkább ellenáll a savasodásnak (az olajba bekerülő benzin, kén, stb). Logikus lenne ezt az adalékot az "egekbe" emelni de sajnos vele együtt nő az olaj szulfáthamu tartalma is ami meg a katalizátornak DPF/GPF-nek nem jó ugye.
Ha megnézed a longlife olajok TBN száma pl elég magas a "sima" olajokhoz képest.mod:
BlacKSouL: Az van ráírva.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #5423 üzenetére
A régi Nergy csak SL volt (azért fontos mert nekem legalább SM kell ugye), most upgrade-elték fel látom de már berendeltem a Lite-ot. Na majd legközelebb a Jazz-be az megy.
mod:
Most nézem az SP jobban véd az LSPI ellen, az jó hír, mert erre hajlamos sajnos a motorom.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Most sima FE van benne (korábban is ez volt), gondolom ez is be fog válni.
Viszont Skormi a rugalmas periódussal szépen alkalmazkodik a használathoz, a 30k km-es periódust már levette 23k km-re. Szvsz be fog ez esni 20-ra vagy alá simán.
monosgeri21:
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Haha pont a Shell-el szemeztem/szemezek. Amúgy kiadott a gyár egy update-et, hogy 0W30 is oké bele (az eredeti gyári kézikönyvben csak az 5W30/5W40 szerepel). Szóval lehet egy 0W30 Shell-t bevállalhatnék én is...
Amúgy fejlődnek az utód motorhoz már szigorúan csak 0W20 vagy 0W30-as olajat enged.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #5436 üzenetére
Persze, tudom, be kéne vizsgáltatni mint ahogy a Motult bevizsgálták anno a TC-sek.
Mondjuk ha nincs 10W60-as olajuk akkor nem raktak le semmit az asztalra, úgysem.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz polonic #5468 üzenetére
Azért alacsony a tbn szám mert így tud kevés szulfátos hamu lenni az olajban. Ha nem sok a rövid táv és időben cseréled akkor bevállalható simán a 6-os érték.
Amint használatba kerül az olaj ez az érték folyamatosan csökken, szóval egy 6-os tbn számút nem nagyon használnék tovább 1 évnél. Mondjuk egy 7,5-eset már 1,5 évig is simán benne hagynék.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz polonic #5470 üzenetére
Jó az LM én nem váltanék. Noha a 6-os TBN nem kiugróan gyenge érték de akkor is kicsit kevésnek érzem hosszútávra. Az a baj, hogy annyi változó van ebben az öregedésben, hogy így fotelből kb lehetetlen megjósolni mennyire fog gyorsan degradálódni az olaj. Érted ha "letröik" az olaj azzal nagyon nagy károkat okoznál a motornak.
Motul bevállalnám de max 15k km/1év időtartamra mint biztonsági játékos. Akkor még marad benne tartalék és nem kockáztatod, hogy "letörjön" az olaj ha nem mész vele sok rövidtávot.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz polonic #5474 üzenetére
Ha jól látom szulfátos hamu tartalmat sem írnak itt, pedig abból lehetne nagyjából következtetni a tbn számra, mert hogy ugye arányos a két érték (magas tbn magas szulfátos hamu tartalom, alacsony tbn alcsony sulfátos hamu tartalom).
Én azt gondolom, hogy ha valamit nem közöl a gyártó az okkal történik... Főleg hogy egyik érték sem szerepel.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #5591 üzenetére
Nekem sima Shell 95-től elég hektikusan evett (azonos úton azonos körülmények között, bár tudom ez így nem elég objektív). Hol nagyon jól hol középszarul. Aztán sokáig Avia 95-öst tankoltam, azzal nem volt ilyen gond. Most meg már egy éve csak Auchan 98-as megy a gépbe. Alul picit nyomatékosabb tőle más különbséget nem vettem észre. Enni sem eszik belőle kevesebbet mert E5 95-el 8,43 volt a nagy átlag míg az E5 98-al meg 8,47.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A mostani olajok többsége bőven-bőven túlteljesíti a gyártói elvárásokat. FE-ről most váltok EFE-re ami ugye az FE továbbfejlesztett verziója. Ez jó választás neked is, az a motor még 12-es meleg oldali viszkozitáshoz lett tervezve. Ha maximalista vagy mehet az Eco-Lite is de igazából ezen az ár és minőségszinten nem tudsz mellényúlni és tényleg kb csak a szimpátia/márkahűség dönt.
A másik autóba Castrol megy évek óta azzal sincs gond.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #5623 üzenetére
A Ti-VCT-re gondolsz? Abba haver is belenyúlt... Az egy ritka fos motor.
BlacKSouL: Nekünk a Jazz-be 5W30 megy új kora óta, először Shell aztán most már sok-sok éve Castrol EDGE vagy Magnatec (ami éppen van a polcon). Nem eszi és nem hangos vele. Egyszer ment bele Fuchs 5W40, azzal hidegen sokkal hangosabb volt, nem is megy bele többet olyan (nem a márkával, a 40-el van a bajom).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ott kezdődik, hogy a szűrők gyártóinak is vannak beszállítói akik alapanyagokat szállítanak. Már ott nem konstans a minőség. Gyengébb alapanyagból meg nyilván gyengébb lesz a végeredmény is.
A gyári termékek szigorúbb minőségi ellenőrzésen esnek át eleve, a meghatározott tűréshatárok, tartósság, alapanyag minőségek is egyedien meghatározottak sok esetben.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz SirRasor #5829 üzenetére
Akkor nem longlife olajat tett bele a longlife helyett. Az olaj álltában is öregszik, nem csak a használattól (sőt a sok rövid táv még jobban öregíti az olajat mint hosszabb távok). Ha ragaszkodsz a 2 éves olajcseréhez akkor ragaszkodj a longlife olajhoz is. Kivéve ha nem akarod megtartani hosszútávon a kocsit, mert akkor mindegy.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz SirRasor #5831 üzenetére
De ha évente vagy 10k km-nél akkor hiába van benne csak 6500 az 1 év akkor is eltelt...
Autó és felhasználás függő. Az újabb autókban 2 év vagy 30k km a csereperiódus általában. Mondjuk nem tudom hogy Ladád van vagy Ferrarid szóval nehéz kitalálni. De a manual-ban benne van illetve a szervizfüzetben is, hogy mennyi a csere periódus.Nem, felhasználés függő. A sok rövidtáv gyorsan öregíti az olajat ha hosszútávokat mész akkor akár 1,5 évet is kibírhat. Ez sok tényezős dolog ezért van ez az 1 éves ökölszabály. De van olajos topik, ott részleteiben jobban ki tudják bontani a srácok. [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz SirRasor #5833 üzenetére
Ááá, az autós is meg volt nyitva másik tabon, el vagyok tévedve.
Az olajban vannak öregedés gátló anyagok (az adatlapján ezt a TBN szám jelöli), a longlife-ban több ilyen adalék van a nem longlifeban kevesebb. Nyilván ez az árukra is erősen kihat.
Igen a nem longlife-ot érdemes 1 év után cserélni (ha kicsit túlcsúszol vele az még nem gáz).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A VW szabványokat nem annyira vágom, de egy 2011-es 2.0 TDI Passatba jó a Shell Helix ECT 0W30?
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz polonic #6015 üzenetére
Én innen rendelek évek óta, hivatalos viszonteladók nem hamisat árulnak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- NOTEBOOK / NETBOOK / Mac beárazás
- Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
- Motoros topic
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Autós topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Linux kezdőknek
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Opel topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen