Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • i-sti

    senior tag

    válasz SpZ #2924 üzenetére

    Motul Eco-nergy 0W-30
    Használtam, még megy a motor.
    Jelenleg:
    Mobil1 ESP X2 0W-20 használok, még nem sült be a motor.

    Novum Forum Siculorum

  • tboy93

    nagyúr

    válasz SpZ #2924 üzenetére

    0w20 vagy 0w30 közül válassz. Az eneosról vegyesek a tapasztalatok, a motulról ezidáig én még nem hallottam panaszt.

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz SpZ #2924 üzenetére

    Autóhoz közeli szakemberek nagyjából egybehangzó véleménye szerint általános vegyes használatra (vagyis vegyesen városi üzem, dugóban utazás, főutas utazás, autópályázás megállás nélkül 500 km-en át nyáron 35 fokban 140-el is, csak sofőrrel, vagy sofőrrel és utasokkal és csomaggal) a kézikönyv/útmutatóban megadott viszkozitás értékű olaj a legmegfelelőbb*, többféle viszkozitás feltüntetése esetén a legalacsonyabb elérhető viszkozitású olaj az optimális (278. o). Esetünkben ez 0W-20. Alternatíva lehet még a 0W-30. A gépkönyv szerint "Mindig az úgynevezett üzemanyagtakarékos olajak közül válasszon" ami a mi olvasatunkban a fenti kettő, nagyon ritkán 5W-20, de utóbbi nem túl gyakori Eu környezetben. Többszöri 0-20 km közötti utak(város) esetén mindenképp a w20 javasolt, ha viszont szinte soha nem megy 20 km-nél rövidebb távokat(autópályás/főutas), akkor megfelelő lehet a w30 is. *(A kézikönyvben szereplő Shell általi "fizetett tartalom" 274. oldal-ban leírt ajánlást én figyelmen kívül hagynám, nemcsak a motorolaj, hanem a többi tekintetében is.)
    Saját vélemény: hidegoldali viszkozitásban biztos hogy nem mennék 0W fölé, mert nincs értelme. A lent említett motor kifejezetten takarékos és környezetkímélő üzemre lett tervezve, ezekhez a 0W-20, 0W-30 viszkozitások az ideálisak, ezeket az olajokat tervezték az említett takarékos üzemű motorokhoz.
    Saját tapasztalat: mind az L13A, mind az R18A motorokba eddigi 50k illetve 161k km futással, és többféle viszkozitás kipróbálása után a 0W-20 viszkozitású olajjal való működés volt eddig az optimális.
    Márka mellett nem tennék szavazatot, Castrolt és Mobil1-et használtam, szubjektív benyomásom alapján talán a Mobil1 mintha jobb lett volna, de szigorúan szubjektív, mérési adatok, tesztek nélkül. De bármely ismertebb, nagyobb márka megfelelő viszkozitású és API/ACEA besorolású olaja megfelelő lehet.
    API SN olajok vannak jellemzően forgalomban már a kétféle viszkozitásból, SM még szintén jó. ACEA A1/B1 vagy A5/B5 szintén az optimális ehhez a motorhoz. ACEA minősítés nélküli API SN/ILSAC GF-5 olajok megfelelőek.

    [ Szerkesztve ]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák