Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz Markizmark #806 üzenetére

    Igen a 2009-ben bevezetett Dexos2 lefedi a korábbi GM-es előírásokat is. :K

    Nem rossz választás önmagában, kicsit feleslegesen sűrű egy szívóbenzinesbe. A C-s olajok (így az általad linkelt Xado is) alapvetően a katalizátoros és részecskeszűrős benzin / dízel autókhoz lett fejlesztve, nagy hangsúlyt fektetve ezen eszközök tartósságára és hatékonyságára.
    A C-s olajok másik nagy előnye a magas HTHS érték ami csökkenti a turbós motoroknál fellépő alacsony fordulat mellett (még nem optimális olajnyomás) jelentkező magas nyomaték által keltett csapágyterhelést. Ezek az olajok általánosságban a magas HTHS érték miatt jobban védik a csapágyakat, ezáltal nagyobb motortartósságot biztosítanak. Cserébe mivel nehezebben is pumpálhatóak minimálisan növelik a fogyasztást (megnő a motor belső ellenállása), marginálisan csökkentik a teljesítményt (haladás helyett a sűrűbb olaj pumpálására megy az energia) és némiképpen romlik az olaj hűtési képessége is (a lecsökkent áramlási sebesség miatt).

    #nincsbennetarcsi

Új hozzászólás Aktív témák