-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
En ugye igy jartam a valtommal az elözö tulajnak szetment egy sor csapagy....valto szetszed, tönkrement csapagyak csereje, valto visszatesz....rakat penz. Nekem meg tönkrement a maradek, ki nem cserelt....valto leszed, maradek csapagyak csereje, valto visszatesz....az egesz müveletböl a valto leszed/szetszed/összerak/visszatesz müvelet a nagy tetel, annak a par csapagynak a csereje +par ezer lett volna egyben az elsö "mütetnel"
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #53273 üzenetére
Mi? Kikapcsolni kitudod, de be nem? En olyan autorol, meg nem hallottam, ahol a klimat ne lehetne kikapcsolni. Digitklimanal, ugyan ugy, ki/be lehet kapcsolni a klimakompresszort (altalaban eco modnak hivjak....a H ban pl külön menüpont van ra, hogy menjen, vagy ne, ott nincs külön gomb)
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #53278 üzenetére
biztos en vagyok a faradt. Altalaban akkor lehet valamit kikapcsolni, ha elötte bekapcsolod nem? es forditva
Na de a lenyeg, ha akarod, hogy ne menjen a klima kompresszor, akkor vilagitani kell az eco gombnak (gomb vagy display vagy valami). Ha azt akarod, hogy menjen a klimakompresszor es hütsön az auto, akkor meg nem szabad, hogy vilagitson/ki legyen irva az eco. En eddig meg az össze automata klimas autonal igy lattam, legyen az nemet, japan, sved barmi.
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #53281 üzenetére
Igen, kisse tulragoztuk , de a lenyeg:
ha nem akarod, hogy menjen a klimakompresszor, akkor vilagitson az eco. Ennyi.
Ha azt akarod, hogy menjen, akkor ne vilagitson (azaz ranyomsz az auto gombra es bekapcsol a klima kompresszor....ranyomsz az eco gombra, kikapcsol a klima kompresszor)
most leesett, mit irtal....az automata klimaknal nincs klima ki/be gomb, hanem az alapertelmezett az, hogy AUTO es akkor megy klimakompresszor es teszi a dolgat telen nyaron. Ettöl meg ugyan ugy meghatarozhatod, hogy kell e neked klima vagy sem, csak akkor aktivalni kell az ECO üzemmodot (azaz takarekos üzemmodot)...valoban mas a logika, mint a manual klimanal
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Sracok, ha vilagit/ki van irva valahol az ECO akkor nem megy a klima kompresszor, ha nem vilagit, akkor megy. Ennyi....nem olyan bonyolult ez. Minden autonal, minden klimanal be tudod ezt allitani.
A H astra kb az egyetlen auto a vilagon szerintem, ahol külön a menüben kell botorkalni a klima ki/be kapcsolasahoz...idiotasag a köbön, mint a vizhöfok merö elhagyasa....
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #53341 üzenetére
Nyilvan ez is egy szempont es meg is ertem ....de nekem alapbol nem tetszenek a kombik igy ez kb ki is ütötte a dolgot. Egyelöre olyan auto kell, ami tetszik es szeretem nezz ra egy J GTC re, meg egy J kombira.....az egyik az autozasrol szol, a masik a pakolasrol.
Bevasarlas nekem nem havi hanem hetente több, igy ez nem szempont.
Nyaralasra nem viszek biciklit...altalaban 1 utazotaskaban elfer ami kell+a sörökEgyedül akkor jönne jol a kombi, ha megyek haza, de akkor is csak ha nem egyedül. Eddig meg megoldottam az utazast 3 an is csomagokkal, anelkül, hogy barkinek a labanal lett volna valami.
Ami nem fer ba az nem jön....ezen viszonylag gyorsan tullendülök
-
Declare
őstag
válasz haddent #53338 üzenetére
ezen mi nem tudunk segiteni. Casot kell megnezni, mennyivel emelkedik/mennyi az önerö....csak Te tudod kiszamolni. Szerintem sanszos, hogy ilyen 100k huf körüli karoknal nem eri meg. Nekem ezert nincs is full casco, csak teil-casco. Ha egy vadat elcsap az ember 100al, ott azert nem mind1, de kisebb dolgoknal nincs ertelme, ha van felretett penze az embernek, mert a megemelkedett havi dijak miatt sokkal dragabb lesz a cascos javitas.
-
Declare
őstag
válasz szabonagyur #53398 üzenetére
En amiket elönynek latok a nemet hasznaltauto piacon:
- joval nagyobb a valasztek
- jobb minösegü az üzemanyag (benzinesnel annyira nem szamit)
- jobbak az utak altalaban, szoval futomü valoszinüleg jobb allapotban van.
- uj autonal plane, de hasznaltnal is az emberek szervizelik normalisan....otthon azert nem kevesnel van az, hogy a szervizre sajnalja, viszi a haverhoz okosba, olcsoba....
-otthon szamolni kell azzal, hogy a kocsi import, tekert (itt mindkettönek kisebb az eselye)
- sok az autopalya, jobban hasznaljak hoszabb tavokon az emberek az autokat, ami minden motornak jobbat tesz, mint a sok kis rövid tav.En a következö automnak egy relative fiatalt fogok keresni, relative sok km el
Nyilvan egy szivo benzines, kis ertekü autoert at kell gondolni, hogy megeri e a bumzlizas, papirozas utannajaras....ha van idö es energia, biztos, hogy összesegeben 1-2 szazezeret lehet fogni a dolgon. Nem veletlenül van egy bazi nagy iparag az import autokra. meg az oracsavargatasra a km vadaszok miatt
-
Declare
őstag
Persze ez igy van. Lehet itt probalni okoskodni, de hasznalt autot venni mindig lutri...Nemetorszagban is meg otthon is....töröktöl is meg arja nemettöl is aztan ehhez jön hozza mindenkinek a sajat kis logikaja es tapasztalata ki az aki a km re izgul, ki aki az eletkorra es ki az aki a börülesre
-
Declare
őstag
Megosztom akkor a nagy megfejtest, amire en mar rajöttem
Minden ami nem uj, nem gyari az mindig borsot fog törni az orra ala annak, aki olyan mint szerintem Te is, hogy a tökeletessel elegszik meg. Barmilyen hasznalt autot veszel (plane ha 4-5 evnel idösebbet, plane ha nem elsö tulajos) az bosszantani fog....valami lesz ami zug, morog bizeg, akarmi....valami mar lesz rajta kicserelve egy hanyag szerelö altal, egy haver altal (okosban olcson), megroszabb esetben otthon hobbyszerelö venaval megaldott tulajtol....ezek idövel mind megadjak magukat es Te beleörülsz mire kitalalod, hogy azert van ez mert a szönyeg alatt a vezeteket.........
Akarmelyik forumot olvasgatom, legyen az vw, bmw, audi.....barmi.
Nekem is folyamatosan van valami....a valto az egy nagyobb falat volt, de amugy is.....most ugye a hifi. Tök jo cucc lett beepitve, tenyleg olyan altal, aki ert hozza es lelkiismeretes....de megadta magat valami. Valszeg az erösitö....mert ugye hasznalt cuccokat vettem....ki tudja lehet alapbol szar volt, lehet egyszerüen tenyleg csak most erte el valamit, elötte tökeletes volt......most lehet majd nyomozni minek van baja, mit kell javittatni/cserelni.
Zsir ujnal is lehetnek gondok, jöhet elö ez az, be lehet szivni, de ott van ra a legkisebb eselyed.....hasznaltnal ez ilyen
es most csoportosan bögjük el magunkat
-
Declare
őstag
Azt irja, az ar tartalmazza a reg.adot es a müszaki vizsgat. Szoval akkor nevre iras van költsegkent, mint barmelyik autonal.
Belseje szep, tenyleg nem lekopott, lelakott.
7 eves auto 220k km el, ugy hogy benzines, az, havi több, mint 30k km atlagban....nem gondolom, hogy realis gyanu lenne, hogy több km van benne. Tipikus nemet auto. En siman megneznem, ha ilyen kategoriat keresnek.
Persze idövel majd lehet rajön, hogy ezt vissza kell tekerni es azonnal lesz vevöje
(#53444) w333 wazz, valoban az 1999 es a 2016 között volt 2009 is akkora mondandom azon reszet, hogy tuti a km, visszavontam persze lehet....aztan, ahogy gban is irta ez izles szerint, lehet 0-50-100% os jelentösegü modositas a reszemröl
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Nekünk volt ilyen bora es nagyon jo kocsi volt, szerettük. Az 1.6 motor azert verszegenyecske, de elhetö es a 7 l körüli fogyi is realis lehet Az ülesek es a fejtamlak nekem furcsak...emlekeim szerint a comfortline felszereltsegnek teli fejtamlai voltak es plüss ülesei....
-
Declare
őstag
válasz trassher #53468 üzenetére
E60 bmw hatso lökharito FENYEZES 330k huf, markaszerviz
Sokan nem fogjak fel esszel, hogy egy 4-5 eve 15-18 millios auto nem azert kerül ma par millioba, mert hülye a vilag es a tarsadalom, ö meg megcsinalja amerikat
(#53470) TasiA nem keseredem el mindenhol van tekeres es mindenhol van feketezes ez nem kerdes. Csak amig otthon 10 böl allitolag 8 nal, itt talan a 10 böl 3 ugyan az az arany. Meg ugye ez is sok mindentöl függ. A lenygel/cseh hatar menten egy sokadik tulajdonostol megvett sokeves autonal siman benne van a pakliban.
Egy autohaustol garanciaval, papirokkal alatamasztott autot, mondjuk hamburg környeken nyugodt szivvel meg mernek venni, vagy maganszemelytöl is. En a kocsihoz megkaptam az összes papirt, szerviz szamlat, de a Fahrzeugbrief-eket is az elözö ket atirasrol....eleg komoly összeggel mernek ra fogadni, hogy az auto teljes eleteröl mindent meg tudok mondani Tudni kell, hogy mit kell nezni es mit kell keresni, de itt sokkal inkabb biztosra lehet menni, mint otthon. (bar azert otthon is most ez az elektronikus km rögzitö rendszer azert bizakodasra ad okot )[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #53492 üzenetére
Nyilvan nem....de nem is 1100 euro/hatso lökös
(#53493) Petyyyyy szervizkönyv, az önmagaban egy dolog persze. Ugyanakkor, ha nem XY kisszerviz pecsetje van, hanem egy markaszervize, az eggyel jobb. Meg ott is lehet hamisitani akar....de amikor mellette vannak a javitasi szamlak (km felirva), meg az atiraskor a papirok, akkor azert mar nagyon nem kell ketsegbeesni szvsz.....persze meg igy is atverhetnek, ez mindig benne van.
(#53494) w333 nem ertem a problemad teljesen vilagos, hogy egy ceg eseteben sokszor megeri a lizing....e60 as bmw mar nincs ceges autokent az utakon, pont azert, amit mondasz. Altalaban 3 ev vagy 150-200k km a limit, aztan csere. Egy A3 audi az egy abszolut kis kaliberü ceges auto (Györben az összes kezilabdas, meg mindenki kb aki ker az kap egyet ), de az A4 vagy 3 bmw is egy atlag közepvezetöi auto. Ezert mosolygok en sokszor, amikor valaki premiumozik egy 3 as bmw kapcsan. Ugyan ugy a fizetese reszet kepezi, hogy egy cegautoban ül az ipse. Egy 8 millios A3 audi egy cegnek mittom en par tiz ezer forint lizing dij kb havonta nettoban....nem kell ehhez gigamultimilliardos arbevetel ez bele van epitve a fizetesebe annak aki cegautoval jar.
(#53508) trassher ez nem nagyot almodas, hanem butasag. Addig lat, hogy baaah béééjemvé és csak 1-2 millio(van ilyen ismerösöm, pont e60 al )....persze van aki latja, hogy mi van, csak elvakitja a szerelem en büszke vagyok, hogy szerelem ide vagy oda, elsö körben ellenalltam.... szerintem irtam, hogy a kis astraval egyidöben egy e46 318i cupet is nezegettem nem? Hasonlo arban vol.....csavarodott a szivem rendesen de aztan realitas talajan allva az astra lett....es nem bantam meg.....persze ha holnap elüt egy villamos, akkor megcseszhetem az elmeletem, mert ugy dobom fel a bakancsot, hogy nem volt bmw-m.....ezert kerülöm a villamosokat, most....
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #53539 üzenetére
na ez az....hogy nem 2-2,5M forintert mar kapsz egy E60 bmwt....2-3 literes dizellel....vagy E90 et plane... Azert ha valaki ezt a 2-2,5 milliot eppen kiköhögi, nem biztos, hogy beviszi 300 ezerert fenyeztetni
ami persze nem azt mondom, hogy baj....a baj az, hogy ha valamit cserelni kell, azt sem fogja normalisan megcsinalni, mert egy bmw nel az nem ket filler....es ezert lesz szep lassan egy 15-20millios elegans bmw böl, egy füstötokado, logobelü, tuning felni gurulo, leallosavban kiegett xenonnal elözö parasztmobil es ezert lesz az a sztereotipia, hogy bmw=paraszt....
(#53540) trassher nekem ez az ismerösöm az anyjaekkal lakik 32 evesen, megvette hitelre az e60 at, mobileröl, majd a haveroknak a buszmegalloban be akarta mutatni mit tud az 530d....kikapcsolta az esp-t, mert ugye az ugy menö, nyomott egy köveret es kivitt par acel gyalogos vedö oszlopot....honapokig az udvaron allt, de a mai napig vilagit valami a müszerfalon allando jelleggel, mert hat "ez nem olyan veszes hiba, de b@zzeg kepzeld 150 ezerbe kerül az a kis lof.sz"......jah hat mondom igen egy par eve 18 milliot erö auto esetebn azert 6-7 evesen egy 150 ezres "lof.sz" hiba azert ugye nem akkora vilag vege.....ja de....
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Fuel save az nem csak dizelre van? Szerintem az az alap dizel es van a disel plus vagy ilyesmi. En semmi különbseget nem vettem eszre semmilyen üzemanyaggal kapcsolatban itt. Otthon egyszer probaltam, hogy a MOL peremium diselet tanoltam 2x egymas utan, teletankolassal, de abszolut semmi különbseget nem tapasztaltam ott sem.
Liqui molly üzemanyag adalek, en csak abban hiszek
-
Declare
őstag
válasz Predator2 #53793 üzenetére
1-1,2M ert mar talalni jo allapotu benzines H astrat szerintem. Arra figyelj, hogy legalabb 1.6 motorral vedd, mert az 1,4 az elegge tehetetlenül tudja csak mozgatni.
Nem sok tipushibaja van, plane egy 1.6 benzinesnek. Automata klimaban tud valami müanyag eltörni, de ha cserelni kell az sem a vilagvege. Olajat van amelyik csipegeti, de nem veszes a dolog....lehet, hogy 2 olajcsere között kell ra töltened egy keveset, de csereben megbizhato. Ha javitani kell olcso es van hozza böven alkatresz.
Viszont mivel sokat nem mesz a dizelt en kerülnem. Az 1.7 cdti, ami nekem is van az jo valasztas lehetne, de az 1,5,-2,0M között mozog es ugye ott azert elöjöhetnek par 100ezres javitasi tetelek (mint minden dizelnel)
Ami meg egy jo tanacs, a km allassal ne foglalkozz....nincs jelentösege ennyi idösen mar. Nagy reszük tekert, nem valos, ha meg valos is, akkor is hasznalat függö, hogy milyen allapotban van az egesz auto. Ha normalis gazdaja/gazdai voltak akkor sok 100 ezer km el is jobb allapotban lehet, mint egy par 10k km-t futott amit nem tartottak karban es valami öreg bacsi ütötte rugta a kuplungot...olajcsere nelkül....
At kell nezni/nezetni hozzaertövel alaposan, erre nem szabad sajnalni azt a par 10 ezer forintot es akkor naggyabol meg lehet mondani mi varhato az autotol.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #53811 üzenetére
Ezt mar beszeltük es tovabbra sem ertek ezzel egyet
Alapbol tök mas egy benzines es egy dizel motor...mindenben. A dizelben ott van pl a magasnyomasu szivattyu, porlaszto, gazolaj miatt ezek kenyesek, tömödesre hajlamosak (ha pl valaki a csencselt gazolajjal jatszott, lehet majd pont az uj tulaj fogja cserelni...). A dpf a kormos eges miatt sokkal jobban igenybevett, tömödik, hamar hal meg....egy benzinesnel szerintem nincs is olyan program, hogy kormolodas miatt dpf regeneracio....kettöstömegü lendkerek a nagyobb nyomatek, egyenetlenebb jaras miatt ugyancsak a dizelnel problemas....egy 1.4 tsi ben elöbb fog elbomlani az auto alja, mint a kettöstömegü tönkremenjen....egy dizelnel az garantalt visszaterö problema....es ez csak amiket en összeszedtem ismeretek, szoval valszeg a jeghegy csucsa
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #53822 üzenetére
Nem is mondtam, hogy minden egyszerre, de az egesz üzemanyag adagolo rendszere mas es sokkal kenyesebb a dizelnel a nagy nyomas miatt. Magasnyomasu is eltud romlani, soksok 100 ezres tetel...ilyen pl egy benzinesben ugye nincs is. Ezt tetezi, hogy benzin ritkan pancsolnak az emberek....gazolajat kis hazankban plane, eleg gyakran.
Koszolodni tud a tsi is....de azert egy pucoloas, vagy valami dizeles nyüg hiba az nem ugyan az. Ugyanakkor erre mondtam, hogy nekünk van tsi, 10-15k eves futassal es javareszt varos, hidegen par km ek....normalisan karbantartva es semmi baja nincs ebböl, pediges ez az elsö generacios lancnyulos, "atyavilagmindmeghalunk" valtozat
(#53821) Lauda azert a varosban hidegen 5.5 öt evö dizelt is kivancsian neznem egy hideg priusz is többet eszik annal Varosban egy tsivel hasonloan jo fogyival el lehet autozni, mint dizellel. Hosszu tavon autopalyan jön ki a dizel elönye. En csak a dizelesseg miatt (valto,egr) raköltöttem 200-250 ezret a kocsira....es akkor semmi mas nem volt ugye. Nekem ugy, hogy 6 liter a fogyasztasom az eves 25k+ km futassal ez meg igy is jo buli....egy benzin autopalyan legalabb 3 literrel többet benyalna es a benzin dragabb is. Igy nem eri meg...pedig szivesebben vennek benzinest
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Szivato? Tökmind1 milyen auto...hidegen nekem varosban 7-8 liter, dugoban melegen is söt. Palyan es orszaguton viszont verhetetlen. Igy van 6,1 literes atlagom, ami bitang jo....ez benzinessel 8-9 siman meglenne es ugye dragabb a benzin
(#53828) tboy93 mind a kettö +1. Annyi, hogy mondjuk ha van elektromos kiegeszitö fütes (nekem van az astraban), akkor az sokat segit....mondjuk otthon a kis 1.4 polo az olyan, hogy beinditod hidegen es 500 m mulva 90 fokon alla viz
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #53829 üzenetére
nekem ennyi 6,1 a teljes atlag a kb 50 k km en. Klima az +1 liter palyan is, varosban sokkal több, de ez minden autoban igy van amit en eddig lattam (tsi, szivo enzin vagy 2.2 ford ranger, nissan navara...tök mind1, klimaval +1 liter minimum) szoval ha Neked a klima nem szamit, akkor nagyon boldognak kell lenned
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz tboy93 #53834 üzenetére
Kerdezz meg egy taxist erröl
(#53835) F_Gergely az a baj am, hogy ugy Te is itelkezel es vagdalkozol, ugy hogy nincs tapasztalatod. Ha hasznalnal egy tsi motort lehet megvaltozna a velemenyed nagyon jo fogyikkal el lehet velük jarni, halkabban es kulturaltabban jarnak mint a dizel a palyan is, fogyasztasban sincs nagy különbseg, ellenben ha a ember kihuzatja van hang es auto feeling nem kamion feeling (nyilvan ez szubjektiv, ki akart kamionos es ki akart F1 versenyzö lenni gyerekkoraban ). A turbo miatt pedig ugyan ugy megvan a nyomatek es a "tolo hatas", mint a dizelnel.
Nyilvan palyan többet eszik, meg ha huzatva van es sportosan nyomja neki az ember, akkor is relative többet eszik, mint a dizel....de egyaltalan nem rosszak.....ez csak egy ilyen divat dolog, hogy szidjuk a tsi t mert lazadni jo. Nem bantasbol mondom, csak tenyleg ezek a vagdalkozasok, hogy szar, meg szetesik, meg tönkremegy, ez ugyan olyan levegöbe höbörges, mint amikor valaki kijelenti kategorikusan, hogy a dizel sz@r, mert tönkre megy....vannak rem hirek, meg rem sztorik, de a "minden dizel" sem megy mindig tönkre
-
Declare
őstag
válasz Borokafa #53837 üzenetére
"Azért az szerintem vállalható, hogy minél bonyolultabb egy szerkezet annál több esély van rá"
senki nem vitatta. gyalog jarni a legbiztosabb1. 3 eves turbot tönkretenni, az akkora user error mint az allat nyilvan kell egy kis hozzaertes a turbohoz, hogy kell hasznalni....ez hatranyuk, sajna, de ez van...en is kinyirhatnam a turbot valszeg evente, ha akarnam
2. Mi a meglepö az 1.6 szivo vs 1.7 cdti astra gyorsulasan? Nagyjabol ugyan az a ket motor teljesitmenye...mit vartatok, minek kellett volna törtenni? viszont a dizellel rugalmasabban lehet közlekedni es kevesebbet fogyaszt. Ezekröl nem is volt vita
(#53838) F_Gergely az a baj, azt nem ertitek meg, hogy a löketterfogatnak ma mar minimalis a jelentösege...a F1 autok motorja 1600 ccm esek! Pont ezert linkeltem multkor azt a 3600ccm es oldtimer opelt, a 75 vagy mennyi loerejevel.....akkor ez volt...ma meg az 1.6 tsi 180 lo....loerö/nyomatek, nyomateki görbe. Ezek hatarozzak meg a motor teljesitmenyet, nem a ccm. Az max egy autoskartyan lehet ütö ertek
-
Declare
őstag
"olyan vezetési élményt ad mintha egy játékautóban ülnék" ezt majd kifejthetned, akar privatban is, ha sokan agybajt kapnak ujra a tematol A turbos motornak van egy karakterisztikaja, meg a szivonak is...tök mas...en azt elfogadom, ha valaki nem szereti a turbos karaktert....van ilyen...en viszont szeretem a teljesitmeny meg szamok függvenye, amivel lehet vitatkozni, csak nem erdemes
(#53844) F_Gergely megint megy az összemosas....nem beszeltem egy szot sem az elettartamrol. Teljesitmeny, gyorsulas, rugalmassag, utazasi komfort, menetzaj rol beszelgettünk.
Igen egy mai modern motor elettaratama nem lesz olyan, mint egy 10 evese, plane nem egy 20 evese, plane nem egy 30 evese....ez mas tema. Ezt en is alairom.
-
Declare
őstag
ezek karakterisztika kerdesek, meg motorbeallitas nincs ilyen hogy kis turbo, meg nagy turbo. Nyilvan ugy van hangolva az 1.6 tsi, hogy minnel jobban fogyasszon....a 2.5 V6, meg hogy szaladjon.....erre vannak a remap tuningok. Ott is semmi mast nem csinalnak, mint athangoljak a karakterisztikat....nem raknak bele nagyobb turbot , ugyan az a motor es megis teljesen mashogy megy. Nekem a szivo 1.6 utan az 1.4 tsi olyan volt, mintha mas dimenzioba ülnek at....erezni a nyomatekot, gyorsulast....nekem ez bejön. Ettöl meg a 0-100at nem futja gyorsabban, de levezetesebb vezetni...persze ha ismeri az ember, hol van a turbolyuk, teljesitmeny hatar stb.....ha valaki ugy kezdi el vezetni, mint a szivo benzint, az szenvedni fog.
na de nyugi mindenkinek, befejeztem következö hszem az opelröl fog szolni....de szerintem jo ezt is neha kibeszelni
-
Declare
őstag
Ja hogy a Te autod az hidegen is ugyan annyit fogyaszt, ugyan ugy viselkedik, mint üzemmelegen?....csuda egy masinad van hallod-e szerintem azert skandinav területek auto kepviseleteinek dobj egy mailt erröl es holnaptol a 100 leggazdagabb magyar köze fogsz tartozni
Nekem hidegen az alapjarat 0,6 l7 nemtommit ir, melegen 0,2-0,3 , de a pillanatnyi fogyasztasi ertekek is magasabbak es az alapjarat is. Hivhatjuk szivatonak vagy akarminek, nem vagyok autoszerelö nekem az autoba a "benzin" az üzemanyagot jelent, a szivato, meg amit leirtam fent.
A többihez azert nem szolok hozza mert megigertem de baromira nem ertek egyet veletek....csak annyit mondok szamok.....innentöl lehet magyarazni, hogy az a 180 loerö az nem ugyan az a 180 loerö, csak nem ertem minek
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz haddent #53856 üzenetére
Az a baj, hogy mindenki, mindent, mindennel összemos.
Leirom akkor, mit gondoltam mindig is:
Az hogy hogy megy az autod, annnak semmi köze a ccm hez. Semmi. 0. Zero. Az, hogy hogy gyorsul, hogy megy az a nyomatek/loerö/teljesitmeny görbe es auto sulya. Az 1.2 tsi 110 loval ugyanugy fogja megfutni kb a 0-100 at, mint a te 1.6 od 110 loval, csak a tsi egy rugalmasabb vezetesi elmenyt ad, mert ha odalepsz neki huz a nyomatek miatt. Szoval ha be kell ugrani forgalomba valahova, nyomsz egy köveret es beugrik....a szivo benzin viszont nem csinal semmit, amig nem kapcsolgatsz.
Ez a kis "sz@rozas" meg elettartam azert vicces, mert keressetek vissza itt a forumon is volt nem is egyszer 2xxezer km es igazi joöreg megbizhato szivobenzin astra, amit motorgeneralozni kellett....a masik meg, hogy az 1.2 szivo astrat nem kis fostalicskazza senki, meg az 1.4 szivobenzint sem....azok jok....de ha van rakötve egy turbo, ami mondjuk 150-200k km enekent jelent(het) egy 150 ezeres kiadast, akkor az egesz szarfostalicska.....erdekesen gondolkodtok azert....vagy en
Ertem en, hogy mindenki a sajatjat favorizalja, de azert legyünk mar kicsit önkritikusabbak
-
Declare
őstag
Nem tudom, mitöl fogyaszt többet, nem vagyok autoszerelö mint mondtam. Mindenesetre a fogyasztasokon latszik, az alapjaraton latszik es a skandinav orszagokban, nem veletlenül vannak elektromos motorfütök a parkolokban....ezen kivül a sok hötagulastol jobban hasznalodnak az alkatreszek, illetve hidegen, a nem tökeletes kenes miatt jobban kopik a motor.
De megegyszer irom, legyel nagyon nagyon boldog, hogy Neked hidegen-melegen ugyan ugy viselkedik az auto es nem ervenyesek a fizika szabalyai. Tovabbi szep es jo autokazast kivanok!
-
Declare
őstag
[link] , de bizonyara, Neked van igazad (gugli elsö talalt kb)
mondanam, hogy csinalok videot a hidegen inditott dizelemnel, hogy lasd, hogy hidegen 0,7-1,0l/h az üzemanyag felhasznalas alapjaraton, melegen, meg 0,2l/h körül van....de gondolom felesleges jah es ez 1.7 cdti disel H astra
(#53894) Lauda ok
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Nincs baj a cafolattal, csak nem igy van. Privibe linkelek majd egy ket grafikont, lesd meg
1.4 szivot az 5000 es fordulaton leadott 75 loval es kb 110Nm nyomatekkal akarjuk összehasonlitani az 1.4 tsivel, ami 5000-6000 ig 122 lovat produkal es 1400-4000 ig leadja a 200Nm nyomatekat ? eg es föld röviden
Nincs baj, ha szeretitek a szivot, vegyetek, hasznaljatok örömmel, csak valotlanokat ne irjatok pls. Nekünk volt 1.4 sszivo majd 1.6 sziv majd 1.4 TSI .... az 1.4 tsi nekem kategoriakkal elvezetesebb, jobb motor, dinamikusabb es jobban fogyaszt többi majd privibe
-
Declare
őstag
14,4 V körül tölt folyamatosan a generator....ezert fontos pl egy jo akku töltö, ami neha szulfatlanitja az akkut. Ezt nalam a BC lehet is latni, illetve a mikor az akkummal problemam volt, akkor ra is mertek a generatorra.
Majd azert valamivel tamaszd ala, amiket irsz a jövöben pls, mert a "pumktum" sem rossz....föleg ha utanna megis valtozik lassan az a hideg inditas
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Azzal mit lehet amugy kezdeni, ha a belsö levegö keringetö ventillatornak van egy nyikogo hangja? Talan csapagyas lehet? Föleg alacsony fordulaton hallani...nem veszes, de nem szeretem az ilyeneket lehet ilyenekt javitgatni, vagy komplett egysegeket kell cserelni?
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #53905 üzenetére
Nem, siman a belsö venti "nyekeg" ilyen ciccegös, nyekegös hangot ad, 1,2 fokozatban gyorsabb fokozatnal nem hallani. Tuti valami ventillator csapagy szerintem Digit klimas.
Meg van meg egy jelenseg, de ez uj. Mintha a km ora alol jönne olyan hang neha, mint amikor egy megszakadt müanyag menetes valamit probalnal behajtani....ilyen egeszsegtelen müanyag pattogos hang....nehez leirni, meg a jelenseg is uj, neha jön csak elö, nem tudom mikor, vagy mitöl . Majd megprobalom kandikamerara kapni . Probaltam azt, hogy tenyerrel raütöttem parszor a km ora tetejen a cockpitre, hallani e valamit es igen, olyan mintha valami elszabadult müanyag ugrana egyet olyankor, ha raütök....de minden normalisan müködik, belsö levegö keringetöt probaltam, az szepen megy, minden gond nelkül, km ora is szepen dolgozik.....nem tudom mi lehet ez
Meg volt meg egy belterben zörgö/ciripelö karpit elem, de azt mar azonositottam szepen ki lesz ekelve...
Ezek ugye azok a dolgok, amik engem megörjitenek es egyre jobban belehergelem magam....mas mag egy 8 eves astranal pont lesz@rja ...
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #53908 üzenetére
Ahh nem kicsit vagy hangyas....
...nyilvan ezek a "pumktumok", pont olyanok, mint amikor valaki az autos topicban nem is olyan regen esküdözött, hogy az ö autojanak a motorja a 98 as benzintöl ugyan azon a sebessegen kevesebbet forog, mint 95 ös benzinnel hiaba mndta mindenki, hogy enyhen szolva lehetetlen a dolog....ott is meg volt mondva, hogy marpedig neki kevesebbet pörög, "pumktum'" ...hat akkor hajra, csoda verdak igen is vannak..."punktum"
btw, ebbe a 2.0 dizel J gtc be azert atülnek meg lehet pirosban is
-
Declare
őstag
Nekem amikor volt az az engine check lampa, akkor a szerelöm azonnal az egrt mondta. Szetszedtek, de tök tiszta volt (volt persze egy kis fekete lerakodas, de igazabol lenyegtelen). Aztan jött a turbo, hogy az is el tud tömödni...abban aztan semmi nem volt. Vegül aztan kiderült, amit irtam is hogy valami egr hütö szelep vagy mi rohadt be a paratol, ami tervezesi hiba sajna
szoval jo minösegü gazolajat es autopalyat neki es nincs korom, nincs lerakodas
-
Declare
őstag
válasz bubi92 #53999 üzenetére
En is alkudtam egy picit az auto arabol, ezt mindenki megprobalja, szvsz ezzel nincs gond
Vagy be kell irni, hogy az ar fix, alku nincs
(#54000) F_Gergely azert a bolt az megint mas....itt egy hasznalt termek van, rizikoval, az xy tulaj altal kitalalt aron . Sokan amugy is ugy rakjak fel, hogy belekalkulaljak az alkut, vagy van valami ami miatt sokallod az arat....en pl mondtam anno, hogy a hatso ablaktörlö nem müködött, azt meg kell csinaltatnom, ideiglenes rendszamot kell kernem a vegleges elött, mert nem volt rajta rendszam, ezert egy picit tudtam faragni de mondom, ha ezt nem akarod, akkor beirod, hogy fix az ar
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #54004 üzenetére
Nem igazan ertem a problemat amugy. Te termeked, ha felrakod 500k ert, en meg azt mondom, nekem 450k megerne, eldöntheted, hogy eladod e ennyiert vagy nem. Ennyi. Nyilvan ha ott van, hogy az ar fix, vagy többedszerre hiv fel, vagy 20 percig alkudozik az mas....de erre meg vannak opciok a telefonodon, hogy kivedd
Nalam pl az volt, hogy a hatso ablaktörlö nem müködött, amikor megneztük a kocsit (ö sem tudta, hogy nem megy), plussz a gumik is gatyak voltak....mondtam neki, hogy ezek fenyebe, beszeljünk az arraol es igazabol ö mondta, hogy 50 vagy 100k t tud belöle engedni (mar nem emlekszem). En meg mondtam, hogy en is ilyesmire gondoltam, pacsi, deal......en nem ertem mi itt a problema
-
Declare
őstag
Az összefoglalot nem szerkesztjük tovabb? Az elejen beszeltük, hogy tipus jellegzetessegeket le lehetne irni. Vagy altalanossagban, hogy pl. az Astra H 1.7cdti eseten..... vagy konkretan mindenki a sajat autoja ala, amit összeszedett. Talan az elsö opcio lenne jobb. Valami altalanos pontokat kellene összeszedni, amit mindenki beir. Pl
Altalanos adatok: Motorkodok, tapasztalati fogyasztas, tömeg, gyorsulas, rugalmassag (pl amit mertünk egyszer, hogy 4-ik fokozatban 60-100). Ilyesmi
Tipus hibak/egyedi hibak: kritikus rozsdasodasi helyek, olajfogyasztas, akarmi...
Fenntartasi költsegek (nagysagrend) szerviz intervallum, nagyszerviz költsege, egyedi hibak javitasainak költsege...nagysagrendileg
Egyeb: hatranyok, amiket tapasztaltal, vagy pl amit szeretsz es mindenkepp fontos extranak/tulajdonsagnak tartasz ....
Mert igy hogy vannak kepek a kocsikrol, ez aranyos, csak nem sok informacioval bir annak a szemszögeböl, aki keresgel az opelek között
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Petyyyyy #54016 üzenetére
(#54019) beg : en nem tudok ilyen szabalyrol, hogy ne lehetne led-feher rendszamtabla megvilagitas, mar csak azert sem, mert manapsag az uj autok nagy resze gyarilag ledes feher fenyü nyilvan ha valami gagyi kinai valtozat volt, ami vilagit, mint egy reflektor, akkor azt el tudom kepzelni...de egy normalis verzio, ugyan ugy vilagit, mint egy hagyomanyos, csak a retro sargas szin helyett feher
szerk: ok, elvileg valoszinüleg tenyleg nem tehetsz be ledeset....mert ugye gyarinak kell lennie....de ha egy normalis verziot szerzel be, ami nem reflektorkent vilagit, azzal nem fog cseszegetni senki, ez szerintem ziher
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #54024 üzenetére
Azert majd szamolj be a per vegeredmenyeröl pls
Benne van a rendeletben, hogy csak olyan izzo lehet a kocsidban, ami gyarilag benne van. Ha gyarilag ledes akkor ledes mehet csak bele, ha nem ledes, akkor nem ledes mehet csak bele. Viszonylag nehez ez ellen pert nyerni Mas kerdes, ha normalis ledet raksz bele, normalis fenyerövel, az nem tünik fel senkinek es nem is bantanak erte....
(#54023) Petyyyyy nagyon hasznos ez az oldal, de azert nem art raerösiteni, hogy tenyleg stimmel e, mert nem 100% os a pontossag...nekem asszem a belterben volt valami ami nem az volt, mint az oldalon
Új hozzászólás Aktív témák
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- PlayStation 1 / 2
- EAFC 24
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Revolut
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Dragon Age: Origins
- Vodafone mobilszolgáltatások
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen