-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
Örülök, hogy újra be-benézel a topikba.
Nem szakértek, csak a saját véleményemet mondom el a gondodról.
A műanyagházas termosztát helyére nem fogatható fel a fémházas, teljesen más elrendezésü.
Korábban azt mondtad, hogy a műanyagház megadta magát, de a termosztát még működik.
Próbáljál meg műanyagházat vadászni, hátha sikerül.[link]
Ha nem jön össze, akkor csak a komplett csere segít.
Ha a termosztát rész ment tönkre, a fémházas termosztát beépíthető a helyére.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ntomka #94733 üzenetére
"Némileg" ellentmod egymásnak, nem olvastam el figyelmesen amit írtam, utólag módosítom:
A műanyag hűtővíz elosztóház helyére nem fogatható fel a fémházas termosztát.
Ha a termosztát rész ment tönkre, az elosztóházba a fémházas termosztát beépíthető.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Ránézésre hasonló, de hogy pontosan ugyanolyan e, csak az összeszerelés után derülne ki. Hátránya, nem tudni milyen az anyagminőség, meddig lesz tartós, + hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő, + tömítéseket is külön kell kutakodni. Ez kb:19 ezerből kijön
A cromaxos meg kész, csak be kell pattintani a helyére. (én ez utóbbit választanám)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #94834 üzenetére
Az általad leírtakat semmi "okossággal" nem tudom kiegészíteni.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Gondwana #95026 üzenetére
"....az xW30-as, amit a Z16XE motorhoz a gyártó specifikált...."
A gyártó ilyet sehol nem ír. Pontosabban csak annyit ír, hogy az is önthető bele.
Astra G kezelési utasítás:
"...Benzin üzemű motorok:
A benzin üzemű motorok kenéséhez kifejezetten a következő viszkozitású, és minőségű Opel márkájú olajakat ajánljuk: SAE 0W-30, SAE 5W-40, SAE 10W-40.
-15°C külső hőmérsékletig csak SAE 10W-40 olajat használjon!..." [kép][ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Dorian #95033 üzenetére
Olyankor vannak ezek a tünetek, ha le van merülve az akkumulátor. A behúzótekercs behúz, de már nem bírja forgatni a fogaskoszorút, ezért csak krepeg, kattog. Kapcsold fel a világítást, taposd a féket kb fél percig, és úgy indíts. Valszeg már krepegni se fog.
Ha 12V alá esik, világításod, rádiód, kijelződ még van, de az indítás már nem lehetséges. (ezt tapasztaltad te is csak kattogás van)
9-10V-nál már semmid sincs.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz atomanti19 #95030 üzenetére
Ezek szerint jól gondolod [link]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz fiesta14 #95169 üzenetére
Van kettő szondád:
1 - szabályozó szonda, (elő lambdaszonda),
2 - monitorszonda (utó lambdaszonda),Ha a lambdaszonda (oxigénérzékelő) áramkörben problémák lépnek fel, akkor az ECU (motorvezérlő) a körülményeknek megfelelően beállítja az alkalmas diagnosztikai hibakódokat.
P0141 = Lambdaszonda fűtés áramkör (1.hengersor monitorszonda) [kép]
"....- Ha a lambdaszonda fűtő eleme meghibásodik, vagy a tápfeszültségében, vagy a földelésében hiba lép fel, a lambdaszonda reakciója alacsonyabbá válik. Ez a katalizátor-felügyeletben hibás diagnosztikai eredményeket okozhat.
A katalizátor utáni lambdaszonda (monitorszonda) jelének kiesése miatt nem áll le a lambda szabályozás. Egyedül a katalizátor működésének a vizsgálatát nem tudja a vezérlőegység elvégezni....."
(Nem védi a katalizátort)
Ha szerencséd van, akkor ez csak kontakthiba. Csatit széthúzod, kontaktsprével megtisztítod. Ha a hiba továbbra is fennáll, csere.Nem mindíg jelez, ha rossz!
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Annak valóban szelelnie kell, az vezeti el a szelepfedélben az alapjáraton keletkező kartergázt, a fojtószelep alá, de annak semmi köze a kérdező által leírt problémákhoz.
A videóhoz pegig csak annyit, olyan "okostojás" akar másokat oktatni, aki maga is oktatásra szorul.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
A motortérben, és a csomagtérben vannak biztosíték táblák. Két féle van belőlük, A, és B tipusúak.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Koncipappa #95244 üzenetére
"...Hibakód nincs, csak a 2-es lambdaszondát írja, de úgy tudom, az nem szól bele a keverékképzésbe.."
"... Monitorszonda szabályozási frekvencia felügyelet:
- A monitor szonda egyik szerepe a katalizátor megfelelő működésének ellenőrzése. A szondák értékeit összehasonlítva a vezérlőegység képes megítélni a katalizátor állapotát. A monitor szonda segítségével ellenőrizhető továbbá az első szonda működésének hatékonysága, valamint annak öregedése esetén végrehajtható az emiatt szükségessé váló keverékkorrekció.
A monitor szondát az ECU mindenekelőtt a gyorsítási, lassítási, és tolóüzemben felügyeli. Gyorsítás során a tüzelőanyag/levegő keverék dúsabb lesz, a kipufogógáz oxigéntartalma lecsökken, és a szonda feszültségének meg kell nőnie. Tolóüzemben a befecskendezés megszünik, tehát az oxigéntartalomnak meg kell nőnie, és a szonda feszültségének le kell csökkennie. Ha ekkor a szonda feszültsége nem egyezik meg az eltárolt összehasonlító értékekkel, az ECU hibás monitorszondát ismer fel.
A katalizátor utáni szonda jelének kiesése miatt nem áll le a lambda szabályozás. Egyedül a katalizátor működésének a vizsgálatát nem tudja az ECU elvégezni..."Van olyan eset, amikor az ECU monitorszonda hibát dob, de valójában a lambdaszonda nem működik megfelelően. Húzd le a lambdaszonda csatiját, (hibajelzés lesz, de ne zavarjon) ellenőrizd le. Ha az autó ugyanúgy viselkedik, valóban utószonda a hibás.
"...ha nem érek a gázpedálhoz, akkor is folyamatosan azt mutatja, hogy 10%-ig be van nyomva a gázpedál..."
Pontosabban, azt érzékeli, hogy nincs zárt helyzetben a fojtószelep. Ez nem hiba, ez teljesen normális.
Az elektromos potméteres gázpedálnál (E-GAS rendszer) nincs alapjárati motor, gázbovden.
Az ECU a fojtószelep részleges nyitásával működteti az alapjáratot.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Koncipappa #95244 üzenetére
Van olyan topiktárs, akinek hasonló gondja volt: 50%-tól nagyobb gázadásnál dadog, padlógázzal alig gyorsul.
Hibakód nincs. A hiba oka az volt, hogy egy gyertya rossz volt. Vedd ki a gyertyákat, nézd meg egyformán vannak e kiégve, gyertyahézagok egyformák, nincsenek a porcelán résznél csíkokban vékony barnaszinű áthúzási égésnyomok. Ha vannak, tüzetesen át kell vizsgálni a gyujtásmodul gumiszerű gyertyasapkákat, nincs e valahol tűszúrásnyi égésszerű pont. Ha van, az a gyertya rossz, áthúz a hengerfejbe, ezért nem is működik megfelelően, dadog.
- Ha az EGR normálisan ki lett tisztítva, kiszerelt állapotban a tisztítófolyadékban elektromosan jól meg lett járatva, akkor az EGR szelep minden pozicióban szépen egyenletesen, szorulásmentesen nyit, zár.
Ha az EGR szelep nyit, de nem tud kinyitni, zárni teljesen, vagy csak lassan, azért mert a tengelye szorul. Ezért működik, de nem megfelelően. Ilyenkor jönnek a rángatások . (bakkecske effektus)
Az EGR elektromos működését is lehet ellenőrizni. (ott is lehet gubanc)
- Nézd meg, hogy a tankszellőztető szelep tiszta e, nincs e eltömődve szénporral.
- MAP szenzor
Az ECU ennek segítségével befolyásolja a gyújtás és a befecskendezés egyes paramétereit. A szívócsatorna-nyomást értékeli, és megfelelően beállítja a levegő/üzemanyag-arányt. Ha hibás, a motor gyorsításkor, ill. motorfék üzemmódban rángathat.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz soultrapp #95284 üzenetére
Igen, alaphelyzetbe áll.
ECU reset.
Az akkumulátor testkábelét vedd le."….Az ECU-resethez az autó elektromos rendszerét legalább 60 percre áramtalanítani kell.
Az ECU-ból törlődnek az úgynevezett "megtanult" (a motor működtetésének módja alapján automatikusan beállított) motorüzemelési adatok: ez tulajdonképpen az ECU-reset.
Mivel ezek között az adatok között szerepel az üresjárati fordulatszám is, a reset után előfordulhat,
hogy egy ideig az alapjárat egyenetlen lesz, vagy a motor kihagy gyorsításkor. Másrészt a reset után megszűnhetnek a korábbi apróbb alapjárati ingadozások, egyenetlenségek.
Ezután csatlakoztassuk újra az akkumulátort, és járassuk a motort pár percig alapjáraton, majd egy ideig lehetőség szerint kerüljük a szélsőséges terheléssel járó használatot, amíg az ECU újratanulja a reset-elt motorvezérlési paramétereket…”A MAF témához egy pár szösszenet:
Ha a MAF rossz, hibás keverékképzést eredményez, túlfogyasztás, teljesítmény csökkenés, és károsanyag kibocsátás növekedés tapasztalható. Ingadozó alapjárat, rosszabb esetben a motor nem indítható
Úgy szokták tesztelni, hogy lehúzod a csatiját,és olyankor ha jobban megy a motor akkor a MAF lesz a ludas,ha lehúzod és semmi változás akkor nem ő.
- Ingadozó alapjárat, teljesítmény csökkenés tünetek vannak, ha fals levegőt szív be a motor.
Ezért le kell ellenőrizni a fojtószelepre, szívósorra csatlakozó csövek hibátlan állapotát.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz soultrapp #95287 üzenetére
"… Egész éjszaka le volt húzva a saru, de hideginditásnál ugyan úgy ingadozik az alapjáratom sajnos…”
Ha jól értem, hidegen ingadozik az alapjárat, de az ECU nem dob sárgát
Ha bemelegszik, normál üzemmódban a hiba megszünik. Az alapjárat jó, gyorsításkor, lassításkor nem rángat, jól húz, minden rendben. (Ezt csak én gondolom, mivel semmi rendellenes működést nem írtál meleg motor esetén)"….Csak akkor jó az alapjáratom hidegmotornál, ha le van húzva a légtömegmérő….”
Ha le van húzva a csati, az ECU szükségállapotba kapcsol, a memóriába betárolt adatok alapján működteti az alapjáratot. (ezért tünik jónak). A hibajelző lámpa világít. Hibakód: (P=0100, P=0110)
Lehúzott csatival menetközben is normálisan megy az autó?Vannak lehetőségek, ami miatt ingadozik az alapjárat, de ilyenkor rendszerint más tünetek is vannak.
Olyan cuccosról, vagy működésről nem tudok, ami csak hideg motor esetén okoz alapjárati problémát.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tikakukac #95306 üzenetére
"...Ti se tekertek ki 8 csavart, hogy megnézzétek a tőkét meg a láncot, inkább megy a tippelgetés. Zseni ..."
Te már 2017.07.28-án azt mondtad, hogy a gyári lánc ismét fos. Cseréjére csak 2019.09.05-én került sor.
Az eltelt bő 2év alatt te is csak tippelgettél, hol a lánc csörgött, hol a tőke, de te se vetted le a szelepfedelet, hogy megtudd, mi is csörög valójában. (holott max 10 perc munkával megvan)A szívósorod is bő 2éve, a mai napig "zörög és csattog a nyomorék, kegyetlen mocskos is". Mindez téged nem zavar, de másnak egyből javaslod, hogy támadja a szívósort,.. Zseni
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tikakukac #95318 üzenetére
"...a földrajzi koordinátám az autóval legutóbb akkor volt, amikor végre el bírtam vitetni szervizbe, ahol amúgy is megbontottuk? Ja, nem. De, most már legalább tudod ezt is ..."
Ez volt tavaly szeptemberben,és nem ez az utolsó, mivel írásos képes nyoma van annak, hogy idén, jan végén EGR-t tisztítottál.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
P0011 A' (szívó) vezérműtengely állító (okoskerék) vezérlésidőzítés túl korai, az időzítés hibás.
P0014 B' (kipufogó) vezérműtengely állító (okoskerék ) vezérlésidőzítés túl korai, az időzítés hibás."…Az ECU csökkenti, vagy növeli az impulzus-szélességet a megfelelő vezérműtengely működés kivitelezésére. Ezzel úgymond ”koraira, vagy „késöire” tudja állítani a szívószelepek vezérlését, és természetesen befolyásolja a szelepegybenyitás mértékét is….
….A szívó oldali szolenoid szelep, és a kipufogó oldali szolenoid szelep előremenő csatornája áramló nyomást visz fel az okoskerekek előremenő oldalára. Ugyanakkor, a szívó oldali szolenoid szelep, és a kipufogó oldali szolenoid szelep visszatérő csatornája nyitva van, így lehetővé válik, az okoskerekek visszatérő oldali olajnyomásának csökkentése. Ez az egyszerre történő két esemény, az okoskerekek óramutató járásával megegyező irányba való forgását eredményezi, előre tolva a vezérműtengelyek előre vezérlését. (vezérlésidőzítés túl korai)….”Ezek alapján még az is lehet, hogy el van tolva a vezérlés,és azért dobja a hibakódokat. Hozzáértő emberkével, akinek van megfelelő műszere ami tud élő adatokat megjeleníteni, le kell ellenőriztetni.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz zgospel #95304 üzenetére
Lehet, hogy ez a gond a szívósorral:
Az a kerregő kattogó hang nem a tőkék hangja, hanem a szívósor felső részében lévő levegőterelő lemez van fellazulva, az csörög. Nézd meg. Ha szerencséd van, csak a légszűrőházból a fojtószelepházra menő vastag csövet kell a rezonátor dobozzal együtt levenni, és meg is tudod nézni, hogy az mozog e. [kép]
Ha nem férsz hozzá rendesen, a fojtószelepházat le kell venni. Kézzel megfogva lehet érezni, hogy fixen áll e, vagy lazán mocorog. Esetleg csavarhúzóval megkopogtatni. Ha fel van lazulva csörög.[kép]
Ezt gyógyítani csak szétszedéssel lehet. Be kell ragasztani a lemezt.[kép]Némi infó a csörgésről: [link]
Csörgésről, szétszedésről, ragasztásról: [link][ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz zgospel #95349 üzenetére
Ha a szétszedése mellett döntesz, célszerűbb az egészet kiszerelni, és úgy gyógyítani. Ha a fojtószelepházat leszeded, oda célszerű egy új tömítés. Kell még 2 tömítés a szívósorhoz.[link]
A szívósor alsó, felső részének tömítésére meg jó a tömítőpaszta.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Igen, általában ezt a két alkatrészt dobja a hibakód táblázat.
Nem vagyok se gép-ész, se villany-ász, de van okosom, amibe beletúrtam.
Előtte kérdezek. Miből gondolod, hogy az érték magas, ha nem tudod pontosan a kell értéket?"…de a kinti levegőnek menet közben vissza kellett volna hűlnie…”
Az ECU a feszültség mérésével állapítja meg a beszívott levegő hőmérsékletét. Hiába tűnik neked úgy, hogy meleg a beszívott levegő, lehet, hogy ez az ECU-nak még ez is alacsony, ezért bekapcsolja a fűtőszálat, hisz lehet, hogy neki 100°C hőmérsékletű levegő kell a pillanatnyi ideális keverési arányhoz.
"… Beszívott levegő hőmérsékletérzékelő (IAT)
A beszívott levegő hőmérsékletének (IAT) érzékelője egy termisztor, azaz olyan ellenállás, amelynek értéke a motorba beáramló levegő hőmérsékletének függvényében változik.
- Alacsony hőmérséklet magas ellenállást (4 500 Ω -40 °F [-40 °C] hőmérsékleten),
- magas hőmérséklet pedig alacsony ellenállást (70 Ω 266 °F [130 °C] hőmérsékleten) eredményez.
A motor-szabályozó modul (ECU) egy belső ellenálláson keresztül 5 voltos feszültséggel látja el az IAT-érzékelőt, és a feszültség változása alapján határozza meg az IAT értékét..."a P1112 hibakód ua, mint a P0112 hibakód
Ha az IAT hibás, annak vannak tünetei:[kép]Feltételezem, hogy kitisztítottad a MAF-ot, sőt kikaptad az egységet, és megnézted az IAT-ot.
Méricskéléssel meg lehet nézni, hogy ő e a bűnös. Ha valóban testzárlatos az IAT, valahol eltérő adat lesz.MAF ellenőrzése leállított motornál
MAF ellenőrzése járó motornál[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Jól gondolod. Lehet, azért mér pontatlanul mert el ven koszolódva az érzékelő.Lehet tisztítani féktisztítóval is, de én inkább spéci tisztítóval tisztítanám, az a biztos. MAF tisztító
Ki tudod szerelni a MAF házából az érzékelő részt, úgy könnyebb.A két rögzítőcsavart kell csak kivenni.
Így néz ki:Ha a linkelt hibák még nincsenek, akkor még a MAF teszi a dolgát. Van élő hibakód?
Ha melegen rendszeresen lomhán indúl, az nem a MAF hibája.
Szívósorod még a régi?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #95417 üzenetére
"...Kopogásérzékelő hibával mennyire ellenjavalt közlekedni?..."
"....A kopogásérzékelő észleli a motor rendellenes kopogását. Az érzékelő által gerjesztett váltakozó áramú feszültség annál magasabb, minél súlyosabb a kopogás. Ez a jel a motorszabályozó modult (ECU) arra készteti, hogy a kopogás csökkentése érdekében változtasson a gyujtás időzítésén. A benzinmotorok kopogó motorhangja arra utal, hogy az égés folyamata nem megfelelő, ami műszaki károsodást idézhet elő. Kopogás elsősorban akkor lép fel, ha a tankolt üzemanyag nem megfelelő minőségű (oktánszámú) a beállított gyújtási időponthoz képest.
Befolyásolja a motor folyamatszabályozását, például a gyújtási időpontot, és az üzemanyag-befecskendezést, és ennek következtében a kopogás megszűnik.
A jelenség igen káros a motor szerkezeti elemeire. Egyrészt fokozza a hőátadást a dugattyú, illetve a fal irányába, másrészt a nyomáslengés növeli a szerkezeti elemek igénybevételét...."Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #95419 üzenetére
Hazamehetsz vele nyugodtan,de mihamarabb ki kell kutakodni miért jelez. Lehet, hogy a kopogásérzékelő túl koszos, vagy megadta magát. Lehet akár túl koszos gyertya, kicsi gyertyahézag. Valszeg van neki oktánszám állító dugója, nézd meg van e kontakt.Legrosszabb esetben kopogásérzékelő csere.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #95422 üzenetére
Ha van akna, könnyebb hozzáférni. Az önindítónál van.[kép]
Ezek szerint oktánszámállító dugó,csak a rotoros gyujtáselósztós motoroknak van.
Én akkor mérnék, ha a hiba a tisztítás után is maradt.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Akkor vegyél MAF-ot, ha egyértelmű, hogy az a rossz. Szemrevételezéssel nem lehet megállapítani, hogy valóban tiszta e az érzékelő rész, mert nem látsz bele.[kép]
Én kitisztítanám, ill kérnék kölcsönbe kipróbálásra egy másik MAF-ot, hogy azzal hogy viselkedik.
Az fura, hogy lehúzott csatira se dob hibakódot. Mivel semmibe nem teszel kárt, kíváncsiságból húzd le a lambdaszonda csatiját, és nézd meg, úgy miként viselkedik.
Ma is tanultam valamit azért van MAF-od, mert nincs start/stop rendszered.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #95441 üzenetére
Vártam, hogy folytatódik a történet, de nem. Kutakodj tovább. Ellenőrizni kellene, hogy a hibakódok valósak e.
Álló járműnél pörgesd huzamosabb ideig min 3k val, ez a motortérből a legegyszerűbb, közben fülelsz. Ha valóban van kopogásos égés, azt hallani fogod. "… Ez a frekvencia 6-10 kHz-re adódik, és az emberi fül számára hallható tartományba esik, enyhén csilingelő hangot ad…”
Az akku – sarut este vedd le. Reggel vissza, kb 10 percig alapjáraton járjon a gép, utána ellenőrizd, változott e valami.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Az esetedre korábban válaszoltam, valszeg nem olvastad el. Ha leveszed az akkusarut semmi nem lesz rosszabb, legalább megismerkedik az új cuccal.
( felejt, és újratanul.) Gyorsíts többször sportosan, erőteljesen odalépve. Tanulja meg ezt a vezetési stílust. Nekem bejött. (igaz nekem bovdenes a gázpedál)Bízzunk benne, hogy az új MAF megoldja a hibát, és a gépsas nem válogatós fajta, nem érzékeny a minőségre.
Az biztos, hogy én a régi MAF-ot, mivel van másik, kitisztítanám, ha mással nem ,hát féktárcsa tisztítóval, és ezek után megnézném hogyan viselkedik."…most OMV-t tankoltam, előtte mindig Auchant, nem is jött elő az Auchannal szinte sose…"
Ha az Auchannal hibamentes, minek ís vettél MAF-ot?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz marci06p #95481 üzenetére
A szelepfedélben a kartergáz kivezetésbe be van építve egy membrán. (Z16XEP../stb...) Ez megakadályozza, hogy a levegő be, ill a kartergáz visszaáramoljon a szelepfedélbe. Ha a membrán szakadt, visszaáramlás is lesz. Ennek következménye a magas üzemanyag fogyasztás,11-15 lit, eszi az olajat, kipuffon erős kék füst, teljesítmény csökken, alapjárat ingadozik, menet közben simán gurulva le is állhat.
Kézzel, borotvahabbal, stb nem nehéz megnézni, hogy szakadt e a membrán.
Ez is lehet a hiba okozója, és nem írtad, hogy volt ellenőrizve.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Janix12 #95480 üzenetére
Igen, ilyen hangos. Másnak is volt ilyen gondja: [link]
Ellenőrizte, és valóban az adta a furcsa hangokat.[link]Az EVAP szelep működése:[kép]
"...A regenerálási periódus után, a modell szerint általában percekig, a szelepet az ECU zárva tartja, tehát regenerálási „szünet következik...”
Ha neked folyamatosan zajong, akkor a tankszellőztető rendszerben van valahol dugulás, vagy az EVAP szelep elektromos része vergődik. (az is lehet, hogy ő van a szénportól eldugulva, azért kattog)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #95501 üzenetére
Abból amit írtál, én úgy látom, hogy nem az ECU fejében van a hiba, ő hibátlanul működik, és ezért dobja is a P0325 hibakódot, mert működésképtelen a knock szensor (túlhúztad). Ezt a szerelő a ketyerével ki is mérte.
A szenzort nézd meg a Cromax-nál. A Delphi a legolcsóbb. Én más márkát vennék, igaz kicsit többe is kerül. (lehet azért, mert minőségibb) A beszerelést végezze szakember, aki ketyerével a működőképességet is ellenőrizni tudja, számlát, és szakvéleményt is ad, ha reklamálni kell
Ha a gyertyák egyformán vannak kiégve most ne foglalkozz vele. Érdekes, hogy neked 1, és 2 pólusú is jó bele. Nekem a gyárival rossz tapasztalatom van.(Russia gyártmány, gyenge minőségü). Nálam NGK a nyerő.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #95504 üzenetére
Igérem, nem zargatlak többet, de ez a 1602 se egyértelmű hibakód. [kép]
"...RAM: Ideiglenes tároló, véletlen hozzáférésű írható-olvasható memória. Ez egy ideiglenes memória, amelyben a rendszerhibákat, a mért paramétereket tárolják..."
Annyit még megtehetsz, hogy a szenzort kilazítod, és érzéssel csak annyira húzod meg, hogy ne mozogjon, de fixen legyen a helyén. Lehet, hogy a túlhúzástól a szenzorban lévő tányérrugó túlfeszült, de még jó a szenzor. (csak túl érzékeny lett) "...a csavarkötés meghúzási nyomatéka jelentősen befolyásolja a működést..."
Közben gyártottam magamnak egy képet a szenzorról, látszik benne amiről beszélek.[kép]
Uff én befejeztem.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Ha kezedbe volt a tartály sapkája, tudnod kell, hogy szintjelzős e vagy nem.Én csak ezt a 2 féle sapkát láttam.
fékolaj szintmérő nincs
fékolaj szintmérő vanEllenőrizd, hogy a kapcsoló jól működik e. A kézifékkar takaróját húzd fel. Láthatóvá válik egy csavar, rajta anyával. [kép]
Az anyával lehet állítani, hogy hányat kattanjon a kézifékkar, mire fixen tögzíti az autót.
Ott találod a kapcsolót is:[kép]
Ezt a kapcsolót működteti a kérifékkar.[kép]
Ez a kapcsoló úgy működik, mint az ajtónyitás világítás kapcsoló
Ha jól emlékszem, a kapcsolót 2 csavar rögzíti. Valszeg csak annyi a gond, hogy a kapcsoló túl lent van, ezért a kézifékkar csak hozzáér, de nem tudja rendesen benyomni a kapcsolót, ezért viselkedik úgy ahogy.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #95506 üzenetére
Nem, nem. Ez volt a legértelmesebb alap amit találtam: [kép]. Én csak áthúztam, kiszineztem, hogy átláthatóbb legyen, és feliratoztam, hogy minden része látható legyen, mivel olyan rajzot sehol nem találtam, ahol minden része meg lett volna nevezve. (oroszul meg még fordítani se tudok )
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz marci06p #95537 üzenetére
Az autód eddig hibamentesen működött, a műszakikon ezért nem volt gond. A gubanc 2 hónapja kezdődött.Történetedből azt látom, hogy minden szerelő palira vett, anyagilag jól lehúzott. Ki mennyire,az kidetülhet hamarosan.
- EGR cserélve. A régit visszakaptad?
- Szívósor takarítva. Ha valóban takarítva lett, akkor az EGR csatornákat tudta tisztítani. Ezt csak megbontással lehet ellenőrizni, hogy tiszták e.
- Hardverben gond van, ezért csere, mivel nem jó a motorvezérlés. Motorvezérlés,= ECU.
- Ha cserélte is, akkor a régit meg kellet kapjad. Az a gyanúm, hogy nem kaptad meg, és azért mert az ECU jól tette a dolgát, de mivel a szakadt membrán miatt többlet levegő került a rendszerbe, az ECU szegénykeverékes üzemmódot érzékelt, és orrba, szájba nyomta az üa-got.(14lit).
- Régi cserélt vezetékköteget, gázpedálállás érzékelőt megkaptad?Szerintem a ledugózást most, valamelyik szerelő, aki a szívósornál matatott, csinálta.
A rejtélyes ledugózott csövedről itt egy kép.
Ez a cső csatlakozik a szelepfedélhez, (1) és vezeti el a szelepfedélben lévő kartergázt a fojtószelepházba, a fojtószelep alá (2). Ez a csatlakozás volt neked ledugózva.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
- NETATMO időjárás állomás eladó!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen