-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz Declare #80495 üzenetére
Nincs ezzel gond természetesen, német fizetés német árakat jelent (mert ugye ott is ki kell termelni a német fizut), ha olyan szerelésröl van szó, amihez esetleg spéci szerszám, spéci ismeret kell, vagy garanciális dolog miatt szükséges, akkor valószínü én is szó nélkül elviszem márkaszervizbe (remélem Munez figyel, mennyire igyekszem gyakorolni ma ezt ) is, de olyan munkáknál, ami nem igényli az ilyet, vagy akár magam is meg tudom csinálni, ott mérlegelek én is.
-
Szada85
aktív tag
Azért az élet gondoskodik róla, hogy ne legyen unalmas:
Bal oldalt a decemberi hazaút alatt az M1-esen kapott kavics (mit kavics, Meteorit), ami egy csodás krátert hagyott maga után, itt még gondoltam is, hogy ha ez szélvédöt talál el, akkor lehet instant pókháló...
A jobb oldali kép pedig tegnapi felfedezés, hétvégén pályáztunk, hallottam is a koppanást, de csak most derült fény rá, hogy mi is volt..
És, hogy maradjon még némi izgalom, a sérülés kb. pont azon a vékony határmezsgyén mozog, aminél nem egyértelmü, hogy javítható-e, vagy ki kell cseréltetni a szélvédöt.
-
Szada85
aktív tag
válasz senzaj #80549 üzenetére
Azért azt sosem szabad elfelejteni, hogy egy használt autót vettél/ veszünk, aminél bizony ezek benne vannak a pakliban, ha komplexebb, jobban felszerelt autót veszel/veszünk, aminél még több bizgentyü van, akkor még nagyobb a rizikó.
Úgy kell felfogni, hogy most ezeket kicseréled, és utána nem lesz ezekkel gondod valószínü jó ideig, föleg, ha alapos, gondos gazdája vagy az autónak.
-
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #80563 üzenetére
Dontwörri, az OPC-s német csoportban a Z20LEH tulajok hozzáveszik a turbót is a fogyóeszközök listájához, lassan külön oldalt is csinálhatnak a wastegate-nél reped házas turbóknak.
-
Szada85
aktív tag
válasz Declare #80572 üzenetére
Természetesen mindenki más, és másként gondolkozik.
Azzal a részével persze egyetértek, hogy maga a helyzet, hogy beülsz, mennél vele, és nem indul, vagy menet közben karácsonyfa az önmagában bosszantó, hiszen az ember azt akarja, hogy használni tudja azt, amit vesz, hiszen ezért vette, true.Ugyanakkor azt gondolom, hogy egy használt, különösen egy ilyen ~200 ezres futású használt autót megvéve az ilyeneket, mint kettöstömegü/kuplungcsere például már nekifutásból bele kell kalkulálni (ha még nem volt cserélve persze), mert elég nagy az esélye ekkora futásteljesítménynél, de ilyen pl. a DPF is, elvégre erröl is írnak, hogy elöfordulhat.
Tehát ilyen miatt még nem szabadna világvégét érezni, mert ugye erröl tájékozódott elözöleg az ember, és számol vele. ( Vagy nem persze, akkor szörprájz nyilván.. ).
De elismerem, hogy nem mindenki ilyen, mint én, általában az összes szóba jöhetö jelöltnél elég sok idöt eltöltök a mindenféle fórumok, beszámolók olvasásával, sokszor olyan autóknál is, amikröl csak álmodozok.Ha veszel valami fiatal, 40-50-60 ezret futott autót, és annál jönnek elö így sorozatban az ehhez hasonló gondok, ott jobban meg tudom érteni, ha az embert hitét veszti.
Én egyébként aggodalommal vegyes kíváncsisággal várom a modernebb autók (2008<) öregedését, amik már tényleg rogyásig vannak szenzorokat figyelö szenzorokkal, meg minden elektronyos bennük, hogy azok mekkora medvecsapdák lesznek ilyen idös korukra, különösen mivel nem egynél ismerünk már most konstrukciós hibákat.
-
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #80673 üzenetére
Amennyire a neten meg lehet találni, 2012 év közepétöl vezette be a GM az M32-es 6 sebességes váltó 2.Generációját. Ennél már más csapágyazást használtak.
Van német cég, aki az elsö generációst is átépíti Gen2-re, cirka 8-900€ közötti összegért, cserébe ad rá 2 vagy 3 év garanciát is.
[www.m32.de] -
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #80689 üzenetére
Túl sok részletet az oldal sem ír, de valószínű tartósabb lett a javított konstrukció, ergó gondolom kisebb az esélye a második generációnak a korábbi meghibásodásra.
Ettől függetlenül én azt gondolom, hogy kizárólag ez nem szabad, hogy eltántorítson egy korábbi évjáratú autótól sem, ha egyébként maximálisan megfelelne a kívánalmaknak, pusztán számolni kell egy esetleges ilyen kiadással is később, ha a váltó elkezdene hangoskodni. (Ez ugye úgyis a korábbi tulajtól is fog függeni, cserélt-e valtóolajat, ilyesmi.) -
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #80697 üzenetére
Igen, nekem is muszáj ezt mantráznom, hogy legyözzem a csúnya démonjaimat...
(#80698) Wiz Khalifa
Az lesz, igen. Jól hozzáférhetö, jól szerelhetö.[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz trassher #80733 üzenetére
Világos persze, én sem adnám a Vectra helykínálatánál "lejjebb" mostmár. Szoktam menni barátnö G Cabriojával, és mindig tarkón vág a méretkülönbség is, illetve, hogy mennyivel másképp suhan a Vectra.
Erre ( #80741 trassher) meg annyit, hogy biztos rosszul paraméterezed a keresöt.
A "Leistung"-nál MIN rubrikába beírod, hogy 200Le, keresés, találat (V6+OPC), örömbódottá. -
Szada85
aktív tag
Mekkora woodoo...
Ugyan az a mosó, ugyanaz a mosási séma, szárazra törlés (törlés, szóval nem gyalulás) közben szépen egyenként elkezdték elengedni magukat... Így inkább lekaptam öket, mielött elhagyom... az E betü szökésben van, különös ismertetöjegye, hogy olyan, mint egy E betü...
Tudom-tudom, tervezett avulás, de, hogy a csomiajtóról az összes felirat egyidöben ugorjon le, ahhoz kell Blekkmedzsik...
Mondjuk így meglett a sleeper hátsó, még ha akaratom ellenére is. -
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #80784 üzenetére
Esetleg egy szebb/ jobb állapotú C Corsát, föleg, ha városi szaladgálásra kell. (Bár a méreti igényeket nem tudjuk pontosan.)
-
Szada85
aktív tag
Én személy szerint nem olvastam tömegekben elporladó hátsó ívröl, barátnöm is nyúzott egyet évekig, annál sem volt gond, de mivel a C-nél is megvan még a fém ívre rakott müanyag ívborítás, ezért érdemes alákukkolni, esetleg levenni, és kipucolni alatta, hogy biztosra menjünk.
A motorok pedig nagyrészt ugyan azok, mint a G Astránál, meg ECOTEC is, szóval elöfordulhat olajcsipegetés, nekünk az 1 literessel volt a C, azzal nem volt gond, de ha a kérdezö klímázni is szeretne, akkor én legalább az 1.2 16v-t nézném belöle, vagy az 1.4-et. Az, hogy mennyire eszi az olajat meg kb tiszta lutri, Opeles csoportokban is ugyanannál a motorvariánsnál is egyik embernek eszi, másiknak nem, itt tegyél igazságot.
-
Szada85
aktív tag
válasz Wiz Khalifa #80772 üzenetére
Szia,
Ezt találtam, elég szedett-vedett a formátum, cserébe elég jó gyüjtés:
[Calibra]Az elsö pár oldal után jó sokat le kell görgetni, mondom, hogy szedett-vedett.
Ezt meg még szerkesztési idöben, szintén pár cucc. ( letöltö linkeket nem próbáltam, hogy tuti jók-e, de valamit Neked is kell hagyni ): [link]
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
Otthon van 1992-es Autókatalógusom, abban biztosan benne van az akkori új ára, este megnézem nektek.
Astra Gsi-hez van kéznél ugyanilyen katalógusom, és akkori árlistám.
1994-ben a 16 szelepes C20XE GSi 3 ajtóval 35.050 DM (német márka)= ~2.500.000 Ft volt, 5 ajtóval 36.075 DM = ~2.561.000 Ft, Caravan bódéban pedig 39.000 DM =~2.769.000 Ft (71 Ft/DM akkori árfolyammal számolva ).
Plusz erre lehet jöhetett még mindenféle egyéb sarc, sajnos ezekkel nem vagyok képben. -
Szada85
aktív tag
válasz Szada85 #80810 üzenetére
93-as az Autókatalógus, abban a következök vannak:
Mindegyik ár "Az alapmodell irányára, szállítás nélkül", DM (német márkában):
Calibra 2.0i: 37290 DM,
Calibra 2.0i 4x4: 42170 DM,
Calibra 2.0i 16v: 42950 DM,
Calibra 2.0i Turbo: 49800 DM,Viszonyításképp az Astra 1.4i GL 3 ajtós ára 20760 DM volt ugyanekkor.
-
Szada85
aktív tag
válasz #81556480 #80818 üzenetére
Autókatalógusból csak 1993-as van ( ez is ajándékba kaptam), szóval B Vectráról olyan árat nem fogok tudni.
De itt megtalálod az összes, évjárat szerinti katalógust, árlistát, felszereltséglistát (ha még eddig nem láttad esetleg):
[aranybánya1]Vagy itt egy kicsit szerényebb listát, [emezt].
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz Szabó0922 #80874 üzenetére
A dízeleknél elö tud fordulni ez, meg az, szívósornál lehet hallani valami csappantyú és annak vezérlöjének gondjáról például, de részleteket nem tudok sajnos, én benzines vonalon mozgok.
Van a Fb Vectra klubban szinte mindenre megoldás, szóval nem végzetes gondok.A váltója a 150 lovasnak elvileg az F40-es szériás 6 sebességese, a gyengébbikben (120Le) került szintén F40, és M32, ez utóbbinak van híre, de az F40-röl kevés rosszat olvasni.
Automatákról szintén szokott néha hír lenni, itt fontos, hogy oda-vissza szépen, rángatásmentesen kapcsoljon.Ami C Vectra (úgy általánosságban) dolog elöfordulhat:
- A futómüben a spirálrugók törése (1-1,5 menet szokott letörni), ilyenkor értelemszerüen csere.
- CIM modul elöbb-utóbb rakoncátlankodni kezd. Ennek lehet tünete millió lehet, pl. semmilyen visszajelzésnek nincs hangja (index, övbekötés, stb.), vagy az ablaktörlö rakoncátlankodik, esetleg a Tempomat nem müködik megfelelöen. Van rá klubtag, aki a forrasztásokat javítja, az új CIM modul picit borsosabb.
- Digitklímavezérlönél a középsö, ventisebesség szabályzó tekerö egyben nyomógomb is (ezzel lépsz be a klíma menübe, ahol kompresszort tudsz kapcsolni, meg pár apróságot) ez lehet kontakthibás, nyomásra nem, vagy csak nehezen érzékel, ezt is tudják javítani.Alkatrésszel, utólagos extrákkal, ínyencségekkel dugig van a Fb csoport, a tagok segítökészek, szóval mindenre találnak megoldást.
-
Szada85
aktív tag
válasz Wiz Khalifa #80931 üzenetére
Ha már úgyis szétkapod/ szétkapatod a hütökört, akkor érdemes ránézni a motor hátsó felén futó vastag müanyag vízcsöre is ( amiröl leágazik a fütöradiátor, stb.), elöbb-utóbb annak a csatlakozása is megadja magát, és elroppanhat, a víz meg huss.
Mivel a szívósor alatt van, ezért hozzáférni sem a legkomfortosabb, mondjuk az NE mögött van hely, jobb, mint az XE-n.Én is túlvagyok már ezen, akkor én cseréltem az egész müanyag csövet fémre, amivel nem nagyon lesz többet gond...
Fb-on Opeles csoportokban meg lehet találni a srácot, aki gyárt a helyére rozsdamentes csövet, megfelelö csatlakozószámmal.
-
Szada85
aktív tag
válasz Wiz Khalifa #80948 üzenetére
Mivel nem jártam még OT vizsgán, így nem tudom, hogy gáz-e, de nem gondolnám annak, mivel ugyanaz, mint a gyári csö, csak fém.
Nekem, amikor a gyári eltört, és müanyagot találni már akkor sem volt egyszerü, amely helyzet az idö elörehaladtával valószínü nem javult, valamint amit bontottan megveszel is használt, tehát kétséges a tartóssága, így nálam nem volt kérdés, hogy fém lesz.Másrészt, én OT vizsga közelébe nem merészkedek, elnézve az autómat meg az alatta/benne levö dolgokat, és az aktuális bevásárlókosaramat, szóval jó lesz a fém.
-
Szada85
aktív tag
válasz Wiz Khalifa #80953 üzenetére
Nincs ennek igazából definiált csoportja, az Opel Fanatic, Opel alkatrészek adok-veszek, hasonló nevü csoportokban érdemes körbekérdezni, szerintem lesz infó.
Ha jól emlékszem Nagy Bálintnak hívták a srácot, aki annó foglalkozott ezzel, de nem vagyok 100%-ig biztos benne, de ha a csoportban megkérded, szerintem sokan fogják tudni, kiröl van szó.
-
Szada85
aktív tag
válasz mohabá 007 #81030 üzenetére
Arra tökéletes volt, hogy a "zöldek" lenyugodjanak kicsit, mert ha elolvas az ember több cikket - föleg, azóta megjelenteket is-, akkor ez az egész sztori olyan, mint a népmesében az okos leány, adtak is, meg nem is.
Pl: [link]
"..A lipcsei testület szerint az önkormányzatok a hatályos jogszabályok alapján megtilthatják a dízelüzemű járművek használatát a levegőminőség javítása céljából, de ügyelniük kell az arányosság elvének betartására, és csak végső megoldásként rendelhetik el a tiltást...""..Azt is meghagyták, hogy bizonyos foglalkozási csoportokra és az érintett területek lakosságára kivételeket kell meg megállapítani.."
Erröl pedig láttam a sajtótájékoztató részletét is a TV-ben: [a német kormány megakadályozná a dízelek kitiltását]
-
Szada85
aktív tag
válasz bexinho23 #81078 üzenetére
Az a baj, hogy egy ilyen - nagyjából pár pillanatig elöforduló - hibajelenségre nagyon nehéz tippet adni, mivel se hibajelzés, se folyamatos hiba nincs, ezért kb. mohabá is, és mi is csak tippelni tudnánk, azzal pedig sajnos nem sokkal vagy elörébb.
Ilyen esetben én is gyertyákat megnézetném, gyertyakábelek/ gyújtótrafó is okozhatja akár, kérdés azok mikor voltak cserélve pl. Lehet bármelyik szenzornak pillanatnyi hülyéskedése is. Tényleg sokminden. Nagy eséllyel a szerelö is ezt fogja mondani, megnézitek a gyertyákat, csöveket a motortérben, megmozgatja a kábeleket.
Másrészt - és ez most nem bántás, ne értsd félre kérlek -, ha felmerül benned a szerelöröl, hogy képes átverni, akkor kérdés, hogy biztosan az a megfelelö szerelö-e?
(Nem írtál semmit erröl, milyen szervíz/milyen autó, szóval csak úgy általános irányú a felvetésem is) -
Szada85
aktív tag
Csak, hogy én is beleba***ak egy téglát a kedvenc feszített víztükrü témakörbe.
Vectra 3.2 5W40-el megy, elsöre Mobil1 Super3000-et kapott, azzal sem volt rossz, azóta Liqui Moly TopTec4600 (dexos2 minösítéses) ment/megy bele, és hallhatóan sokkal finomabban jár vele, engem meggyözött a LM.
A GSi is Liqui Molyval megy, mióta megvan - 9 éve -, és zokszó nélkül teszi a dolgát, pedig kapja az ívet is.Csak, hogy könnyebb legyen a választás.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
Nyam-nyam, tényleg dögös a kiállása, meg kell hagyni, bár müszakilag nem tettem le a hajam töle:
[Insignia Gsi]Mondjuk ezért a bekezdésért kár, nem értem, ha nem ismeri a hátteret, akkor minek ír ilyen flegma hülyeséget:
"Nem tudom, hogy mi az oka – mármint annak, hogy az Opel elengedte a GSI jelzést, és az OPC lett a csúcsváltozat. Magyarországról nehéz is megérteni, de lehet, hogy a németeknél túl sok hülyegyerek járt már GSI-vel, és ciki lett, ahogy a Mantával is történt, amit ugye a végén már csak paraszt-Porscheként emlegettek." -
Szada85
aktív tag
válasz Declare #81231 üzenetére
Gondolom az Insignia OPC-nél bedobott "agyarak" folytatása lett, de a régin szerintem is jobban mutat. Meg ugye a 2.8V6 Turbó is a múlté, pedig az mennyeien szólt. Csak ne lenne ilyen sárnehéz szerencsétlen elsö széria.
Erre írtam, hogy müszakilag nem ülsz seggre töle. Nagyon olyan érzés, mintha tényleg meghagyták volna a helyet az OPC-nek, mert csúcsmodellnek tényleg hiányzik a "plusz" belöle.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz lsebestyen #81233 üzenetére
Kíváncsi leszek, mikorra lépik meg.
Tavaly még elég bizonytalan volt az egész OPC jövö belöle, az IAA kiállításon is csak körvonalazták, hogy "az OPC nem halott", de semmi konkrétum, azóta is a legtöbb cikk csak találgat.Most megnéztem az opel.de-n 45 ezer €-tól indul a GSi a dízel mocival, innen benzinessel, ha hozzá választom a 20"-os kereket (gyárilag 18"-al adják), fényezés, bör, és pár extra (vezetéstámogatók pl. nem), akkor máris 55 ezer €-nál kolbászolunk. Mindennel olyan 60+ ezer €-nál áll meg a vége.
És az OPC ennél még kicsit nyilván drágább lesz... bár értem persze, csúcsmodell, stb. -
Szada85
aktív tag
válasz athomi #81295 üzenetére
Az ESP szinte minden újabb autóban benne van (menetstabilizáló - Electronic Stability Program) az ABS-szel együtt, ezért írják bele a hírdetésbe.
Az, hogy ez a rendszer kikapcsolható ( mint pl. a Sport gombos trükk, vagy pl. a C Vectrámban is a dedikált gomb), vagy nem, az már sok mindentöl függö dolog. -
Szada85
aktív tag
válasz athomi #81297 üzenetére
Ahogy most megnéztem az akkori (pl. 2008.09.29-ei) brosúrát ([link]), ott alapfelszereltségnek írja az IDS ( tehát nem IDS Sport, az csak bizonyos szinthez volt rendelhetö ) futómüvet (IDS Fahrwerk), ami magában foglalja az ESP és a TC funkciókat is.
A Sport gombos, futómükeménységállítós, kormányszervót befolyásolós opciót pedig az IDS Sportfutómüvel (IDS Sportfahrwerk) lehetett elérni, ez utólagos extra volt valóban (kivéve bizonyos felszereltségi szinteket, amiknél alap volt.)
-
Szada85
aktív tag
válasz Wiz Khalifa #81299 üzenetére
Feljebb Petyyyyy már megírta a jelentését.
Az F GSi-kben sem volt mindegyikben, elvileg csak az erösebb, 16 szelepes motorral szerelt autókban volt, ott meg ETC (Electronic Traction Control) néven lehetett megtalálni. A GSi-ben a kézifékkar alatti rekesz peremén van az ETC kapcsolója ( amivel átellenes peremen pedig az ülésfütés kapcsolók vannak, ha vannak).
A Calibráról sok mindent nem találtam, [ez elég gyárinak tünik], de lehet persze más volt a megoldás. -
Szada85
aktív tag
válasz AMD Power #81358 üzenetére
Pedig a kuplungbowdent még nem is annyira vészes kicserélni a helyszínen ( a pedálnál kényelmetlen max betornázni a müszerfal alá), nekem a Gsi-ben is van a csomagtartóban egy tartalék kuplung, és gázbowden, sose lehet tudni alapon.
De világos esetedben a friss csere utáni rövidtávú gond, csak vontatás helyett lehetett volna opció. -
Szada85
aktív tag
válasz < DominuS > #81616 üzenetére
Esetleg azt nézd meg, hogy amikor produkálja a hibát, ha ilyenkor kiveszed a kulcsot a gyújtáskapcsolóból, majd újra berakod, és gyújtásra rakod az autót ( amire ugye a müszerfalon a visszajelzök is felgyulladnak ), akkor a motorellenörzö lámpa ( ez a sárga, Motor formájú ikon ) nem villódzik-e (legalább párat).
Barátnö G Astra Cabrioja mutat hasonló tünetet ( a legváratlanabb pillanatban leáll a Motor, és utána van, amikor elsöre, de van, amikor sokadjára újra próbálva indítható újra ).
Barátnöm autóján ilyenkor kulcs berakásra, gyújtásra fordítva párat villódzik a motorellenörzö, majd csak teker az önindító, de nem indítható az autó.Némi googlis keresés után angol fórumokon találkoztam hasonló hibaleírással, ott azt írják, hogy az immobiliser tud ilyet csinálni, hogy valami hiba miatt ( kontakt hiba, transzponder hiba ) elveszti a kulcs jelét, ezért letiltja a motort (ezért le is áll, majd utána sem indítható újra ). Mi a héten visszük szervízbe - mivel egy kulcs van csak hozzá, amúgy is kap egy újat, ott márkaszervízzel is ránézetünk erre is - kíváncsi leszek, ök hallottak-e erröl, vagy hasonlóról.
-
Szada85
aktív tag
válasz < DominuS > #81619 üzenetére
Hogy konkrétan mi okozza a hibát még nem sikerült nekünk sem kideríteni. A legtöbb szervízes is csak a fejét vakarja, mivel ha ott helyben nem sikerült reprodukálni a hibát, akkor hiába olvastak diaggal, néztek hibatárolót, mert nem volt benne semmi. Márpedig szervízkor persze minden pöpec Volt, ahogy azt Murphy bácsi is megmondta.
Elsö nekifutásra meg lehet próbálni a másik kulccsal is, ha azzal is csinálja, akkor jöhet a következö gyanísított, maga a gyujtáskapcsolónál lévö immo-gyürü.
Mi holnap átvesszük a vatta új kulcsot az autóhoz, meg fel is programozzák hozzá a márkaszervízben, ott meg fogom kérdezni a srácokat, hogy erröl a hibáról hallottak-e, mi az Ö álláspontjuk, milyen megoldás jöhet szóba. -
Szada85
aktív tag
Kezdésnek ez egy hasznos oldal lehet:
-
Szada85
aktív tag
válasz < DominuS > #81628 üzenetére
Üdv.
Ma megvolt a márkaszervizes kör, elkészült az új kulcs is a G-hez.
Mivel nem volt meg a Passkártya az autóhoz (amin rajta van a security-kód, ami kell a kulcshoz), ezért ezt pluszban le kellett kérni az Opel rendszeréböl, így összesen volt 66 ezer Ft (távirányítós kulcs+programozás (55 ezer), plusz a lekérdezés (11 ezer)).Srácok kicsit belemásztak software-rel az autóba, és volt is tárolt (de valóban nem mutatott) adat a hibatárolóban, ami szerint a motorvezérlö (ECU) vacakol, és ezért áll le az autó.
Ismert hiba a G Astra/Zafira esetén, mivel a motorvezérlö a motortérben van a motor közelében, a zord körülmények pedig elöidézhetik ezt...Éljenek a tervezök...
Egy gyári új ECU ~300 ezer Ft (nem elírás), azonban van cég Pesten, akik ilyen elektronikák (ABS, Motorvezérlö, stb.) javításával foglalkoznak garanciával. Ök a Pixelfix.
Beszéltem is velük, a Z18XE ECU-ját 45 ezer Ft-ért javítják, reggel leadod, aznap, vagy legkésöbb másnap kész a javítás. Kizárólag kiszerelt ECU-t lehet odavinni, mivel nekik nincs szervizük, aki kiszerelje az autóból, tehát ezt a tulajnak kell megoldania.
Mivel holnap megy az autó másik szervizbe karbantartásra, ezért ott ki is vetetjük az ECU-t, és viszem a srácokhoz javíttatásra, meglátjuk az eredményt.
Vége az elsö felvonásnak.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
@to all:
Az autó ugyan két kulccsal jött, de az egyik halott teljesen (elemtartó leszakadva, immo chip hiányzott, tulaj bevallottan leejtette párszor), a másik pedig elég csoffadt, kopott állapotú, elemtartót ezen is a SüßMária tartja a helyén, a mikrokapcsolók sem túl acélosak rajta, szóval szerettünk volna egy patent, gyári minöségü kulcsot, ami sokáig jól fog szolgálni, és ez jött kézenfekvö opciónak ismerös által.
Így inkább csak infónak szántam, ha valaki ilyesmiben gondolkozik legalább lát hozzávetöleges összeget egy gyári Opel Márkaszervízböl/szalonból gyári távirányítós kulcs árát illetöen.
-
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #81648 üzenetére
A kulcspótlás okát feljebb leírtam.
Nálunk annyi volt a tünet, hogy a legváratlanabb pillanatokban, bármilyen előjel nélkül leállt a motor (mindenféle rendszer, szisztéma nélkül, volt, amikor indítás után az első kanyarban -hideg motor-, most utoljára 11 órányi autópályázás után -meleg motor-), és utána kulcs ki-be majd gyújtásra villogott a check engine lámpa gyorsan párat, az autót pedig nem lehetett beindítani. Önindító forgatott, indítózott az autó, de nem indult be. Kb. mintha az immo tiltana ).
Sokadik próbálkozásra aztán beindult, ment tovább, majd utána hetekig, akár hónapokig nem produkálta a hibát. Hibakód sem volt, mezei Op-commal is volt olvasva az autó korábban, de semmi.Most a márkaszervizes (hopphopp, figyeljünk ) kiolvasáskor találtak a srácok tárolt hibauzenetet -műszerfalon most sem volt semmi check engines kód ettől függetlenül -, ők olvasták ki, hogy az ECU-val van gond.
Leadva javításra, várjuk a telefont, aztán meglátjuk. -
Szada85
aktív tag
válasz athomi #81665 üzenetére
Tényleg nem bántásképpen, de ha egy CIM modul hiba elveszi a kedved az autóktól, akkor érdemes végiggondolni, hogy biztosan használt autót szeretnél-e venni.
A legtöbb típusnál ugyanis fogsz találni valami ilyesmi, adott típusra jellemző hibát, ami azonban az esetek legnagyobb részében javítható.
A CIM modul hiba ismert típushiba az Opeleknél (H Astra-C Vectra-B Zafira,stb.)szerencsére van ember, aki javítja, és kész. Nem okoz végzetes problémát, inkább apró kellemetlenség, szerintem.
Most, hogy tizen-huszon-harmincezer azt nem tudom én sem, de olcsóbb, mint egy gyári új, és utána sokáig hibamentes lesz. -
Szada85
aktív tag
Tegnap reggel leadtam a pixelfixes srácoknak az ECU-t, reggel 9:30-kor vették át, 15:30 környékén hívtak is, hogy szétnyitották, megvizsgálták, azonban a tipikus "ECU-problémákat" ezen a darabon nem tapasztalták, 1-2 forrasztás volt "gyanús", ezeket újraforrasztották, a házat lezárták.
Az egész müveletért 8 pisztolyorrút kértek. (ha vacak lett volna az ECU, és komplett javítás kellett volna, az 45k lett volna ).
ECU-t ma visszaszerelték az autóba, holnap kapjuk vissza, aztán mehet a próbakör. Meglátjuk. Egyrészt jó, hogy komoly baja az ECU-nak nem volt, másrészt rossz persze, mert a gyanú így még fennáll, hogy vajon lesz-e még leállás, vagy ezek után nem.
Stay tuned...
-
Szada85
aktív tag
válasz Fandango #82213 üzenetére
Én azt gondolom erröl, hogy ez borzasztó kettös dolog.
Biztosan van, aki kapzsiságból, más pedig a jó hírének megörzése végett..Az elsöt nem kell magyarázni, a második esetre el tudom képzelni, hogy:
Aki jó szerelö (területtöl függetlenül), annak híre megy, hogy jó, emiatt pedig szívesen járnak majd hozzá az emberek, alkalmasint pedig egyre többen szeretnének.És aztán fordul a kocka, mert a ma embere sokszor nem hajlandó várni, nincs türelme semmire. És lehet szó autószerelésröl, laptopszerelésröl, telefonszerelésröl, bármiröl, a helyzet ugyanaz. Mert ma mindenhonnan az ömlik az emberre, hogy neki rögtön, azonnal jár minden, "egyszer élsz", "ne várj, tedd meg", stb...
Különösen igaz ez pl. egy szervizre, ahová a legtöbbször akkor mész, amikor baja lesz az eszközödnek, amire szükséged van (lehet autó, laptop, bármi), ergó a lehetö legrövidebb idö alatt szeretnéd visszakapni, hogy használhasd.Emiatt pedig sokuk nem fogja elfogadni azt a választ, hogy "ne haragudj, látod tele vagyok, csak két hét múlva tudom elvállalni", mert erre rögtön az a válasza, hogy " De nekem most kell, szükségem van rá, jajj nagyon fontos, stb.."
És egy ilyen elutasításból simán kerekedik egy negatív kritikás lufi, mert ugye "a szerelö elhajtott, hogy majd két hét múlva, hát ilyen egy jó szerelö?!"...
És ugyanúgy, ahogy a pozitív vélemény, úgy a negatív is rettentö gyorsan terjed, sokszor ész nélkül, föleg, ma az online világban, ahol egy-egy kritkia fénysebességgel osztódik meg sokszor anélkül, hogy a másik félnek lenne lehetösége reagálni rá.
És, hogy ezt elkerülje, így "kénytelen" elvállani többet, mint bír.
De ez persze csak az én véleményem, illetve nem dolgozom szolgáltatóként sem, az is lehet, hogy tévedek. -
Szada85
aktív tag
válasz rumos XIII #82247 üzenetére
Ahogy feljebb is írták, alapvetöen egy elég egyszerü müszaki alapokon nyugvó autó, nagyon nagy csapdákat nem szokott tartalmazni.
Így a képekröl sok mindent mi sem tudunk hozzátenni, nagy hibákat nem látni rajta, de mivel elvileg magyar autó - Opel Lukács matrica hátul -, így érdemes a rendszám alapján lekérdezni a Km állásokat a kekkh rendszerében, az is ad némi támpontot.Ami esetleg hasznos lehet, hogy az 1.2-es Twinport motor (Z12XEP) vezérlése láncos, azt hideg motorral indítva érdemes meghallgatni, hogy nincs-e hangja ( füllel is jól hallható fémes kereplö hang) így 200.000 Km-nél - ha még nem cserélték esetleg. Ha van hangja, akkor azt érdemes alkualapnak használni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs