-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz zolikaDB #63570 üzenetére
Most miért, 13 éves G Astrát is lehet venni 2 millióért.
Ha esetleg valaki titokban örökölt/nyert/lopott ennyit, és szeretne egy rendberakott G OPC Caravant, sikítson.Tudom-tudom, nem egy kategória a kettö, én is csak viccnek írtam...igazából ezért nem is tervezem hírdetni sem otthon az OPC-t, csak kiverné a biztit mindenfelé, a wheeler-dealer-en nevelkedett fotelnepperek okoskodásához pedig nem feltétlen van türelmem. ( tudom ez az én hibám )
-
Szada85
aktív tag
válasz Criton #63593 üzenetére
Makraiék nem rosszak szerintem, nekem a régi F Gsi-m motorgeneráljakor Ök újították fel a hengerfejet. Nekem gátrepedés-javítás, szelepvezetö-csere, szelepülék megmunkálás, hengerfej-böl leszedés plusz síkbaköszörülés, nyomáspróba, cakkpakk minden volt két éve 60k Forint, 1 év garival.
Valamint a komplett generál nálam ~350 Ezer Ft-ban állt meg, igaz, én dugattyügyürüket, csapágyakat, csavarokat, összes tömítést cseréltettem, olajteknöt, kb csak a blokk meg a dugattyúk maradtak a régiek.
Másik lehetöség a Bejó Motorsport, elég elismert gépmühely, nem Pesten vannak - nem tudom ez szempont-e -, érdemes lehet több helyröl árajánlatot kérni.
-
Szada85
aktív tag
válasz Criton #63613 üzenetére
Maga a HF-ezés nem volt szerintem vészes áron, a motorgenerál az autóm értékéhez képest az volt, de úgy fogtam fel, hogy lesz egy felújított motorom, ami "szinte" 0km-es, és mivel mostanra hobbiautó státuszba lépett, így valószínü már az élete végéig elbrümmög vele.
Az idötartamra már nem emlékszem, valahol 1 és 2 hét között volt, mondjuk nem kértem, hogy S.O.S, mivel még a felújítás elött körülbelül fél évvel voltam, ezért mondtam nekik,hogy amikor kész, kész, ráérek.
Lehet, hogy kérhetö rövid határidövel is a dolog. Elég sok autó is állt ott a telepen náluk, ebböl arra következtetek, hogy az autót is oda lehet vinni komplett, de erre az a biztos, ha rákérdezel, két év sok idö, azóta változhattak a játékszabályok.
-
Szada85
aktív tag
válasz Doggy dog #63626 üzenetére
Szia.
Én csak az USB/MP3 témában tudok írni neked, a Dension elvileg gyárt utólagos cuccokat, a H Astrához passzol a Gateway széria, meg kell nézni pontosan milyen rádiód van, és ahhoz melyik játszik.
Vagy van a Yatour márka is, a G-hez még nem találtam passzoló cuccot, de a H-hoz már lehet, hogy társítható.
Ezek egyike sem filléres megoldás, de ha a gyári rádiót szeretnéd megtartani, akkor jó lehet.
De a Dupla DIN helyre már lehet venni önálló fejegységet is, ami már USB-s, akár BT-os is. -
Szada85
aktív tag
válasz kocolaci #63638 üzenetére
A Dension szerintem is igényes dolgokat rak össze, csak sajnos nekem a G Astra gyári NCDR1100-as rádiójával nem kompatibilis, viszont az nekem mindenképp kell a BC miatt, így sajnos le kellett a Densionról mondanom.
Neten találtam leírásokat, hogy miként lehet a CD tár vezetékét "megcsapolni", és oda varázsolni AUX kimenetet, de mivel nem értek az ilyen elektronikai dolgokhoz, inkább nem kezdtem vadul elcsípni a kábeleket.A Parrot MKi sorozatát néztem ki ezek után, az társítható lenne ehhez a rádióhoz, csak utánaolvasva kiderült, hogy elég sok panasz érkezett/érkezik rá, hogy a távirányítója pár hónap után bedöglött elég sokaknak, amit én egy közel 60 ezres rendszernél nem tartok elfogadhatónak.
Igy egyelöre maradok a csodás dojcs rádióadóknál, illetve a retró CD-knél.
-
Szada85
aktív tag
válasz Teszla_ #64279 üzenetére
Szia.
A maradék 4 esetben van rá esély, hogy Minimum hengerfejes az autó, de lehet rosszabb is. Nem tudunk meg sokat a leírásból, annyit érdemes végiggondolni, hogy van-e annyival olcsóbb, hogy ha - legrosszabb esetben - egy komplett motorgenerál árát ráköltöd még, akkor is beljebb leszel-e árban, mintha egy drágább, de ilyen hibától Mentes, esetleg lekövethetöbb elöéletü autót vennél?
Tudom, ez ilyen nesze semmi fogd meg jól tanácsnak tünik, de hacsak nem gombokért kapod meg az autót, akkor én nem biztos, hogy belevágnék egy ilyen autóba, amiröl már messziröl ennyi gond üvölt, milyen aknák lehetnek még az autóban ezek után? Ez persze csak az én véleményem.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz Petyyyyy #64296 üzenetére
Ha van valami konkret terv, valamelyik délután lehet csapni valami pici találkozót is.
Régen Volt a Lurdyban is ilyen Opeles treffen csütörtökönként, oda egyszer mentem ki, többször nem láttam értelmét.
De elég sokat szaladgálok majd a héten szerintem jobbra-balra a városban, szóval bármi lehet. -
Szada85
aktív tag
válasz trassher #64306 üzenetére
Én is hasonlóakat tudnék csak feldobni javaslatnak, ami biztos, hogy a Continental Automotive Hungary-nál elég sok nyitott pozíció szokott lenni, most is bövül mindenféle termékkel a paletta, és szerintem üres helyek is vannak, amiket érdemes lehet megkukkantani. ( Már ha persze az autóipar vonz. )
Meg persze a konkurencia Bosch is terjeszkedik, mint a bolond, tavaly év vége felé még több, mint háromszáz új embert kerestek, nem egy ismerös váltott oda, egy próbát megérhet szerintem is.
Tudom persze, jujj-jujj, multi, kizsigerelnek, éhenhalasztanak, cseppazemberatengerben, stb , de nekem pl az összkép pozitív a lovacskás ( és nem a Ferrari ) cégnél.
-
Szada85
aktív tag
válasz Petyyyyy #64320 üzenetére
Gondolom, hogy vannak, biztos nem is rosszak, nekem személy szerint, mikor kilátogattunk elég negatív volt az összkép, így soha nem is eröltettük, hogy rendszeresen kijárjunk, megvan a saját kis társaságunk, csinálgatjuk a saját kis autóinkat, és jó ez így.
Rendben, alapvetöen most azt gondolom, hogy a sz-cs-p bármelyik napja jó, egyik napra van egy túra Gyöngyösre tervezve, de majd akkor az idöjárás alapján határozunk.
-
Szada85
aktív tag
válasz trassher #64322 üzenetére
A nyíregyházi viszonyokat nem ismerem, én a budapestiben dolgoztam jópár évig, ott biztosan keresnek embert a mai napig, sokan váltottak annó a konkurenciához is, plusz ahogy írtam is, elég sok területen bövülnek is, bár írtad, hogy Pestre nem annyira szívesen jönnél, így ez az opció emiatt akkor nem játszik.
De, hogy Ontopic is legyen a komment, még a moderálás elött, érdeklödnék, hogy akinek G Astrája van, azoknak gyári borítású-e a középkonzol, vagy Volt olyan vállalkozó szellemü, aki moddolt rajta?
Barátnömnek vettünk egy G Astra Cabriot, amiben az a csodálatos ( =undorító ) szürke, gumitapintású anyaggal bevont középkonzol van, aminek az állagán a tizenX év nem pozitív irányba változtatott, és e helyett gondolkozunk valami megoldásban, nézegettük, hogy esetleg átfújni, fóliáztatni, de nem igazán döntöttük még el, mi legyen a végsö megoldás, de így nem maradhat, hátha van valakinek tapasztalata ilyen téren?
-
Szada85
aktív tag
Volt egy széria ( az OPC-kben pl ilyen Volt ha jól tudom, de más kiadásokban is láttam ), aminél a középkonzol szürke színü.
Ez a szürke bevonat - ahogy feljebb is írták - gumirozott tapintású, kicsit olyan, mintha Plasti-Dip-pel fújnál le valamit. Viszont ez a réteg hámlik, ami elég hányinger benyomást az a belsönek, ezért szeretnék ettöl megszabadulni.
Viszont ettöl tartottam én is, hogy azt a gumírozott vackot le kellene kapni fényezés elött, akkor lenne szép. Így akkor lehet marad a vadászat egy már átfújt darabra. Barátnöm szeretne pici színt vinni a beltérbe, fekete müszerfal, fekete börbelsö, nagyon komor neki a beltér, ezért is merült fel, hogy valami más színre fújni a középkonzolt. -
Szada85
aktív tag
Egész belemerültünk a feldobott témába, nem akartam ekkora tüzet szítani.
Maga, ami keresztbefut az autóban, magában foglal légzsákot, meg minden egyebet, azt én müszerfalhéj-ként ismertem, a középkonzol pedig az, amiben a középsö két szellözö, alatta a rádió, hütés-fütés/klíma kezelöje, alatta a CD-tartó/sima rekesz/cabrioban tetönyitó szekció, azalatt meg a hamutál van, így egészen le a kézifékkarig.
Igen, elég sok verzíóban láttam már én is a középkonzolt, sima, kezeletlen fekete müanyagként, fekete borítással, a fabetétes verzióban, meg ebben az NJoy/OPC/akármi szürkés színben. Találtam egy képet korábban a neten, ahol "szálcsiszolt-fém" kinézete Volt ( gondolom fólia ), na az pl szerintem piszok jól nézett ki.Bnömé is tiszta körömnyom a fütéstekerök körül, a tetönyitó gomboknál, meg hámlik is kicsit, tényleg rettentö sokat ront az egyébként kellemes beltéren.
Nem muszáj a Lurdynál találkozni, nem ismerem a bejáratott helyeket, de Pesten belül nekem alapvetöen nem gond a mozgolódás. Elvileg megyek egy nap Gyöngyösre is menni, de az nyilván megint másoknak nem annyira szimpi.
-
Szada85
aktív tag
válasz M_o_g_y_i #64358 üzenetére
Természetesen, a korábbi használat nagyban befolyásolja a Z20LET-ek - mint ahogy minden más Motor - állapotát is, ezt tökéletesen írod.
Mint Z20LET használó, leírom, amiket én eddig tapasztaltam. Nyilván ez nem örökérvényü, minden Z20LET-re, bár lehet persze a csodában bízni, de ez legalább annyira naív, mint kevesett futott öreg dízelautóban.
Az ilyen motoros autók kora jellemzöen tizenév, vagy afölött, és nyilván, aki ilyet vett, nem azért vette, hogy aztán 5 literrel járjon 2 ezernél elváltogatva, nehogy felpörögjön a turbó. Ütve-vágva voltak a drágák, és ez még a legalaposabb karbantartás mellett is meghagyja a nyomát.
Sokat olvastam korábbi témákat a motorról, jellemzöen a vélemény az, hogy valóban nagyon kellemes kis Motor, ezt én is megerösíthetem, szerintem a legtöbb élethelyzethez teljesen elegendö a power még caravan kasztniban is, szépen tol, egy nyitottabb rendszerrel a hangja is vérpezsdítö, viszont a karbantartása/renberakása igényel egy bizonyos zsebmélységet.
A net gyakorlatilag tele van eladó turbókkal, szinte mindnek lóg a tengelye, eszi az olajat ( persze, ezek a széthajtott darabok, mondhatnánk ), valamint típushiba, hogy a wastegate körül, vagy akár a turbinaoldali lapát mellett megreped a ház ( 1. link ), valamint a leömlö is elöfordul, hogy megreped ( lásd 2. link, bár ott mindkettöröl van kép ). Tehát idövel ez elöjön a turbókon, ha vigyázol rá, ha nem.
Én is beleugrottam, alapos átnézés Volt több körben, de mégis idövel jöttek figyelmeztetö jelek, és már én is túlvagyok egy turbócserén ( 300k Ft környéke ), bár nyilván, innentöl azzal már nem lesz baj.
Ha bárkit érdekel a hardcore technohorror, tudok képeket csinálni, a tengelye lötyögött, megvolt a wastegate repedés, a turbinaoldalon a lapátok éle meg volt égve, és a höterheléstöl picit deformálódva is. Olajfogyasztás az enyémnek is van, most már kevesebb, de még van pici, nyilván egy teljes motorgenerál lenne az ideális megoldás.
Valamint, ahogy hallom, olvasom a Magyar oldalakat, közösségeket, akinek itthon LET-je van, azoknak a legnagyobb része már túl van egy turbófelújítás/turbócsere szeánszon.
Elhiszem, hogy ez most elsö olvasatra nagyon negatívnak tünhet, és nem is szeretnék senkit sem lebeszélni róla, mert tényleg élvezetes motor, viszont nem árt tisztában lenni a lehetséges költségekkel, amit sokan kifelejtenek a vételár+átíratás mellett, illetve, ha hosszabb távra terveznék ilyen motoros autóval, én biztosan bebüdzséznék egy generált, tudva, hogy utána hosszú-hosszú ideig problémamentes lesz.
( elnézést, ez megint hosszú lett, unalmas a hotelszoba, elragadja az embert a hév )[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #64361 üzenetére
A H-nál szintén az OPC-ket nézegettem, így a Z20LEH-röl olvastam inkább.
Változtattak pár dolgot a LET-LEH váltáskor, maga a blokk és a HF alapvetöen azonos, ami pluszként bekerült, az pl. a blokkban már vannak plusz olajspricnik a fötengely-hajtókar környékén, a jobb kenés miatt, elhagyták a kiegyensúlyozó tengely, és még pár dolog. Más a turbó, befecskendezök, szívó, kipuf részek. Motorikus hibáról én kevesebbet olvastam ennél a típusnál, ami jobban meglep, hogy az utóbbi hónapokban a német OPC-s közösségben jópár J Astra OPC szaggatta szét a vezérlését ( és vitte magával a motort is persze ).... :/Amibe ugye beleszaladtak a H szériánál, az a váltó probléma, a 6 sebességes M32-es váltóknál.
Elvileg Opelék szerint Lifetime olaj van a váltóban, aztán egyszercsak borult a bili, hogy mégsem ilyen vidám a helyzet, és az öreg olaj miatti kenési elégtelenség következtében a váltó szabira ment,
Volt akinél az egész váltó kuka lett, a szerencsésebbeknek csak a csapágyakat kellett cseréltetni, rá is állt pár cég a komplett váltófelújításra.Nagyon bizergette a fülemet a H OPC is, kívülröl szemét módon jól néz ki, a belseje nekem annyira nem jön be, de ha gyorsan mész, úgyse a szellözöket nézegeted, a technikai részt ugye fentebb taglaltuk, amit még a legtöbb tesztben kifogásoltak, hogy ahhoz a powerhez illett volna nagyon gyárilag egy rendes diffi bele, mert túl sok a power az elsö kerekekre, ezért ha gyorsan akarsz vele menni, föleg kanyarodni, akkor borzasztóan tolja az orrát be a fák közé, kigyorsításnál meg az elektronyika veszi el a kakaót a tapadásvesztés miatt ( és teljesen ki se kapcsolható a szemétje, ha jól emlékszem ), és így pont a boogie hiányzik belöle, mert egyébként eröböl nincs hiány a konkurenciához képest.
Ettöl függetlenül még rajta van a potenciális listán, max egy rendes diffi kellene bele, bár abból a pénzböl, amiért árulják öket, már hívogat egy(OFF) Straight6 RWD gép (ON) is, annak is megvan a maga bája.
-
Szada85
aktív tag
válasz M_o_g_y_i #64366 üzenetére
Így van, ezért is írtam, hogy magától a motortól nem kell tartani, a korábbi user-ektöl inkább. De ez igaz minden autóra, csak egy sportosabb terméknél hatványozottan van valóságalapja.
Ha az ember kifog egy jót, alaposan megnézi, akkor könnyen lehet, hogy sokáig gond nélkül tudja nyúzni, ha kicsit leharcoltabbat, akkor pedig egyszer kell rászánni a pénzt, rendberakatni alaposan, és utána jöhetnek a gondtalan évek.
Nem fiatal autók ezek, és azért az idö mindenre rányomja a bélyegét, én is cseréltem légtömegméröt, 1-2 szenzort már, trafósort, de ez nem szabad, hogy eltántorítsa az embert, mert használt autónál ez szerintem benne van. Hamarosan kuplung lesz a következö, aztán nagyjából minden mechanikai rész kész lesz rajta. És aztán eladom, csak, hogy másnak nagyon jó legyen. -
Szada85
aktív tag
válasz zolikaDB #64385 üzenetére
Ez a rész a kedvencem:
"70-80km/h bátran veszek olyan kanyarokat amit más talán 50 vesz be, nem okoskodás de tükörből mindig látom ahogy elmaradnak, én pedig fék nélkül simán át szelem "Persze, hogy lemaradnak, egy ilyen Fittipaldi mögött én is inkább lemaradnék, a töknek van kedve aztán tanuként ottmaradni a helyszínelésre, mert nem adja ki neki egyszer.
Plusz el is árulja magát, mert Ö nem is beveszi a kanyart, hanem fék nélkül átszeli, biztos az én nyelvismeretem kopott meg a kintlét alatt, de a szelés, szelö az nekem egy egyenes, amely két pontban metszi a kört, ergo tényleg nem tudja bevenni a kanyart 70-80-nal.
-
Szada85
aktív tag
válasz AMD Power #64364 üzenetére
Nekem az is játszik, mondjuk valami B tervet sem ártana kitalálni, ahol fedett helyen lehet parkolni, ahogy elnéztem jelenleg az elörejelzést, elég sok esöt jósolnak a hozzáértök
.
Hogy maradjunk az északi részen, esetleg az Eurocenter parkolója is lehet, az fedett elvileg, egy opciónak. De nekem tényleg mindegy. -
Szada85
aktív tag
válasz trassher #64431 üzenetére
Azért az Irmscher lámpa ( még ) nem akkora divat, illetve azért az drágább is, mint venni fóliát vagy lámpasprét, oszt´ leködölni, akkor is sötétített lesz, a péntek esti mélygarázsos pózoláshoz meg tökéletesen elég az sokaknak...
Gondolkoztam amúgy rajta én is, hogy lövök itt kint egy-két szett eredetit, és eladom otthon, de elnézve a Fb-os Opelos csoportokat, ahol egy 2500 Ft-os váltózsáknál meg a fejvakarás, hogy miként lehetne olcsóbban megszerezni, inkább leteszek erröl az ötletemröl..bár lehet, hogy pont pukkasztásnak vicces lenne bedobni egy szettet...
Egy F-es eredeti Irmscheremnek mondjuk most lett gazdája, de szerintem kevés ilyen megszállott van, hogy ilyenkre költse a kavicsot.
A szívOPC nem rossz kis gép, a Földet mondjuk biztos nem forgatja meg maga alatt, 160Le, meg 195Nm, hozzá 1200 kg a kasztni plusz soför, meg egyebek ( nagykerék, mélyláda, stb ), tippre valahol a 16v F Gsi alatt lehet picivel szerintem..
-
Szada85
aktív tag
válasz trassher #64441 üzenetére
Igen, már beszélgettük tudom, tisztában vagyok vele természetesen, hogy otthon az embernek kisebb a büdzséje, amiböl többek között az ilyen fnomságokra tud költeni, nekem is pontosan így épült a Gsi-m, nem egy éjszakát csorgattam a nyálam egy Lexmaul szívósorra, vagy egyéb érdekességekre az ebay-en korábban, mondjuk a saját Irmscher hátsó lámpámat végül Magyarországra postáztatva vettem meg - nem mondom, hogy nem fostam, hogy csak egy marék papírral lesz kibélelve a doboz -, és teljesen hibátlanul müködött a dolog, tehát még ez Sem szabadna kedvét szegje az embernek a külföldi rendeléstöl.
Inkább attól szokott tikkelni a szemem, amikor feldobják a szokásos kérdések valamelyikét - OPC lökös, GSi lökös, stb. ), és persze mindig ottvan, hogy " olcsón ", vagy " mégolcsóbban ". a hibátlan, ép Gsi lököm nem ment el 40 ezerért, most egy kivágott, hiányzó füles darabra 30 ezerért ölik egymást...ezen csak nevetni tudok...
Pedig valóban gondoltam rá, hogy - nem meggazdagodási céllal, pici haszonkulccsal - egy-két érdekesebb cuccot hazavinni - ahogy azt teszem most ugye az Irmscher szettel is-, de rendszert nem fogok csinálni ebböl.
Felmerült bennem, hogy " rendelésre " szerezni be ilyen dolgokat, csak - akár bizalmatlanságból - tartok töle, hogy közben 3 szor meggondolja magát a delikvens, vagy Ö " nem ilyet akart ", "holnapreggelre kellett volna, már nem kell ", " deháteznemolyanmintaképen", ami meg megint csak kellemetlenségekhez vezetne.. -
-
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
válasz Petyyyyy #64567 üzenetére
Részemröl rendben van a 17:00.
A helyszínt szabályozzuk be. Ha maradunk az észak-budai szekciónál, akkor javasolnám az Eurocenter mélygarázsát, mint lehetséges fedett parkolót. ( más fedettet nem ismerek a környéken, de nyugodtan dobjatok fel bármit, ha van amit jobban megközelíthetö/müködöképesebb ). Vagy ha nyitott helyre megyünk, akkor azt. -
Szada85
aktív tag
Válasz hiányában a mai ülést berekeszteném, sajnos nekem is kicsit csúszik a program egy alkatrészeladás miatt, illetve mivel már csak két óra van, és keveseknek is felel meg, így beleegyezésetekkel a következö alkalomra ütemezzük át " beavatásomat ".
-
Szada85
aktív tag
válasz zolikaDB #64725 üzenetére
Az azonos idösíkban gyártott G OPC-nél furcsálltam egyébként, mert míg a Xenon-t szériafelszereltségnek írja, nagyon sok árult autóban sima halogén Volt, ami alapján elsöre rögtön jött a " puffos Volt " gondolat, de többnél pl fényszórómosó Sem Volt, persze ezt is el lehet dugni, miközben újraépítették az autó elejét, tudom, ´szóval ez egy érdekes kérdés. A digitklíma viszont opcionális extra Volt, közel 400€-s tétel pluszban a G-be. Gondolom hasonló Volt a koncepció a Zafiránál is.
Engem a törésmentes jelzö jobban zavar, az elsö képen rögtön a lökhárító sarka eléggé megkérdöjelezi nekem ezt - de lehet csak túl paranoiás vagyok persze -, plusz a fényszórók is nagyon újnak néznek ki. Ettöl még lehet komoly töréstöl Mentes természetesen, ez értelmezés kérdése.
A kormány az elég brutálisan el van kopva, nekem 235 Ezer Km-nél még fele ennyire sincs leélve, de nyilván ezt Sem csak a Km futás határozza meg, tudom, tehát ebböl messzemennö következtetést nem szabad levonni.
-
Szada85
aktív tag
válasz trialboj #65188 üzenetére
Szia.
Nekem a 2003-mas G-mhez Volt csak 1 kulcs, mikor vettem, és szerettem volna mellé másodikat, sosem lehet tudni alapon, én mondjuk a legdrágább megoldást választottam ( biztosan van mellette másik opció is, ez csak az én
maximalizmusom/ hülyeségem ), szóval ez nem feltétlen mint követendö példaként írom, inkább infóként, összehasonlítási alapnak a többi megoldáshoz, én márkaszervízben a kulcs kódja alpján rendeltettem újat. Új komplett kulcs tanítással együtt Volt 45 Ezer Ft. -
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #65192 üzenetére
A Gsi-hez csináltattam korábban, de ott ugye se központi, se immó, ott még egyszerü Volt a történet, az valami párezer Ft volt
A G-hez részben saját magam megnyugtatására ( van második kulcs, ha az elsö lemerül/elromlik ) szereztem, plusz annyiszor olvastam már ilyet, hogy új tulaj megvette az autót, majd pár napra rá lába kelt az autónak, sokszor "gyári kulccsal"... Lehet ezt mondani túlkombinálásnak, vállalom.
Másrészt pedig eladáskor a két gyári kulcs is pozitív képet sugall - ez már önmagában borzasztóan tud zavarni, mikor csak 1 kulcs árválkodik az autóhoz, hogy a manóba lehet eltüntetni egy kulcsot " véletlenül ". Èn is alkudtam emiatt ( is ), és biztos vagyok benne, hogy a tüchtig kis németek is azonnal ugranának egy ilyen hiányosságra, már lélekben sodrom az idegrostjaimat egyébként is, hogy bírják a kiképzést ha egyszer meghírdetem, lesz kabaré, abban biztos vagyok.
-
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #65244 üzenetére
Én is pont most kaptam meg az Allianztól a Gsi-re a biztit, nekem is emeltek kemény 200 Ft-tal.
Így mostmár kökemény 17300 Ft az éves biztosítás. ( éljen a Hobbibiztosítás, még mielött nagy csalást gondolnátok mögötte ).
Cserébe az OPC-re idekint 800€ egy évre mindenféle kedvezmény kategória nélkül, csak a kötelezö. -
Szada85
aktív tag
válasz B-L-A-C-K #65293 üzenetére
Azért a fogalmazással tényleg érdemes óvatosan bánni.
Nem szeretnék senki pártjára állni, való igaz, hogy az otthoni fizetésekhez képest irreálisan vannak árazva pl az ingatlanok, de való igaz, hogy ez ugyaígy megáll a németeknél is. ( amit én néztem, 55 nm-es lakás ára 45 milliónyi €-tól indul, az újépítésüek pedig akár 60 millió Ft-nyi €-ért is, és ez " csak " nagyváros melletti kisvárosban egy lakás...Tehát a földi emberek itt is soksok év hitelre tudnak venni. Az arány azt gondolom hasonló mindkét helyen.
A bérlet valóban érdekesebb, én az 53 négyzetméteres lakásra fizetek garázzsal, villannyal, TV/net-tel együtt megközelítöleg 850€-t, ami az otthoni árakhoz képest jelenleg nem is annyira elrugaszkodott, mondhatjuk, ezt egy jó közepes árfekvésnek gondolom, 3-400€-ért egyszobás lyukakat tudsz sok helyen bérelni csak.A gond inkább azzal van, hogy lassan mindenki úgy vélekedik, hogy kint alanyi jogon jár mindenkinek az arany élet, függetlenül attól, mit dolgozol, és szerintem ez a téves látásmód... Be is döl ennek rengeteg ember, és pakol is böszen, mert " ha a Józsiéknak is összejött, akkor nekünk is jár "...
Aztán nem tudom, ki mennyire lát bele a FB-on a különbözö " német nagyvárosi magyarok " csoportokba pl, de én erösen öszülni kezdek egy-egy belepillantástól, gyakorlatilag nem szólnak másról, minthogy nyelvtudás/szakmai alapok / kapcsolatok nélkül útnak indult emberek keresnek nyelvtudás nélküli munkát, vagy szép albit fillérekért, mert hat " Ök ittvannak, és akkor most jöhet a sültgalamb "...Illetve azért azt ne felejtsük el, hogy 1800€-t Sem mindenki keres, pl egy szállodai recepciósként dolgozó kap ~1400€-t ( az otthonihoz képest valóban sok ), tehát egy pincér, éttermi dolgozó, szalagmunkás Sem feltétlen visz haza sokkal többet.
És akkor ebböl fizetik az albérletet 4-5-600 ( vagy ugye mondjuk a 800€-t ), és akkor még csak van tetö a feje fölött. Élelemre, közlekedésre kell beossza a megmaradó összeget, plusz ugye ha szeretne megtakarítani/ hazaküldeni, tehát azt gondolom, hogy a " böségesen megmarad " rész nem mindenkire igaz, nyilván én pl. mérnökként nem panaszkodom, de az új Panamera vásárlás engem Sem fenyeget .De ezen órákat, napokat lehetne pötyögni, tudom, szóval csak röviden innen, a másik oldalról egy kis szösszenet, mindenféle bántás, flame nélkül, pár számmal.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
Szép jó estét.
Érdeklödnék, hogy van-e valamelyikötöknek, vagy ismerösi körötökben olyan, aki C Vectra GTS-t használ a 3.2 V6-os motorral? ( Z32SE ha jól tudom ).
Népítéletben jókat írnak( írtak ) róla, a korabeli teszteken is egészen pozitív a kép, még a TC-s arcok is istenítették, és a külföldi fórumokon sem írnak végzetes kirívó problémáról ( kivéve a folyamatos rugótörést, de az megoldható egy szett Eibach-Bilstein kooperációs futómüvel ).
De mégiscsak érdekelne elsö kézböl tapasztalat, ha valakinek van, vagy hallott róla.Elöre is köszönöm, ha tudtok valamit.
-
Szada85
aktív tag
válasz Petyyyyy #65633 üzenetére
Pedig épp a minap gondolkoztam, hogy nincs is otthon eladó Caravan OPC, feldobom az enyémet felborzolni az idegeket, hadd legyen min csámcsogni az Opeles FB oldalakon is.
De ennek az ár/állapotához képest, akkor nem is elszállt az árigényem az enyémre. Így már nem is mókás.. Most akkor drágábban kell meghírdessem.
-
Szada85
aktív tag
válasz Petyyyyy #65635 üzenetére
Dehogynem szabad, nagyon jó kis ótó, van stílusa, ritkább mint egy csomó Ferrari, vagy Porsche, bár igaz, hogy lassan több lesz otthon, mint Németo.-ban.
Ennek a darabnak is vannak azért furcsaságai, furán orra van bukva, ilyen opció nem Volt az extralistán akkoriban tudtommal.
Illetve pl ami már soknál szemet szúrt, hogy elvileg a katalógus szerint gyárilag Xenonnal Volt szerelve - plusz ezen is ottvan a fényszórómosó, ami szintén a xenonhoz szokott lenni -, és közben pedig sima halogén lámpicsek van benne, igaz, a magasságállító tekerentyü is megvan, ami a Xenonnál automatikus... fura kombó mindenesetre.
Meg az a motortéri tüzfalburkolat is borzasztó gyárinak tünik, meg a turbó Sem mai darab a színéböl itélve, ettöl függetlenül persze nem biztos, hogy halott - csak több, mint valószinü, hogy hamarosan cserés lesz -.Ugyanitt ennél patikább OPC keresi leendö gazdiját, nem sokkal többért..
-
Szada85
aktív tag
válasz adorjant #65637 üzenetére
Aki azt gondolja, hogy templombajárásra vettek ilyen az emberek, az biztos csalódni fog az állapotában.
Ugyanakkor azt Sem gondolnám, hogy a Caravanokat versenyezni vették volna, aki boyracerkedett/kedik, az inkább a 3 ajtósat veszi szerintem.
A Caravan inkább kellemes utazósautó, tehát el tudom képzelni, hogy élete nagyobb részét autópályázással töltötte, ami persze nem garancia a jó állapotra. A Km pedig tényleg teljesen reális, 13 év alatt a 289 Ezer Km az évi cirka 22 Ezer átlagban. Nekem mióta megvan, majd 9 hónap alatt került bele 23 Ezer Km, nyilván egy hazalátogatás megdobja 2-2,5 ezerrel, nem nagy mutatvány.Itt inkább az az erös kérdöjel, hogy - mivel elnézve a motortéri képet a turbó eléggé el van színezödve, ergo régóta ´szolgál odabent -, vajon meddig meg még el a turbicsek. Egyszerü lenne megnézni, csak le kellene oldani 2-3 csöbilincset, és megmozgatni a turbó tengelyt, megnézni van-e játéka, megnézni mennyire olajpárásak a csövek, és máris okosabb lenne az ember, mondjuk kétlem, hogy ezt a kereskedö örömmel hagyná, de persze ki tudja. Plusz ugye a típushiba a wastegate körüli repedés gondolom ennyi idösen már ezen a turbón is jelen lehet, ergo elöbb-utóbb tuti beköszön egy vaskosabb számla, de ezt egy ilyen kaliberü autónál bele kell számolni. Szerintem.
-
Szada85
aktív tag
válasz Declare #65638 üzenetére
Bizony, gyárilag ilyen szívószállal engedték ki a gyárkapun, azt én is néztem a katalógusban, hogy elég fapad érzést kelt. Mondjuk a legtöbb rendszerhez ugyanígy 1 csöves kidörgö van, nekem a Friedrich Motorsport-os rendszer végén is egy darab, igaz emberesebb vég van. Ritkán látni Dupla végzödésest OPC-ken, de persze ez is ízlés kérdése, mindkettö jól áll neki.
Mivel nekem ezzel adták, nem akartam komplett új rendszert venni, rozsdamentes lévén egy ideig nem lesz vele gond remélhetöleg. -
Szada85
aktív tag
válasz Petyyyyy #65653 üzenetére
Persze, elhiszem. Igazából nem gondolom én Sem, hogy otthon fogja meglelni az új gazdáját az autó, nyilván egy esélyt adok neki, felrakom majd otthon is hírdetni, de azért kétlem, hogy sokan adnának " egy nyamvadt 13 éves Opelért " majd két milliót. De persze sosem lehet tudni....
-
Szada85
aktív tag
válasz Petyyyyy #65656 üzenetére
Ez sajnos relatív, rétegmodell, a legtöbb ember úgyis csak odáig lát, hogy 13 éves, 235 ezret futott, és kérnek érte két talicska pénzt, amikor Ő 600-ért látott OPC-ket a neten, akkor mit akarok én.
Ne aggódj lélekben már felkészültem a sok Fotel Mike Brewer-re, biztos lesznek izgalmas ajánlatok.
Amúgy meg nem jött pm. -
Szada85
aktív tag
válasz Dorian #65820 üzenetére
A használt indítómotorral ugyanott vagy, ahol a part szakad, hogyan ellenörzöd az állapotát? Lehet egy évig jó lesz, lehet egy hétig..
Valóban érdemes megnézni a kábeleket, meg van-e húzva mindnél az anya, nincs-e oxidálódás miatti kontakt probléma, elöfordulhat, hogy tényleg csak ennyi a gond.
Ha pedig önindító döglött, akkor újíttasd fel, valóban nem egy földhözvágó mutatvány, ahogy írták is, nem sokkal több, mintha nézel egy bontott darabot...Szerintem is jobban jársz így, mintha megint felülnél a szerencsekerékre egy bontottal.
-
Szada85
aktív tag
Egyébként ez a kontakt kérdés szerintem szemét egy dolog, tisztában vagyok vele természetesen, hogy idös autók, amit a használat, a höterhelés, vibráció, és egyéb környezeti behatások folyamatosan igénybe vesznek, és megteszik a magukét ennyi idö alatt, de tavasszal nekem is Volt egy vicces( P1106 - turbónyomás-szenzor hibás érték ) hibakód probléma a Z20LET-tel.
Indulnánk vissza külföldiába, autó megpakolva, az M1 elött jártunk, amikor hirtelen minden alkalommal kinyomva a kuplungot leállt az autó.
Egyik pillanatról a másikra kezdte el, szerencsére útba esett egy ismerös Opel szalon, odáig sikerült eljutni.Rákerült gépre, jött a hibakód is, és ez az a pont, ahol a legtöbb szerelö már csavarozná le a turbót, ránézni a wastegate-re, szenzorcseréket vizionálva olvasná a varázsgömbböl az 5-6 számjegyü összeget...
Azonban borzasztó szerencsém volt, a software-es srác mondta egyböl, hogy nem feltétlen a szenzor rossz, ezeknél " típushiba " volt ( engem már ez a szóösszetétel is sírba tesz ), hogy a szívócsö környékén az egyik kábelsaru szokta feladni a harcot, az is lehet a gond.
Egy óra alatt el is jutott a Motor hátulján levö részre, és meg is lett a hiba, a fonnyadt, alulméretezett saru gyakorlatilag eltört, és nem volt GND pont. Végülis nem gond, egy jelentéktelen 2-3 vezeték volt azzal a ponttal földelve.
Kapott egy új, masszív sarut forrasztással, minden finomsággal, és az autó azóta is tökéletes.Na mindegy, ezt csak mint tapasztalatot gondoltam leírni, hogy sokszor mennyire banális apróságok tudnak " végzetes " problémákat okozni..
-
Szada85
aktív tag
Az igazat megvallva, szerintem akkora különbséget nem fog okozni, ha városban közlekedve járatod be, vagy ha autóútra mész.
Nyilván városban ne a dugóban állj 5ezer Km-en keresztül, mert az nem jó, a videóban is le van írva, hogy változtatgasd a sebességed, és tény, hogy ne nagyon forgasd a motort az elején, hagyni kell időt, amíg "összekopnak" az új komponensek.Nekem is annyi volt a C20NE generál/átépítés után, hogy az első 5-7 ezer Km alatt óvatosan vezetve közlekedtem az autóval, volt városi mászkálás ( nyilván nem a csúcsban ), volt sok M0-án krúzolás, nekem az jobban bejött, mint az autópálya, mert ott nem kell 130-cal menni ahhoz, hogy ne akarjon mindenki megölni azonnal, lehet komfortos 90-100-zal csorogni, ami fordulatszám szempontból kevésbé rizikós... 3-3,5 ezer fölé nem forgattam én sem, azóta volt bántva bőven, és köszöni szépen, jól van a motor.
Inkább csak borzasztó unalmas ( volt legalábbis a hegyezett NE-vel ) ilyen nyuggerben vezetni, és mindig a fordulatszámmérőt nézni. Nekem aztán volt egy olajcsere is, biztos, ami biztos.
Más téma:
Tudja valaki, hogy a G Astránál a BC képernyő felső csíkján mit jelent az a stopperóra? Sose tudom, hogy nyomni kell neki, mert méri az etapot, vagy mi a szösz? -
Szada85
aktív tag
válasz trassher #66149 üzenetére
Dehogy nyomom, ez egy családi puttonyos autó, épp csak a vonóhorog, meg az NDK-s lakókocsi hiányzik mögüle.
Csak mert ha tényleg mér valami időt, akkor kicsit kijjebb nyomogatom a gáz alatt padlólemezt legyen helyem fruttizni, hátha egyszer kiírja, hogy " Nyertél ", vagy kipörög a kijelzőn három Opel jel, mittudomén.@Petyyyyy:
Köszönöm az infót, mindig jó valami újat tanulni. -
-
Szada85
aktív tag
válasz trassher #66159 üzenetére
Nem szeretek valótlanságokat írni, ezért inkább megnéztem a tömegét, biztos, ami biztos.
( de tényleg csak mivel maximalista vagyok...az 500€-s bankjegy 1,12g, szóval abból másfél Kg-ban 1339 darab férne el, ami barátok közt is 669500 €-t ér ) Csak, hogy érzékeljük, mennyire " könnyü is a boldogság "...
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz Calogero #66245 üzenetére
Engem inkább az döbbent meg, hogy csak így engednek 2,5 millió Forintot.
Sosem Volt még új autóm ( bár a bérautók, amiket céges útra kell menni azok általában 1000km alattiak, szóval majdnem , csak ugye az meg nem saját, na mindegy ) , így nem ismerem a kereskedöi rendszert, ilyenkor az éves eladási darabszámért járó bónusz miatt leszel hírtelen ennyire értékes ügyfél, vagy mi miatt tudnak ilyen akciókat adni? ( legalábbis erre tippelek az alapján, hogy " még karácsonyig " meg kell rendelni az autót.
-
Szada85
aktív tag
válasz B-L-A-C-K #66263 üzenetére
Persze, nem is amiatt lepett meg, hogy olcsó-e, vagy nem, hanem, hogy ilyen mértékü kedvezmény még beleférhet. Emiatt is írtam, hogy még sosem mentem így szalonba, hogy konkrét tervezési céllal (autót is max konfigurátorban bohóckodtam össze, de azok meg 40k€ alatt nem álltak meg )
, így nem ismerem a kereskedöi szokásokat.
De amit linkelsz, ott is adnak " akciós " áron 1,2 milliót kedvezményként.
Majd megpróbálom a Neppernél is, hogy ha elhozom Karácsonyig a Vectrát, akkor odaadja-e a feléért, mégis csak használt autó, nem új, arra nagyobb kedvezmény jár.Két napig van szerencsém egy vatta új Kókuszhoz, ebben is van minden földi jó, kipróbáltam ezt a beparkolós rendszert, egészen ügyesen manöverezett be akár párhuzamosan, akár merölegesen, és egyetlen fókabébi, vagy jegesmedve sem sérült meg közben. Igaz a rákészülés kicsit körülményes, egy karácsonyi rohamban simán bukod a helyet a plázában, ha hagyod, hogy Ö töketlenkedjen be.
-
Szada85
aktív tag
válasz Declare #66270 üzenetére
Én is hasonlóra tudok gondolni, valamint esetleg arra, hogy - és ezt nyilván minden gyártó el tudja játszani -, hogy olyan " Black Friday-esen " picit eleve feljebb lövik az árakat, akár az extrák árát, mint amennyi " alapból " lenne, és aztán ebböl tudnak nagylelküen engedni.
Erre írtam, hogy nem tudom, miként müködnek a márkakereskedések, hogy X autónként jár X bónusz, és akkor inkább enged az árból, csak meglegyen a darabszám, amiért aztán kárpótolja öt a bónusz. De csak találgatok.
Emiatt kérdeztem elözöleg, hogy esetleg pont 1-2 darab hiányzik a kereskedönek a bónusz kvótához, ezért gyorsan beajánlotta a kedvezményt, hogy inkább legyen meg, aztán jön a pénzvonat neki, és a vevö is örül.Az új autó nyilván az elsö pár évben sokat veszít értékéböl ( kivéve a ritka szupersportautók elsö-utolsó darabjai mondjuk ), de szerintem ezt bele kell kalkulálni.
Ettöl függetlenül biztos megvan a maga varázsa egy új autónak, illat, tapintás, elsö púzás, átadási ceremónia ( nézegettem M3/M4 "átadós" videót a BMW Welt-ben, és hat nahh, végig tudnám szenvedni ), plusz ha valaki hosszú távra tervez, és megengedheti, lehet jobban jár, ha új korától megvan, és vigyáz rá, mintha vesz egy " Jahreswagen "-t 1-2-3 évvel, ami elötte bér/céges autóként kapta az ívet. De persze ezt ki-ki döntse el magának, mit szeretne.
Nekem elegek új-ból a bérautók egyelöre, tök jó kipróbálni mindenféle típust, fajtát, össze is lehet hasonlítani öket egy pár napos út alatt, bár eddig új Astra nem Volt köztük sajnos.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest