Új hozzászólás Aktív témák

  • Szada85

    aktív tag

    Egyébként ez a kontakt kérdés szerintem szemét egy dolog, tisztában vagyok vele természetesen, hogy idös autók, amit a használat, a höterhelés, vibráció, és egyéb környezeti behatások folyamatosan igénybe vesznek, és megteszik a magukét ennyi idö alatt, de tavasszal nekem is Volt egy vicces( P1106 - turbónyomás-szenzor hibás érték ) hibakód probléma a Z20LET-tel.

    Indulnánk vissza külföldiába, autó megpakolva, az M1 elött jártunk, amikor hirtelen minden alkalommal kinyomva a kuplungot leállt az autó.
    Egyik pillanatról a másikra kezdte el, szerencsére útba esett egy ismerös Opel szalon, odáig sikerült eljutni.

    Rákerült gépre, jött a hibakód is, és ez az a pont, ahol a legtöbb szerelö már csavarozná le a turbót, ránézni a wastegate-re, szenzorcseréket vizionálva olvasná a varázsgömbböl az 5-6 számjegyü összeget...

    Azonban borzasztó szerencsém volt, a software-es srác mondta egyböl, hogy nem feltétlen a szenzor rossz, ezeknél " típushiba " volt ( engem már ez a szóösszetétel is sírba tesz ), hogy a szívócsö környékén az egyik kábelsaru szokta feladni a harcot, az is lehet a gond.

    Egy óra alatt el is jutott a Motor hátulján levö részre, és meg is lett a hiba, a fonnyadt, alulméretezett saru gyakorlatilag eltört, és nem volt GND pont. Végülis nem gond, egy jelentéktelen 2-3 vezeték volt azzal a ponttal földelve.
    Kapott egy új, masszív sarut forrasztással, minden finomsággal, és az autó azóta is tökéletes.

    Na mindegy, ezt csak mint tapasztalatot gondoltam leírni, hogy sokszor mennyire banális apróságok tudnak " végzetes " problémákat okozni.. :)

Új hozzászólás Aktív témák