Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bzoley

    veterán

    válasz harry #20239 üzenetére

    Benzin-, pollenszűrő nem olyan dolgok, amiken az életed múlik, legalább is nem közvetlen, de kellemetlenséget okozhatnak. Nem olyan hatalmas tételek, amiket ne lehetne kicserélni, ha épp nincs mire költeni. Egyikből üzemanyag-ellátás problémák adódhatnak, rosszabb esetben dugolás kényesebb helyeken, a másik miatt lehet pl. büdös, és megbolondulhatsz a párásodástól.
    Igen, a vezérlés szettek nagyságrendileg 20k körül vannak, de illik egyúttal a vízpumpát is cserélni, mert az marad a leggyengébb láncszem, és már úgyis meg van bontva. Ez újabb 20k.
    Féktárcsa, dob cseréje a szemrevételezéstől függ. Esztergálgatással nem bohóckodnék, fékről van szó. Egy pár Brembo tárcsa 10k volt, ha jól emlékszem. De nálam a régiek tökéletesek lennének elrettentésnek(így vettem).

  • fero02

    veterán

    válasz harry #20239 üzenetére

    Ez nagy mértékben függ attól, hogy mit tudsz magad is megoldani, milyen alkatrészeket használsz fel, van-e rájuk kedvezményed, stb.

    Én csak MANN szűrőket használok, Texaco, vagy Valvoline olajat (mikor melyik van jobb árban), TRV fékbetét és tárcsa, SKF vezérlés szett, Dolz vízpuma, gömbtámaszból mikor mi volt jó árban ezen a minőségi szinten, volt egy Lemfölder lengőkarom, hátsó lengéscsillapítóból meg Sachs Super touring volt véve.

    Árakat nem mondok, mert mindent autószerelő barátomon keresztül veszek és mindent nála csinálok a műhelyében.

    Olajcsere periódus 10W40-es olajnál dízel esetén 7500 km, benzinesnél 15e km. Van, aki szerint mehet többet is, de én nem javaslom. Jobb a békesség.

    Olaj, levegő és üzemanyag szűrőket minden olajcsere alkalmával, pollenszűrőt szezonként cserélek.

    Gyújtáshoz szükséges cuccok árait nem tudok mondani, mert nekem dízelem van, de még ehhez valót sem tudnék, mert a 3 év alatt mióta nálam van még 1 db izzítógyertyát sem kellett cserélnem.

    Ha megveszed az autót (és ez mindig igaz néhány kivételtől eltekintve) első dolgod a teljes vezérlés (szíj, feszítők, vízpumpa), szűrők (mind) és a motor olaj, hűtővíz (fagyállóval természetesen) cseréje legyen. Utána lehet nézni a futóművet (gömbfejek, fékek, lengéscsillapítók, kormánymű, akármi). Utána jöhetnek az egyéb bajok orvoslása.

Új hozzászólás Aktív témák