-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Gergely
őstag
válasz realmadrid #51724 üzenetére
Gyári lehet, bár amiket én néztem (Toyota, Ford, Hyundai) ha konkrét márkához kell, az kb 5-10 ezer per darab, ha készletet veszel tehát utólagosan szereled be az autóba akkor a 4 jeladó, plusz az egység amit beszerelsz ez 25 ezer. (a jeladók későbbi pótlása kb 5 ezer forint per darab a meghibásodás egyébként abból ered hogy lemerül a tápegység, azt még nem tudom ez cserélhető-e mert nem sikerült hozzájutnom egy rosszhoz ami szétszedhető)
Nyilván egy márkaszerviz 3x ennyiért fogja árulni, mint ahogy egy ülésfűtés is 25-50 ezer között van, amit én megveszek 8-15 ezerért.
De hogy példát mondjak, gyári opel kulcsot vettem, elektronikával, immo chippel, és nyerskulcsal. ez került 8 ezer forintba német opel kereskedésből, míg itthon az opel erre mondott kb 50 ezret.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
Nyilván kell szólni, de nálam külön van a nyári meg külön a téli szóval nagy gumizás nincsen, és mire elkopik a gumi elvileg addigra csere érett a jeladó is (5-7 évet bír a jobb minőségű és 3-5 évet az olcsóbb gyártmány) illetve kétféle típus van, egyik a felnin belülre kerül tehát kívülről nem látható azonban az olcsóbb verzió a felnin kívül van, ennek a hátránya az hogy könnyen lelopható azonban speciális szerszám nélkül nem lehet leszedni. (hasonló elven van mint a kerékőr).
-
F_Gergely
őstag
Én ezeknek csak akkor hiszek ha berakom az autóba és működik. Próbáltam már hasonlókat de nem működött, mert valamiért a régebbi dízel autókkal nem szeretnek működik csak benzinessel....
Szerk.:
De irják is:
"OBD2 szabványt támogató gépjármű szükséges a használatához. Nem létezik lista, jellemzően a benzines gépjárművek 2001-től, dízel gépjárművek 2003-tól kötelezően támogatják"[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
B vectrán a kézifék alatti takarólemez mögött van az OBD csatlakozó.
HA esetleg veszel ilyet szivesen kipróbálnám ha működik a verdával akkor én is veszek, bár egy opcom az amire igazán fájna a fogam, azzal lehet immot, központit mindent tanitani, kapcsolni, beállítani stb. -
F_Gergely
őstag
G astrát 1998-tól kezdték gyártani, ott már teljes kommunikáció van OBD csatlakozón keresztül, ABS, ECU, AirBag, stb.
F astrában csak a későbbi évjáratokban vezették be az OBD-t jellemzően 98-99-es évjárattól, de a G-ben már a teljes értékű került beépítésre.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
Ja értelek, valami ilyesmire gondoltam én is. Nálam is valami hasonló lehet a helyzet az autóval mert nem mindennel akar kommunikálni. Gyári opel cuccot rákötve egyből ment minden szóval nem a kábelezés rossz. De elég lutri kitalálni, hogy mikor van csak csati meg mikor van a teljes kábelezés megcsinálva.
-
F_Gergely
őstag
válasz trassher #51800 üzenetére
Ebben az a csalas, hogy van mondjuk OBD2 csatid de maga az auto OBD1 rendszeren kommunikal, namost a szabvany OBD1 az 12 pines az OBD2 meg 16 pines, es hiaba rakod ra az OBD2es csatidra az OBD2 olvasot nemfog mukodni mivel maga a rendszer OBD1 viszont az ennek megfelelo csatlakozot meg nem tudod rarakni, mivel az 12 pines, az auton levo meg 16 es formara is teljesen mas...
Es ilyenkor mi a franc van? -
F_Gergely
őstag
Ismerem a helyet es az utszakaszt is, szerelom ott lakik a kornyeken. Eleg hullamos ott az ot van egy ketto resz ami ha gyorsan meg megdobja az autot plusz vannak jardaszigetek ha szinten gyorsan jossz konnyu kicsuszni...
Egyebkent nalam is volt olyan hogy varosban 160al jottem mert leszartam mindent. -
F_Gergely
őstag
válasz -=Vacsek=- #51851 üzenetére
Nem olyan vészes amúgy, a turbó felújítása kb 90-140 ezer között van. A kettőstömegű meg autónként változó szerintem az a nagyobb szívás.
-
F_Gergely
őstag
Lehet de cserébe egy turbós kicsit másképp megy mint egy sima szívó... Ez megint olyan kinek mi, nekem pl az életbe nem kéne sima szívó mert marhára nincsen meg az a teljesítmény és élmény mint egy turbósnál.
Plusz a turbót elég egyszer rendbe tenni az autó élete során ha vigyáznak rá, azért az nem olyan mint egy vezérlés hogy X km után csere.(#51853) Gergőke88:
Egy benzines alig alig kormol, dízelnél ez problémásabb, de ott sem igazán ha kikormolja az ember. Ha huzamosabb ideig tele van lerakódással az már tudja koptatni a turbót de azt meg észre lehet venni mert mozogni fog.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz Gergőke88 #51857 üzenetére
Turbóról beszéltünk, mivel a benzinesek alapvetően többet pörögnek 2-3-4 ezertől felfele, nincsen akkora lerakódás mint egy dizelnél ami forog 1500-200 között.
Másikfele, hogy ha normális üzemanyag van tankolva ez elkerülhető, illetve ezek "különleges" esetek én legalábbis nem ismerek olyan embert aki elviszi szerelőhöz hogy pucolja ki az autót 200-300 ezeré.... Nyilván van ilyen de annak sok fölösleges pénze van és nem tudja mire költeni.
Nézz meg egy dízelt, na az kormol! Ehhez képest amit a benzines csinál az babapuki! Ráadáasul a benzines pörög, a dízel nem. így sokkal nagyobb a lerakódás mértéke.
Szerintem ez a téma is kicsit túl van misztifikálva mint a júúúj dizel, meg a júúúúj turbós téma. -
F_Gergely
őstag
válasz Gergőke88 #51859 üzenetére
Ja értelek, én azt hittem a turbóra mondod mert arról beszéltünk.
Autó is használati tárgy, nyilván használódik, de én biztos nem foglalkoznék a téma ezen részével. Nem tudom mennyire nagyon szívás, de pl én a vectrán simán lekaptam, és takarítás helyett felraktam egy bontott de tiszta szívósort és én letudtam a nagy karmolódást. Előtte meg olajcserével egybekötve átmostam a motort.
De szerintem a legtöbb ember pont leszarja hogy néz ki belülről a motort amíg működik, és van benne valami... -
F_Gergely
őstag
válasz lsebestyen #51861 üzenetére
Gyári opel, 2 nap alatt cromaxban meg is hozzák.
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #51864 üzenetére
"en olajat sem cseréltem soha, meg nem is fogok, ezek, mind kiadások nekem egy autoval kapcsolatban....és szvsz a nagy többség igy van ezzel. Ha valami világit, akkor szerelő, gond, autóhiány, kiadás."
Ezzel egyet értek, de akkor ne is csodálkozzon a user ha olajcsere 20-25 ezer, és egy ilyen koromtól való tisztogatás is 100+ ezres tétel. Más kérdés ha lenne pénzem sem hordanám minden gonddal szerelőhöz mert nem. Nálam ilyen DPF nincsen szerencsére ez még a régebbi dizel.
"Kormolodashoz annyit, hogy ha normalisan be van allitva egy dizel auto, normalis üzemanyagot kap, nem csippes, es van benne dpf, akkor egy kis pamacsnyi korom sem jön ki belöle."
A kipufogóból valóban nem, ezzel egyet is értek (amúgy ha rendesen van csippelve akkor sem, csak az ilyen sufni laptop csippesek de azok korom feketén), viszont a dizel korom mert maga az égés sem korom nélküli és az a dzsuva valahol lerakódik. Ennek a mennyisége lehet minimális és lehet nagyon sok.
Miután nálam új turbó új szívósor lett és láttam milyen volt, csak prémium gázolaj megy bele és csak OMV és kéthavonta megfejelem spurival. De dízelnél szerintem egyszerű észrevenni, kicsit ki kell pörgetni és látszik ha koszos a rendszer mert elkezd füstöt tolni 3 ezer környékén."Egy dizel auto nagy szívás tud lenni az embernek"
szerintem egyébként semmivel sem nagyobb szívás mint egy ugyan olyan kategóriájú benzines -
F_Gergely
őstag
válasz dave93 #51885 üzenetére
Ez leginkább autó függő. Tesóm 1.4-ese 80 felett kezd el nyelni de akkor igen intenzíven 110 felett pedig már közel 10 litert eszik.
Nálam 110-ig ha tempómattal megyek 4,5-5 litert eszik. 110 felett 140-ig 5-6 litert eszik, 160 felett pedig 6,5 litert eszik. Tempómattal 130-140el szokott enni 5,7-et. De ezt ki kell kísérletezni, a 110-es váltást én is onnan tudtam meg hogy mondja egy ismerős akinek ugyan ilyen autója van akkor kezdtem el figyelni.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz -=Vacsek=- #51893 üzenetére
Nagyobb lóerő és nyomaték megvan, nyilván egy bizonyos mérték felett már kell változtatni a turbónyomáson ahhoz meg nagyobb intercooler kell meg akkor már a motorba is lehet vezérműtengelyt cserélni stb. szinte végeláthatatlan.
De egy jó chiptuning is kitudni hozni kb +50-70 LE-t és +50-100nm (ezek most a legrosszabb esetben kihozható értékek, ennél lehet több) nyomatékot nyilván ez nagyon sokmindentől függ. De csak a szar és sufni csippes autók kormolnak feketén ami jól megvan irva az nem kormol. És miért?
Akkor kormol ha feleslegesen sok üzemanyag kerül a rendszerbe amivel nem tud mit kezdeni, viszont ha jól megvan írva, akkor nem fog ilyen előfordulni. Viszont egy ilyen chippelés úgy kezdődik hogy felrakják az autót dyno padra és kielemzik, csak utána kezdenek bármihez is. És bizony egy ilyen kb 200-300 ezer huf.
Én egyetlen egy műhelyt tudok amiben megbízom és tudom hogy minőségi munkát végeznek.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz Petyyyyy #51895 üzenetére
ez autófüggő de igen ebben igazad van. Haver volt úgy eszetlenül rátolta a "tuningot" semmi más nem volt csak több üzemanyag meg nagyobb töltőnyomás, ment a gép de evett is, plusz megevett 2-3 turbót, meg kuplungot...
De ha jó helyre viszed ott mindenre figyelnek, olyan nem lesz hogy megcsinálják és szétmegy utána a kuplungod -
F_Gergely
őstag
válasz Declare #51897 üzenetére
Akit én tudok szerelő csak hogy idézzem:
"Lehet chip tuningot csinálni internetről letöltött ingyenes programokkal és fekete tuningbox bekötéssel, de az olyan is.Mindenki életében vannak időszakok amikor tuningolásra vagy különleges autó építésére adja a fejét. Vannak projektek melyek hosszú évekig készülnek, azonban egy dolog számít: ha megvan az elhatározás akkor jól kell dönteni. Ha az ember három olcsó motort tönkretesz fél év alatt, akkor mindentől el fog menni a kedve, hacsak nem lottónyertes. Mindent egyszer kell jól megcsinálni. És ez pontosan így van a chiptuning-gal is. Rengeteg feketén füstölő mocsok munkával találkozom, melyektől felfordul a gyomrom és már sajnálom az utánunk jövő generációkat."
"egyszerüen tul van hajtva a motor, nem fog ugy müködni a rendszer, ahogyan azt megterveztek. Vagy ilyen 2 loerövel lesz több, amit eszre se vesz kb a tulaj, szoval penzt se adna erte. szvsz"
Igen ez az olcsó és igénytelen tuning ismérve... Rendes chiptuning nem fog kormolni, mert úgy változtatnak minden értéket (nem csak egyet és ennyi) hogy az megfelelő legyen, és tudjon mit kezdeni a motor a nagyobb igénybevétellel. De ehhez szakértelem kell, nem csak annyi hogy rádugom az autót gépre és rátöltöm a cuccot. Minden autóhoz külön külön kell írni, nincsen két egyforma!
(#51898) -=Vacsek=-:
180 pacinál simán lehet picit több nyomaték és valamivel kevesebb fogyasztás, de itt ne arra gondolj hogy 3 literrel kevesebbet fog enni az autó sőt, éjszakánként magától tele lesz a tank. Átlagosan kb 1 max másfél literrel lehet kevesebb a fogyasztás optimalizálással, de ez megint csak autófüggő. Inkább az hogy dinamikusabb lesz a vezetés, és nem lesz többletfogyasztás. -
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #51907 üzenetére
Majd mondom milyen autót szeretnék venni, milyen felszereltséggel, vedd meg tedd rendbe, újítsd fel, utána meg nyomott áron megveszem mert hát használt, sok km van benne, nem is nő vagy, dohányzol is pfejj
-
F_Gergely
őstag
válasz trassher #51918 üzenetére
Rosszul gondolod, ami levehető ott van egy fém karom jobb oldalt, bal oldalt meg a zárbetét amivel ki tudod oldani és le tudod venni. ez fix vonóhorog.
(#51919) diablo1984:
ezt megértem én is ezt csinálom a sajátommal, bár lassan ha meglesz a papírom elvileg a jövőben már foglalkozásszerűen fogok autókkal foglalkozni saját műhelyben -
F_Gergely
őstag
válasz Mikuland #51967 üzenetére
Hidegen inditsd majd be az autot akkor nezd meg mi forog. Nem szabad hogy menjen egy ventid se! Ha megy akkor a futeselotet ellenallasod ment szet (ez elofordulo hiba). Ha nem mennek a ventijeid akkor valszeg hogomba. Viszont ha klimat kapcsolsz akkor a klima ventije be kell hogy kapcsoljon hofoktol fuggetlenul. 4 fok alatt elvileg klima nem kapcsol be mert ellenkezo esetben lejegesedne.
Elso korben hidegen inditasnal nezd meg a ventiket utana lehet tovabb menni eredmenytol fuggoen. -
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #51980 üzenetére
KM óra tekerésről csak apró lábjegyzet gyerekek:
Teljesen mindegy mit mutat az óra, írhattok oda kinai opcommal bármit.
DE
És itt a pici kis DE szócska, külön meglehet nézni a motor km állását, és azt bizony már nem lehet tekergetni... Ez az egyik fele, a másik felem hogy nem értitek meg, bármit meg lehet úgy csinálni hogy annak tűnjön. Motorcserét hogy állapítod meg? Sehogy... Motorvezérlő cserét hogy állapítod meg? Kormány, pedálok, ülések, bármilyen eleme az autónak cserélhető!
És igen, előbb veszek meg egy több km-el rendelkező autót, ami tudom hogy X ideig egy tulajnál volt, látom hogy foglalkozott vele. 12 évig egy gumi? Az ilyen mégis mennyit ért/foglalkozik a kocsijával? A hideg kirázna tőle, a franc venne ilyentől autót. Kormányvédőről nem is beszélve. Ja a dupla illatosító meg pláne...
De mondok mást.
Tegyük fel a km valós, és ha rommá volt törve? Vihetsz de oda igazságügyi szakértőt is, elsőre ő se fogja neked megmondani mi van a kocsival csak hogy milyennek tűnik.Sajnos nekem is van ismerősöm aki elsőre csak a km-t nézni, még az autó típusa is mindegy első mindig a km... Sose fogom megérteni, ez csak egy rohadt szám, marhára nem az autó állapotát jelzi/tükrözi.
Számomra sokkal többet ér egy tulaj, aki elmondja mit csinált meg az autón mi a baja, és látom hogy valóban igy van. Azt nem szeretem mikor "beülsz és pöcc röff erre a kocsira nem kell költeni" na ilyen NINCS ! Tudod mire nem kell költeni? A szalonból kihozott 0 kilóméteres autóra, de egy használtautóra MINDIG kell költeni, bárki bármit mondd. Kivéve ha igénytelen vagy és szarsz bele, akkor valóban nem kell költeni.
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #51989 üzenetére
"a c vectra még nem volt ilyen, abból mást nem lehetett megállapítani, csak azt, hogy hányszor állították vissza a szervíz intervallumot, de külön máshol nem mentett semmit!"
Furcsa lenne ha valóban igy lenne, ugyanis már a B vectra is két külön modulban tárolja a futásteljesítményt, mert egy van amit az autóé és van külön a motornak. Nekem is úgy van hogy 340-et mutat az óra (ennyit írtak bele), de motorcserés lett és a motorban viszont 220 ezer van. Ez bármikor lekérdezhető az ECU-tól. (Ezért nem nézi senki a km-t mert akit valóban érdekel rádugja a gépet a kocsira és lekérdezi. A dolog onnantól mókás mikor két külön km állást ir ki a monitor.)
De mint mondtam ECU-t is lehet cserélni, bármi manipulálható, és átírható, kicserélhető. -
F_Gergely
őstag
G / H Astrában is így működik?
ezt nem tudom, de mivel mindkét tipus már OBD2-es csatis gyanítom hogy igen.És ahol külön rögzítve van, ott sehol sem állítható a motor km állása?
Elméletben írható, de nem tudom mivel, én gyakorlati oldalról azt tudom, hogy a km-t az órában át tudod írni, hogy mit mutasson, de a motor óráját nem tudod - legalábbis én nem tudom mivel lehet. - Elvileg szeptembertől már leszek gyakorlaton akkor jobban elmerülök a témában. (Autóelektronikai technikus)
Engem mondjuk annyira nem érdekel a km hogy én sem írtam át a kocsimban, hiába van a motorban 100 ezerrel kevesebb, és még hihető is lenne miután már mindent kicseréltemszerk:
szerintem megfelelő szervizeszközzel még az atyaúristen is átírható... de pl újabb típusoknál több tároló egység van, egyet átírnak pl, de amikor elkezded lekérdezni az értékeket kiderül, mert nem mindegyik lett átírva. Nagyon profinak és körültekintőnek kell lennie, hogy teljesen átírd az autó agyát, de nyilván márkától és típustól is függ, pl egy szuszka nem ennyire "okos".[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #52004 üzenetére
Mondjuk számomra sok szempontból visszalépés a C a B-hez képest, de ez nekem is furcsa hogy, nincsen rögzítve a futás csak az órában... Valahol biztos tárolja.
B-nél a vezérlő tárolja, OP-Com-al lett kiolvasva, külön írta mit mutat az óra és mi van a motorban. -
F_Gergely
őstag
válasz realmadrid #52007 üzenetére
Ha vezérlőt cserélsz hol marad nyoma?
-
F_Gergely
őstag
válasz realmadrid #52014 üzenetére
én is viszem majd programoztatni, majd megkérdezem (szintén márkaszerviz), mert a vezerlő egy ugyan olyan doboz mint a központi zár vezérlő. Kiveszed, beraksz egy másikat és ennyi. De végül is pont ezt fogom tanulni, szóval idővel kiderül
-
F_Gergely
őstag
"Nem tudom mennyire lesz egyszerű a régit kihúzni és befűzni az újat."
Nálam ez gyorsan ment kb 10 perc, bal oldalt tetőkárpit alatt van egy kábelcsatorna (jobb oldalon is van - asszem talán a gyári antenna kábelei ott is futnak). A oszlop borítása lepattint, oszlopba behúz majd a tetőnél a kábelcsatornába végighúzod én kézzel simán végigtoltam.
Nálad gondolom másképp lesz mert sedan-nál legalábbis B veki az ablakfűtőszál az antenna, nekem meg van rendes antenna a tetőn. Tetőkárpitot elég csak meglazítani nem kell kivenni.Aztán persze lehet nálad teljesen másképp van.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest