-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Gergely
őstag
sziasztok,
opel vectra (kombi) vasarlas elott allok, elso autom lesz, csak meg keresem a megfelelo peldanyt mert igenyeim azok vannak...
kerdesem az lenne hogy a muszerfallnal ketfele computert lattam, egyik egy nagy kijelzos kocka a masik meg darabolt es jellemzoen a felso csik van a kocsiban. kerdesem hogy mi a kulonbseg es utolag ezt lehet e (ha egyaltalan kell) cserelni es milyen funkcioja van?
biztos hogy fogok meg kerdezni mert sose volt autom -
F_Gergely
őstag
Sziasztok,
2000-es évjáratú B Vectra esetén mennyi problémás a sima üléseket fűthető ülésre cserélni? Valamennyire ki van építve a kábelezés, vagy teljesen be kell húzni minden? Ugyan ez lenne a kérdésem a két hátsó ablakot illetően is, ha azok nem elektromosak, mennyire problémás azokat elektromossá varázsolni?
Tempomatot utólag minden dízelbe berakható, vagy valamire kell figyelni? Vagy érdemes gyári tempomattal venni?
Sajnos nem igazán találok olyan autót, olyan felszereltséggel amit szeretnék, ezért lehet hogy a fentiek közül vagy mindent vagy 1-1 nekem majd utólag megcsinálni.
Köszi előre is -
-
F_Gergely
őstag
Sziasztok,
Olyan kérdésem lenne, hogy ugyebár a fényszóró magasságállítója a kormány felől bal kézre esik, a fényszóró kapcsoló mellett. Ott van a műszerfal fényerejének a tekerője is. Mi van ha ez a fényszóró magasságállító hiányzik? Egyedül ilyet xenonos autónál láttam, viszont ebben nincsen xenon (fényszórómosó sincsen) de csak a műszerfal fényerejének a potija van. Ilyennel már találkoztatok?
Az autó egy B2-es Vectra 2001-es évjárat.
-
F_Gergely
őstag
Sziasztok,
Tegnap néztem egy autót nagyon kis aranyosnak tűnt, persze pár dolgot rendbe kell majd tenni. 320 ezer km van benne ezt még reálisnak is tartom B2-es kombi Vectra 1998-as évjárat, 2000 köbcentis dízel autó. A hátulja törve volt ez biztos, viszont azt nem tudom mennyire...
A tetőlemez szép, de két oldalról mindkét ablak keret (hátsó ajtó utáni ablak keret) és egy picit a lemez olyan mintha felpolírozták volna, és elrontották volna és bemattult a felület. Bent egy kolegám a képet nézve azt mondta szerinte eltűnt a kocsi a hátulja úgy összetörték, és a fényezésnél rosszul lakkozták. Egyrészt szerintem ennek lenne nyoma, másrészt meg oké hogy rosszul lakkozták de csak ennyire kis felületen, és szabályosan mindkét oldalt, ugyan ott?
Másik kérdésem, ha valóban eltűnt volna karambolnál a kocsi hátulja, annak milyen nyoma lenne ha megcsinálták volna?
Őszintén szólva nekem tetszik az autó, nem rohad sehol, kivéve a csomagtér ajtót, de az úgyis horpadt, cserélem egybe az egészet. Viszont nem szeretnék olyan autót venni amit 100% totálkárra összetörtek...
Viszont a kasztni rendben van, vonóhorgos az autó, az is rendben van, egyedül a festék olyan amit furcsálltam.
Tehát ha tényleg összetörték mint állat azt miből vehetem észre?
Pénteken ha ráér az autószerelőm ő is megnézi az autót, de remélem azt mondja rendben van, mert akkor meg is venném, csak most bogarat ültettek a fülembe, hogy mi van ha teljesen új hátulja van...
Na de bakker 14 éves autóról beszélünk, csak teljesen roncsot sem szeretnék.Bocsi ha hosszú lett, de sose volt még autóm
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz KonzolKartel #25864 üzenetére
De szerinted ettől még megvehető az autó, mármint nem kizáró ok?
Nem tudom eldönteni, hogy az a kopás az attól van, hogy öreg az autó, vagy pedig hogy összetörték és rosszul festették le.
De továbbra is tetszik az autó, mert bár sok mindent kell majd cserélni rajta ezek nem nagy tételek.
Cserélni kell:
Jobb első lámpa
Digitklima középső órája nem világít - kijelző van csak világítása nincsen
Fedélzeti számítógép LCD kijelzője rossz
Bal első ajtó határolója rossz (vagy nincsen), így ha kinyitom az ajtót és nem fogom magától becsukódik
Kézifék és váltó szoknyáját cserélni kell.
Jobb első ködlámpa takaró műanyagja hiányzik (lámpa van, csak van előtte egy műanyag lemez és az hiányzik).
Szerintem ezek teljesen rendben vannak és nem is nagy összeg. -
F_Gergely
őstag
válasz mikoljan #25869 üzenetére
400 ezer, nézelődök már egy pár hónapja, most lett rá pénzem, de xenon-ost nem szeretnék, viszont ülésfütést, tempomatot, 4x elektromos ablakot szeretnék, és nem igazán találok pest környékén ilyen autót...
Holnap remélem a szerelőm megtudja nézni az autót, és azt mondja rendben van. Sajnos karosszériást nem találtam aki megtudná nézni.
Csak félek, hogy gyorsan eladják, és lemaradok róla, viszont januárra nekem szükségem lenne az autóra. -
-
F_Gergely
őstag
válasz KonzolKartel #25885 üzenetére
Koszi a valaszt, valahogy igy latom en is. Kulfoldrol sajnos ido hianyaban nem tudok kocsit behozni, meg amiket neztem osztrak autok mindegyik csunyan rohadt. Es akarhogy olvastam neten nincs olyan auto aminel ne tudnal hibaba beletenyeeelni, pl vectranal az adagolo, egr szelep, de mas autonak meg mas a tipushibaja. En nem igazan ertek komolyabban az autokhoz ezert viszek szerelot. 100%-osan sajnos egyetlen hibat sem lehet kiszurni, ahhoz kellene dyno pad meg egy felnapos atvizsgalas
Es hat megiscsak egy 14 eves autorol beszelunk.... -
F_Gergely
őstag
Sziasztok,
Megvettem életem első autóját egy 98-as évjáratú kombi vectrát. Nagyon örülök neki de mivel használt autó mennem kell vele szerelőhöz az alábbi gondokkal:
1-es sebességet csak úgy veszi be ha kettesből rakom egyesbe, de igy gyönyörűen. Ha üresből akarom egyesbe tenni nem veszi be. Rüki, minden más tökéletesen beveszi, egyest csak kettesből.
Csak egy darab kulcsom van hozzá azt kell csináltassak. Tank ajtaját valamiért nem zárja a központi zár.
Elektromos zárlat lehet a kocsiban (sajnos a kereskedő kimosta a motorteret) mert ha pl, indexelek felkapcsolja a reflektort is (mintha ki lenne lazulva az index kar).
Hazafele menet közben "elszállt" az elektromos rendszer, fedélzeti számítógép teljesen resetelte magát, a rádió azóta se kép se hang (valszeg kiégett a biztosítékja), illetve a digitklima középső kapcsolójánál a kijelző világítása nem megy.
Ja meg a motortérben pár helyről pár olaj folyik.
De szépen húz az autó, kettesből simán elindul, gyári full extra igaz az ülésfűtés nem működik egyik ülésnél sem, de van tempomat és vonóhorog.
Majd gumishoz kell vigyem, autóvillamoságishoz, meg szerelőhöz.
De életem első autója, és az enyém. Ki van fizetve, nincsen rajta hitel, igaz átíratnom még nem sikerült de nálam van az adásvételi, a forgalmi, a törzskönyv, meg csináltattam biztosítást.Ha a fenti hibákhoz bárkinek bármi tippje lenne megköszönném
-
F_Gergely
őstag
válasz #81556480 #25904 üzenetére
Óccccsó volt, de fel voltam rá készülve hogy lesznek vele gondok, tehát semmi nem ért váratlanul.
De a kasznija rendben van és szép, nincsen rohadás, egyedül a csomi ajtón meg a hátsó lökősön van egy kis nyomódás, de ennyi.
Szerintem szép, és igen én is türelmetlen voltam -
F_Gergely
őstag
válasz bambano #25907 üzenetére
Turbó dízel a drága, 2000 köbcentis opel motoros. Igen, én is igy szeretném, csak két kulccsal, hogy legyen hozzá. Ja meg van egy zöld gomb a szivargyújtó mellett balra, az fingom nincsen mi de nem is mertem megnyomni valami utólag tákolt gomb lehet.
És igen, kerül majd bele riasztó is, meg a központi zárat is rendbe kell tenni -
F_Gergely
őstag
válasz Okuyama #25911 üzenetére
Szia, enyim is fekete 2004-ben lett behozva, 98 decemberi evjarat
A zarakat koszi, fogok irni ha szukseg lesz ra, elso korben a motorteret kell rendbe rakatnom utana jon az elektromos resz es legvegul a belso, szeretnek majd teljes borbelsot
A motorra en sem panaszkodom, szepen huz, es nem fustol nem kormol. Gondolkodtam en is kulfoldi auton de vegul ez volt egyszerubb na meg turelmetlen is voltam
Az index ahogy neztem szerintem cseres lesz, csak nekem a tempomat miatt a sima index kapcsolo nem jo.Viszont szerelesi konyvet nem tud valaki vectrahoz? Turtam a netet de amiket talaltam halott volt az osszes link.
-
F_Gergely
őstag
válasz _seth_ #25909 üzenetére
Ezt a réz sarus dolgot, tudod nekem picit részletezni? 27-én kell mennem az autóval, és mivel addig nem fogok kapni új index kart, arra gondoltam akkor szétszedem. Biztos hogy kontakthibás, csak abban nem vagyok biztos én ezt tudom-e javítani. A gond az hogy az index kar a két állás között, tehát üres állásban, és refire kapcsolva, lötyög, mintha nem tartaná semmi(egyik pozícióban sincs fix helye - nem kattan be a kapcsoló). Ebből adódóan, ha indexelek, akkor elmozdul a kar és fel-fel gyullad a reflektor. Érdemes szétszedni és babrálni vele, vagy egyszerűbb új index kapcsolót venni és felesleges szétszedni?
Köszi -
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #25917 üzenetére
10 évig telefonokat javítottam, nem vagyok egy kapkodós típus, csak fórumon olvastam, hogy vannak ott rugók is, attól kicsit félek, hogy szétszedem azt szétrepülnek a rugók, azért kérdezem, hogy hogyan is van a kar kiszerelése
egyenlőre ennyi infóm van:
"Alul van 3 csavar, meg ha elfordítod a kormányt, akkor a kormány alatt kettő. Ki kell még tekerni a magasságállító gombját és két félben lejön. Az indexkapcsolót két fül tartja alul felül, megnyomod, kihúzod, csatit lehúzod és mehet vissza az új." -
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #25919 üzenetére
megpróbálom szétszedni, mert ezzel az a gond hogy néha olyan mintha zárlat lenne a kocsiban, ezért szeretném legalább annyira használhatóvá tenni, hogy járni tudjak az autóval, egyenlőre éjszakára mindig lehúzom az akksit, hogy ne legyen baj.
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #25921 üzenetére
Azt az ismerősök mondták, hogy ha zárlatgyanus dolog van inkább vegyem le éjszakára az akksit. Menetközben biztos hogy van zárlat, mert a műszarfalon a refi lámpája nem ég hanem pulzál és lehet hallani ahogy a két végállás között áthúz az áram a kapcsolónál.
Vennék új kart de ugye most zárva van minden, plusz mivel van tempomatom a sima index kar nem jó . -
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #25923 üzenetére
Köszi, drukkoljatok, majd jelentkezem mi lett az eredmény
-
F_Gergely
őstag
Azt tudja valaki, hogy a lámpamosó hogyan működik? Feltöltöttem szélvédőmosóval, első hátsó szélvédőt mossa, de a lámpákat nem. Vagy annak kéne lennie külön kapcsolónak vagy tartálynak?
Index kart még nem szedtem szét, de ha változtatom a kormány magasságát, akkor is bekapcsol a refi... -
F_Gergely
őstag
Aarra van valami tippetek hogy a cd lejatszo miert nem mukodik? Mikor rlhoztam a kocsit meg hallgattam, aztan egyszercsak se kep se hang, megcsak bekapcsolni sem tudom. Biztositekra gyanakodom, de nem talatam kiegettet.
-
F_Gergely
őstag
válasz adorjant #25939 üzenetére
Koszi, mint kiderult a pontos hiba az, hogy amikor a gyujtast raadom a radio mukodik. (Sony fejegyseg) aztan mikor elinditom a motort, a radio elnemul, mintha elvenne tole az aramot az auto. Fogalmam sincs ez mitol lehet, de mivel a kocsi ugyis megy majd autovillamossagishoz, majd mondom ezt is.
Se a kodlampak nem mukodnek (se elol se hatul), se a fenyszoromoso. Az ablaktorlo neha magatol torol ki se tudtam kapcsolni. Szoval elektromosan nem kerek valami -
F_Gergely
őstag
válasz F_Gergely #25940 üzenetére
No a gyújtáskapcsoló van kikopva, majd cserélve lesz az is meg az index kar is
más:
Szeretnék acélfelnit az autóra, GM 5x110x15 ET 49 ez a gyári mérete?
Téli gumit akarok felrakatni, de acélfelnit nem igazán találok, igy arra gondoltam veszek külön acélfelnit és elviszem gumishoz hogy arra rakja rá a téli gumit. Csak a méretekben nem vagyok otthon. Köszi -
F_Gergely
őstag
válasz #81556480 #25956 üzenetére
Eloszor en is xenont akartam, aztan meglattam mennyibe kerul egy lampabura, meg az izzo, es a hibafaktorok szama, igy direkt olyat vettem ami nem xenon izzos. Sima lampabura 10 ezer a xenon ennel joval tobb, plusz beszarhatnak az erzekelok is. Jo a xenon csak iszonyar draga tud lenni
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #25970 üzenetére
Egy hete van meg az autom, eddig egyszer tankoltam de remelem nekem is igy fog fogyasztani. Sajnos a computerem nem ir fogyasztast csak idot meg datumot, viszont Comfort felszereltsegu es az indexen van ket gomd amivel elvileg a computertben lehet lepkedni, igy remelem bele tudok majd rakatni egy olyan bc-t ami mar okosabb
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #25974 üzenetére
Ahh akkor te feljebb vagy mint en, az enyem B vectra kombi 100 paci 5 sebesseg, 2.0 DTi
-
F_Gergely
őstag
válasz sziada5925 #25984 üzenetére
Igen, ezert bizom benne hogy lehet bele nagykijelzos bc-t berakni a mostani helyett ami csak datumot, idot, meg kulso homersekletet mutat.
-
F_Gergely
őstag
válasz sziada5925 #25987 üzenetére
Az auto egyebkent full extra, es olvastam tobb helyen is hogy vannak vectrak amik elore be vannak kabelezve igy bizom benne ebbe is ki van epitve a komolyabb bc lehetosege. De majd ugyis viszem a kocsit autovillamossagishoz majd ott megmondjak. A masik amit szeretnek a muszerfal csereje mert ez meg a regebbi es pl ha indexelek csak azt mutatja hogy villog az index de azt nem hogy melyik. De nem tudom ez mennyibe kerulhet.
-
F_Gergely
őstag
https://www.youtube.com/watch?v=ftNDRt9d9bs&feature=youtube_gdata_player
Ilyen elektromosan behajthati tukroket hogy lehet B vectraba varazsolni? Nagyon tetszik
-
F_Gergely
őstag
B Vectra kombi hátsó ablaktörlő gumit hol lehet venni? Vagy ez egyben van magával az ablaktörlővel? Sajnos a gumi elég rossz állapotban van, cserélném csak nem tudom hol lehet ilyet venni? Tesco, benzinkút?
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #26006 üzenetére
köszönöm, meg is rendeltem eredeti opel ablaktörlőt, remélem jó lesz
-
F_Gergely
őstag
Sziasztok,
B Vectrara télire milyen acélfelnit érdemes felrakni?
A gyári gumi méret: 195/65/15 a felni mérete pedig 5/110/65 15x6 ET49 - jelenleg ilyen felni és gumi van rajta.
Ma voltam gumisnál azt mondta 15-ös felnije nincsen de 16-os igen.
Kérdésem, hogy érdemes (egyáltalán lehet-e) felrakni a 16-os acélfelnit, vagy inkább maradjak a 15-ösnél?
Sajnos 15-ös acélfelnit nem igazán találok sehol, de téligumit meg fel kéne rakatnom, igy ha nem találok felrakatom az alufelnire, de megmondom őszintén nem vágom ezeket a felni meg gumi méreteket... A 16-os kereket téligumival én kissé nagynak találom, de a gumis azt mondta simán felrakható.
Szerintetek? -
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #26084 üzenetére
Köszönöm a választ mindenkinek, a 16-os kereket én is túlzásnak tartottam, de mivel én laikus vagyok inkább megkérdezem olyantól aki már tapasztaltabb. Éreztem én hogy a gumis akar csőbe húzni...
Racing bazárt néztem, meg jófogás és társai, de vagy nagyon messze van amit találtam, vagy pedig nagyon régi hirdetés, de azért megpróbálok párat telefonálni még hátha... Amiket eddig küldtem levelet, nem jött rá válasz.
Jelenleg gyári opel alufelni van az autón, de eléggé tré (nekem nem tetszik, és látszik is rajta az idő foga) így én is arra gondoltam, ha nem találok acélfelni erre felrakatom a télit, a nyári meg úgyis kap majd rendes, normális alufelnit. Aztán majd kerítek következő szezonra acélfelnit.Tényleg köszi a válaszokat mindenkinek!
(#26085) _seth_
Majdnem ugyan ilyen, megpróbálok róla képet keresni.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
Ma két furcsaságot vettem észre:
Egyik hogy motor indítása utána kb. 5 percig füstöl a kipufogó, utána már teljesen "tiszta" vagy ha egyszer kétszer rányomok a gázpedálra és felviszem a fordulatot 1800 körülire, utána jó.
Másik, hogy ha a szélvédőt szeretném mosni, akkor előbb töröl egyet szárazon és csak utána kezdi spriccelni az ablakmosó folyadékot.
Ezek mitől lehetnek? -
F_Gergely
őstag
Olajfogyast en nem vettem eszre, de egy femes zorgos hang nekem is van inditasnal, a motorter bal oldalabol jon a hang, de nem jottem ra mitol csorompol. De ha benyomom a kuplingot nem hallhato, illetve ha bemelegszik a motor kb 15-20 km utan mar uresjaratban sincs hangja es nem hallhato. Heten viszem szerelohoz, remelem tudja majd orvosolni a hibat, fogalmam sincs mi lehet.
Mas:
En kombi B Vectrahoz vadaszok teljes bor belsot ajtokarpitokkal, de eddig akiket hivtam mar mind eladtak[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz Okuyama #26126 üzenetére
Huuuu az nagyon kiralysagos lenne, mert mindenkepp kellene nekem egy komplett belso, gondolom akkor ajtokarpitokat is tudsz majd melle adni. Szolj ha van es megbeszeljuk a reszleteket, remelem sikerul szerezned
Meg ha mar ott vagyok lehet par alkatreszbol feltankolnek nalad -
F_Gergely
őstag
Ismerosomnek a dizel B vekinel mikor inditod az autot van egy spiral ikon a muszerfalon, az "izzit" neki es ha elalszik lehet inditani az autot, ennek ugye leginkabb hideg idoben van jelentosege - gondolom en. Na ezt a piktogrammot hianyolom a muszerfalamrol, kerdesem hogy tenyleg nincs vagy csak a lampaja nem eg, illetve mindig kell e indulasnal hogy felvillanjon? Az auto 98 decemberi evjarat es egyel regebbi muszerfalas, tehat ennel meg nem latod az index iranyat, csak hogy villog de azt nem melyik iranyba.
-
F_Gergely
őstag
Cromaxnal 16 ezer az utangyartott tempomatos indexkapcsolo
-
F_Gergely
őstag
B Vectrás társaktól kérdezném, hogy nálatok a szélvédő mosás hogy történik? Spriccel a szélvédőre és utána töröl? Nekem valamiért töröl egyet csont szárazon és csak utána kezd el spriccelni... Ez normális, vagy valami nálam nem működik rendesen, és hol kéne a hibát keressem?
[ Szerkesztve ]