-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
net84
őstag
Sziasztok!
Pár napja bővültünk egy 2005-ös Seat Toledo 2.0 PD TDI 16V Stylance (ha minden igaz, ezen belül is a sport változat) autóval. Céges pályázó/utazó + családi autónak keresgéltünk lassan egy éve. Egy Citroen C2 VAN 1,4 HDI mellé már elkelt egy nagyobb. Azt, hogy erősebb-e, azt még csak sejtem. Jövő hét végén, a "nagy" szerviz után merem majd csak megnézni a teljes képességeit.
Pár kérdésem lenne a tapasztaltabbakhoz:
- viszonylag gyorsan (belvárosban 10 perc sem kell neki) ugrik 90fokra a hűtő vize, ez természetes?
Korelőzménye, hogy mielőtt megvettük és elhoztuk a kereskedésből, akkor cseréltek a hűtőt, mivel eresztett. A hűtő ventilátort nem hallom, hogy menne, amikor 90 fokon van a hőmérséklet. Amikor belenézek a motortérbe, akkor azt látom, hogy lekapcsolt klímánál van két álló ventilátorom, de szemből nézve jobb oldalon van még valami hűtő rész, de az annyira le van burkolva, hogy nem látok mögé. Itt még lehet ventilátor?
- random időközönként (már indítás elött) feldobja a világítás hibát a műszerfalra. Eddig egyszer sikerült megállnom és megnéznem, a jobb hátsó helyzetjelző felejt el működni. Kontaktos lehet a foglalat vagy készüljek egyből egy új izzóval?Nincs valakinek véletlenül egy felhasználói kézikönyve magyarul vagy angolul ehhez a típushoz?
Leon-ét néztem hasonló évjáratban, annak teljesen más a műszerfala és a bajuszkapcsolói.Előre is köszi!
Read only...
-
net84
őstag
válasz tomcsi23 #41000 üzenetére
Köszönöm, képek hamarosan érkeznek. Most rohantam el az új papucsokért, így már fotogénebb a kicsike.
Annyival azonban kiegészíteném a fenti leírást, hogy "meghajtás" után leállítom, majd viszonylag rövid időn belül újra elindítom (a hőfok stabilan a 90 fokos vonalon), akkor nagyon nehezen óhajt beröffenni. 2-3 másodpercig teker az önindító, mire elkapja a gépszíj. Hidegen, illetve 50 fok környékére lehűlve prüttyre indul. Az 1,4-nél megszoktam, hogy ahogyan a kulcsot ütközésig elfordítottam, úgy engedhettem is vissza, mert már be is röffent. Elsőre az aksira gondoltam, szenvedve forgatja a motort, korát tekintve megért a cserére. Tegnap a belvárosba járkálva nem volt gond az indítás, most kicsit menni kellett a gumisig, ott mikor újra indítottam, nem is sikerült elsőre.
Álló helyzetben, levett gyújtás esetében is elindul a hűtő ventilátora? Jó a sejtésem, hogy szemből nézve jobb oldalon van a ventije? A középső és bal oldali pedig a klímáé? Vagy csak ezen két utóbbi van az autóba és ezeknek kellene elindulniuk?
A nehezen indulása zavar, egyébként a 90 fokkal nem is lenne semmi gondom.Na megyek készítek pár képet...
Köszi!
Ja! Leírásért annyit nem adnák ki. Két napja a külföldi fórumokat mazsolázom egy normális kézikönyvért. Eddig sikertelenül . Majd meglátjuk, vagy találok valamit, vagy szépen lassan kitapasztalok rajta mindent...
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
net84
őstag
Még "tele" a parkoló. Amint ürül, beállok normálisan, hogy fotózható legyen.
Read only...
-
net84
őstag
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Csütörtökön reggel megy szervizbe. Akkor minden kiderül .
A melegedéssel pedig egyelőre nem foglalkozok, 90-en stabil.Kickass - előfordulhat, hogy koszos, nem keveset állt az autó...
Mágus2 - DIAG miatt megpróbálok bepofátlankodni a szervizbe, hogy legalább azt nézzék meg, hogy használhatom-e csütörtökig vagy inkább tegyem le a szervizig.
Nem tudom, hogy a befecskendezés hiba mekkora hiba/javítás, az indító motor "nem egy akkora összeg". A radikális módszert hanyagolom .
Az indító motor meleg indításnál hallhatóan szenved. Majdnem annyira, mint amikor nincs elég kraft az aksiban. A különbség annyi, hogy teker addig, míg el nem indul, nem merül le.AndrewTdi - a helyzetjelzők gyáriak, nem lett (még) változtatva.
Estére meglesznek a képek
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
net84
őstag
válasz Mágus2 #41009 üzenetére
Megvan az ítélet.
Odamentem, megkértem a tulajt, indítsa el az autót. Amikor mentünk felé, már mondta: PD elem hiba lesz. Elindítja, majd mondja: Ennyi? Ez még jó így, idővel hosszabbodhat az indítás, akkor el kell gondolkodni a cserén.Így most marad így. Ha a nagy melegek beköszöntekor rosszabbodik, akkor viszem javítani. Inkább előbb, amikor még egy halovány esély is van arra, hogy a blokkot ne kelljen bántani. Ugyanis idővel kikezdi a furat oldalát a rázkódástól és akkor durván szét kell bontani és fel kell újítani a blokkot/hengerfejet.
Ahogyan olvasgattam, relatíve nem olcsó (PD elem ~70.000.- Ft / db) mulatság, azonban inkább ez, mint valami komolyabb gubanc...A szerviz tulajának ugyanilyen motoros (csak újabb) SEAT-ja van, ugyanez a hiba, csak nála már hosszabb az önindítózás.
A legdurvább, amit látott, azt 15mp-ig kellett önindítózni, mire beindult. Ott már fúrni kellet.Hűtés:
Ez legalább megnyugtató.
98 vagy 102 fokon fog bekapcsolni a venti első fokozata. A stabil 90 fok venti működés nélkül tökéletes.Read only...
-
net84
őstag
válasz Mágus2 #41015 üzenetére
Meglepő volt. Amikor Ő indított, én voltam autón kívül, nem tűnt szenvedősnek. Az előbb kimentem fotózni, első indításra hosszan (1,5-2 mp) tekert. Fordulás-fotó-újra indít. Ekkor pedig meglepően röffent elsőre. Nem rossz vas ez, lelke van, amit ápolni kell.
Egyelőre csak szemre-fülre "nézték" meg. Esélyem nem volt a szerviz közelébe beállni. Csütörtökön megkapja a diagnosztikát. Az akku és a kimaradt (papíron legalábbis) szerviz miatt kértem a teljes átvizsgálást már időpont foglaláskor és az alkatrészek rendelésekor.
Mindezektől (a szerviztől és az átvizsgálás eredményétől) függetlenül megnézetem egy öreg motoros szakival is.
Anno mikor a C2-őt vettük, akkor váltócserét jósoltak neki egy kopogó hang miatt. Majd amikor a kopogó hang párosult a kormány ütemes rázásával és olyan erős lett a hang, mintha belülről valaki kalapáccsal akarná kiszabadítani magát, SOS-ben begurultunk hozzá. 45 perc kutakodás után talált 2,5kg-nyi leszakadt öntöttvas nehezéket (az ő megfogalmazásában) a kormányrúd és a váltó közé beesve. Nem kért egy fillért sem, pedig majd két óra volt, mire átnézett mindent és kiszedte a feleslegessé vált "alkatrészt". Azóta sem cseréltünk váltót (a hang is megszűnt).
Az egyetlen gond, hogy befejezte a "munkát". Így már csak ismerősöknek segít/dolgozik. Szívem szerint hozzá vinném a kötelező szervizekre is, csak így pofám sincs hozzá. Emiatt azért még meg fogom keresni.tomcsi23 - köszönöm, jó ötlet. A 7 évet én is olvastam, igaz Audinál, megpróbálom kideríteni mi a helyzet a Seatnál.
Képek töltődnek...visszatérek
Read only...
-
net84
őstag
Erre a PD dologra még visszatérünk - ígérem, legkésőbb akkor, amikor meglesz a másodvizsgálat. Most már engem is érdekel nagyon, hogy mi hogyan is van...
Ígért képek:
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9A háttérben látható fehér C2 a kistestvér (mögötte pedig egy régi Swift , ami helyett érkezett anno a Citroen - teljesen véletlenül egybe a "flotta", igaz a Suzuki már nem Mi autónk, de családban maradt ).
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
net84
őstag
A Leon szééép (a Cupra gyönyörű), de nekünk most kiesett a keresésből (pluszba hétvégi autónak pedig luxus egy harmadik), kicsi volt. Olyan autó kellett, ami amellett, hogy min. 4 személyes (kényelmesen), rakodni is lehessen bele. Ha pedig kell, szét lehessen annyira hajtogatni, hogy 4,5m2-nyi bádoglemezt bele lehessen hajtogatni a szükséges kellékeivel együtt. De élhetnék egy nálam okosabb ember szavaival, hogy miért nem lett Leon (vagy bármi, ami hasonló méretű): "nem fér bele a kapálógép" . Az itteni Ford szalonban hangzott el, amikor egy kifejezetten kombit kereső "kuncsaftnak" az értékesítő mindenáron a készleten lévő négyajtósat akarta eladni. Ész érvekre a kereskedő nem hallgatott, így elhangzott ez a mondat. Én majd megszakadtam a röhögéstől, szegény ember pedig feladta és nem erősködött tovább . Azóta nálam is mindig beugrik, amikor "kicsi" autó esetén meg akarnak győzni, hogy elég nagy...De ugye ezért is más és más az emberek ízlése és ezért készítenek annyi féle/fajta autót .
Dodi72 - két egészséges (100+kg) férfi ember kényelmesen elfér bent, a három már tuszkolt (ha nem egészségesek, akkor nem lesznek olyan szorosan ). De az alsó rekeszbe aprítva plusz egy még belefér .
Tegnap este kocsikáztunk egyet mi is. 40nél 4.-be kiraktam az indexet, hogy megelőzök egy hétvégi autóst, majd odaléptem neki, ahogy szoktam (padló közeli állapot). Úgy meglepett, hogy időm nem volt visszavenni az indexet, már fékeznem is kellett, hogy még a kereszteződés előtt visszajussak a saját sávomba. Ehhez én még nem vagyok hozzászokva de tetszik...
Read only...
-
net84
őstag
válasz kk831228 #41058 üzenetére
A hibaleírás egy az egyben ugyanaz, mint nálam... Köszönöm, sokat segített. Már egyeztetés alatt a diag elvégzése (más szerviznél, mint ahol a kötelező szerviz be van időzítve), így könnyen lehet, hogy egyből szoftver frissítés lesz. Egy próbát megér és remélem be is jön. Én örülnék a legjobban.
Ma teszt is volt:
- 90 fokon többszöri (3-4) izzítás: nem oszt, nem szoroz
- 90 fokon önindítózás, majd mielőtt beindulna, abbahagy, újra önindító, majd láss csodát, úgy indult, mintha hideg lenne a motorRead only...
-
net84
őstag
A környékünkön értelmes szoftverest amúgy sem találok, így egyelőre elviszem egy normális diagnosztikára, megnézetem az önindítós dolgot. Illetve ha visszakapom a szervizből, megnézem garantáltan elégséges akku teljesítménnyel a meleg önindítózást.
Ez utóbbit sem zártam még 100%-osan ki. Igaz, hogy hidegen gyengébb az akku, azonban bele kell számolnom azt is, hogy a tényleges teljesítménye sincs meg, így a meleg motort, amiben elviekben nagyobb is a kompresszió, nehezebben hajtja meg. Ezzel max. 10 percet vesztegetek el...
Szépen gyűlik a lista, hogy mi mindent kell megnézni még rajt.Hét végén kicsit kipróbáltam mégis mit tudhat a "kicsike". Milyen a normális hangja a 2.0 PD TDI-n a turbónak? Ennek olyan hangja van ~2000-es fordulattól mint egy légkompresszor fojtás nélkül 8+ bar-on (sziszeg). Mintha valahol mellé fújna. Az 1,4 HDI-hez képest pedig zavaróan hangos. ...vagy ez normális?
Read only...
-
net84
őstag
zenke és rob210 köszönöm. Szerviz átnézendők, javítandók listához hozzá is adtam. Ha csere kell, akkor csere kell. Nincs mit tenni, bármi nyüge van, inkább most csináltatom meg, mint újra vigyem szervizbe más időpontban, esetleg sokkal több kárt téve közben. Illetve szeretem, ha valami rendbe van rakva és nem kell azon aggódnom, hogy mikor döglik be valami vagy hagy cserben.
Bárcsak ott tartanánk már, hogy kész, rendbe van téve és nyugodtan használhatom . De rohadt türelmet vagyok...Mágus2 - Köszönöm, nem ijedtem meg. A kérdés feltétele elött magamban már elkönyveltem egy "új" turbót. Halkan azért abban bízom, hogy valahol csak szét van "hullva" csövezés. Ha nem, hát nem, így jártam. Az asszony még pénteken azt mondta: "mit gyökölsz rajt, ha meg kell csinálni, hát meg kell csinálni, ez van!" ...és ez így van.
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
net84
őstag
én biztos, hogy nem ott csináltatom...akik felénk márkaszervizek, azok az egyik legdrágább és a legtrehányabb, legrosszabb banda.
A "kötelező" szerviz sem ott lesz. A megszokott helyre viszem emiatt, általában mindig megtalálják a legjobb megoldást egy-egy komolyabb javításnál is. Nekem is egyszerűbb, ha egy felújított turbó esetén kérik a rosszat cseredarabnak, akkor ők ezt leboltolják egymás között.Read only...
-
net84
őstag
válasz Mágus2 #41149 üzenetére
Jelzem külön még azt is, amit nem kéne és alapból is megnéznék néznék
Délután leszedtem a motort burkoló műanyagot, hátha látok valamit. Azon kívül, hogy a burkolat belsejében lévő "szivacs" kicsit szét van menve és nem a legtisztább a motor sem, nem láttam sok mindent. Meghallgatva kívülről, valahonnan jobb alulról jön a sziszegő hang (szemből nézve a motorteret). Csütörtökön már okosabb leszek (remélem).Read only...
-
net84
őstag
No! Megvolt a "nagy szerviz" a Toledo 2.0 PD TDI-n.
Br. 150.742.- Ft-ból megállt (vezérműszíj garnitúra, vízpumpa, hosszbordás szíj, szíjfeszítő, üzemanyag-, levegő-, olaj-, pollenszűrő, olaj, fagyálló)
Utóbbit azért is, mivel AS szabvány szerint lett újratöltve a rendszer a hűtőcsere (megvétel előtt cserélté) után.
Turbó kitisztítva, összerakva. Szerencsére csak a cső volt leesve a motorról. Kókányolás szerencsére nem volt a motortérben. Jah! és a jobb hátsó helyzetjező világít, nem világít probléma is megoldva (izzócsere mert már végleg nem világított ).
A melegen hosszabb önindítózás még megvan. Hamarosan kapok egy kontaktot (a helyi szaki nem vállalta, nem dízeles, ő irányított hozzá). A szomszédban van egy szerelő, aki dízel motorokra specializálódott, minden HW/SW rendelkezésre áll a diagnosztikához és a javításhoz.
Tegnap este és ma is sikerült letesztelnem. Így (turbóval - no meg kimosva a koszból) mindjárt más a tempó csak úgy repeszt.narancsnn - nekem ilyen üléseim vannak (a hátsók viszont nem ilyenek, nekem hátul is "kagyló" van), igaz ebben
Ahogyan TaaT is írta, a felfogatás lesz a kérdés. a sín távolságát és annak rögzítését kell megnézni. Ha ezek a méretek stimmelnek, akkor belemehet (elvileg). Ha nem ugyanazok a méretek, akkor pedig egy karosszéria lakatos vagy egy hozzáértő szerelő átalakítja, amit kell és amit egyszerűbb.[ Szerkesztve ]
Read only...
-
net84
őstag
válasz trassher #41415 üzenetére
Szerintem a 20.000 km pont egy határ. itt még megfontolandó a benzines.
Nálam alsó hangon van évi 30.000km, aminek több mint a fele országút.
1.3 GLX-ből ültem át egy kisteher 1,4 HDI-be (a stift mellett munkába egy 1,9JTDI-t használtam). Egyik fő szempont volt, hogy olcsó, olcsó a fenntartása, keveset fogyaszt és a cégbe egyébként is csak a dízelt lehet teljesen elszámolni. Hosszú utakra (Szombathely-Budapest-Miskolc-Szombathely) kellemes, De 4 személy + csomagokhoz kellett már egy nagyobb (mivel előbbibe bele sem fér). Erre most jött egy 2.0 PD TDI. Ha nem cégautónak vettük volna, hanem magánszemélyként, lehet inkább egy hasonló teljesítményű benzinest választunk. A tapasztalatom az, hogy hosszú utakon megéri a dízel, de túlnyomóan városi használatra én nem ajánlanám.
A Golf Variant nekem nagyon tetszik. Családban van egy 4-es Variant. Igaz 1,4 benzines, de remekül pakolható. 5 személy+csomagok esetén elkelne bele egy nagyobb szív, lehet vele utazni, de számolgatni kell, hogy előzés elött mennyire válts vissza.
A VW mellett én még a Skoda környékén néznék szét helyedben.10L-t az 1,4 benzines sem eszik meg. Kímélve 6,5, tiporva ~8 liter. Igaz ez 4-es Variant adata ~30.000 megtett km-el (5fő + csomagok országúton). Városi adatot nem tudok...
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
net84
őstag
válasz VR6-Fan #41420 üzenetére
Egyet értek...
A 100-150e Ft-ot vásárlás után egy általános szervizre egyből rá lehet költeni. Ha netán valami gondja is van, akkor ez még ugorhat is feljebb...és akkor még csak a motornál tartunk (tapasztalat).
A kaszni pedig egy mocskos dolog. Ha valahol megindul a rozsda vagy a rohadás, akkor azt maximum az elemcsere és egy teljes helyreállítás állítja meg. Ezt anno "végignéztem" fateromnál. Fél év volt, mire teljesen helyrerakták az autót. Sárvédő lemezek és teljes küszöb elemek cseréje, hátsó tornyok és alváz javítása, majd az egész autó újrafújása, alvázvédő felhordása. Barátilag is 100e Ft-ba (és ez nem mai árfolyamon számolva) volt csak az anyagköltség.trassher - ha kint egy "jó" állapotút jó áron találsz, és nem nézed, hogy itthon amit ráköltesz, azt az árat soha "nem hozza be", akkor megéri. Mármint magadnak.
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
net84
őstag
válasz trassher #41427 üzenetére
Így szerintem adott minden... Csak meg kell találni a megfelelő "áldozatot".
Más:
A Toledo-hoz keresnék mankókereket. A defekt javító sokszor nem jó, inkább bebiztosítanám magam.
Jelenleg a gyári 17" alufelni van fenn 225/45 gumikkal. Mivel fogalmam sincs, hogy mit kell nézni, így elég nehezen keresek kereket. Pedig a net tele van mankókerékkel. Milyen méreteket nézhetek, hogy ne álljon csálén az autó, ha felrakom?Read only...
-
net84
őstag
válasz narancsnn #41511 üzenetére
Ha az előkészítés megvan, akkor csak be kell kötni és esetleg a biztosíték táblán berakni a szükséges biztosítékot (ha nincs valami mással egybe és akkor amúgy is bent van).
Ha se kábelezés, se vezérlés, se kapcsolók, akkor már nehezebb, de akkor sem lehetetlen (csak kell egy-két dolog pluszba).tomcsi23 - halmozottan hátrányos helyzetben vagyok/leszek, szerdán leszek csak Bp-n, és a C2 VAN-al, nem pedig a Toledo-val.
HELP! Még mindig keresem hogy a 225/45/R17 gumi - gyári 17" SEAT alufelni kombinációhoz milyen mankókereket lehetne használni...
Illetve az is érdekelne, hogy aki ilyen méretben használ nyári gumit, milyen téli szettet javasol? Elsősorban lemezfelnis megoldásra gondoltam (tudtommal a 17"-os alura egyébként sincs téli gumi ebben a méretben, illetve ezt a felnit nem is pazarolnám el télre).[ Szerkesztve ]
Read only...
-
net84
őstag
Köszi!
A gondom az, hogy a csomagtér alatti rolós tároló miatt csak mankó kerék méretű hely van az aljában. Sőt! elviekben még akkora sem, mivel a kerék helyén van az emelő, a kerék kulcs, egy-két apró szerszám és a defekt javító trutyi. De a szerszámok elpakolása lenne a legkevesebb, azt már megoldanám.
Nekem mindig van valami gondom a pótkerekek körül. Itt pótkerék sincs, a C2-ben van teljes értékű pótkerék, azonban alig lehet leszedni az autóról, de ha le is jön, még nincs emelőm, hogy megemeljem
Azt hiszem, az lesz a legegyszerűbb, ha besétálok a gumishoz és megnézetem vele, hogy milyen méret fér be a kocsiba...Még egyszer köszi!
Read only...
-
net84
őstag
Üdv Urak!
Eltűnök, és máris kiderül, hogy vannak itt "tagok" a nyugati féltektől.
Valaki összefoglalná, hogy mi történt mostanság (azon kívül, hogy megtörtem a Torpedót )? Visszaolvastam (egy kicsit), találtam valami FB csoportot (létezik?) meg valami találkozót. Ez utóbbi mennyire publikus/nyilvános (természetesen itt a topicon belül gondoltam)? Hét végén alfa találkozó, asszony már rá is van kattanva, így kitiltottam alfás pólóstól az autóból...abban be nem száll a Torpedóba. Még megsérti a kis lelkét .Mivel tudom, hogy kép nélkül nem ér, íme - a lámpa sértetlen, a horpadás kihajtogatásáig került ki. A képen már egy horpadással kevesebb van, igaz ami látszik, még mindig meg van. Egyelőre eddig jutottam saját erőből. Természetesen még fényezni is kell, mivel a festés is megpattant.
Ez pedig az engesztelés első harmada... (még egy hímzett zászlót és egy szép javítást fog kapni).[ Szerkesztve ]
Read only...
-
-
net84
őstag
válasz janos666 #43598 üzenetére
Valahogy sejtettem, hogy a 2. nem a legjobb választás (már csak a méretét figyelembe véve). Pont azok az adatok érdekelnének engem is, amiket Te is néznél. A Torque Pro (erre gondoltál Te is?) Androidos verziója van meg, még nem volt szerencsém kipróbálni...
A kábeles megoldást egyelőre azért vetettem el, mert menet közben egy notit is fixálni valahova, elég nehéz. Tény, hogy a pontos diaghoz és esetleges sw javításhoz, stb. a kábeles, gépes megoldásnál jobb nincs.
De a jelek szerint a kékfogas megoldásba egyelőre nincs értelme beleugrani...
Köszi!narancsnn - dede, igazi "családi" autó Neked is? MK3 vagy MK2?
Mágus2 - köszi! A hibakód pontos kiolvasása nem lenne hátrány. Az online adat/érték kiolvasásra van egyáltalán normális vezeték nélküli megoldás?
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
net84
őstag
Mágus2 - kezd lenni számomra kínai
Én úgy gondoltam, hogy csatlakoztatom, elindítom a programot és már mutatja is, hogy mi van
Az a sejtésem, hogy ez is olyan lesz, mint a kaszni javítása (reggel odaviszem, megcsinálja, este megyek érte, azt hitte viccelek...) Körbe leszek röhögvenarancsnn - MK3 - megejthető, csak tudjak kikászálódni a papírmunkából...
Balupapa - éreztem én, hogy valaki le fogja ezt csapni
Read only...
-
net84
őstag
válasz tomcsi23 #43623 üzenetére
Hát nem a kézbe...de a tartóba igen. Főleg, ha belefér. Igaz van nekem is elválasztó és be tudom akasztani a szürkét, de vagy minden rajt van, vagy mindent alá kell pakolnom. De egyelőre tiltott a kesztyűtartó rakodás céljából, különben 2 nap után egy fél női szekrény tartalma lenne bent.
(#43628) bitpork - nekem pont van egy horpadásom...egyből ki is próbálhatnánk
Hideg motor/műszerfal esetén valami morog a műszerfalban. Melyik műszer csatangolhat ilyenkor (halk relé kapcsolgatásos hangja van)?
Megpróbálom felvenni...Read only...
-
net84
őstag
válasz tomcsi23 #43641 üzenetére
Ej! Megörültem, hogy találtam még egy rekeszt a kocsiba, ahova lehet pakolni (le is rohantam megnézni). De nem .
Nekem ott nincs tartó. Igaz van egy elég nagy rés (a magasra emelt kormány miatt), ahova igaz beférne a szürke, de vagy a pedálokra esne vagy lecsúszna a műszerfal alá végig a kormánymű mentén... Inkább nem próbáltam ki, hogy meddig jut.Read only...
-
net84
őstag
-
net84
őstag
Nincs valakinek kéznél egy alfaromeo "alázó" karikatúrája? Esetleg olyan, amiben az alázó a SEAT (vagy belehelyettesíthető) . Már ki van a micsodám az alfa logóból, feliratból és ezek együtteséből. Két napja ezzel kelek és fekszek (4 pólót kell megcsinálnom holnap reggelig felirattal és logóval - és tegnap lehímeztem már 7 feliratot). Bosszúból csinálnék magamnak valami pólót, de a logót vizelő kisember már nagyon elcsépelt...
Read only...
-
net84
őstag
válasz MunezXBK #43735 üzenetére
Én a horpadást először észre sem vettem. A Toledonak nem kicsit lóg ki a valoga hátrafelé. Hallottam egy halk puffanást. Felment bennem a pumpa, hogy mit sikerült elütnöm, amikor elkezdtem tolatni, semmi sem volt mögöttem. Tükrökből nem látok semmit, hátranézek, nem látok semmit. Bakk! Ember volt. Elindulok előre, fordítom az autót, hát feltűnt a fa a jobb tükörbe.
Kiszállok, nézem a bal valogát, semmi. Nézem a lökkös jobb oldalát, a por kicsit el van rajt kenve. Egy pillanatra megörültem, hogy "csak" ennyi. Nyúlnák le, hogy megrángassam, nem tört-e el, amikor meglátom a lámpa alatt a lemezen a krátert. De felba**ta az agyam egyből. Legalább 10cm-el beljebb van, mint a lökhárító. Mikor kicsit lenyugodtam, megnéztem a fát. Természtesen a környék egyetlen göcsörtös fáját sikerült eltalálnom és valószínű pont egy bub magasságában. Így is olcsón megúsztam, a láma bóra ép maradt (1 centin múlt).Egyébként simán lehet, hogy egy vonóhorgos egyszerűen rád tolatott. A C2-őt a szembe szomszéd tolatta le a vonóhorgos korzájával. A balfasza nem ám szólt volna. Én egyengethettem a rendszámtáblát, ő meg másnap átállt a parkoló másik végébe (igaz ordibáltam reggel elég hangosan)...
"2 hónapja lett fújva kb" - ez Murphy, meg mint a szélvédő. 1,5 évig nem cseréltünk szélvédőt a kisteheren, lesz ezen még kavicsnyom és repedés (egy kavics nyom volt rajt és egy 10cm-es megfutás - csak anyós oldalon látótérben). A műszaki elött csere, rá 2 hétre egy nagyobb kaviccsal benyomta a szemből jövő úgy, hogy a belső réteg is törött, majd 2 nappal később keresztbe szét is futott. De az első telet kibírta
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
net84
őstag
válasz Mágus2 #43730 üzenetére
esetleg, ha találsz színes polír pasztát ebben a színben (vagy hasonlóban), egy próbát megér... anno a krém színnél fateromnak bevált a paszta granulátum - igaz azok még az átkosból maradtak meg neki és azóta sem talált szürkét belőle
Én a fehérnél a Hammerite festékre eskűszök . A "feketét" pedig vihetem fényezőhözRead only...
-
net84
őstag
válasz Mágus2 #43750 üzenetére
Az ilyenek szarnak rá. De ha rajtakapod, akkor sem érdekli. Megrántja a vállát, nagyon jó esetben egy bocsit elenged. Az első két percben felhúzom magam én is, de azután elindul a beletörődöm process. Anno a szuzukát kihoztuk délután a fényezőtől, este már két ajtó nyom volt a friss festésen.
Két megoldást találtam ki. A ház elött lefotózom a szomszédos autókat, ha szűkös a hely, amikor hazaérek, ha pedig bevásárló alkalmatosság parkolójában parkolok, akkor inkább messzebb állok, de bunkón vonalra. Így is néha sikerül beszorítaniuk, de ezekkel a módszerekkel ezidáig megúsztam. A ház elött pedig azokat az autókat már nem is fotózom, amiknek tudom ki a gazdája. Ők is megismernek már...kicsinyes, de a kölcsön kenyér visszajár - rájárok a sofőr ajtóra, ha nincs mázlija, én később indulok reggel mint ő, amikor elvisz a harci ideg, akkor pedig kézzel behajtom a tükrét célzásként.[ Szerkesztve ]
Read only...
-
net84
őstag
(#43799) bitpork - ezt még nem hallottam, de nagyon tetszik...engedelmeddel ellopnám (természetesen forrás megjelöléssel)
"Szemtelenkedünk, szemtelenkedünk a temető meg üres?" - by bitpork(#43781) AndrewTdi - fényképről majdnem láthatatlan, ha fele ennyire el tudnám tüntetni az enyémen a "hibát", már boldog lennék
Tegnap SOS szervíz látogatáson voltam.
2x ~100km-es karika után beérek a belvárosba, majd halk fémes csattogást hallok. Mintha a turbó szívásával együtt hallanám az ütemet és ahogyan nagyobb levegőt vesz a gép, gyorsul a csattogás.
Álló helyzetben megtúráztattam, úgy hallottam, hogy félre is fúj a turbó (később kiderült, hogy csak képzelhettem). Szerviz felcsörget, SOS bejelentkezés. Háromnegyed órával később már ott is voltam. A szerviz fele nem hallottam semmi különöset, ment szépen, húzott, ahogyan kell.
Este hazafele megint hallom a csattogást. Hátha kavics a gumiban, a fémes hang ellenére. Első körbejárásra egy apró kavicsot találtam a jobb hátsóba. Hátha. Előre gurítottam, hogy ami eddig alul volt, legyen felül. Bal hátsóból kilóg egy félig elkopott szeg. Ma meg is volt a műtét, defekt nélkül megúsztam, elfordult a bordában így nem ment mélyre. Én marha! Habár nem volt egyértelmű, hogy a keréktől jön a hang...Visszatérő kérdés a melegre való tekintettel. A DIAG-al meg lehet nézni, hogy a hűtőventi jó-e? Szervíz szerint jó, nincs vele semmi gond, de én még mindig nem tudtam rajtakapni a működésen. Néha hallok valami halk venti zajt, de általában olyankor, amikor nincs időm a motorháztető alá nézni, illetve akkor is elhallgat, ha leveszem a gyújtást.
Másik kérdés: hogyan tudom megállapítani, hogy a hűtővíz hőmérséklet érzékelője jó és helyes értéket mutat? Kerítsek valami 100-150 fokig hiteles hőmérőt és dugjam a kiegyenlítő tartályba?Read only...
-
net84
őstag
válasz vakherda #43868 üzenetére
Nem szeretném nyitogatni, de ha más nincs... Terített már be forró hűtővíz, így mindig fedezéket keresek, ha bármi ilyet nyitok a motortérbe.
(#43869) Mágus2 - akkor továbbra is nyugodt vagyok Habár három venti van a kocsin, kettő a klíma hűtőn, egy a vízhűtőn. Mióta meleg van, nem nézegettem, de előtte bekapcsolt klíma esetében csak a két klíma venti ment. Habár ippencsak 90fokot mutatott...
Akkor mint a keleti csodáknál, ki tudom mérni rövidzár méréssel a hőgombát. A ventit pedig direktbe megküldöm 12V-al. Ha mindkettő jól vizsgázik, akkor végképp nyugodt lehetek.(#43882) janos666 - 108 vagy 112 fokon kapcsol először a rendszer a ventin egyes fokozatot. A műszerfal szerint viszont 90fokon bebetonozva áll. Habár egyszer sikerült egy mutatónyival feljebb tornászni, de abban Győr-Szhely egyhuzam sietés volt bent.
Read only...
-
net84
őstag
válasz FoBCRaistlin #43892 üzenetére
nagyon fáradt vagyok, de ha kell tudok cifrábbat is...
Akinek az aláfeküszök nem tetszik behelyettesítheti: alajafeküszök-reRead only...
-
net84
őstag
válasz FoBCRaistlin #43894 üzenetére
Sok fura alak .
Összefútta e a szé a sog böszéd os eras keptelenyt...
Read only...
-
net84
őstag
-
net84
őstag
én vonzom a hülyéket:
-VW Polo, szőke picsa sofőr, keménycsávó navigátor
- belső sáv, hétvégi nagypapa tempó, lámpától lámpáig 30-ra sikerült felgyorsítani
Így a mások után (zöld volt már mire odértünk) amint megjött a szaggatott vonal, már vágtam is ki mellé. Csávó átnéz, valamit magyaráz, majd 60-70ig fej-fej gyorsultunk.Megszellőztettem a turbót és adtam neki kicsivel több gázolajat, majd féktávot tartva bevágtam elé. A következő kereszteződésig természetesen jött a seggemre, utána feladta.
Kivételesen asszonytól sem kaptam meg a "most ezt minek kellett?" kérdést.
Nem értem, hogy egyeseknek akkor, amikor valaki előzi őket - mikor nagypapa tempóban gurulnak - miért kell gyorsítaniuk és (megkísérelni) megmutatniuk, hogy ők az erősebbek. Akkor addig mit csináltak? Van egy olyan sejtésem, hogy megint a kaszni lesz a ludas Nem látszik rajt eléggé a beltartalom és az erő.Read only...
-
net84
őstag
Ez valami
gyönyörűlett! Szerencsére most nem kell azon gondolkodnom, hogy mire cseréljem le a Torpedót. (pedig reménykedtem, hogy (jó)pár év múlva mind a márkához, mind a típushoz hű maradhatok - a márka 99%, hogy maradni fog, de a típus ) A jelenlegivel teljesen meg vagyok elégedve.Hogyan vesztek rá valakit a lámpánál, hogy leálljon Veletek "versenyezni"?
Egyszer találkoztam egy szivikkel, aki a belső sávba mellém állt és ugrált a vonal elött. 2-őt én is rántottam az orrán (még a benzines 1,3 Swift-el), zöldnél pedig elcsikorogtunk. Az első váltásakor meghallottam a lefújást, tudtam, hogy végem, de 3-ig nem nem adtam fel és nem is gyűrt le. Után már mindegy volt. Szuzu elvérzett 3-ban, ő akkor kapott erőre.
A Torpedóval pedig még méltó ellenfelem nem akadt . A forgalomba egy-két őrülttel összehoz a sors, de tényleges "versenyt" nem sikerült kihozni még egy helyzetből sem.(#44010) FoBCRaistlin - egyet értek! Nem az a lényeg, hogy mit megy, mennyire morog, hogyan van kicicomázva...ha Neked tetszik, nincs elhanyagolva, megkapja a törődést, akkor mindenki büszke lehet a saját autójára (é magára).
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
net84
őstag
(#44013) FoBCRaistlin - Torpedó = Toledo Mivel a család nevet (emberi kereszt nevet) szeretett volna adni neki, én meg nem, így kiegyeztünk ebben.
Az asszony oldaláról szokás, hogy amikor megvesznek egy autót, akkor megnézik aznap milyen névnap van és az lesz az autó neve. A C2-nél már kezdtem leszoktatni, így az picúr lett. A Toledónál pedig nem volt ellenállás. (de ha megkérdezném, biztos tudná, hogy milyen névnap volt amikor a C2-őt vettük és milyen, amikor a Toledót ) ...és mindemellett valami eszement tömegnév voltAkkor inkább az a típus vagy, mint én (igaz belőlem ez inkább morcos vagy sietős hangulatomba jön ki), ha a hülyéje keménykedve indul, megmutatva ki a fasza gyerek a sor elején, beszállsz a játékba...
(#44015) aero. - ők villogtattak rád vagy fordítva? A traktorosra barnult ratyitallér mit takar? A fuvaros, póló vonaláig csokibarna, afölött hófehér (és izomtrikóban feszít) vagy a nem a napon barnult egyedeket?
(#44017) latyak17 - fordítva jártam így, hátra tökéletesen felment a lemez felni (méret és osztókör is stimmelt), elöl pedig nem bírtam felfeszegetni. A kerékagy kúpos volt, ~2mm-el volt kisebb a külső átmérő. A felninek természetesen a külső átmérővel egyezett meg a mérete. Szerencsére az anyag elbírta a kúposítást, de minden tavasszal a só, mocsok és enyhe rozsdásodás után úgy kellett lerugdalni a helyéről.
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
net84
őstag
válasz FoBCRaistlin #44024 üzenetére
Te? Dehogy. Majd most én..
SEAT Toledo MK3 2,0 PD TDI - [link]
ezt is megtaláltam[ Szerkesztve ]
Read only...
-
net84
őstag
válasz FoBCRaistlin #44026 üzenetére
Annyit tudok róla, hogy sport felszereltségű, de tudtommal a normál 2,0 PD TDI motor van bent a maga 140 paripájával. Nem is tudtam arról, hogy van 170 lovas változata.
A segge az elején nekem sem tetszett, most már egyre jobban. A csomagtér meg maga az álom. 3 egész hulla biztosan elfér bent...De hogy a seggét mennyire nehéz megszokni: [link] 1,5 hete
Jut is eszembe! Ki használ tolató kamerát? Olyat keresek, ahol lehetőleg vezeték nélküli a képátvitel és 5V-ról elmegy (ha csak 12V-ról az sem tragédia). Mivel nem tudom hova beépíteni a kijelzőt, így marad a középboxon való rögzítés és a szivargyújtóról történő megtáplálás. De ha valakinek van jobb ötlete, azt is szívesen meghallgatom.
(#44028) FoBCRaistlin - a tesztek alapján igen
Leon FT-t láttam már, de Toledo-t? nyitott szemmel kell járnom...meg kell néznem magamnak egy ilyet.[ Szerkesztve ]
Read only...
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző