-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
Ha lenne diag, meg lehetne mérni, hogy mennyire képes forgatni az indítómotor. Mellesleg a feszültség ingadozást is lehet ezzel a módszerrel mérni. Ki lehet zárni hogy az akksii, vagy az önindító a hibás, vagy esetleg valami más. Kellene egy VCDS-diag, nem nagy mutatvány, ha szerzel egyet, akkor mondom tovább.
Van ettől egy radikálisabb módszer a tesztre. Kihúzod a motorhőmérséklet jeladó csatlakozóját, és ha úgy pöccre indul, akkor a befecskendezéssel van gond. (jó 20 másodpercig fog izzítani, azt várd meg, mert ilyenkor azt hiszi a gép, hogy -40 fok van
[ Szerkesztve ]
-
AndrewTdi
addikt
Szerintem már az is olyan, hogy úgy van áramoltatva a kipufogó gáz, hogy hidegen elkezdi melegíteni a kipuffgáz a vizet, hogy hamarabb bemelegedjen.
De 90 fok körül még nem kapcsol a venti szerintem.Véletlenül nem utólagos, LED-es helyzetjelződ van? nekem za van elöl és hiába canbusos autóhoz adták, néha feldobja, ha nincs felkapcsolva. Ha meg felkapcsolom, akkor elalszik.
És most mindenki egyszerre! kéépet! kééépet! kéépet!
-
tomcsi23
veterán
PD elem ügyben vedd fel a kapcsolatot valamelyik márkaszervizzel. Alvázszám alapján megmondják, hogy beleesik-e a garanciális cserébe az autó. Ha igen, és még a régi Siemens van benne, kicserélik. Asszem 8 évre tolták ki, de olvastam már 7-et is.
Kieg: mindentől függetlenül írtam.Mod: Mi a szösz, marsu már Gödöllő fele mutogat?
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Mágus2
Közösségépítő
Ez egz marhaság. A pd elemnek semmi baja, max a tömjtést kell cserélni, de ilyenkor az önindtó ugyan olyan gyorsan teker, csak később kapja el. Ha lassabban forgat, akkor önindító.
Ezért van olyan rossz hírük a PD motoroknak. Minden szerelő ezzel intéz el mindent: PD elem csere. Meg sem nézte, meg sem mért semmit.???
Ilyen alapon én is megirhattam volna, hogy PD elem csere innen, az asztatlól, úgy hogy nem is láttam, nem hallottam, nem mértem semmit.
Egy jó tanács, keress másik szervizt.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Még 2 dolog jutott hirtelen eszembe amit egy 2.0 TDi-nél ellenőrizni kell.
1. olajnyomás, Egy kis 6 szögletű tengely hajtja az olajpumpát, ami 150 000km alatt lekopik gömbölyűre, és mire felvillan az olajnyomás lámpa, addigra beáll a turbó. Ezért az első nyanús jelre ezt a tengelyt cserélni kell. 3,5 euróba kerül, csak le kell hozzá venni az olajkádat, ami miatt a meló drágább mint az anyag.
2. Ha fura hangokat hallat, akkor a kipun is meg lehet szakadva a dróthálós rész(ami a vibrációkat hivatott felfogni) Ott ha kilyukad, akkor sípol mint állat.
-
trassher
addikt
Hozzáértő karosszériásom és dízeles szerelőm is van így ezekkel nem lesz gond. Nem is azért venném, hogy majd később kivegyem belőle a pénzt hanem egy üzembiztos autót szeretnék amibe lehet pakolni, nem kell diploma egy olajcseréhez és tudjak vele kényelmesen eljutni A-ból B-be.
Redmi Note 7
-
TaaT
veterán
"milyen mankókereket lehetne használni..."
Amilyen befér a csomagtartóba kialakított helyre... egy ideje csak az összkerekes konszern autók használnak mankókereket, a simákba elfér a teljes értékű... nekem a 225/45r17-es váltóméretben 205/55r16 teljes értékű pótkerekem van...
Golf 4 R32 18-as mankó [link]
"aki ilyen méretben használ nyári gumit, milyen téli szettet javasol?"
Ha 17-es a nyárid akkor lehet 16, 15, és ha az első fék engedi akár 14 is...
"17"-os alura egyébként sincs téli gumi ebben a méretben"
há hogyafenébe ne lenne, van 20"-os téli guma is ha jól tudom...
VR6-Fan: 30e/db, az már szép
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
narancsnn
senior tag
-
Nekem van egy az utóbbiból, kb. 10$-ért vettem kínai postával együtt.
Nálam nem igazán nyert, mert csak ISO9141 protokolon át tud kommunikálni az EDC15P vezérlőmmel, ami így nem sokat árul el magáról.
A valós idejű adatok közül csak az engine load, a MAF és coolant temp a használható (de még az a MAF is fura - nem vetettem még össze a VCDS olvasattal, de ránézésre elég hihetetlen, többet ír, mint amit a driver's wish map kérne, nem még a smoke map megenged ). Motor vagy váltóolaj hőmérsékletet, turbónyomást elfelejthetem (pedig ezek lennének azok, amik hiányoznak a műszerfalról, és néha jó lenne pótolni őket - pl. hidegindítás után addig, míg bemelegszik a gép + érdekességből minden ilyet 24/7 naplózni...).Az androidos program elvileg támogat egy VW féle K-line protokollt használatát bluetooth fütyköst, amivel a kisebb gond, hogy ~60 Euro, a nagyobb az, hogy úgy tűnik gyakorlatilag már nem gyártják forgalmazzák (a gyártó oldalán ott a leírás és az ár, de nincs "add to cart", ebay-en és hasonló helyeken pedig nyoma sincs).
USB-s VCDS-ből az olcsó klónok (20-30$ közt, de nehéz használhatót találni, könnyen kipróbálsz 3-at is, mire egy működik) sokkal többet tudnak, az igazi pedig gyak. "mindent" (mindig a legfrissebb verziót használhatod, olyan 2-300$-ért cserébe).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Mágus2
Közösségépítő
A ~live data~ sem ér semmit, ha nem tudja ezeket log formájában csoportosítani és eltenni. A turbónyomás adatnak akkor van értelme, ha látod a fordulatot, gázpedál állást, ECU által elvárt nyomást, az szívócsőben az abszolút nyomást és a MAP által mért áramlást egyidejűleg. Erre a kékfogas cuccok nem képesek.
-
Mágus2
Közösségépítő
Ha bekapcsolod a klímát, mindkét veni elindul.
Diaggal is be lehet őket kapcsolni, de én még nem hallottam az enyémeket klíma nélkül menni, pedig 2,5 éve megvan a kocsi.
Meg lehet nézni a hőmérséglet jeladót is(dupla jeladó, egy szálon az órába mutat, a másikon az ECU-ba), de a veniket nem ez kapcsolja hanem a hűtőben lévő hőgomba(klasszikus bimetál).
[ Szerkesztve ]
-
Nézd meg, hogy névértéken hol kapcsol a termosztát, és ha normál üzemben ott áll a vízhőfok mérése is, akkor gyanús lehet, hogy nem ugyan abba az irányba téved a szabályzó és a szenzor is.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
8th
addikt
Azaz, filléres kerti locsolótömlő egy Skyline motorterében. Gépátvételnél hangosan kiröhögték aztán futott egy 10 alja időt és mindenki csak pislogott. Remélem ott lesz ma is szívesen megnézném élőben.
(#43988) FoBCRaistlin: "szted a GT-től mit kaptam amikor letaposta?"
Röhögőgörcsöt?na én off.
[ Szerkesztve ]
-
-
póló vonaláig csokibarna, afölött hófehér
Ezekre gondoltam, igen. Neked kell a féket, ezzel hívod ki őket, bár én nem vagyok híve az ilyeneknek, inkább a másodikként lépést preferálom én is.2 éve pl. csak álltam a lámpánál másodikként egy 125-ös supermotoval (nem kenyerem a gyorsan menés, nem is szoktam túráztatni se, meg nem is sportmotor), előttem egy szappan hdi picasso. Zöld, szerintem tűzfalig nyomta, mert kormolt szerencsétlen elég keményen, de nem tudott elmenni 80-ig.
[ Szerkesztve ]
-
FoBCRaistlin
őstag
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- Háztartási gépek
- TCL LCD és LED TV-k
- Kerékpárosok, bringások ide!
- HBO Max & OD topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- OpenMediaVault
- További aktív témák...