Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • waccamár

    senior tag

    válasz Tigerclaw #5 üzenetére

    Ezt hogy érted? A Google bevételének nagy részét adják a reklámbevételek.
    Persze, hogy az a célja, hogy a hirdetők elérjék a célközönséget minél pontosabban. Szerintem ezzel nincs baj.
    Támogatom, hogy úgy csinálják, hogy tényleg ne legyen visszakövethető és személy szerint pontosan azonosítható. De megtiltani nem opció szerintem.

    Egy offline hirdetés is célozva van. Tiltsuk azt is? A Kiskegyedbe tegyünk mondjuk egy Ryzen proci hirdetést, egy autós magazinba meg tamponreklámot? Rózsadombon óriásplakáton hirdessünk egy veszprémi panel-hamburgerezőt, egy borsodi zsákfaluban pedig Maseratit?

    [ Szerkesztve ]

  • vmarci21

    tag

    válasz Tigerclaw #8 üzenetére

    Nem csak a Google-ról van ez esetben szó, hanem gyakorlatilag a teljes marketing és hirdetési piacot felboritanád..
    Kis cégeketgyakorlatilag ellehetlenítenéd, akik arra építik az egész marketinget, hogy Google, Facebook és esetleg még néhány hasonló platformon pontosan tudják célozni a tartalmaikat, így jó költség-megtérülés mutatóval tudnak hirdetni.

    Ha ezt a célzási lehetőséget kiveszed a rendszerből, akkor mindenkinek drágább lesz hirdetni, amit lehet hogy a nagycégek még megfinanszíroznak, de a kicsik már nem biztos hogy megtudnák, és így gyakorlatilag lehetetlen helyzetbe kerülnének egy csomóan. Így első ránézésre is elég durva versenytorzító hatása lenne a dolognak..

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

  • waccamár

    senior tag

    válasz Tigerclaw #13 üzenetére

    De ha a PH látogatóinak csak a 0.001%-át érdekli éppen AZ a monitor, az miért lenne kellően hatékony?
    Mi van, ha valaki éppen VGA-t vagy RAM-ot keres. Miért ne tudja ezt a keresési előzményeiből egy rendszer és miért ne mutassa meg az adott illetőnek az erről szóló hirdetést? Hisz relevánsabb neki, mint a monitor.

    Szerintem nem a bizonyos szintű profilozás a gond, hanem az adatbiztonság. Én abban szeretnék biztos lenni, hogy ezeket az adatokat nem adják ki 3. félnek, maximum az ő rendszerükön keresztül kiszolgálják hirdetéssel (ahogy elvileg ez most történik, vagy kellene történnie), illetve ne éljenek vissza ezekkel az adatokkal (ahogy én még nem hallottam arról, hogy bárkit is hátrány ért volna azért, mert pl. a google profilozta.

    Persze, lehet fekete-fehérben gondolkozni, és mégegyszer: értem a te hozzáállásodat is. Viszont az szerintem már nem reális, sarkított, és túlságosan alaptalan félelmekre apellál, "mi van ha...".

    [ Szerkesztve ]

  • vmarci21

    tag

    válasz Tigerclaw #14 üzenetére

    Persze, internet előtt is volt reklám - csak azóta pl. megjelentek olyan cégek, akik csak az "interneten át léteznek".. (internetes / digitális szolgáltatások, termékek).

    Akik meg "offline" is léteznek, azok is megváltoztak az internet hatására.

    Az hogy mindenkit egyformán érint, az meg nem tűnik valósnak:
    Ha pl. üditőt gyártok, de csak kisebb mennyiségben, x város környékén értékesítem, akkor viszonylag olcsóbbnak tűnik, ha tudok városra meg érdeklődési körre szűrni hirdetést, mintha csak "bele a nagyvilágba" lehetőség létezne - gyakorlatlag egy tonna olyan megjelenést / átkattintást fogok kifizetni, amiknek értelme sem volt.
    Ellenben Cola meg Pepsi mindenütt értékesíti a termékeit, így egy ilyen lépés után is jóval több értelmes reklám-megjelenést fog kapni arányaiban a pénzéért - sőt, lehet nekik fel sem tűnne, ha pl. megszűnne a városra való hirdetés lehetősége, mert lehet most sem használják.

    Tehát az alap probléma, hogy az "offline világban" vannak pl. helyi és tematikus újságok, így tudsz válogatni, hogy melyikben akarsz hirdetni.
    Online meg van a Google meg a Facebook, ez az a kettő platform, amit gyakorlatilag mindenki használ, nap mint nap.
    Az elsőn fog rákeresni a gyümölcslére (offline ez lenne az, hogy pl. kimegy az ember a piacra), az utóbbi meg nagyon sokak számára az újságok, magazinok legfontosabb (sőt, vannak olyanok, akiknek gyakorlatlag az egyetlen) online megfelelői.
    A probléma az, hogy piacból településenként van egy, és kiválaszthatod, mikor-melyikre akarsz kimenni, Google-ból viszont összesen van 1 db, amit New York-tól Pusztaröcsögéig mindenki használ...
    De ha a nyelv-beállítást még nem vesszük tiltandó célzásnak, csak a többit, akkor is Budapesttől Aradig, mindenkinek megjelenik a gyümölcslé-hirdetésed, amit amúgy csak Szegeden tudsz kiszállítani... - nem tűnik túl hatékony megoldásnak, meg felhasználóként sem tűnik hasznosnak, hogy olyan tartalmat kell nézned, aminek semmi értelme nincs a te esetedben.

    [ Szerkesztve ]

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

Új hozzászólás Aktív témák