Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #56573440 #9 üzenetére

    persze hogy nem fejeztem be a mondatod...

    aki még működik. Nem egy szívás van sper és társai vonalon, régi vasakba rég nem praktizáló gyártótól igen nehéz megfelelő papírokat keríteni, anélkül meg a hajadra kenheted a cuccod itt is ott is.

  • orion1025

    őstag

    válasz #56573440 #9 üzenetére

    A németek a kutyát sem érdeklik, de a briteknél például sokkal gördülékenyebb egy ilyen beavatkozás. Persze a dajcse ária vonalon sem olyan drámai a történet, meg lehet papírozni. Itt Orbánisztánban a megyei bizottság dönti el, hogy egyáltalán beépítheted-e a kiszemelt darabot, de addig már kiszórtál 100-130e valutát a lutrira. Szóval van olyan megye, ahol cseszheted, mert szinte semmit sem engednek, de mivel a lakcímed oda köt, nem mehetsz te borsodba az ország másik végéről, hogy szerencsét próbálj.

    De messzebb megyek. Azt miért nem szabályozzák, hogy egy karosszériás hogyan és miképp javít egy darabot a kocsin? Mert az tök szabályos, hogy a Józsi egy 100 lakosú faluban kaszabolja a kocsit ahol éppen gondolja, meg letaknyozza valahogy pálcával, de a kocsi szerkezeti romlása ilyenkor miért nem figyelendő műszakin? Meg széthullott rozsdafészkek átmennek nagy vígan, közben meg más ember egy vagyont öl az autójába, és baszogatják?! Én sem vagyok híve a Need for Speed féle megvalósításoknak, de egy igényesen összerakott vasat ugyan már tudjak magamnak összerakni megfelelő minőségű alkatrészekből, amit egyébként forgalmaznak itthon is. Apropó, akkor miért árulhatnak ilyen holmikat itthon? Meg műbizonylat nélküli kályhacsövet?

    "...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

  • orion1025

    őstag

    válasz #56573440 #12 üzenetére

    Senki nem beszélt itt gyűrődési zónákról, elég csak egy szimpla küszöbre vagy taposóra gondolni... Az azért műszakinál kiveri az ember szemét. Mellesleg indító témánál maradva, ez egy egyszerű és igényes autó mondjuk:

    Na, ez itthon full illegális. Ültetés, hú, micsoda bűn..., kerékdőlés full illegál, váltóméreten felüli kerék, azta..., húzott gumi, börtön...) Nekem tetszenek a stock autók, gusztusos ültetéssel, normális kerekekkel, a mi hármasunk is lényegében gyári kivülről, de a bódé alatt azért van "némi" módosítás. Én nem sajnáltam/sajnálom rá a pénzt, nem is szemét meg gewinde van alá rakva, és mindezt legálisan egy bmw árából tudnám fedezni. Szóval még mindig nem értem, hogy nagy madzsarorhszág 1980-as években íródott törvényei hogyan lehetnek még mindig mérvadóak és aktuálisak. Én nem azt mondom, hogy mindent meg lehessen tenni, de azért rendet kellene már rakni a fejekben, bár értem én, hogy abból nincs pénz az államnak, mert nem fizetsz annyit a semmire. Tehát mi egy olyan ország vagyunk, ahol zsenik dogloznak, és komoly márkák munkáját kérdőjelezik meg. A másik probléma meg az analfabéta rendőrökkel van, akiknek nulla képzést adtak 1980 óta, hogy mit lehet jogszabály tekintetében, helyette ők úgy értelmezik amit látnak, ahogy épp akarják, mert a legtöbbnek fingja sincs arról, hogy mi is a megengedett. A műbizonylatos dobról nem kell forgalmis bejegyzés, csak a pecsétes hozzá járó papír, amin palástba préselt szám, gyártó, forglamazó, JóskaPista teelfonszáma, beépítő szaros alsónadrágjának márkája, stb. szerepel, de nem kell bejegyeztetni. Ahhoz képest ez az első nekik, hogy lássuk azt a forgalmit. Szóval ó tök simán levetetheti a rendszámod azért, ami egyébként teljesen legális, mert ő épp azt találta ki akkor, és nem tudsz mit tenni ellene. Nekünk egy papíros Remus van fent, megjegyzem alig van valami hangja, nem ordít, de már várom azt a percet, amikor újra hadakozhatok egy sündisznóval a nem létező igazáról, és mindig én nyerek...

    "...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

  • orion1025

    őstag

    válasz #56573440 #23 üzenetére

    Senki nem fújjol. Miért kell nekem 70e magyar forintért lefordíttatnom pár sort németről magyarra egy hivatalos szerven keresztül dolgozó fordítóval? Utána miért kell keresnem szakműhelyt, akit meg tudok bízni az egész mutatvánnyal, illetve egy mérnököt is kereshetek, akinek először tejelek. Tehát kivágok az ablakon 100Xe Ft-ot úgy, hogy nem is biztos kapok valamit a pénzemért. Mindezt egy rugó cserére... Ha nagyobb felnit akarok, az megint hasonló hercehurca, és akkor hol a többi kis módosítás. Az USA index megoldás sem tudom miért illegális, mert szerintem hasznos dolog, mondom mindezt úgy, hogy nekem nincs, meg nem is akarok. Szóval vannak bajok a fejekben, de gyakorlatilag semmit nem csinálhatsz egy kocsin, és ez a szánalmas. Én nem azt mondom, hogy mindent lehessen, de azért valamit már engedni kellene ebben a történetben.

    rdt89:

    Ilyen hülyeséget én még nem hallottam, hogy színre mennek. Ha én benézek egy kocsi alá, megmondom neked, hogy ültetve van-e, de még azt is, hogy a gyári mérethez képest mennyit, nem kellenek oda színek... Sok autónál a 40/40 nem szemet szúró, de ha benézel alá, egyből látni fogod mi lapul ott.

    "...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

  • orion1025

    őstag

    válasz #56573440 #37 üzenetére

    Senki nem puffog, csak szánalmas a magyar jogszabályozás, ennyi. Én totálisan fosom keresztbe ezeket a szabályokat, mert ésszerű keretek között játszok, nem 20 fokos kerékdőléssel, meg sufni műhelyben szereltetve. De tök egyszerű ez a konkrét példa esete is. Amit én meg tudok venni és más országokban teljesen használható alkatrész, azt ugyan már miért ne tehetném be itthon? Erre válaszolj kérlek... Nem, itthon "E" jelzés pöcs rángatás megy, de mi van ha én a kocsimhoz csak utángyártott sárvédőt tudok venni? Azt ki ellenőrzi? Ki tudja miből van az? Ha kazán lemezből és karambolnál egy egész családot keresztbe metélek vele, az nem számít? Ugyanolyan fontos elem, mint minden más, de azt bezzeg lehet árulni orrba-szájba bármilyen fajtát, senkit nem érdekel. Tyűning lökkös miért lehet az autón? Azt sem tudja senki, hogy ki és miből eszkábálja össze, és milyen veszélyt tartogat egy gyalogosra nézve, ha egy skoda 120-as eleje meg van csinálva egy 6-os audira... Na itt vannak bajok ebben az országban... Miért vezethetek kismotor jogsival mopedautót, aminek semmi köze a motorhoz? Miért nem vezethetek robbanómotoros biciklit jogsi nélkül? Ugyanez igaz fordítva is.

    [ Szerkesztve ]

    "...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

  • orion1025

    őstag

    válasz #56573440 #41 üzenetére

    Én is maximálisan értelek, és nem rajtad szeretném kitölteni a haragom. Azt is megértem, hogy nincs olyan ember, aki emberi keretek között képes lenne megalkotni egy kicsit engedékenyebb megoldást, csak tudod az a vicces, hogy ezeket a kérdéseket simán rá merik bízni "X" és "X" mérnökökre, akikkel meg kell terveztetned bizonyos dolgokat mielőtt beépítteted a kocsiba azt a holmit, amit nem etióp éhezők kovácsoltak össze valamelyik bokorban. Szóval még mindig nem értem, hogy amit más országban be lehet rakni normális metódus szerint, azt itt a nagy őshazában miért nem. Nem egyedi termékek, minősítéssel rendelkeznek, nem tudom ez miért nem elég valamihez.

    De kis kitérő. Még mindig nem értem miért nem kötelező a téli gumi... Azért miért nem jár semmi, hogy emberek ezért ölnek meg más embert, mert atom csórók, vagy szimplán igénytelenek?! Ha ilyet képtelenek szabályozni, akkor másról ne is álmodjunk.

    Kazánlemez:

    Egyik ismerősöm kocsiján átszakadt a hátsó torony, úgy battyogott vele haza világ végéről. Otthon beton meg laposvas tengerből össze kókányolta az egészet, és még a műszakin is átment vele! Szóval annyira nem volt "életszerűtlen" a példám, de hidd el láttam már érdekes dolgokat.

    "...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

  • orion1025

    őstag

    válasz #56573440 #46 üzenetére

    Ez a része is világos, de ha csak egy TÜV papíros alkatrészt raknék be a kocsiba, az sem lenne legális sajnos.

    "...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

Új hozzászólás Aktív témák