Új hozzászólás Aktív témák
-
orion1025
őstag
És majd jönnek a rend éber őrei, aztán útvonal engedély, szigorított vizsga, stb. Sajnos nevetséges az itthoni jogszabályozás, vigyázni kell a mókolással.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz AllTheBest #3 üzenetére
Én úgy vettem a hármast az Asszonynak, hogy a 15-ös alufelni bent ült a kerékjáratban, úgy le volt csapva az autó. Most Eibach rugók vannak alatta, keményített és rövidített Bilstein gátlók, Audi TT keményített szilentek, stb apróság, és brutális a változás pozitív tekintetben, mellé pedig komfortos is. Eddig sikerrel vette a szeptemberi műszakit, pedig le volt gatyásodva karosszéria ügyileg, mert nem volt időm rádobálni a lefújt dolgokat, ezért fostam is, mert nagyon ótvarul nézett ki az egész autó összhatásra, de csak a korróziót jegyezték meg, mint "hibát", pedig a csomagtér ajtón lassan lyuk tátong úgy elkorhadt már az előző gazdájánál is, de már a rossz vas között hever az is szerencsére Olyan brutális rohadást én még nem láttam autón ami azon volt, mint amikor a fa kérge korhad és kezd leesni a gazdatestről
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz Hieronymus #6 üzenetére
Itt az a probléma, hogy a magyar jogszabály mindenek felett áll. Egy engedélyes alkatrészt nem lehet csak úgy berakni a kocsiba, de a téli gumi használata nem kötelező...
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
A németek a kutyát sem érdeklik, de a briteknél például sokkal gördülékenyebb egy ilyen beavatkozás. Persze a dajcse ária vonalon sem olyan drámai a történet, meg lehet papírozni. Itt Orbánisztánban a megyei bizottság dönti el, hogy egyáltalán beépítheted-e a kiszemelt darabot, de addig már kiszórtál 100-130e valutát a lutrira. Szóval van olyan megye, ahol cseszheted, mert szinte semmit sem engednek, de mivel a lakcímed oda köt, nem mehetsz te borsodba az ország másik végéről, hogy szerencsét próbálj.
De messzebb megyek. Azt miért nem szabályozzák, hogy egy karosszériás hogyan és miképp javít egy darabot a kocsin? Mert az tök szabályos, hogy a Józsi egy 100 lakosú faluban kaszabolja a kocsit ahol éppen gondolja, meg letaknyozza valahogy pálcával, de a kocsi szerkezeti romlása ilyenkor miért nem figyelendő műszakin? Meg széthullott rozsdafészkek átmennek nagy vígan, közben meg más ember egy vagyont öl az autójába, és baszogatják?! Én sem vagyok híve a Need for Speed féle megvalósításoknak, de egy igényesen összerakott vasat ugyan már tudjak magamnak összerakni megfelelő minőségű alkatrészekből, amit egyébként forgalmaznak itthon is. Apropó, akkor miért árulhatnak ilyen holmikat itthon? Meg műbizonylat nélküli kályhacsövet?
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz #56573440 #12 üzenetére
Senki nem beszélt itt gyűrődési zónákról, elég csak egy szimpla küszöbre vagy taposóra gondolni... Az azért műszakinál kiveri az ember szemét. Mellesleg indító témánál maradva, ez egy egyszerű és igényes autó mondjuk:
Na, ez itthon full illegális. Ültetés, hú, micsoda bűn..., kerékdőlés full illegál, váltóméreten felüli kerék, azta..., húzott gumi, börtön...) Nekem tetszenek a stock autók, gusztusos ültetéssel, normális kerekekkel, a mi hármasunk is lényegében gyári kivülről, de a bódé alatt azért van "némi" módosítás. Én nem sajnáltam/sajnálom rá a pénzt, nem is szemét meg gewinde van alá rakva, és mindezt legálisan egy bmw árából tudnám fedezni. Szóval még mindig nem értem, hogy nagy madzsarorhszág 1980-as években íródott törvényei hogyan lehetnek még mindig mérvadóak és aktuálisak. Én nem azt mondom, hogy mindent meg lehessen tenni, de azért rendet kellene már rakni a fejekben, bár értem én, hogy abból nincs pénz az államnak, mert nem fizetsz annyit a semmire. Tehát mi egy olyan ország vagyunk, ahol zsenik dogloznak, és komoly márkák munkáját kérdőjelezik meg. A másik probléma meg az analfabéta rendőrökkel van, akiknek nulla képzést adtak 1980 óta, hogy mit lehet jogszabály tekintetében, helyette ők úgy értelmezik amit látnak, ahogy épp akarják, mert a legtöbbnek fingja sincs arról, hogy mi is a megengedett. A műbizonylatos dobról nem kell forgalmis bejegyzés, csak a pecsétes hozzá járó papír, amin palástba préselt szám, gyártó, forglamazó, JóskaPista teelfonszáma, beépítő szaros alsónadrágjának márkája, stb. szerepel, de nem kell bejegyeztetni. Ahhoz képest ez az első nekik, hogy lássuk azt a forgalmit. Szóval ó tök simán levetetheti a rendszámod azért, ami egyébként teljesen legális, mert ő épp azt találta ki akkor, és nem tudsz mit tenni ellene. Nekünk egy papíros Remus van fent, megjegyzem alig van valami hangja, nem ordít, de már várom azt a percet, amikor újra hadakozhatok egy sündisznóval a nem létező igazáról, és mindig én nyerek...
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
Pont ez az, amit sokan nem értenek meg, hogy ott fillérekből lehet legalizálni rengeteg dolgot, nem pedig az van, hogy bármit szabad papírok nélkül. Egyik haverom Golf I-e már közel kettő millióba van, amiből csak a papírozás 800000Ft volt. Na ez a vicc itthon....
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
-
orion1025
őstag
Már nem azért, de ha benézel a kerékjáratba, már látod milyen rugó van alatta, lehet az fekete is... Mellesleg a miénkről nem készült egy olyan kép sem a műszakin, ahol ember megmondaná milyen magas is az autó.
[ Szerkesztve ]
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz #56573440 #23 üzenetére
Senki nem fújjol. Miért kell nekem 70e magyar forintért lefordíttatnom pár sort németről magyarra egy hivatalos szerven keresztül dolgozó fordítóval? Utána miért kell keresnem szakműhelyt, akit meg tudok bízni az egész mutatvánnyal, illetve egy mérnököt is kereshetek, akinek először tejelek. Tehát kivágok az ablakon 100Xe Ft-ot úgy, hogy nem is biztos kapok valamit a pénzemért. Mindezt egy rugó cserére... Ha nagyobb felnit akarok, az megint hasonló hercehurca, és akkor hol a többi kis módosítás. Az USA index megoldás sem tudom miért illegális, mert szerintem hasznos dolog, mondom mindezt úgy, hogy nekem nincs, meg nem is akarok. Szóval vannak bajok a fejekben, de gyakorlatilag semmit nem csinálhatsz egy kocsin, és ez a szánalmas. Én nem azt mondom, hogy mindent lehessen, de azért valamit már engedni kellene ebben a történetben.
rdt89:
Ilyen hülyeséget én még nem hallottam, hogy színre mennek. Ha én benézek egy kocsi alá, megmondom neked, hogy ültetve van-e, de még azt is, hogy a gyári mérethez képest mennyit, nem kellenek oda színek... Sok autónál a 40/40 nem szemet szúró, de ha benézel alá, egyből látni fogod mi lapul ott.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
-
orion1025
őstag
Hát nem tudom, de felénk másképp megy a móka, itt a legális dolgokért baszogatnak. Minket a plasztikos ablak fóliával nyaggattak, ami már száz éve a kocsin volt, a műbizonylatos kályhacsőre meg oda se bagóztak, se az ültetésre, se a nagy kerékre...
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz AllTheBest #35 üzenetére
Ha jó helyre viszed, nem lesz gond. Nálunk szem előtt van az egyik legnagyobb vizsgabázis, autókereskedéssel megspékelve, meg cobra 11 autópályamatrica rendőrséggel a falszomszédban, aztán minden átmegy... Mikor a cobra 11-nél dolgoztam, volt időm nézelődni, hát mentek át ótvar egy autók, meg köztük egy 6n1 kokszra ültetett Polo is vígan átsuhant, igaz az patika állapotú volt.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz #56573440 #37 üzenetére
Senki nem puffog, csak szánalmas a magyar jogszabályozás, ennyi. Én totálisan fosom keresztbe ezeket a szabályokat, mert ésszerű keretek között játszok, nem 20 fokos kerékdőléssel, meg sufni műhelyben szereltetve. De tök egyszerű ez a konkrét példa esete is. Amit én meg tudok venni és más országokban teljesen használható alkatrész, azt ugyan már miért ne tehetném be itthon? Erre válaszolj kérlek... Nem, itthon "E" jelzés pöcs rángatás megy, de mi van ha én a kocsimhoz csak utángyártott sárvédőt tudok venni? Azt ki ellenőrzi? Ki tudja miből van az? Ha kazán lemezből és karambolnál egy egész családot keresztbe metélek vele, az nem számít? Ugyanolyan fontos elem, mint minden más, de azt bezzeg lehet árulni orrba-szájba bármilyen fajtát, senkit nem érdekel. Tyűning lökkös miért lehet az autón? Azt sem tudja senki, hogy ki és miből eszkábálja össze, és milyen veszélyt tartogat egy gyalogosra nézve, ha egy skoda 120-as eleje meg van csinálva egy 6-os audira... Na itt vannak bajok ebben az országban... Miért vezethetek kismotor jogsival mopedautót, aminek semmi köze a motorhoz? Miért nem vezethetek robbanómotoros biciklit jogsi nélkül? Ugyanez igaz fordítva is.
[ Szerkesztve ]
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz AllTheBest #39 üzenetére
Mert a motoron messze nem olyan feltűnő egy ilyen jellegű módosítás. Motoron a ccm miatt baszkulódnak, mással nem foglalkozik a disznó, mert fogalma nincs róla. Egy autó látványra eléggé le van határolva, így bármi nemű módosítás már látványos eredményt produkál.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz #56573440 #41 üzenetére
Én is maximálisan értelek, és nem rajtad szeretném kitölteni a haragom. Azt is megértem, hogy nincs olyan ember, aki emberi keretek között képes lenne megalkotni egy kicsit engedékenyebb megoldást, csak tudod az a vicces, hogy ezeket a kérdéseket simán rá merik bízni "X" és "X" mérnökökre, akikkel meg kell terveztetned bizonyos dolgokat mielőtt beépítteted a kocsiba azt a holmit, amit nem etióp éhezők kovácsoltak össze valamelyik bokorban. Szóval még mindig nem értem, hogy amit más országban be lehet rakni normális metódus szerint, azt itt a nagy őshazában miért nem. Nem egyedi termékek, minősítéssel rendelkeznek, nem tudom ez miért nem elég valamihez.
De kis kitérő. Még mindig nem értem miért nem kötelező a téli gumi... Azért miért nem jár semmi, hogy emberek ezért ölnek meg más embert, mert atom csórók, vagy szimplán igénytelenek?! Ha ilyet képtelenek szabályozni, akkor másról ne is álmodjunk.
Kazánlemez:
Egyik ismerősöm kocsiján átszakadt a hátsó torony, úgy battyogott vele haza világ végéről. Otthon beton meg laposvas tengerből össze kókányolta az egészet, és még a műszakin is átment vele! Szóval annyira nem volt "életszerűtlen" a példám, de hidd el láttam már érdekes dolgokat.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz Hieronymus #44 üzenetére
Tehát ha nekem van egy műbizonylatos rugóm, aminek félreértelmezhetetlenül le van írva a kiskönyvébe, hogy típuson belül pontosan mihez jó, akkor az miért nem legális? Van a rugónak egy égetett kódszáma (külön az elsőnek és a hátsónak), melyek ott szerepelnek kg-os terhelésben, stb.-ben a papíron a róla tudni valók, és az, hogy pontosan milyen motorhoz, kasznihoz használható. Akkor ezen mit kell felülbírálni és újra terveznie egy okos magyarnak?
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- D-Link DIR-842 kétsávos, Gigabites router - Foxpost az árban!
- H96 MAX RK3318 TV okosító - 2/16 GB - Új!
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest