Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • AllTheBest

    senior tag

    válasz orion1025 #1 üzenetére

    Hát igen, ha a mostani rugót is legálisan a forgalmiban szeretném látni, az is nevetségesen durva összeg lenne, hiába TÜV-ös a rugó... Szerencsémre amíg nem áll mellém egy gyári rugós golf, addig nem igazán lehet megmondani, hogy meg van ültetve és a rendőrök se igazán harapnak az ilyenért, csak ezért mertem így bevállalni. Borzasztó, hogy mindent külön be kéne vizsgáltatni és még utána külön szigorított vizsgára kell vinni. Itt most nem arról beszélek, amikor a hülyegyerek rárakja a kéményt az autójára, hanem ha valaki az autó menettulajdonságait akarja javítani olyan alkatrészekkel amik amúgy bevannak már vizsgálva(TÚV), nem szerelheti egyszerűen fel és így lenne kb 150 az egyszerű 22k-s rugóm legalizálása...

    Hieronymus:A forgatással nincs bajom, de én motorról ültem át autóba, nekem hiányzik az, hogy ha előzni akarok pl, akkor az autó húzzon rendesen és ne csak vonszolja magát előre. Van viszonyítási lapom, a 100ló szerintem megvan az autóban, de nekem kevés. 150-160 ló körül már ki lennék békülve a mindennapokra.
    Mellette van itthon a családban egy 2003-as seat cordoba, 1.4 16v, 75ló, gyengébb és mégis hosszabb az áttétele, az 130-at 3700-as fordulaton tartja.

    [ Szerkesztve ]

    Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

  • #56573440

    törölt tag

    válasz orion1025 #7 üzenetére

    Mindenhol mindenek felett áll a jogszabály, ez a lényege... Ha nem így lenne ajánlás lenne a neve, és senkit se érdekelne...

    Legutóbb amikor néztem a németeknél sem volt fenékig tejfel a történet, bár valóban megengedőbb némileg mint itthon. Viszont ott sem "lehet csak úgy berakni a kocsiba" bármit, engedélyköteles alkatrészt megfelelő minősítéssel ellátott műhelyben megfelelően dokumentálva tehetnek be. Viszont utána egyszerűbb az élet valamivel. Egész addig, amíg olyan gyártótól van aki még m

    Ha azóta változott szólj :)

  • #56573440

    törölt tag

    válasz orion1025 #11 üzenetére

    Jah ha eu-n kívülről -úgyis minnyá mennek- is ér, akkor miért nem usa? Sok államban elég kb a bizt öv, a lámpák, és kb ennyi is... Kapod a rendszámot és használhatod... Itthon is vannak műhelyek, akik tudnak papírozni, égéstérben is talán Váji annó vett komplett épített rendszámos bimmert talán fullosan megcsinálva forgalmiban mindennel. Vagy india, ahol kb a jogsi se kell, és ha elindul valahogy mész vele.

    "Mert az tök szabályos, hogy a Józsi egy 100 lakosú faluban kaszabolja a kocsit ahol éppen gondolja, meg letaknyozza valahogy pálcával, de a kocsi szerkezeti romlása ilyenkor miért nem figyelendő műszakin?"

    Egy rommá tört kocsin hogy kéne megnézni, hogy pl kicserélte e a gyűrődő zóna elemeit és nem kitaknyolta, ezzel egy következő ütközésnél már veszélyeztetve az utasokat? Vannak elemek amiket kívülről nem látsz. Bontsák meg?

    "Meg széthullott rozsdafészkek átmennek nagy vígan, közben meg más ember egy vagyont öl az autójába, és baszogatják?!"

    Az, hogy fizethetsz valamiért, hogy átguruljon, az nem helyi sajátosság... Fönícia óta pénzzel sok mindent sok helyen el tudsz intézni. A vagyont ölsz a kocsiba meg elég széles spektrumon mozog. Egyébként a rozsdafészek pl kolléga verdája jó példa, kívülről patent, semmi baja. Egy sérülés miatt meg lett bontva az oldala, a lakatos ült le mielőtt telefonált, mert úgy volt szénné rohadva a lemez alatt, hogy öröm volt sírni. Honnan látod? Sehonnan. Persze a fekete füstöt eregető melós tranzitok megint más kérdéskör... Ott a rendőrség kéne betartassa, ha már a kamerázott állomásokon nem akarják...

    "Apropó, akkor miért árulhatnak ilyen holmikat itthon? Meg műbizonylat nélküli kályhacsövet?"

    Mert árulni lehet, nem minden autó kell a közúti forgalomban részt vegyen. Kutyát se érdekli hogy egy tréleren közlekedő drift-drag-kiállítási darabba mit teszel és mennyit főleg.

    Egyébként nekem csak a végletekkel van a baj, és a "de egy igényesen összerakott vasat ugyan már tudjak magamnak összerakni megfelelő minőségű alkatrészekből," -el az a bajom, hogy az igényes mindenkinek mást jelent. Igényes volt sokak szerint az utólagos xenon szett sok évig, csak én meg megvakultam, mert beállítani már nem tudták. Az ültetés is lehet normális, meg szinte rongyoltam bele az m5 melletti madaras tesco-nál 2-es golfba mert fennakad a fekvőn, és bár tartottam követési távolságot erre spec nem számoltam + a lámpa magassága sem mindegy a földtől britteknél sem... Ahogy pl kolléga szerint a robbantott kínai gumi is igényes. Más szerint a bedöntött kerek is igényesek.

    Az a baj, hogy igen nehéz egy _mindenki_ számára egészséges határt meghúzni, és azt kismilliárd verzióban ellenőrizni is...

    [ Szerkesztve ]

  • 8th

    addikt

    válasz orion1025 #11 üzenetére

    Németországban kötekedés és borítékdugdosás nélkül bepaírozták cimbora C Corsájába a 200+++ lovas C20LET motort. Annyi kikötés volt, hogy teljesítményhez illő futóművet és féket tegyenek alá és egy németországi székhelyű versenyautó építésre szakosodott vállalkozást bízzanak meg az átalakítással. Lépésről lépésre dokumentálták az egész folyamatot nem is kötöttek bele semmibe csont nélkül megkapta a német forgalmi engedélyt. Az alapján akár honosíttatni is lehetne. Itthon próbálnál meg egy 240 lovas corsát átlökdösni a műszakin.

  • 8th

    addikt

    válasz orion1025 #15 üzenetére

    A fillérekből azért erős túlzás de legalább nem baszakodnak az emberrel. Kimérten, németesen állnak hozzá. Műszakilag szigorúan mindenben feleljen meg az előírásoknak semmi más nem érdekli őket.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz orion1025 #13 üzenetére

    "Senki nem beszélt itt gyűrődési zónákról, elég csak egy szimpla küszöbre vagy taposóra gondolni..."

    A felvetés a szaki munkájával kapcsolatos volt, lehet hogy nem beszélt senki, de szerintem speciel kellene.... Ez is a munkája sok esetben, nem beszélve arról, hogy csak a tc-n hány olyan cikk született eddig, ahol rommá tört foshalmazokat támasztanak fel, és árulnak legálisan úgy, hogy koporsók. Ezt kéne ellenőrizni, mert ezek talán egy fokkal nagyobb gondok, mint egy rozsdás küszöb ki vagy ki nem lakatolása megfelelően...

    "bár értem én, hogy abból nincs pénz az államnak, mert nem fizetsz annyit a semmire."

    Jah hogy inkább csak fújjolunk... Erősen kétlem, hogy a jelenlegi rendszer a beépítés és büntetési tételek tekintetében mérési hibahatár fölött hozna az államkasszába bevételt. Ha egyszerűbb lenne, olcsóbb, gördülékenyebb, akkor többeknek lenne gusztusa hozzányúlni a vashoz, az alkatrész vásárlásnál már áfát generálva, a beépítéssel mivel számlás lesz áfát generálva, még egy drágább vizsgát is benyelne az ember bizonyos kereteken belül hogy rendesen átmehessen ha már igényes a beépítés... Ez több lóvé lenne szerintem nagyságrendekkel...

    A rendőröket hagyjuk, én kb 3 km-et járok melóba, ugyanennyit vissza, fél év alatt 13-szor állítottak meg jellemzően ezen az útvonalon, szedtek ki a tömött sorból, és pingvineztek 15 percet úgy, hogy full gyári a kocsi, egyetlen bűnöm, hogy fekete e46 . Volt olyan, hogy kétszer húztak ki, 800 méter difivel, 45 perc volt hazajutni az 5 perc helyett. Azóta inkább másik úton járok, mert ehhez nincs kedvem, aztán én voltam a gci, amikor kiröhögtem őket, mert az éppen kitelepült nkh-val fenyegetőztek, és feljelentéssel ha találnak valamit. Amikor a sorban előttem ki se intették a saxo-t aki jogosan kapott volna kb letöltendőt.

    A törvényt valóban újra kéne írni, de a hogyan és meddig engedsz meg, az a kérdés, és valószínűleg az is marad még egy darabig. A "nekem tetszik" mint látjuk kérdéskör a kendács xenon szettől ami megvakított éveken keresztül amire rászálltak végre, a sötétített hátsó lámpákon át ami szintén egy ilyen jó ötlet, a kínai offbrand gumit robbantunk a 60 fokra döntött kerekekre körökre is kiterjed, amik jogosan nem játszanak. Továbbra is az a baj, hogy mi fér bele, milyen modellben, és azt hogy ellenőrzöd... Ha behozzák, hogy külön vizsgán próbapályán hitelesített mérőműszerekkel mennek végig, és ha leesik a vas akkor bukik, akkor megint megy a sírás, hogy de a melós transzporter meg közlekedik, pedig ezen a teszten fejre borul. Nehéz dió, de amíg ez egy marginálisan kis része az autós társadalomnak, addig nem hiszem hogy hozzányúlnak, amíg nem nyúlnak hozzá, addig meg marginálisan kis része is marad...

    [ Szerkesztve ]

  • rdt89

    addikt

    válasz orion1025 #19 üzenetére

    Nem magasságot néznek, hanem rugószínt a vizsgán. Lehet nem látszik milyen magas még is ha ők úgy gondolják a parkolókat vizslatva, hogy alacsony már hívattatják is be újravizsgázni (Debrecenben ez elég gyakori eset)

  • rdt89

    addikt

    válasz orion1025 #25 üzenetére

    Üdvözöllek Magyarországon. :))
    Sajnos ezek saját tapasztalatok alapján íródtak meg.

  • rdt89

    addikt

    válasz orion1025 #27 üzenetére

    A zöld-el nincs baj csak a pirossal, mert az a szín = ültető rugóval.

  • rdt89

    addikt

    válasz orion1025 #29 üzenetére

    A tavalyi vizsga alapján amit a kocsimra kellett tenni (Peugeot 306) igen.

  • rdt89

    addikt

    válasz orion1025 #31 üzenetére

    Nekem a kipufogó és a rugó volt a sarkos pont, azt nagyon-nagyon átnézték még azt is, hogy nincs-e rajta rohadással járó lyuk meg a CO értéket és a legapróbb rozsda se volt megengedett a kocsin.

  • rdt89

    addikt

    válasz orion1025 #33 üzenetére

    Ismerőshöz vittük,és apám autószerelő szóval vannak kapcsolatok ilyen téren is mégis külön felhívták erre a figyelmet. A kocsit olyan tipp-topp állapotba vittem 26 évesen, hogy még a napfény is tangózott a festésen :DDD

    (#35) AllTheBest:
    remélem sikerülni fog, mert nagyon jól áll a Golf-nak ez a kis ültetés :)

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz orion1025 #25 üzenetére

    Igen valamit. Mit? Ez a kérdés és meddig... Nagyobb malomkerék mehet? Meddig? Mert a paraszt addig, amíg fel nem koppan addig. Ültetés mehet? Meddig? Amíg a csikken átmegy? Katyun meg elpattog addig? Sötétítés mehet? Meddig? Miért addig? Etc.

    Értem a fajdalmad, de 0 konkrét dolgot írtál le, csak általánosan puffogsz. Azért kell fordítani és megfelelő helyen beszereltetni, amiért gázt se szerelsz magadnak normális esetben. A legtöbb hülye túl hülye ahhoz, hogy utána ne egy 1-2 tonnás halottas kocsi kormányát tekergesse aminek kieshet bármikor a kereke. A leleményes magyar meg leadja héberül a doksit, aztán szpjon vele a vizfej. Így meg érthető dokumentáció kerül beadásra. Vagy angoloknál óhéber is leadható? Minden normális helyen megfelelő minősített műhely garantálja a beépítési minőséget. Ezzel nem értem mi a baj...

    Értelmes országban a fizud alapján szabják ki a büntetési tételeket is, hogy a csóró ne bukjon egy 30-as táblán 30k-t és az x6-osnak is fájjon. Hiába szabályozás ha 9millio minimálbéres országa vagyunk. A szabályok mint ez is lehet értelmetlen és hasznos is.

    De azon túl, hogy "valamit" engedni kéne, azért hallgatnek konkrétumot...

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz orion1025 #38 üzenetére

    tl;dr: továbbra is egyetértünk alapvetően :D

    "Senki nem puffog, csak szánalmas a magyar jogszabályozás, ennyi."

    Nem vitatom hogy sok szempontból szánalmas -egyébként szerintem soha nem is vitattam, nem csak az autós tuningolós, de más is. Ettől még csak megállapítod hogy szar és ennyi. Ez a tipikusan szar az eü, de megreformálni mindenki azzal akarja, hogy még több vizet önt a lyukas szatyorba. Az a baj, hogy fosnak dolgokhoz hozzányúlni már évtizedek óta, mert nem ért hozzá, szakmai konszenzus meg nem létezik autó tuning kérdéskörben a megfelelő körökben. Innentől meg nem is fog hozzányúlni, mert a kvázi tiltás egyszerűbb, azt ellenőrizni és betartatni is egyszerűbb számukra. Nem mentegetek senkit, csak elmondom hogy _szerintem_ miért van ez...

    "Nem, itthon "E" jelzés pöcs rángatás megy"

    Milyen pöcsrángatás? Amióta van ensz-egb, ami eu szinten kötelező, azóta nem csak nálunk, de eu-n belül mindenhol él. Az, hogy az adott tagállam elfogadja e a másik tagállam által hitelesített történetet az saját elbírálás valóban, de sehol se fogadnak el minden e jelzésű alkatrészt csuklóból. Itthon pl ismerős épített be utángyártott lámpát és kipuffot német E számmal, és nem volt gond, megnézték, aztán annyi. A nem E számos cuccok mint kötények, és ültető rugók az nem csak nálunk problémás hivatalosan.

    "Ha kazán lemezből és karambolnál"

    Életszerű mint hidrogénplazmát tankolni a dízelbe. Azért ilyet még nem láttál se te se én. Maradjunk már a realitás talaján :D

    "Tyűning lökkös miért lehet az autón? Azt sem tudja senki, hogy ki és miből eszkábálja össze"

    Ez megint egy olyan dolog, amit nem értek nálad. Semmi személyes, csak most ezt úgy állítod be, mintha ez egy felbszom és örülök kérdéskör lenne, hivatalos úton, holott nem...Mivel maradva a lökösnél jellemzően nem E jelzéssel ellátottak, így jobb esetben egy TÜV szakvéleménnyel, és egy külföldi hatóság által kiállított engedéllyel érkezik, amivel engedélyezni kell a helyi felelős hatóságnál, akik mondhatnak igent meg nemet. Ezek nélkül -egy kínai csingcsung izét pont ilyenek miatt fognak visszalökni itthon. Itt az agyfasz igazából, hogy ha miskolcon adod le, és este összejött anyu apunak ezért jó a kedve, lehet felteheted azt, amit pesten egy kevésbé szerencsés este utáni frusztrált hivatalnok egyből visszalök. Ha a haverod ezen felbuzdulva ugyanolyan kocsira ugyanolyan kötényt akar, akkor is lehet tökéletesen ellentétes döntést is kapni rá.

    Erre azt kéne csinálni amit a boldogabb országokban, ha Tuning Józsi kikapírozta a suprára a kittet körbe, és van lokalizált szakvélemény, előző engedély, akkor az onnantól jogerősen felszerelhető legyen a többi szuprára is a jövőben. Ez egy értelmes megoldás is lehetne. Csinálnak egy adatbázist mert az nagyon szeretnek, ha még nem volt fent a típuson akkor full papírmunka, ha már volt, akkor mehet az ámen.

    " Miért nem vezethetek robbanómotoros biciklit jogsi nélkül?"

    Ne tőlem kérdezd, én senkit nem hagynék közúti forgalomban részt venni úgy, hogy nincs KRESZ vizsgája. Nonszensz, hogy egy potenciálisan veszélyes környezetben fogalmatlan, a szabályokat nem ismerő résztvevő közlekedhessen. Hogy? Meg miért? Erős áramot se szerelhet anyám, legalább egy két délutános alap képzést kéne akár önkéntes alapon is biztosítani, hogy tudja a gyerek, hogy a kanyarodási szándékát hogy jelezze, hova hajthat be, hol mehet, etc. Bár én ennél is tovább mennék, a B és A jogsikat is csak időszakosra adnám ki elsőnek, és 3 éven belül kötelezővé tenném az alap vezetés technikai tréninget. Ha ott megfelel, akkor kapna véglegeset. Botrány, hogy a közúton közlekedők jelentős része egyáltalán nem tud vészfékezni pl. Hogy a követési távolság felmérése a sebességének függvényében azt már nem is mondom. Ezeket pedig rohadt jól oktatják az ilyen szakállátó intézményekben, és sokszor életet menthet...

    De valóban vannak itt is életszerűtlen dolgok, amik meg az én csőrömet bsszák, pl hogy B-vel nem vezethetsz 125-ös négyütemű robogót, inkább csavarjon fel 45-el szrakodva egy kamion a kerékjáratra. Pesten egy hivatalos 50-es öngyilkossági kísérlet. Sok helyen alap, hiszen környezetkímélőbb, kevesebbet eszik, munkába akár országúton is be tudsz járni vele, nem megy akkorát hogy lerepülj az útról, etc...

    Alapvetően továbbra is értelek. Nem kérdés továbbra sem, hogy ez így nem jó. Arra akartam csak rávilágítani, hogy ehhez hozzányúlni és újra húzni a határokat, az igen nehéz, hosszú, és szakmailag nagyon nagyon alátámasztott kéne legyen. Erre meg csak user oldalon látok igényt, de itt nincs olyan szervezet mint a pl kerékpárosoknál, ami az érdekeket képviselje, lobbizzon, dolgozzon a témán... Úgy meg nehéz lesz. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz orion1025 #38 üzenetére

    "Miért nem vezethetek robbanómotoros biciklit jogsi nélkül?"

    Mert ez segédmotoros kerékpár. Ötven köbcentiméterig érvényes KRESZ vizsga szülséges a használatához. Nagyobb hengerűrtartalom esetében már "A" kategóriás jogosítvány szükséges.

    Ezen nem érdemes vitatkozni. Ma már kerékpározáshoz is illene megkövetelni a rendszámot és a KRESZ vizsgát.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz orion1025 #43 üzenetére

    "...az a vicces, hogy ezeket a kérdéseket simán rá merik bízni "X" és "X" mérnökökre, akikkel meg kell terveztetned bizonyos dolgokat mielőtt beépítteted a kocsiba azt a holmit, amit nem etióp éhezők kovácsoltak össze valamelyik bokorban. Szóval még mindig nem értem, hogy amit más országban be lehet rakni normális metódus szerint, azt itt a nagy őshazában miért nem. Nem egyedi termékek, minősítéssel rendelkeznek,"...

    Vegyük két részre a témát.
    Az csak egy dolog, hogy bevizsgált és engedélyezett terméket raknál a járműbe.
    Azt a terméket egy vagy egy meghatározott körű járműhöz vagy járművekhez tervezték. Arra feladatra alkalmas a termék. Te más járműhöz használod, nem feltétlenül teljesíti a követelményt az alkatrészt.

    Például találsz egy tökéletesen kinőző alufelni garnitúrát az autódhoz. Minden tuti, csak a felniket könnyebb autóhoz tervezték. te gondolkodás nélkül fogod felszerelni. A szakember meg bevágja a féket.

    A mérnöknek az a feladata, hogy utána nézzen és számoljon beépítendő alkatrész tulajdonságaival és eldöntse a beépíthetőséget. Illetve előírja az összeépítés/változtatás mikéntjét. Ezzel együtt a felelősség jelentés részét is átvállalja.

    Vannak országok, ahol az utángyártott alkatrészek használatát sem engedélyezik, hasonló okok miatt. Az nem elég, hogy pont úgy néz ki.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • #56573440

    törölt tag

    válasz orion1025 #45 üzenetére

    Azért kéne, mert a jobb esetben tüv szakvélemény az arra szól, hogy csak ezt szereled be... Ha már más is változik a kerék és futómű tekintetében, azt se a gyártó se a tüv nem vizsgálja, tehát a papír érdemi információt nem tartalmaz, csak a fizikai tulajdonságokat.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz orion1025 #47 üzenetére

    A TÜV minősítés csak annyit jelent, hogy a gyártó által megadott biztonsági és részben üzemi paramétereket teljesíti az alkatrész.
    De azt nem vizsgálják, hogy egy adott járműben használható vagy sem. Ezt ellenőrzi a változtatást megtervező szakember.

    Talán érthető a szigorú szabályzás, ha biztonság szempontjából közelítjük meg a problémát.
    Minden gépjármű potenciális veszélyforrás. Minden változtatás a járműben megemelheti veszély mértékét.
    Ezt mérsékli a hozzáértő személy közreműködése. Aki megtervezi az átalakítást, az figyel a biztonságra.

    A múltszázad hetvenes éveiben divat lett a motorkerékpárokra plasztik szélvédőt szerelni. Viszonylag gyorsan terjedt el a használata. Majd néhány megmagyarázhatatlan motorbaleset történt. Kiderült, hogy a plexi egy meghatározott sebesség mellett elkezdett nagy amplitúdóval rezegni. Ekkor irányithatatlanná vált a motor.
    Gyorsan betiltották a használatát.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák