Új hozzászólás Aktív témák
-
hettaki
tag
Az a helyzet, hogy Acer, Asus, MSI, SONY notebook-ot soha a büdös életben nem vennék komoly munkára, megy itt a szájkarate beépített emberkék nyomják a süket dumát, hogy mennyire jó a gari, mert házhoz mennek, csak éppen nem tudod, azt, mondani, hogy de szervizes koma nem megy, hanem csak annyit kapsz, hogy nem működik, meg azt, hogy így jártál.
A magyarországi fogyasztóvédelem meg semmit nem ér. Nem értenek hozzá, és nem is tudnak mit tenni. Max a békéltető testülethez küldenek, akire nagy ívben sz@rn@k a magyar kereskedők, és céges szervizek, mivel úgysem indít pert, mert nem éri meg neki elven lesz@rj@k mit csinál az ügyfél. Ennyi röviden.
Nekem is van egy Acer Aspire One 722, azért vettem gondolván, ezt még az acer sem tudja elrontani. Még nincs baj vele, szóval lekopogom. Vettem rá 2 év jótállásbővítést, igazából nem céges gép, és nem is nagy baj, ha elviszik 2 - 3 hétre, mert a főgépem, egy HP ProBook 5310m.
Van aki beleugrik, de ez van, az Ő felelőssége, de utána nem kell sírni, Okos ember más hibájából tanul, na de nem a magyar ember.
Tisztelet a kivételnek,
szvsz.
[ Szerkesztve ]
szvsz. | R.I.P. Dennis M. Ritchie, John McCarthy
-
hettaki
tag
Nem teheted meg, ugrik a gari. Asus, MSI, Acer, esetében elveszted a garanciádat, ha belenyúlsz. Ha nincs időd várni 1 - 4 hete a javításra, meg nem akarsz foglalkozni ezekkel a dolgokkal ,akkor nem kell megvenni ezeket a márkákat, röviden ennyi. Aki meg megveszi, pont ennyi erővel utána is tud nézni, hogy milyen garanciális javítási lehetőségei vannak, ha ezen márka termékei veszi meg.
szvsz.
szvsz. | R.I.P. Dennis M. Ritchie, John McCarthy
-
hettaki
tag
válasz KillHates #75 üzenetére
Pontosan így van, és pontosan ezért nagy ívben nem érdekli őket sem a fogyasztóvédelem, sem pedig más. Távolkeleten a garancia fogalma nem úgyanaz, mint Euórápában, ha van egyáltalán garancia mint olyan. Hogy ezt Európában "nem értik meg" ugye.
szvsz.
szvsz. | R.I.P. Dennis M. Ritchie, John McCarthy
-
hettaki
tag
Az a helyzet srácok, hogy MAGYAR KERESKEDŐ ne bízz meg benne, mert neki nem az célja ami neked! Sokan élnek abban a hitben, hogy mennyire rendesek, igen addig, ameddig el nem adják neked a notebookot, amikor már valami baj van hirtelen nem is rá tartozik a dolog.
Szóval kevés az a kereskedő, akiben meg lehet bízni.
szvsz. | R.I.P. Dennis M. Ritchie, John McCarthy
-
hettaki
tag
válasz eldiablo #131 üzenetére
Én is notebook szervizeltem évekig, hidd el pontosan azok a szabályok vannak, mint egy üzletben. Ez nem összekeverés, hanem máshogyan állok a dologhoz, mint az átlagember.
Ennyi erővel a fodrász is kereskedő.
Szolgáltatást árul pénzért, ami tulajdonképpen egy termék = igen. Tehát kereskedő, csak nem tv-t, hanem tevékenységért kér pénzt. Ez tőlünk nyugatabbra már így is van, de már nálunk is, csak még kicsit formálni kell az emberek erről alkotott véleményét, a köztudatban.
szvsz.
Szerintem kevered a szolgáltatást a kereskedelemmel.
Informatikában ez =. Lásd Jótállásbővítés, ami egy termék, ami szolgáltatást biztosít. Support-ot, ami szintén egy termék.
szvsz.
hackeeeee
Az a baj, hogy tudtommal a 30 munkanapos határidő már nem létezik..
Pontosan! Törekedni kell a 30 napon belüli javításra, de nem kötelezőnek tekinthető. A vőgső szót a bíróság mondja ki, ha oda kerül a sor.
A másik, hogy ilyenkor lényegében pont ez van, hogy Ők azt mondják, hogy megjavították, és Te rontottad el...
Ha belenyúl biztosan...
A következő, pénzt nem adnak vissza, mert hát miért adnák? Az oké, hogy mit mond az "elvileges" törvény..
Ami nem is létezik, mivel megadott számú javítás után sem köteles visszadni a pénzt a kereskedő, ha van ugyanolyan termék, ha nincs akkor a kereskedő jóindulatára van bízva, vagy bíróság.
Szomorú eset.. De a jelenlegi csodálatos jogi procedúrák helyett azt mondom, hogy vegyél bele egy ventit, lehet olcsóbb lesz, mint bármi más..
Sajnos sokszor ez a megoldás, és sajnos elvileg meg sem teheti, ha akar rá garanciát, legjobb, ha legközelebb elkerüli a márkát, most ez nem segít, mert már megvan, de tanult belőle, remélhetőleg...
Mellesleg, sajnos már az Asus elég régóta != a minőséggel...
+ 1
szvsz.
[ Szerkesztve ]
szvsz. | R.I.P. Dennis M. Ritchie, John McCarthy
-
hettaki
tag
Acer, ASUS, MSI, és egy kettő SONY, esetén nem. Mivel ugrik a gari. DELL, HP, Lenovo, Toshiba esetén igen. Van egy kettő Toshiba ahol nem, de ott egyértelműen le van ragasztva, és oda van írva, ha megbontod, akkor ugrik a gari.
(#136) KillHates
Respect, ne aggóddj, a Toshiba nem tehet róla, hogy ilyen emberek élnek M.O.-on (Már a szervizesre gondolok). És nagyon szeretem a Toshibát, következő notim az lesz, vagy HP.
[ Szerkesztve ]
szvsz. | R.I.P. Dennis M. Ritchie, John McCarthy
-
hettaki
tag
válasz hackeeeee #150 üzenetére
Sajnos az üzlet véleménye semmit sem számít. Nekem van egy Acer Aspire One 722-őm, megvettem az Acer shop-ban ott ki akarta cserélni az eladó az SSD-t, amit megvettem, meg a ramot, amit szintén megvettem. De utánanéztem, és nem cserélheti ki. Csak a saját márkaszervize, azaz, az Ec-co Kft. Különben ugrik a gari. És nagyon jól tettem, hogy nem engedtem meg, hogy a kereskedő belenyúljon, mert az Ec-co-ba elmondták, hogy amint belenyúl az Acer saját eladója ugrik a gari. Ezt a boltos srác sem tudta. Ennyire tájékozottak, a kereskedők. Pedig fel is ajánlotta, hogy rávezeti a számlára, meg a garlevélre, de semmit nem számít, mert csak az EC-CO tudja felvezetni a belekerült alkatrészt az Acer rendszerébe. Szóval sajnos így jártam, de én még időben utánajártam. Semmi bajom az Acer netbookommal, de többet nem veszek Acer-t. Mert ennyire rugalmatlan rendszerrel nem találkoztam, Illetve de, csak az MSI Wind-omat szerencsére eladtam. Az ASUS nem hiszem hogy más lenne.
szvsz.
(#151) krypton
Acer, MSI biztosan nem, de ASUS-nál sem hiszem.
[ Szerkesztve ]
szvsz. | R.I.P. Dennis M. Ritchie, John McCarthy
-
hettaki
tag
válasz hackeeeee #153 üzenetére
Ennél a típusnál ennyi:
Nem hogy csak egy takarólemezt kell csak leszedni, de még csavarozva sincs a HDD, a ram sem a billentyűzet alatt van, hanem csak egy takarólemez alatt van. Egy csavar, azaz kb 2 perc a csere szó szerint annyi. És akkor sem. Szóval nem, nem bonthatod meg. Nyomatékosan jelezte a márkaszervíz. Cserébe 3000 Ft volt a munkadíj, és elmondták, hogy 2 órát futott a memtest, ami nem sokat ér, de legalább volt mire fogni az 1 egész csavar kitekerését.
(#154) randras
Az Acer, egy matricát ragaszt minden termékre amit beletesznek a gépbe. Így nem lehet velük szórakozni ilyen szinten, amúgy a csavarokról, azonnal megmondják, hogy belenyúltál vagy sem. Én is megmondom. Ha jobban megnézik az alkatrészeket, akkor azt is, hogy mennyit ment. Szóval nem akartam hazárdírozni. Pedig leszedtem a service manualjat direkt, hogy mennyit kell vele bajlódni, de inkább bevittem, minthogy ne legyen garim. De Acer-t soha többet.
szvsz.
[ Szerkesztve ]
szvsz. | R.I.P. Dennis M. Ritchie, John McCarthy
-
hettaki
tag
válasz Tikakukac #164 üzenetére
A probléma ott van, hogy ezt be kell vállalni, és nem úgy álnak hozzá, mint a Lenovo, HP, vagy a Toshiba, Dell. Nálam itt indul a probléma kezdete. Egyértelműen így spórolnak ezek a cégek, csak éppen ez max Távol-Keleten működik, Európában a hozzászólásokból láthatóan nagyon nyögve nyelősen, és közel sem hibátlanul. Persze az a szerviz nem hibázik, amelyik nem dolgozik, de ez már a ló másik oldala, amik itt elhangoztak.
szvsz. | R.I.P. Dennis M. Ritchie, John McCarthy
-
hettaki
tag
válasz Mr. Teddy #169 üzenetére
Ami az alapvető probléma, hogy a törvényi szabályozás a nullával egyenlő! Semmi konkrét határidő nincs javításra, semmi konkrét egyszerű jogi út, ha épp a cég nem javítana, vagy rosszul javítana. Amíg a törvény és a betartatása a nullával egyenlő, addig minden szerviz sz@rni fog az emberek fejére.
+ 1
Tisztelet a kivételnek. Acer szerviz pl. 5* számomra. Elromlott a noti, kihívtam egy DHL futárt, hétfőn felvette, rá kövi héten hozta. Nagyon jól csinálják, nincsenek kis sufni lokális szervizek, akik aztán rendelgetnek alkatrészt, meg miegyebek. Csehországba vitték ki a gépem. Gondolom egy központi szervize, ahova visznek több országból. Alkatrész mindig van, szállítás 2-2 nap maximum, 2-3 nap javítási idő. Hibátlan.
Igen ez addig ok, ameddig nem kezd el a szerviz szemétkedni, ilyen olyan ok miatt, mert akkor nincs kihez fordulni, nincs szerviz képviselet, az Ec-Co elküld mondván nem hozzájuk tartozik a gyári garancia ügyéntézése. A sok kis lokális szerviz, ami pl egy HP, Dell, Samsung, Lenovo, Toshiba, Fujitsu esetén kb akkora, mint az Acer Brno-is szervize, csak ebből 3 - 4, országon belül, és nem suftni. Itt ez a cikk, aminek a topikjában vagyunk, ilyenkor mi van. Ezt hívják spórolásnak amit az Acer, ASUS, MSI, Sony csinál. De a spórolás != jó support-al. Szóval ezzel csak annyit akarok mondani, hogy ez addig jó, ameddig minden jó, ha egy homokszem kerül a mechanikába, akkor ez a szerviz típus megbukott azonnal.
(#171) cigam :
Ez igy korrekt. De az nem, hogy az ASUS-nál sem tudsz senkivel szembe állni, hogy Te haver, akkor most mi is van.
(#173) CHIPman
Egy ideig voltak, egy nagyon jó kis N270-es netbook dokkolóval áron alul volt elég sokáig, de valahogy eltűntek. Meg az alaplapgyártók körül talán csak az ASUS gyárt notikat komolyabban, ha jól rémlik.
Meg az MSI, Gigabyte, ECS, FIC. Ebből aki igazán gyártó is, az a FIC, a többinek gyártják csak. Főleg a Clevo, Compal Electronics, ECS, FIC, MiTAC, Wistron, Foxconn, Pegatron, (Tulajdonképpen az ASUS), Inventec, Quanta.
[ Szerkesztve ]
szvsz. | R.I.P. Dennis M. Ritchie, John McCarthy
-
hettaki
tag
válasz Mr. Teddy #176 üzenetére
A kereskedő, pedig azzal fog védekezni, hogy lejárt a 3 nap, és nincs javítási kötelezettsége, mivel van a terméknek dedikált szervize. Így ilyenkor már nem a kereskedővel álsz jogviszonyban. hanem a termák szervizével. Nem köteles javítattni a kereskedő. Legalábbis a számítógép bizniszben nem.
A kereskedőtől származó számla annyira jó, hogy be tudod bizonyítani, hogy nem feketén, hanem legálisan a magyar törvényeknek megfelelően vetted a terméket, és jogosult vagy a garanciális ügyintézésre.
szvsz,
szvsz. | R.I.P. Dennis M. Ritchie, John McCarthy
-
hettaki
tag
válasz Misi1979 #179 üzenetére
Sajnos ez is a tipikus magyar szerviz/kereskedő esete. Szerencsére vannak normális esetek, mivel ez hivatalos Toshiba szerviz, nagyon meglepő, hogy ilyetg megengednek. És nem feltétlenül érdekli kitver át. Na ezért olvasok utána mindennek, amihez Magyar informatikai kereskedelemnek köze van. A Te eseted tipikusan nem ílyen. mert ezt nem lehetett előre látni, és nem is feltétlenül a gyártó a hibás hiszen Ő azonnal javítja ha baj van, a Toshiba, meg nem az a mutyizós cég. A magyar mutyi szerviz esete a kisemberrel na az más kérdés már. Hozzáteszem az említett szerviz nem is az mini kategória, ennek ellenére komolytalan, még egy név a szervizek listáján amit kihúztam, magam részéről. Kösz, hogy megosztottad.
(#180) Gaga_30 :
Na igen, de a VGA HDD, azaz a részegységek esete teljesen más. Mert ott nincs hivatalos szerviz, ott valóban a kereskedő, az átvevőhely. De Notebook, TV, Hűtő stb, tartós fogyasztási cikk esetében (A VGA nem ilyen) nem köteles átvenni, csak 3 napon belül, és akkor is csak akkor, ha egyértelműen hibás az eszköz, és azt láthatóan nem külső behatás miatt lett hibás. Én ezt már megjártam, Egy Lenovo-val, MSI-vel, is. HP-val azért nem, mert ahol vettem a HP notim, az HP Silver partner, volt és szerviz is egyben.
[ Szerkesztve ]
szvsz. | R.I.P. Dennis M. Ritchie, John McCarthy
-
-
hettaki
tag
-
hettaki
tag
Nyugati mentalitás, magyar mentalitás, ennyi különbség, nyugatabbra már rájöttek, hogy ha nem tesz az ügy érdekében, akkor nem biztos, hogy jobban jár, mintha leszarná. Ezért tartunk itt. Az más kérdés, hogy az esze is megvolt hozzá, hogy ezt megcsinálja, és tudta is, hogy an álljon neki, hogy ne egy leégett elektronikai végterméket kapjon.
Jól csinálta. Majd ha mi is eljutunk idáig, akkor lesz ebből az országból valami, addig pedig csak mutogatás, veszekedés, meg süllyedés a fekete föld felé.
szvsz.
szvsz. | R.I.P. Dennis M. Ritchie, John McCarthy
-
hettaki
tag
Akkor nem, ez tény. Valamilyen szinten teljesen jogos, hogy felháborodott, az előttem szóló, de ahhoz képest, hogy az alaplap 3 - 400 Euro, nem sok az a 3 - 50 euro beruházás. Valamint Notebook hűtőt nem tudsz venni, tehát nem is tudja a kisember megcsinálni.
szvsz. | R.I.P. Dennis M. Ritchie, John McCarthy
Új hozzászólás Aktív témák
- KIEMELT AKCIÓ: iPad Pro 9.7" Rose Gold 32GB wifi (MM172FD/A) kitűnő állapotban szuper áron eladó !!!
- Sony Xperia 10 V eladó ! Használt, sok garanciával.
- 2 év gari: Olcsó DDR5 PC/I5 12400F/16GB/500GB M2/Suprim X RTX 3070/Futár is
- -70% HP EliteBook 850 G7:i7 10610U,32GB RAM,512GB SSD,15.6" FHD,vil.MAGYAR numeri.bill,WWAN 4G,Win11
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB
- Ps4 hama media remote eladó
- Eladó : intel Core i7 3770 erős processzor játszásra !
- Nillkin H+ Pro képernyővédő üveg iPhone 12 mini, karcálló, UV szűrés, 0.2 mm, 9H edzett, férÁRON! ÚJ
- IPhone 15 256GB Állapot 10/10 Akku: 100% 51 ciklussal! Jótállás: 2025.12.25.-ig Vodafone Függő!
- Eladó Asus Dual RTX 4070 OC Edition sok garival
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen