Új hozzászólás Aktív témák
-
590227
aktív tag
-
nootropil
csendes tag
Szia !
Köszönöm, nagyjából kezd derengeni, hogy attól még hogy le van zárva az összes cella az aksin és nagy betűkkel rá van írva, hogy nem szabad felnyitni.. minden nyelven attól még az Akkumlátor nem AGM rendszerű , hanem lehet gondozásmentes SAVAS ! (nagyvalószínűséggel ilyen van az autóban).
Tehát ne piszkáljam a CTEK töltő AGM opciójával, hanem a sima autós módot válasszam!
Viszont maradhat az autóban töltéskor. (bekötve) különben jobban megnézve láttam egy "varázsszemet" rajta tehát gondozásmentes savas.
THX
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
590227
aktív tag
válasz nootropil #206 üzenetére
Az 1-es szulfátlanító fokozatot használd,minimum 30 napig.Kód nyomtatott test Varta akkumulátor áll, kilenc tétel (két betűből és hét számjegyből.) például C3V 112 302, ahol
Az első betű - a földrajzi elhelyezkedése a növény Varta:
H - Németország (Hannover),
C - Csehország (Ceska Lipa),
S - Svédország (Haltsfred),
A - Ausztria (Bécs),
F vagy R - Franciaország (Rouen),
E vagy G - Spanyolország (Guardamar - Burgos), az első szám - a szám a szállítószalag. második betű - különösen szállítás: V-kiskereskedelem,E-Packaging az autógyárak, a második szám - az utolsó számjegy a számozása év (év) A harmadik és negyedik számjegy - hónap: 01-január 2 - február 3.-március 4. - április 5-május 06-június 7. - július 8-augusztus 9 - szeptember 10.-október 11-november 12. - december, ötödik és hatodik számjegy - a hónap napja, hetedik számjegy - szám változás. -
nootropil
csendes tag
Uhhh Köszi az információt !
Mindent tudni fogok az akkuról.. asszem
A töltő 1-s szulfátlanító fokozata sajnos automatikusan vált a 2-s fokozatra .. max ha épp ott vagyok kirántom a delejt belőle majd újra kezdem.
Eddig a motorom akkumlátorát töltöttem ott kb 20 perc volt , illetve egyszerre égett az 1-2 fokozat visszajelzője. majd a hármason állt kb 10 órát.. aztán a többi már gyors volt
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
Brogyi
senior tag
válasz nootropil #208 üzenetére
Így igaz. A fokozatok között automatikusan vált. Ezért kell bele a proci, és mint korábban írták a CTEK nem felejti el, hogy hol tartott. Szóval a 220-as dugót hiába húznád ki. Ha azt akarod, hogy előlről kezdje akkor az akkusarut vedd le, de mit akarsz ott van az orrod elött probáld ki magad.
-
andaman
tag
Üdv.
Bolondbiztos töltőt kerestem, erre jutottam...
Az autó Škoda Superb2 2010-es, 340 A (70 Ah) gyári akkuval.
Végigolvasva a hozzászólásokat, egy két választ vagy megerősítést kérnék a szakértőktől:
1.Miről ismerszik meg, hogy aktivátor - megoszlottak a vélemények a levételéről - van az aksin, én biztosan nem tettem rá...
2.A jelzett töltő használata esetén a saruk maradnak az aksin, csatlakoztatom a töltőt, bedugom a hálózatba és elindul a töltés ha jól gondolom...
3.Az én szintemhez esetleg más töltőt vegyek...?
Köszönöm.The man is a snowflake on the river.
-
Brogyi
senior tag
A CTEK jó márka. Egyik legjobb. Ha akarod bolondbiztosnak is nevezheted. Az aktivátor parasztvakítás. Az egyiket megmértük. Semmire nem jó. A gondolat jó, a megvalósítás csapnivalóan sz@r.
Szerintem nyugodtan szedd le, és dobd a kukába. Csak megzavarhatja a drága procis töltődet.
A szulfátosodás ellen egész más kell, és a mai korszerű akksikhoz nem kell.
Persze ez magán vélemény. Tehát, ha akarod elhiszed, ha nem hát így jártál.
Kicsit visszatérve a fizikára. Ha jól működne az aktivátor akkor egyetlen pulzussal kinyirná az autó központiegységét. Ezért visszafogták, és így semmire nem jó.
Egy a lényeg, nagyon jó töltőt vettél, és az aktivátort dobd ki.
Alkalmas az akku kivétel nélküli töltésére is. Van erre gyári zsinórja is.[ Szerkesztve ]
-
nootropil
csendes tag
Szia ! Ugyanerre jutottam mint te..
ha használtad már , kérdezném, hogy nálad is rögtön az 1-2 folyamatjelző világít azonnal mihelyst rádugod a hálózatra (+akku).
nálam nagyon kevés ideig marad itt különben (5-10 perc) utána a hármason már tovább
70Ah Varta (gyári) akkut töltök most.
Korábban írta egy szakértő,, hogy DESULPHATION (1) itt kéne tartani hosszabb ideig.. háát nálam ez lehetetlennek látszik.
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
andaman
tag
Fogalmam nincs mi az aktivátor - ezek szerint ez gyári kütyü - hogy néz ki, hol találom, és hogy kell leszerelni...
Biztos, hogy ezt nekem kell leszerelni...
Megmondom őszintén a szulfátlanítással itt találkoztam először, nemigen gondoltam rá, de ha jól veszem ki akkor ez a kütyü ha úgy gondolja csinálja magától?
"Alkalmas az akku kivétel nélküli töltésére is. Van erre gyári zsinórja is."
Ez a gyári zsinór az a csipeszes amit adnak hozzá nem, vagy a kivétel nélküli töltéshez külön zsinór van?The man is a snowflake on the river.
-
andaman
tag
válasz nootropil #213 üzenetére
Még nem vettem meg, vártam a szakértők véleményére.
Itt fogom megrendelni.
Néhol úgy hirdetik, hogy CTEK MXS 5.0 továbbfejlesztett változat.
A továbbfejlesztett változat miről ismerszik meg, vagy ez csak parasztvakítás?[ Szerkesztve ]
The man is a snowflake on the river.
-
andaman
tag
Rendben.
"1.Miről ismerszik meg, hogy aktivátor - megoszlottak a vélemények a levételéről - van az aksin, én biztosan nem tettem rá..." írtam fentebb.
Akkor nincs rajta, mert az autót - igaz ezt nem jeleztem -újonnan vettem.
Üdv és köszönöm.[ Szerkesztve ]
The man is a snowflake on the river.
-
Brogyi
senior tag
válasz nootropil #213 üzenetére
"Korábban írta egy szakértő,, hogy DESULPHATION (1) itt kéne tartani hosszabb ideig.. háát nálam ez lehetetlennek látszik."
Az nem szakértő volt hanem egy internethuszár aki azt hiszi hogy mindent tud. Egy jó akksinál lehetetlen látni az egyes fokozatot mert keresztül repül rajta. Bár megjegyzem nincs CTEK töltőm, de nagyon furcsállanám ha valaki az egyes fokozaton tudná tartani 30 percig. Az az akksi kukába való. Relax. Meg kell szűrni azt amit itt írnak. Szóval örülj az új töltődnek, és higgy neki ne pedig a tudatlanoknak.
[ Szerkesztve ]
-
590227
aktív tag
-
-
Brogyi
senior tag
A topik nagy részét látogatók töltőt keresnek. Ma jellemezően szeretnek procit belerakni. Jól hangzik a sok lépcsős töltő funkció. Ezek közül az első, vagy második stage/fokozat a deszulfátlanítás. Ez egy pici plusz ahhoz képest, hogy a másikban nincs. Nem kell ennek olyan nagy feneket keríteni. Miért is?
Mert jól érzed ez sem tudja visszahozni a szulfátos akksit. Persze van egy kicsi esélye, de nem túl sok.
A jó akksi simán keresztül halad, sőt nem is esik bele a deszulfátos zonába.
Ha egy akksi a töltés alatt sokáig időzik a deszulfátor fokozaton akkor nagy esély van rá hogy újat kell venni.
A másik jellegzetes viselkedés pedig amikor néhány másodperc alatt feltölti a hatalmas belső ellenállása miatt.
Itt ki kell zárni a jó és feltöltött állapotot, mert az szintén néhány másodperc alatt feltöltődik. Jellemző rossz következtetés, hogy sz@r a töltő. Kicsit visszaolvasol találsz rá példát.Akkor nézzük az aktivátort.
Már a fényképen látszik a vékony drót. 100A-hez bazi vastag kábel kellene.
A vékony vezeték egész egyszerűen felemészti az energia nagy részét. Számolj egy picit. Ott 5mA max áramot írnak. Az +12V-tal 60mW. Ez olyan kevés mint macisajtban a brummogás. Ha neked erről más a véleményed legyen, de akkor se ér semmit. Ha neked bevált akkor használd egészséggel.
Zárszónak még annyit, hogy az általad ismert oldalakon van normális eszköz ami szulfátos akksikhoz való, de az a 50 000Ft, és 100 000Ft-os sávban helyezkedik el. Nem erre a berendezésre vágynak az amatörök, és a "topik lakók".
Ha megsértettelek elnézést, mert heves természetű vagyok. A válaszodból némi ismeret hiányra következtettem. Itt egy példa:
"Az 1-es szulfátlanító fokozatot használd,minimum 30 napig."
Hát ne haragudj, de ez nálam kicsapta a biztosítékot. Nem a felhasználó dönti el hogy milyen fokozatban, és mennyi ideig lesz az a töltő.
Isten veled, hiszen nem "topik lakó" vagy. Remélem hamar elfelejted szavaimat, és így nem haragszol rám.
Legyen vége a vitának. -
minas
aktív tag
Kicsit off vagyok, mert nem CTEK-ről lenne szó, de ez a legjobban pörgő aksis topik, úgyhogy hátha....
Kaptam kölcsön két 9Amperes akkutöltőt (Absaar és Deca). Próbaképpen rátettem őket egy vadiúj, egy normál állapotú és egy lemerült (legalábbis annyira, hogy lassan forgatja az önindítót) akkura.
Mindkét töltő ~15,6V feszültséggel tölti mindegyik akkut. Ez így normális? Az új akku karbantartást nem igénylő Banner Uni-bull akku, ezt "tiszta kalcium technológiájú" akkunak írják, de gondolom ettől még savas-ólom akkumulátorról beszélünk, tehát használhatók hozzá EZEK a töltők, ha egyszer majd szükség lesz rá?
[ Szerkesztve ]
-
minas
aktív tag
Minden esetben az akkura tettem a töltő elektródáit, az akkuk ki voltak véve az autó(k)ból. És a töltőket konnektorba csatlakoztatva, azaz üzem alá helyezve multiméterrel mértem az akku pólusain keresztül.
[ Szerkesztve ]
-
minas
aktív tag
A töltők újszerűek (az egyik 2 hetes, a másik pár hónapos). A Deca - ennek megvan - a manualja szerint karbantartást igénylő és nem igénylő akkukhoz is jó. Nekem igazán az tűnt fel, hogy mindkettő ugyanannyi, soknak tűnő feszültséggel tölt, de legalábbis kezd tölteni.
[ Szerkesztve ]
-
nootropil
csendes tag
Szia nekem a "továbbfejlesztett változat van" ahogy látom ez még bolond biztosabb...
Van AGM opciója.. (amely mostmár tudom, hogy nagyon kevés akkumlátorhoz használható általában premium kat). A legtöbb akku nem ilyen.
Absorbed Glass Mat - AGMIlletve Nincs "hópihe" opciója.. amellyel esetlegesen kárt lehetne az akkuban.. ha rosszul használod.
Sztem ennyi. Nekem nagyon bejött ez a CTEK 5.0. Nagyon jó választás, bolond biztos, nem tudsz kárt csinálni csak hasznot.
Az autóban \ motorban lekötés nélkül is töltheted az akksit. Akár hosszabb ideig is otthagyhatod.
A mellékelt csatlakozó "nálam volt a dobozban" a csipeszen kívül.. motorhoz való.. én be is szereltem, így nem kell kivennem a motorból az akksit.
Üdv
És köszi mindenkinek az építő hozzászólásokat, főleg Brogyi - nak !
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
nootropil
csendes tag
A confort connect-l tudod tölteni az akkut ha nem akarod kiszerelni az autóból\motorból ennyi..
Pl olyan esetben ahol "nagyon" be van építve az akku pl. egyszer rászereled és kész de nem kötelező.
Én pl most így töltöm a motoromat , csak rádugom a csatlakozóra.. anno még a Red Baron-nál is hasonlóan csinálták (nyilván nem CTEK töltővel
Továbbfejlesztett verzió: mint írtam előbb : nincs hópihe , de van AGM sztem
A confort connect a csomag része
de teljesen tökéletes a sima csíptető is, most töltöttem a scenic akkuját .. épp hogy csak sikerült a saruk befogójára csíptetni.. nem kicsit van bekábelezve.. ezek a franciák. kb 25 csavar lenne lebontani \saru
Bezzeg a Mazda 3-m akku csatlakozása teljesen őszinte...
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
andaman
tag
válasz nootropil #238 üzenetére
Hópihe egy darab se valóban.
"A confort connect-l tudod tölteni az akkut ha nem akarod kiszerelni az autóból\motorból ennyi.."
CTEC COMFORT CONNECT-ből 2 van
Te itt a CTEC COMFORT CONNECT-M6 -re gondolsz, de CTEK COMFORT CONNECT szorítósaru is - mint írod - használható ugyan úgy, nem ki szerelés esetén.
Járművön belül felszerelt akkumulátorok esetén írja a bumáska:
2. Csatlakoztassa a fekete szorítósarut a gépjármű karosszériájához, az üzemanyag vezetéktől és az akkumulátortól távol.
Ezt a távolságtartást az akkutól a gyakorlatban hogy kellene kivitelezni mondjuk a CTEC COMFORT CONNECT-M6 fix akku sarun történő csatlakozás esetén...?[ Szerkesztve ]
The man is a snowflake on the river.
-
boogie84
veterán
Na én is berendeltem a töltőt. [link]. Elhatározást az nagyban megkönnyítette, hogy ma nem tudtam elindulni az mx5-el.
Bízom benne, hogy jó helyről, a gari is rendben lesz.[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
nootropil
csendes tag
Nah .. eddig tartott a szép világ.. vasárnap mentem egy kört a motorommal (+13C) simán indult minden ok, le is tettem utána rendesen..
Ma próbálom indítani .. először lámpák kigyulladnak , megpróbál indítani majd egy kisebb csttanás és semmi.. azóta síri csend...
Akku rácsatlakoztattam a töltőre .. feltöltötte illetve nem is volt lemerülve.. de semmi aktivitás továbbra sem..
szétcsúszhatott valami kábel ? vagy vége az akkunak teljesen ? ki kéne mérni gondolom hogy van e valami feszültség az akkun most.
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
boogie84
veterán
válasz nootropil #244 üzenetére
Valoszinuleg.
Acumate akkum van amit 2008-ban vettem. Telire leviszem a pincebe, ahol fagypont felett van, es toltogetem.
Javaslom te is tegyel igy.
Ha,nyaron sem hasznalod sokat ak szinten lemerul...
Remelem jovore nem fog elofordulni velem.[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
nootropil
csendes tag
Köszönöm a felajánlást Pécs mellett lakom .. nem pálya !
Viszont már kezdek gyanakodni hogy valami kontakt hiba lesz inkább .. mivel most szombaton megint semmi .. (gyujtásjelző sem). ez közvetlenül a töltés után.
Majd leszedtem róla a töltőt .. vártam kicsit mozgattam (motor) megnéztem a csatlakozásokat . És csodák-csodája pöccre.. indult.
Szóval valszeg csak elbénáztam az akku-vissza-töltőkábel rácsatlakoztatás műveletsort..
Ma is simán indult. Most egyelőre nem is töltögetem , már azthittem az is sok
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
OldAkita
aktív tag
Tapasztalatot írnék le a Conrad-nál vásárolt akkumulátor aktivátorról.
A fekete csatlakozót szereltem az akkura először, majd a pirosat. Amikor a pirosat csavaroztam párszor kicsit szikrázott az érintkező. Akkor nagyon nem figyeltem a két piros színű ledeket, de asszem mindkettő felvillant, majd a 12/24-es led folyamatosan világított. Csiszolópapírral megdörzsöltem az érintkező felületeket, majd fixre rögzítettem. Utána kezdtem olvasgatni a használati útmutatót. Abban az állt hogy akkor világít folyamatosan a 12/24-es led ha 24 V-os akkut érzékel. Hát nekem egy 12 V-os 44Ah-ás Banner akkum van.
Lecsavaroztam a fekete csatlakozót, majd pár másodperc várakozás után visszacsavaroztam. Az érintkezés ilyenkor nem tökéletes, ahogy csvarozgat az ember, hol érintekezik hol nem. Ezt úgy vettem észre hogy bár nem szikrázott, de összevissza villogtak a ledek. Aztán megnyugodtak és végre azt mutatta amit kellett neki, azaz a 12/24-es led nem világított, az impulzus led pedig néha felvillant. Az útmutatóban az szerepelt hogy "kb 20mp-enként" kell felvillannia. Nekem ez összevissza villog. Hol csak 7mp telik el két villanás között, hol meg 18 mp. Ahhoz képest hogy azt írja az útmutató hogy mikroprocesszorvezérelt, hát nem tudom. Elég furcsa mikroprocesszor az ami képtelen azonos időközönkénti impulzusra bírni a szerkezetet. Persze az is lehet hogy egy véletlengenerátort vezérel az a mikroprocesszor ami 1-20mp-ig véletlenszerűen küldi a jelet. Az meg pláne lehet hogy az egész tényleg nem ér semmit, amiképp itt a fórumban már volt megnyilatkozás. Viszont lehet hogy igen )
Annyit biztosan állítok hogy ha tölteni fogom az akkut, vagy kibírja az aktivátor a töltéssel járó procedúrát vagy bedöglik, mert nem vagyok hajlandó le-fel csavarozgatni
Új hozzászólás Aktív témák
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OpenWRT topic
- Autós topik
- Vicces képek
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Milyen routert?
- További aktív témák...