Új hozzászólás Aktív témák

  • CCHPacsker

    újonc

    válasz CCHPacsker #342 üzenetére

    Az imént linkelt használati a 4A és 8A Extol/Carstelt is magyarázza, tehát tökéletes.
    A "hány Volttól indítja a töltést?" válasz folytatása:

    regenerálja a mélyen lemerült akkumulátort (nem
    kevésbé, mint üresen a teljes feszültség 25%-ára
    kisütött ólomakkumulátor
    ).

    Az esetben, ha az akkumulátor mérsékeltes szulfátos, megkísérli annak helyreállítását. Amennyiben ez az
    üzemmód automatikusan vagy kézzel (csak a 8897301 modell) be van állítva, a megfelelő jelzőfény villogni
    fog. A helyreállítás néhány perctől egészen két órát is igénybe vehet. A töltő ez idő alatt, a helyreállítás
    üzemmódban beállítja a helyreállításhoz és a rácsok felületén lévő szulfátkristályok feloldásához legkedvezőbb töltési paramétereket. Amennyiben az akkumulátor helyreállítása sikertelen lenne, kigyullad
    a hibajelzés, és az egész töltési folyamat befejeződik.

    Az akkumulátor jó működésére és hosszú élettartamára
    az autó töltési funkciójának helyes beállítása, az
    akkumulátor mély lemerítésének elkerülése és a töltő
    megfelelő funkciója bír a legnagyobb hatással. Kb.
    25 °C-nál már 0,5 V-tal magasabb töltőfeszültség
    (azaz 14,6 – 14,9 V) – pl. az autó töltési rendszerének
    helytelen beállítása következtében – egyharmaddal
    csökkenti az akkumulátor élettartamát, 0,7 V-tal
    magasabb pedig már 60 %-nál is többel.
    Az ezzel szembeni mély lemerítés is mindig rövidíti
    az akkumulátor élettartamát. Ez az a lemerítés,
    amikor is a feszültség a 10,5 V-os szintre vagy az
    alá csökken. Általában úgy tartjuk, hogy a 10 %-ig
    terjedő kapacitásvesztéssel járó, rendszeres kisütés
    (ciklikus kisütés/töltés), az akkumulátor élettartamát
    jelentősen nem csökkenti. A kapacitás feléig történő
    kisütés kb. ötödére (5 x), a teljes kisütés pedig kb. 10
    x csökkenti az élettartamot.

Új hozzászólás Aktív témák