Új hozzászólás Aktív témák

  • steve brown

    csendes tag

    válasz OldAkita #91 üzenetére

    Szia!

    A napelemes töltő leírásában az szerepel, hogy 300mA-el tölt folyamatosan. Szerintem ez nagyon sok, több mint csepptöltés.
    Tapasztalataim alapján, az Ultimate Speed 40mA-es csepptöltése is sok egy nem fogyasztó akkunak ha ki van szerelve az autóból.A beszerelt akkunál más a helyzet, mert újabb autóknál általában valami biztosan szipkázza pár mA-el az akkut, ha más nem akkor a riasztó.
    Én kiszerelt 44 és 55Ah-s akkukon próbáltam a következőt: folyamatosan töltőn voltak az akkuk, ami 40mA-es csepptöltést jelent(az LCD-s Ultimate Speed-ben már 80mA-es csepptöltés mérhető). A csepptöltés folyamán elérte az akku a 14.4V-os feszültséget, sőt meg is haladta. Az Ultimate Speed töltők 15V-nál lekapcsolják a töltőt, az akku károsodásának megelőzése érdekében. De! A 40mA-es csepptöltéssel amíg 14.4V-ról felmegy a feszültség 15V-ra(kikapcsolási feszültség), rengeteg idő eltelik, és ugye nem igazán egészséges egy 12V-os zárt akkunál ha 14.4V felett van huzamosabb ideig a feszültség. Emiatt kézzel ki szoktam kapcsolni 14.4V környékén, ne pezsegtesse még napokig amíg el nem éri a 15V-ot. A Ctek-nél nem tudom hogyan működik ez, majd ha rászánom a 20 rugót egyszer, akkor leírom azt is. :)

    Visszatérve a napelemes töltőre. Én is gondolkodtam már a beszerzésén, de az előbbiek figyelembevétele miatt csakis töltésvezérlővel tenném fel az akkura.

Új hozzászólás Aktív témák