Új hozzászólás Aktív témák

  • nkmedve

    őstag

    válasz gejala #39 üzenetére

    Nyilván hasznos a cache a játékoknak és a teljesítmény nagyon meg tudja sínyleni ha egy prociban meg van vágva a cache (pl. régi Celeron-ok).
    De én inkább arról beszéltem, hogy nehéz olyan CPU-limites helyzetet előállítani a gyakorlatban ahol a még több cache előnye igazán kijönne (főleg modernebb API-kat használva). Lehet RTX 3090-el játszani alacsony felbontáson 3-500 FPS-el, de olyan nagyon sok értelme nincs, arról nem beszélve, hogy milyen GPU hiány van manapság. Szóval jól mutatnak a nagy számok a tesztekben, de a gyártók ilyen irányú versengése az egyszeri user szempontjából inkább csak érdekesség, mintsem konkrét szempont a vásárlásnál. Manapság már nagyon távol vagyunk attól az állapottól amikor pl. a Quake 30-60 helyett csak 15 (vagy éppen 5) FPS-el futott a CPU miatt így agyonütve minden játékélményt.

    A fogyasztási szempont amit említettél az hasznos lenne (nem annyira a villanyóra, hanem a hűthetőség szempontjából), én is számítok némi hatékonyság-növekedésre az új cache hatására. Az ilyen irányú javulást én inkább tartanám hasznosnak, mint azt, hogy mondjuk 300 helyett 330 FPS-t hoz az újdonság.

Új hozzászólás Aktív témák