-
Fototrend
"név nélkül, hirdetés linkelése nélkül írjuk ki a fájdalmunkat", tehát a Hardverapróról
- ne linkelj konkrét hirdetést
- ne tegyél be hirdetés screenshotot
- ne idézz hirdetésből konkrét szöveget
Személyes adatot ne tartalmazzon a hozzászólásod!
Új hozzászólás Aktív témák
-
myckey
veterán
válasz homerhamm #120050 üzenetére
alig használt roller ...megkímélt, frissen festett, nem dohányzó...a vezérlőpult digitális hőfokszabályzóval ellátva, így télen sem kell kabát
[ Szerkesztve ]
"Biztos mint a halál! Sóhaj, Szobaasszony, Fárosz.. 2, 9, 11. " Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye "
-
frescho
addikt
válasz koby11h #120030 üzenetére
Ehhh. Számolj 15KWh/100km fogyasztással = 15*200=3000Ft. (Elárulom, hogy gyorstöltő pálya mellett még több lesz.) Ebből 5 liter benzint vehetsz. 15 litert nem eszik még a tankom se, pedig nem egy könnyű léptű a lelkem.
Városban nagyobb a differencia, de még ott sem éri a 2-őt szerintem. Ott az elektromos, kevesebbet eszik, mint pályán (12-13kWh/100) amíg egy hasonló méretű kisautó 6.5-7 liter körül.
[ Szerkesztve ]
https://frescho.hu
-
válasz myckey #120049 üzenetére
Így
@homerhamm : Jó esetben nem az hozza a páleszt, akitől a bringákat vette... el...
@frescho : Azért nem mindegy az sem, hol töltöd. Ahogy láttam, elég nagy eltérések szoktak lenni árak között.
Ezt kerestem[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
frescho
addikt
A legolcsóbb sok helyen előforduló a Penny hálózata, az 179 Ft/kWh. MOL-nál akár 309Ft is lehet ugyanez. Hálózatról ez már csak 70Ft körül van. Amiről még nem nagyon volt szó, hogy az olcsó töltésért cserébe lassú lesz a csepegtetés. Penny 22 körül tud, konnektorból pedig óránként 1.38-2.3KWh (6-10A) kb. ami elérhető. Ez olyan 10-16km-re elég töltést jelent óránként, egy délután, munkanap vagy éjszakai töltés már persze összeadódik otthoni/munkahelyi hálózatról is. Tehát ha mondjuk ingázik az ember 40-50km-ről egy gyenge akkus géppel és tudja tölteni bent, akkor az elég lehet a biztonságos közlekedéshez. A költségekhez érdemes hozzácsapni az otthoni hálózatot, mert 10A-hez már érdemes rendbe rakni a vezetékezést, konnektort stb.
A fogyasztások között is hatalmas a szórás. A dög 30%-kal eszik többet, mint az Up, de legalább annyival nagyobb is. A nagyban cekászos fűtés van és zabál, ha ki kell fűteni. 13 és 28 közötti számokat is láttam már.
https://frescho.hu
-
-
KROK640
nagyúr
Akkor pláne igencsak jól bírja, hogy pár naponta tőlem megkapja a majdnem üresről telire töltést.
De ha belegondolsz, vagy az autüót is minden este töltőre teszed vagy ugyanezt csinálod.
Egyébként sehol sem állítottam, hogy az autó és telefon akku ugyanaz, csak párhuzamnak hoztam fel."ha csak wc-re állsz meg, az is van fél óra" - ÚÚÚ... nem tudom, hogy hány éves vagy, de sosem szeretnék ezen a szinten lenni Jobbulást.
#120026 frescho : Ez annyiból is jó, hogy szerencsés esetben (balesetmentesség) 5-10 évesen nem lesznek a roncstelepeken
Ennek ellenére a jelentős visszaesés az e autó értékesítési piacon számomra azt mutatja, hogy aki akart (meg akinek való) és tudott venni villanyautót az már megvette.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
nagyúr
válasz morcosharcos #120036 üzenetére
Na, most lesz talán még MO-n is ha minden igaz
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
nagyúr
válasz homerhamm #120050 üzenetére
Az első szerintem összelopkodott mindenféle biciklit amit ért
Aztán páleszre cseréli. Itt a faluban is volt egy ilyen ember, mindennap gyalog ment a kocsmába, (más) biciklivel ment haza, és amikor lett egy pár, akkor piára cserélte,.[ Szerkesztve ]
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
válasz KROK640 #120059 üzenetére
"De ha belegondolsz, vagy az autüót is minden este töltőre teszed vagy ugyanezt csinálod."
Nem biztos, hogy minden nap fullig meríted. Aki sokat megy, annak csak úgy jó, ha tudja tölteni nem saját pénzből. Vagy ha városban mész sok kicsit, és otthon tudod tölteni éjszaka. Sok ilyen eset van, amikor nem használod ki az összes elektront. Használati szokásokhoz érdemes autót venni""ha csak wc-re állsz meg, az is van fél óra" - ÚÚÚ... nem tudom, hogy hány éves vagy, de sosem szeretnék ezen a szinten lenni "
Annyi idős vagyok, mint te. Ha megállsz egy benzinkútnál, vagy be kell ugrani valamiért egy útba eső boltba, és budi, bekapsz valamit, valamit rendezkedsz a csomagtartóban, vagy válaszolsz valami üzenetre, akkor máris 30 perc. Nagyon gyorsan tud menni az idő.
Ott veszem észre, hogy a Fehérvár-Kaposvár 2 óra is tud lenni, ha sietek, meg jól jön ki a forgalom, de ha megállok egy-egy szebb látványt lefotózni, akkor 3-3,5. És akkor az tényleg annyi, hogy hopp, őz, megáll, ki a kocsiból, persze, hogy nem teleobjektív van a fényképezőgépen, felteszem (ez 30mp), katt katt, őz meghallotta 100 méterről, elszaladt, kép szar[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
frescho
addikt
válasz KROK640 #120059 üzenetére
Nagyon nem ugyanaz. Az akkut a meleg és az elektron vándorlás kombinációja gyilkolja le. OK, az előbbit a második is okozza, szóval a gyors töltésnél az akku degradálódni fog. Ezért mondják azt, hogy a gyors töltés gyilkolja az akkut és a klímával hűtik, hogy bírja.
De, hogy értsd a telefonos hasonlathoz: a telefont mennyi idő alatt töltöd fel? Az ilyen munkahelyi töltőnél szerencsés esetben 7kW-ot tudsz belapátolni (3x10A) de ha csak egy konnektorod van ez inkább 1x10A. Ezzel még egy kis méretű akkut sem töltesz fel 2 óra alatt, egy régebbi Up-hoz már inkább 3 kell a kezdeti és végső töltés korlátozása miatt. Ez 3-6x nagyobb idő a telefonhoz képest és ennyivel alacsonyabb a terhelése az akkunak is fajlagosan nézve. Ha már kicsit is újabb autód van (már egy Spring is ide sorolható a 250+ hatótávval) értelmezhető hatótávval, akkor még jobban kímélheted az akkut. Ha nem mész hosszabb távra (Springnél, Upnál mondjuk 125-150km ez a limit), akkor programozottan 80%-nál megállítod a töltést és 20% körül feldugod.
Amúgy macerás a dolog, mert jobban figyelni, tervezni kell előre. Az nem játszik, hogy lemerült az autó és este ugorjunk el fényképezni a hegyekbe, mert visszafelé maximum tolni fogja az ember. De erre gyorsabban rááll az ember, mint gondolnád. Az Up-pal el lehet menni az országban bárhová, maximum megáll az ember egy nyugis kávéra. Ismerek olyat aki Budapest-Szeged távra járkál Springgel. Abban sem az elektromos rész a kihívás, hanem azt kibírni az ülésében, meg idegekkel ahogy 100-110-zel hasít a pályán és letúrják az útról. Na ez utóbbi miatt mondom, hogy az Up a minimum, mert a Springnek az autópályán...
https://frescho.hu
-
shadow1901
aktív tag
Ez így van, ha akarja megoldja. Nem akarta. Csatornák, amikor virágkorát élte a javítás nem volt hol ezeket megjeleníteni. Szervíz akkor is volt. Ők meg nem adták volna ki az infokat. 0 munka nagy pénz. Olvastam itt valahol valaki írását aki apával járt maszekolni. TV szerelés. Nem ingyen, viszont kevesebbért mint a szervíz.
Van valami speciális szerszámod a kiszedéshez? Ha van, akkor nem "kivehető"! Ezért volt idézőjelben. Betonból is ki lehet szedni a lábad, aszfaltra ragasztott tenyered stb... Viszont ezért vannak különleges csavarokkal szerelve egyes autó típusok. Amihez nehéz kulcsot szerezni. Ne tudd TE MEGCSINÁLNI. Meglehet, de szándékosan akadályoznak!
20 éves. Bárdibácsinál ránéztem 2004-es priusra. Nem kellett sokat kattintgatni, hogy nem elérhető eszközt találjak. Valamikor volt ott valami, elvégre Ford Raptor alkatrészei között nincs hibrid alkatrész. Ilyen alkatrész a priusnál a hűtőventillátor kapcsoló.
Azok akkuja is tk példányokból mentett 1-1 cella összerakva. Mi gátolja meg őket abban, hogy az új technológiával gyártsanak belepasszoló akkupakkot? Az, hogy akkor a többi üzemrészt le kell építeni.
10+ belsős? A nagy számok törvénye alapján több lehet a raktárkészlet. De ha ez nem is igaz, egy bontóból tovább fent lehet tartani, mert sokszor annyi van bent mint villanyból. Mivel kevés van bent, drágább is volt az alap ára, alkatrész is felfelé kerekítődik. Előbb utóbb elfogy a speciális formájú bontott XX%+ cella.
Motoros:
-Új? OFF
-Ismerős nyomott egyet egy sörért.
-Közelben nincs ilyen bontó, 2000posta+alkatrész.
Ez volt a sorrend. (2010-es osztrák. '21-22-ben.)Toyota 1M km, 15 év. Szépen hangzó csábító mondatok, vajon valós háttérrel? Hát 3 év után add el tanácsot fontolgatja a kolléga. Teslába ha eladod újra meg kell venni az extrákat... Akkor vajon a garancia továbbruházható-e? Saját bevallásod alapján évente 5k km amit mész. 15x5=75k Na ez, az állításuk a teljes táv 1%-a. Tehát állásában ment tönkre a bármi. Mert biztos lesz valami, kapcsoló, relé, akár kint, akár bent. Azt viszont neked márkaszervízben kell megcsináltatnod. Ergo 15 évre leszerződnél velük, hogy a 0-t futott hibás autódat javítsák. Vagy 320 nap 130-al, nonstop. Másik típus 250-et elmegy taposva 4 évesen (0 évesen mennyit ment? Akkor lehetne számolni kb a degradációt, de arról nincs adat, mert biztos nem nézte. Töltés időt sem tudok) az 4000 töltés. 2 óra töltés valós lehet?(Szerintem nem) 8000h -> 333,3333 nap, de 2 óra alvás nem elég ilyen veszélyes tempóban. 4 töltésenként szundi? Csak 2 órácska ismét. 2000h -> 83 nap 320+333+83=736 nap. 2 év. Pisi, kaja, torna benne volt a töltés időben. Bizony tollasozás, strand, sör nem volt benne. De ha teszünk bele, akkor bizony ki fog jönni a 3 év. Továbbá a nem létező javításokat sem vettem figyelembe. Illetve gumicsere, ablaktörlő lapát, szélvédőmosó. Továbbá a töltés idő hogy alakul az 1000. és a 3000. alkalommal? Vagy a hatótáv?
De a tárgytól eltértünk, engem a villanymatek érdekelt. Itt meg a fogyasztásra nevelést tárgyaljuk.
[ Szerkesztve ]
Kérdezz, bármit meg lehet oldani! | Inkább privátot írjatok!
-
válasz shadow1901 #120066 üzenetére
Te a Totron vagy?
"Viszont ezért vannak különleges csavarokkal szerelve egyes autó típusok. Amihez nehéz kulcsot szerezni. Ne tudd TE MEGCSINÁLNI. "
Ebay megvan? Minden franc kulcs van. Nem nagyon szokott ezekben egyedi lenni, szabvány csavarokkal szokás dolgozni. A torx, meg a security torx is szabvány."Ők meg nem adták volna ki az infokat."
Most se adják. Pont ez a bajom, csomó mindennél nem a javítás módja a gond, hanem az, hogy mit művelj. És hiába van ezer fórum, a legtöbben nem írják le. A gyártó nem fogja kiadni az üzleti titkait, az nyilvánvaló, de hogy a sima bugrisok miért nem? (Ezért írom meg Logoutra, ha valami sikerült.)"De ha ez nem is igaz, egy bontóból tovább fent lehet tartani, mert sokszor annyi van bent mint villanyból."
Majd lesz bontott cucc villanyhoz is.
A kedvencem, hogy a 90-es évek autóinak LCD kijelzőihez van már vezető ragasztós technológia. Amint lett benne pénz, elkezdték emberek csinálni.Mutogatni való hater díszpinty
-
KROK640
nagyúr
így van használati szokásokhoz kell autót venni, és ismét visszatérek arra, amit korábban írtam : Az egészet azért hoztam fel, nmert szvsz a jelenelegi technikai fejlettségen mindneki megvette magának a villanyautót mostanra, aki akart. Az pedig csak eltántorító, hogy már annyi kedvezmény sem jár vele, így még eladahtatlanabb (és ezért hülyeség most enynire ráállnia az országnak az akkugyártásra, amihez ráadásul a három legfontosabb dolgoból (tenger vagy nagyon nagy folyó, bizonyos ásványkincsek, olcsó munkaerő) kb semmi nincs meg).
"Annyi idős vagyok, mint te." - én 25 vagyok, kb 15 év tapasztalatával. És te?
"bekapsz valamit" - vezetés közben ez ritka, rendezkedés is. Viszont a fényképezéses dolog nálam is megvan. Főleg ha olyan helyen állok meg ahol nem jártam, vagy nem sűrűn, a táj is szép akkor meg főleg. De még a városban vagy a faluban is megesik, hogy gyalogosan meglátok valamit és katt. Igazából a környezetem néha kiborítom ezzel, hogy egy-egy tökéletesnek vélt kompoziciót, együtt állást lefotózok, de ez van.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
shadow1901
aktív tag
Miért? Őt sem érted? A kérdéseim megválaszolására nem te lettél volna hivatott, csak az eredeti célpont figyelmen kívül hagyta. Mi beszélünk arról mit tapasztalt a 3. fél szervízek terén, úgy, hogy már a csavar szabványoknak is a qrwaannyát
Valóban elcsúsztam picit a időben elhelyezéssel. Nem most nehéz kulcsot szerezni. (utolsó bekezdés)
A sima bugrisok ezt hívják tapasztalatnak. Mint az informatikus 200k huf, 2 gomb megnyomásáért. Azért szopott, h tudja mikor és melyik kettőt kell megnyomni. Ha elárulná nem kérhetne csak 100-at. De te nem tartod magadban így napról napra kevesebb. Nem a saját maga ellensége. Te nem vagy VW szakszervíz, amire olyan sokat költött a kolléga aki nek a hozzászólása triggerelt, majd a kikacsintásokra az irányában csak simán átsiklott.
Szervíznek könyve van, bugrisnak rutinja, neked meg kedved és potya söröd.Türhő on: villanybzi újkorában is a mennyit megyellel foglalkozik, ahogy a benzinbzit a kapar-e foglalkoztatja. Csak az újkorában adat kimaradt. De már kihoztak új Li akkut 0% degradációval.(apróbetűkből meg 3 könyvet adtak ki. csak ha 45 fokban esik a napfény és szerda van) Szóval akkor mégis degradálódik az a csoda már ennyi idős korában is? Hol jön ki a matek villany és nem villany között?
Majd. Viszont kevesebb a merítés, magasabb vételár, ("szemét" bontós ezt tudja, gazdagsáp) miatt az eredeti kérdésemhez térnék vissza: Hol jön ki a matek villany és nem villany között? Mi meg a fogyasztói társadalomról beszélünk.
Pénz azért lett benne mert az Ebay másik oldalán dingdong ad neked hozzá alkatrészt, eszközt. Egy működő (típushibás) LCD a rajongók csodálatát váltja ki, a vevők elismerését, az eladónak kevesebb alku indok, magasabb eladási ár. Akkor is és most méginkább!
Nem tudták mivel kicserélni a mit, most meg párszáz ft anyag és eszköz befektetéssel, egy nagyobb szerelő költséggel, a szerelő költségének többszöröse jön vissza. Ezt eddig is megtudták volna csinálni/kicserélni. Csak ahhoz be kellett tolni a márkaszervízbe. A zuhanó szakaszban lévő autóra még költsünk?[ Szerkesztve ]
Kérdezz, bármit meg lehet oldani! | Inkább privátot írjatok!
-
frescho
addikt
válasz shadow1901 #120066 üzenetére
Nem értem, hogy mit számoltál, elég kusza. Az új autó és a 4 éves között olyan kicsi még a degradáció, hogy a hűtés/fűtés jobban befolyásolja. Gyári adatokkal meg nem lehet számolni, mert Andersent megszégyenítik. Azt nem is tudom, talán kora nyári 22 fokos éjszakában a kikapcsolt lámpás külső körúton 70-re állított tempomattal lehetne maximum elérni.
Ha meg petrolra van kedvem vagy hosszabb útra, akkor ott áll mellette. Hétvégén gurulni, vagy hosszabb útra, például már Bécsig sem mennék el a kicsivel.
KROK640: Nagyon sok embernek lenne ideális: aki tudja otthon tölteni és az esetek 99%-ban rövid-közép távra használja. Csak ugye az áruk olyan amilyen. Ez nagyobb visszatartó erő, mint a használhatóság. A második visszatartó a töltés, majd az ismeretlentől való félelem. Az utóbbira sorban hozzátok a példát, mert nem használjátok napi szinten, de felsoroltátok a szokásos félelmeket.
hcl: Akkor nem csak nekem kell desifrírozni?
https://frescho.hu
-
válasz KROK640 #120068 üzenetére
" jelenelegi technikai fejlettségen mindneki megvette magának a villanyautót mostanra, aki akart."
Akinek volt rá pénze.""Annyi idős vagyok, mint te." - én 25 vagyok, kb 15 év tapasztalatával. És te? "
Mondom!@shadow1901 : "De te nem tartod magadban így napról napra kevesebb."
Valójában neki nem lesz azzal rosszabb, hogy az ország/világ másik felén valaki más nem cumizza szét magát, mire rájön ugyanarra" Ezt eddig is megtudták volna csinálni/kicserélni. Csak ahhoz be kellett tolni a márkaszervízbe. "
Egy huszonéves autóban ilyesmivel (mással se) a márkaszerviz már nem tud mit kezdeni. És megfelelő anyagok korábban is léteztek ilyenekhez is, csak senki nem foglalkozott vele, amíg nem lett pénz benne@Frescho : Nem
BTW én már autót se használok napi szinten, csak ha nincs, az meg azért nem jó Marha jó lenne egy villanyos, mert itt aztán kijönne a matek.Mutogatni való hater díszpinty
-
koby11h
őstag
"Akinek volt rá pénze."
Pontosan, sok ismerős venne, van akinek napelemei is vannak, de az ára az, ami negatívan döntött.Szerk: ha 10-15% lenne a különbség a mostani benzineshez képest, és normálisan lenne összerakva és nem valami futurista űrhajót akarnának csinálni mindegyikből, akkor én is vennék.
[ Szerkesztve ]
"C3PO egyetlen igazi hibája, hogy választékosan fejezte ki magát a sok bugris között..."
-
-
BiP
nagyúr
válasz koby11h #120072 üzenetére
Dettó. Én is akartam volna hosszú évekkel ezelőtt (még a covid előtt), de már akkor is érezhetően drágább volt, mint az azonos kategória benzines párja. Pedig akkor még az ingyenparkolás meg az ingyentöltés is mellette szólt.
Aztán mire eljutottam volna a vételig, elszálltak az árak. (mármint minden autó ára, így a villanyosé is).
Azóta lett napelem is, gyűjtöttem is még pénzt rá, de még mindig drágállom.
És 60-70% felárat nem ér a téma, bármennyire is ideális lenne, hiszen nagyrészt a városban járok a kisautóval, főleg rövidebb távokra. (elvinni a gyerekeket suliba, bevásárlás, be BP-re agglo-ból, stb. Szóval egy elektromos ideális lenne).
De akkora a felár, hogy lelkileg már lemondtam róla.
Pedig napi szinten látok egyre több villanyautót, napi szinten több Teslát is látok, Ionic-ot, Zoét, Leaf-et mindenféle évjáratból, stb. Szóval irigykedve járom a napi rutint a városban.
De ha belegondolok, hogy a felárból 5-8évig tankolom, (és a töltés se lenne teljesen ingyen, ugye), akkor félreteszem az ötletet.[ Szerkesztve ]
-
-
koko52
nagyúr
Egy normál LEAF2 2016-tól 3-4 misi között van 120Km hatótávval, városba tökéletes. Mit kapsz ennyiért benzinesbe?
"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
cidalain
veterán
válasz koko52 #120077 üzenetére
de attól függ, mi a cél. nálam általában a pofonegyszerű technika, a kb nulla karbantartási költség. ilyen 8 év körüli autót szívó benzinest vennék, még úgy is hogy ezek városban simán benyelhetnek 8 litert. cserébe évi max 100k alatti fenntartást várok el.
ebből már azért van merítés, vehetek koreait 1.4 Mpi motorral (i20, i30, ceed), esetleg Mazda 2/3 (az 1.5-ös motorral, ezek már nem rohadnak, bár a 2-es első szériája sose rohadt), ha 2015-ig visszamegyünk akkor nagyobb a Swift merítés az 1.2-es motorral.
ezeknél nincs fejvakarós műszaki hiba, olcsó az alkatrész, mindenki tudja szerelni. bontó is csurig, ha törne valami rajta.én nem tudok otthon/munkahelyen tölteni villanykocsit, így az eleve kiesik.
>> GearBest Club Veszprém << >> https://www.facebook.com/gbc.veszprem <<
-
koko52
nagyúr
válasz cidalain #120078 üzenetére
Annak szólt aki otthon/munkahelyen tölt.
LEAF azért jó példa, mert a legalapabb technika, még akku hűtése sincs, nulla karbantartás."Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
szebe
addikt
válasz cidalain #120078 üzenetére
G4FA-t nem tudnám nyugodt szívvel ajánlani senkinek, de azon kívül akad még pár szívó szerencsére ebben az ársávban.
Vagy ha városi csapásmérés a cél, akkor egy Yaris HSD is kijön a keretből, azt lehet előbb vennék, mint egy “kevéspálcás” Leafet."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
koko52
nagyúr
válasz szebe #120080 üzenetére
[link] csak a közepéből 12/11 pálca 97k Km.
Nem gondolkodnék, hogy benzines betegágy a nepperektől vagy ez. És ugye most jön megint a 800+ ft-os benzin/dízel rémkép a legújabb háború miatt. Tegnap csak 11%-al drágult az olaj."Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
-
cidalain
veterán
olyan autót kell venni, amiben a drága alkatrész nem romlik el
-egyikben az öntöttvas leömlő elrepedt, ami katalizátorral egyben van (46k, és 10k visszajött a leszerelt kati eladásából - gyári logós cucc 150k lenne) + olaj és szűrő csere (15k),
-másikban egy kipufogó tartófül heggesztés volt (8000 - bár itt majd jövőre az egész kipufogó cserés lesz műszaki előtt - az olyan 50k), és egy tompított izzó csere (volt itthon, nem került pénzbe most)de volt már pár éve hogy komplett váltócsere megvolt 70k-ból.
a jól karbantartott kocsi javításai általában tervezhetők, nem ér nagy meglepetés, nem egyszerre műszaki előtt esik az öledbe mindennek a cserélése>> GearBest Club Veszprém << >> https://www.facebook.com/gbc.veszprem <<
-
szebe
addikt
válasz koko52 #120081 üzenetére
Csak arra próbáltam célozni, hogy ez a hatótáv már tényleg sokakat elriaszt annak ellenére, hogy a heti munkábajárást amúgy be tudná takarni.
@hcl: ezért kell tájékozódni vásárlás előtt, és valami egyszerűbbet venni. Meg átnézetni se árt.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
válasz cidalain #120083 üzenetére
"de volt már pár éve hogy komplett váltócsere megvolt 70k-ból."
Ja, nekem az Escorton 2002-ben, egy felújítás.
Olyan autó, amiben a drága cucc nem romlik el, nem sok van mostanában. Illetve : azt is össze tudják törni.@szebe : "@hcl: ezért kell tájékozódni vásárlás előtt, és valami egyszerűbbet venni. Meg átnézetni se árt."
Ezzel együtt is meg tudod szívni. Nem nehéz.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
frescho
addikt
válasz koby11h #120072 üzenetére
Nem értem a gyártókat és a vásárlókat és csak pislogok amikor nézem az árakat. Olcsó autó, csak 6 millió. Ennyi az indiai gyártású Spring is, olyan-amilyen, de elektromos. Közben az "újságban" örömködnek, hogy a konszerntárs új 5-ös lecsupaszítva akár 10 millió alá is becsúszhat. A design oltárán ugyan feláldozták a hátsó lábteret, de hurrá, a márkatársnál alig nagyobbat vehetünk több, mint 1.5x áron és ennek tapsolnak a vásárlók! Egy Clio jelentősen nagyobb és 6 milló, évekig lehet belőle tankolni. Miért nem alakítják át 200km-es valós hatótávval elektromosra? Másik konszern: az UP-ra volt kereslet, sőt várakozás volt amikor még árulták. Elfogadható méretű-tudású-árú kis gyösz volt városi-elővárosi mászkáláshoz. Erre nem beszántották és csinálnak helyette elektromos tankokat?
Az áraknál is amikor számolgatok mindig furcsán jön ki a matek. Ma 100$ alatt van kWh-ra vetítve a LiFePo akku ára, nagytételben még olcsóbb lehet. Egy kis autóba elég a 25-30kWh, azzal stabilan el tud menni 200km-et. OK, nem terhelhető úgy, mint a rendes Li akku, de így is elég 60 lóerőhöz ami városban elektromosban bőven elég, autópályán meg lekorlátozzuk 130-ra, hogy ne terhelhessék túl az akkut folyamatos padlóval. Ha mondjuk van egy modell ami olcsó és a tank helyére felcsavarozzák az akkut, a váltó-motor helyére meg megy az elektormotor, akkor mennyi lehet a különbség? A benzines motor vezérléssel, váltóval meg minden firefranccal legyen mondjuk 1000$-ral drágább, mint az elektromos részleg. Az akku ára 2500$, ebből levonva az 1000-et = 1500. Az HUF-ra számolva 600k különbség szándékosan felfelé kerekítve. Ezzel szemben bárminél az elektromos felár csillós tétel, és akárhogy számolom mindig
extraprofit
jön ki, aztán csodálkoznak, hogy nem veszi meg még az sem akinek pedig jó lenne. Értelmes felárat kifizetnék, ahogy a dízelre is megtették a jónépek.Mantra kiegészítés: Ja és nem kell mindenféle hatalmas touch screen, meg egérmozi, ki-be parkoló stb. stb. Csak annyi ami az alap modellekbe, négy kerék, letekerhető ablakok...
[ Szerkesztve ]
https://frescho.hu
-
koby11h
őstag
válasz frescho #120087 üzenetére
Igen, én is így számolom a 10-15% felárat, úgy érthető lenne és annyival be is levágnék, de a fölött sajnos eltankolom.
Egyébként egyszerű, ezek hatalmas beruházások eredményei, és ezeket most még az első szériáknál bőven vissza kell termelni.
Leegyszerűsítve ezért van gondban a német és más nyugati önerős autógyártás, mert ezt zsebből kell tennie, ellenben a kínaival, aki a kormány zsebéből teszi egy majdani megtérülés reményében. #nempolitizalokszerk: pontosan, egyszerű, nem csiricsáré nálam is okosabb elektromos autót akarok... megtanultam szétnézni és parkolni, köszi, megoldom magamnak...
[ Szerkesztve ]
"C3PO egyetlen igazi hibája, hogy választékosan fejezte ki magát a sok bugris között..."
-
válasz cidalain #120086 üzenetére
Tök mindegy, mitől törik össze valami, AZ DRÁGA
@frescho : "Erre nem beszántották és csinálnak helyette elektromos tankokat?"
Jobban hoz a CO2 csökkentésben papíron. + amit koby11h írt.
@koby11h : Normális méretűt kb. a miniautók között találok ma Egy F Astra eltűnik. Én meg nem szeretek nagy dögökkel parkolni + szükségem sincs rá.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
cidalain
veterán
Ezért nem kell összetörni.
Lehet hogy egy miniautó mellett elveszik az F Astra, de belül az Astra lehet hogy nagyobb.
Csak az Astra "falvastagsága" 2 egység, a miniautóé meg 15. Emiatt dizájnosabb is kívülről, meg úgy x %-kal nagyobb a túlélés esélye is egy karambolnál.>> GearBest Club Veszprém << >> https://www.facebook.com/gbc.veszprem <<
-
-
homerhamm
addikt
Ihn nikho! Mahna nikho mha nahna e rei! Mha nahno mha nah rikho! Ihni Kohei!
-
BiP
nagyúr
válasz cidalain #120078 üzenetére
Nekünk pont ilyen van, 2016 i20 active, 1.4MPi. Nagyon szeretem, semmi baj vele. Éves garanciális (na jó, ez lejárt már) szervizre járok vele, az ~80-100e, de semmi alkatrészt nem kellett még cserélni.
Így néztem, mi ez a "pálcás", mondom milyen szleng ez, gagyi cuccokra szokták használni ezt a céllövöldés hasonlatot.
De kezd leesni a dolog. Az akku állapotjelzőjének vonalkáit nevezhetik pálcásnak.szebe #120084:
Na ez az, ami engem is elriaszt kicsit. Oké, a napi furikázast befedi, de ha be kell ugrani BP-re ügyet intézni, esetleg több helyre menni, akkor már lehet izgulni kicsit, ha nem volt maxra töltve.
Vagy pl. 1-2 havonta lemegyünk Veszprémbe nagyszülőkhöz, az 90km, egy 120km hatótávú kocsinál ez már kiesik, tervezgetőssé válik.
Nem, egy 65perces útnál nem akarok fél óra megállót betervezni, még ha amúgy nem lenne gondom mas esetben, hogy nem 5perc a "tankolás".
De lehet, hogy csak túlgondolom -
BiP
nagyúr
válasz frescho #120087 üzenetére
e-UP, skoda citigo tökéletes kis városi autó.
Lenne, ha a gyártóknak megérné, és nem csak a kvóta miatt lenne a kínálatban.És amit koby11 is ír: az áron bukik el a történet.
Nem a töltőhálózat ritkássága, az akkupakk élettqrzama vagy a hatótávpara a legnagyobb probléma. Hanem a felár.[ Szerkesztve ]
-
koko52
nagyúr
Amíg a mamánál vagy bedugod tölteni, 10A, hajszárító áramfelvétel. Pesten ha gond van kb minden utcasarkon van töltő. Rátöltesz 50KW-al 10 percet az kb +60Km
Opció2: 1-2 havonta kölcsönautó vagy bérautó 3500/nap."Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
BiP
nagyúr
válasz koko52 #120097 üzenetére
Opció2: 3500???? Hol?
Vagy úgy érted, ha hosszútávra bérlek, akkor akár 3500/nap-ra is kijön?
Ha leugrunk 2-3 napra, tuti nem kapok ennyiért kocsit sehol.Akkor már inkább töltögetem a villanyost konnektorról.
Bár nem tudom, hogy egy leaf tud-e tölteni 50KW-tal.
Tippre amelyik tud ennyivel, annál meg van akkora hatótáv, hogy ne kelljen centizni, hogy kijön-e a 100km.[ Szerkesztve ]
-
"Vagy pl. 1-2 havonta lemegyünk Veszprémbe nagyszülőkhöz, az 90km, egy 120km hatótávú kocsinál ez már kiesik, tervezgetőssé válik."
Nekem pl. ez nem gond. Amúgy is egy macera hazamenni.@Koko52 : "Opció2: 1-2 havonta kölcsönautó vagy bérautó 3500/nap."
Az hol annyi?Mutogatni való hater díszpinty
-
válasz koko52 #120097 üzenetére
Ez a "berauto 3500/nap" ez egy olyan aranyos legenda amugy. Persze, van, ha:
- Kizarolag ott akarod hasznalni, ahol segg felesleges, mert a tomegkozlekedessel jobban jarsz
- Varost soha nem hagyod el es/vagy:
- Legalabb 1 honapra kibereledHa megnezzuk mennyi a berauto, ami tenyleg olyan, hogy 2 napra ki tud valtani egy sajatot, pont arra, amire az elektromos nem valo, akkor hirtelen az jon ki, hogy nagyon minimum 25k/nap-rol beszelgetunk, de sokszor van az 35 is.
Ez most nem erv amugy az elektromos auto ellen, csak ne ordas nagy kamukkal erveljunk mar, na.
Vagy ha en tevedek, es van 3500/nap-ert olyan hagyomanyos belso egesu/hybrid (tehat mindegy csak ne legyen hatotavpara) kocsi, amivel el lehet menni 250+km-t is egy nap alatt, es korlatlanul lehet hasznalni orszagon belul, es meg ugy is van tartva, hogy nem netto eletveszely elindulni vele, akkor kerek szepen linket, mert hazautazaskor nagyon jol jonne egy ilyen.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Új hozzászólás Aktív témák
- Óvodások homokozója
- Milyen routert?
- Hisense LCD és LED TV-k
- Építő/felújító topik
- Sarkköri terepbe olvadó kabátot öltött a Gigabyte Mini-ITX-es AMD alaplapja
- Házimozi belépő szinten
- Kedvenc zene a mai napra
- PlayStation 5
- Napelem
- S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Íme a végleges gépigény
- További aktív témák...
- 7320 2-in-1 27% 13" FHD+ IPS érintő i7-1180G7 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- LG 27QP88D-P Dual Ergo Monitor Szett!2x27"/IPS/2560x1440/HDR/Type-C/Dual Ergo Kar/
- Raspberry Pi Zero W (v1.1) + 16Gb Sandisk UHC microSD
- Latitude 5290 2-in-1 12.3" FHD IPS érintő i5-8250U 8GB 256GB ujjlolv 4G LTE gar
- X13 Gen1 27% 13.3" FHD IPS érintő Ryzen 7 PRO 4750U 32GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest