-
Fototrend
"név nélkül, hirdetés linkelése nélkül írjuk ki a fájdalmunkat", tehát a Hardverapróról
- ne linkelj konkrét hirdetést
- ne tegyél be hirdetés screenshotot
- ne idézz hirdetésből konkrét szöveget
Személyes adatot ne tartalmazzon a hozzászólásod!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KROK640
veterán
válasz koby11h #81294 üzenetére
A jóöreg Toolbar korszak... Két féle embert ismerek akik gyűlölték (pl én is köztük voltam, pedig eleinte 1-2 igencsak megszivatott, nehezen volt eltávolítható), és akik szerették.
Jártam olyan embernél, hogy 4-5 toolbar egymás alá beépülve és vígan netezett a képernyő kisebbik felén. Volt mindenféle szines ikon, meg "szörcs" ami semmire nem volt jó, összevissza elállítgatott kezdőlapok, és valójában fogalma sem volt arról, hogy vírusokat dédelget.Meg néha csatolt szoftverként akár ezekhez, a mindenféle random noname scanner/vírusirtó, ami persze rögtön súlyos problémákat talált a gépen, de potom 20 dollárért megszünteti azt, csak fizess (és add ki a hitelkártya adataid).
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
-
KROK640
veterán
Én is nagyon szerettem az MSN korszakot.
A normális mobilos app meg akkoriban nem is volt nagyon valós igény, hiszen eleve nem volt túl sok okostelefon, (főleg a fiatalok körében akik használták az MSN-t), de ha mégis, akkor mobilnet már tuti nem volt hozzá.
De jó is volt, mert ha láttam, hogy valaki fent van MSNen akkor tudhattam, hogy otthon van (maximum awaynél nem, egy időbe arra állítottam, hogyha elszaladtam valahová, hogy megkapjam az üziket).Régen ha felszálltam a buszra és megláttam egy lányt, aki tetszett, akkor leültem mellé, és beszélgettünk a cél állomásig, szerencsés esetben MSN címet is kaptam tőle. Ma meg? leülök mellé, fel se nagyon néz, végig a messengerben a feje, ha mégis megszólítom meg érezni hogy ez a "hagyj már békén elvagyok foglalva" életérzés jön ki belőlük. Szóval nekem ez a 2005-2011 közötti világ valahogy jobban tetszett.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
veterán
-
KROK640
veterán
válasz megott #81312 üzenetére
Nagy szerencsétek van, hogy a nehezebbik út működik. Szüleim velem is ezt választották, (mondjuk am egkérdezésem nélkül) így kerültem 6 osztályos (szintén egyházi) gimibe ráadásul rögtön koliba is, pedig én eléggé otthonülős, anyás/apás tipus voltam addig. Hát, a nehezebb megoldás azt hozta, hogy lett két pokoli évem, ami alatt először a pokol fenekére süllyedt a tanulmányi eredménnyel az önbizalmam is, majd egy idő után - világ életemben jó gyerek voltam - komoly magatartásbeli problémáim is voltak a tanárok szerint, pedig szerintem semmi különös nem volt az osztálynapló megégetésében a félévi osztályozó konferencia előtt egy nappal, vagy hogy kettő, majd három ellenőrzőm volt (külön szülőknek és tanároknak verzió) vagy hogy nemes egyszerűséggel leléptem haza a koliból. Végül miután onnan eltanácsoltak, és átkerültem egy másik suliba, ahol ugyan szintén benne voltam sok hülyeségbe, de 4,3+ -ra ugrott a tanulmányi átlagom, kiegyensúlyozott lettem, újra szerettem suliba járni stb. És simán képes voltam hazajárni (városi és) távolsági busszal, itthon megmelegíteni magamnak a kaját, elvégezni nógatás nélkül a házit, tanulni és még rendet is csinálni, mindenféle ellenőrzés nélkül. 1 hónap után már azt csináltam amit akartam mikor hazajöttem mert látták, hogy a tanulmányi eredményem visszajavult, és sok szempontból átléptem a komfort zónát (amit korábban is megtettem volna, ha nem egy koliba vagyok bezárva). Új hobbiba kezdtem, elkezdtem makettozni, programozni (C64) stb.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
-
-
-
szebe
őstag
válasz sh4d0w #81361 üzenetére
Egy-két ilyen toolbar "véletlen" felrakásával tanultam meg, hogy a telepítőt nem szabad végigkattintgatni ész nélkül, mert jön a toolbar, a másik kezdőlap, meg ki tudja még mit állít át.
De persze ezeknek mind megadtam az engedélyt, mert a telepítés egyik lépéseként ki volt pipálva..."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
megott
tag
válasz KROK640 #81354 üzenetére
Óóóó dehogy, én miskolci vagyok, kicsit harciasabb a hajdúktól , rokon látogatóba mentünk, közben mutogattam a fiamnak a második legnagyobb városunk nevezetességeit. Valamiért a Fórumban parkoltam, jó ötletnek tűnt.
Nem ütök meg gyereket, a sajátomat sem kellett, soha semmilyen formában fenyíteni, mert tisztában van vele, hogy meddig húzódik a határ, anélkül, hogy bármikor is ráhagytam volna ha tiszteletlen, vagy éppen nagypofájú.Aki másnak gedezbider, maga kenész fence!
-
ElektrikusDE
senior tag
válasz koshmar #81367 üzenetére
A Mazda mérnökei pedig még többet tudtak!
Igaz ahhoz Wankel motor kellett!
"A Mazda 2003-tól kezdte el gyártani az RX-8-at, amibe a 13Brenesis került, jobb környezetvédelmi paraméterekkel; 1308 köbcentis turbó nélküli motorból 192 és 242 lóerő került a motorháztető alá,"
[ Szerkesztve ]
“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs
-
koshmar
őstag
válasz ElektrikusDE #81368 üzenetére
Csak sajnos nagyon problémás motor a Wankler, nem csoda hogy a Mazda el is engedte.
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
szebe
őstag
válasz koshmar #81369 üzenetére
A problémásság relatív.
Foglalkozósabb, mint egy "sima" dugattyús motor, az tény. Cserébe sokkal kevesebb helyet igényel, és nagyobb teljesítmény kihozható belőle.Azért teljesen nem engedte el, a hírek szerint range extenderként bekerülhet az MX-30-ba (de arról is találni hírt, hogy elkaszálták ezt az elképzelést)
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
opr
veterán
Nem relativ az. Volt wankel-manias haverom, rx8-at probaltam is, igaz csak utaskent. Zsenialis cucc, meg az anyosulesben is minden pillanatat imadtam, az a hang; Ooooohhh, mindig beleborzongok, annyira jo volt. Viszont emellett az is igaz, hogy mindegy mit csinalsz, 70-90.000 km-enkent konkretan darabokra hullik az egesz, kb nincs ertelme felujitani sem, johet az uj motor. Ha hatalmas mazlid van es soha nem porgeted (akkor minek wankel), akkor nagyon talan 120.000-et bir. Mondjuk az arcot nem erdekelte, azt mondta, neki 5 evente megeri azt a 1,5 millat, mert ezt kiveve viszont betonstabil volt a kis rx8, semmi mas baja nem volt soha.
Szoval zsenialis, imadom, meg utaskent is minden percet elveztem, soforkent meg szerintem kb gatyaba lottem volna, de nekem nem erne ennyit, max akkor, ha minimum masodik autonak van. Kinek mi er meg micsodat, ez a fo kerdes. Mondjuk a vicc az, hogy a darabokra hullo wankellel egyutt is kevesebbet koltott a Mazdara, mint a nagy nemetautosok (VW, BMW, Merci, Audi) a sajatjukra. Persze ez az egyenlet csak addig igaz, amig a fogyasztast nem nezzuk, mert akkor hirtelen nagyot fordul a kocka, plane hogy a wankel nem csak a benyat, de az olajat is zabalja.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
koko52
veterán
A Wankel fő problémája, hogy elégnek a "háromszög" hegyei.
Ülj be egy villanyos Teslába, igaz hang nincs de gyomrod feljön a torkodba az garantált! Nem is a lóerő a durva hanem a nyomaték. Brutális, nincs ellenfél. Nem is indítanak már belső égésű fosokat villany kocsikkal."Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
-
opr
veterán
válasz koko52 #81373 üzenetére
Elektromos autó élmény egyelőre sajnos kimaradt nekem. Tervben van, mert eddig csak toyota/lexus hybrid meg ilyen-olyan plug-in kocsit vezettem/ültem benne, de nekem már az is tetszett. Nagyon más élmény, hogy semmi hang nincs, de számomra az is nagyon jó élmény.
Viszont az tény, hogy számomra a sportos élményautózás az ott kezdődik, hogy benzin, manuális váltó, szép hang (tehát nem ilyen hülye piacos üvöltő 1-es golf rakétakipufogó).
Szóval a mindennapi autózáshoz valószínű nagyon tetszene egy tesla, a forgalomban gyakori technikás egyenesek biztos nagyon mennek neki, maga a gyorsulás is élmény, mint olyan, síri csendben, kényelemben pláne, ebben biztos vagyok, viszont a vezetés élménye az egy közvetlen kormány, manuális váltó, kikapcsolt elektronika és lehetőleg minimum 6 hengeres szívó benzinmotor számomra.
Új mx5 is kimaradt eddig, az is rajta van a bakancslistán.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Ciccuka
veterán
válasz qnadam #81372 üzenetére
Régen voltak ilyen Toolbar Cleaner-ek.
[ Szerkesztve ]
Cicák támogatása: www.fos.hu/1176
-
koko52
veterán
válasz qnadam #81376 üzenetére
Ez nem tudás, hanem a villanymotor mechanizmusából, fizikájából fakad. Induláskor is a max nyomatékot leadja, ellentétben a belsőégésű motorokkal. A határ jelenleg a gumik/ tapadó felület.
"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
opr
veterán
válasz qnadam #81376 üzenetére
Hétköznapi, családi rohangálósnak el is hiszem, valószínű én is lecserélném, ha lenne értelme. Arra amúgy nagyon kíváncsi lennék, hogy mennyire precíz a dolog, mennyire érzed úgy, hogy Te irányítasz. Pl automata váltót pont azért nem szeretem, mert nem érzem a precíz kontrollt, amit a kuplung+gáz+váltó együtt ad. Viszont mivel az elektromos kocsiban a pedál gyakorlatilag egy potméter, akár még precízebb is lehet. Vagy sokkal szarabb, gondolom szoftverfüggő. Előbb utóbb sorra kerül a dolog és kipróbálom mindenképpen. Azon túl meg...
Ahogy a dolog most áll, addig fogom használni a mostanit, amíg darabokra nem hullik. Remélhetőleg van még benne 5-10 év.
Annál meg semmi nem környezetkímélőbb, mint ha 25 éves korig használsz egy autót, pláne amennyit én megyek vele újabban. Két év alatt kb 2500 mérföld - kb 4000km. Nem évente, összesen. Ok, a covid segített ezt ennyire lent tartani, de ilyen feltételek mellett hülye lennék autóra költeni karbantartáson felül."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
" mert nem érzem a precíz kontrollt, amit a kuplung+gáz+váltó együtt ad."
Pl. egy autópályás egyenesen menésben ez rengeteget számítSzerintem városba, pályán, közlekedni teljesen irreleváns a vezetési élmény. Aki olyat akar, az menjen pályára, ott már egy gokart is olyat tud, amit nem felejtesz el. Ahol meg emberek között kell menni, ott a biztonság a fontos, ennyi erővel lehet villanyos is.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
veterán
automatám van, jobb lábbal teljesen jól lehet kontrollálni a váltást, ha arra mutatkozik igény. vagy kibillentem a kart oldalra, és lehet kézzel váltogatni fel-le (ez nyilván nem teljesen manuális dolog, mert pl a négyesnél a mechanika zárását már nem lehet kézzel kapcsolni). de igény kérdése is, napi közlekedésben akar a fene bármit kontrollálni, már várom az önvezetőket
a közvetlenséggel egyikkel se volt bajom, szerintem teljesen rendben van. mondjuk az autóiparnak van ebben rutinja, a belsőégésűekben is potmétert nyomkodsz jó pár éveistálló? gazemberség? hupákolás?
-
opr
veterán
Amivel most faszán elmondtad ugyanazt, mint én.
Tehát hogy hétköznapi rohangálósnak nagyon tetszene egy villanyautó, de élményautónak nem kéne."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
koko52
veterán
-
opr
veterán
válasz koko52 #81385 üzenetére
2005-ös autó azért még bőven nem OT kategória. Jó, youngtimer, de az OT az 40 év minimum, 2045-ig meg biztos nem fogja bírni, ha más nem azért, mert nem fogják engedni, hogy az úton legyen szegény.
Pedig ha rajtam múlna, ha bírja a vas, simán lehet, hogy maradna addig.Hcl: ebben szerintem abszolút nincs igazad, az, hogy van némi tartalék, az szerintem konkrétan a biztonsághoz tartozik. Pl nekem nagyon jól jött, amikor az 5 sávos körforgalomban belülről a második sávban voltam, és egy mini cooperes nő úgy döntött, hogy márpedig nyílegyenesen bemegy a legbelső sávba. Az, hogy közben ott volt egy autó az nem zavarta, max annyiban, hogy bolygó méretűre tágult pupillával adott még egy kis extra gázt. Padlógázzal sikerült előle eltakarodni, de nem sokon múlt. Én olyan autót, ami ennél lassabb már nem szívesen vezetek, nem érzem magam benne biztonságban. Mondjuk ilyen téren az elektromos biztos zseniális, mert az azonnali max nyomaték valami hihetetlen rugalmasságot adhat, hiába mondjuk azonos a gyorsulás. Ilyen téren már a hybrid is nagyon tetszett. Az is igaz, hogy a legtöbb modern elektromos gyorsabb is, mint a mostani kb 8mp-es 0-100.
Tegyük hozzá, abszolút defenzíven vezetek, cipzárnál beengedem a népet, ha úgy van, mindig hagyom, hogy kiforduljanak elém, ha gyalogos van zebránál megállok, és a sebességkorlátokat mindig betartom (ha észreveszem, kint felejtett/lombkorona mögött megbújó tábla szivatott már meg).[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
F.E.K..
senior tag
"Jó, youngtimer, de az OT az 40 év minimum,"
Elég az 30-nak is:
"
A muzeális jármű fogalmát a gépjárműadóról szóló 1991 évi LXXXII. törvény 188. §-a adja meg, ennek értelmében muzeális jellegű az a gépjármű, amelyet legalább 30 éve gyártottak, használata kizárólag a jellegével összefüggő célból történik, továbbá az eredeti műszaki jellemzőit nem változtatták meg, vagy annak megfelelően helyreállították.A muzeális jellegű jármű a gyártási éve alapján a következő kategóriák valamelyikébe sorolható: antik az 1905. év előtt gyártott jármű, veterán az 1905. évben és az azt követően 1919. év előtt, klasszikus I. jármű az 1919. évben és az azt követően 1931. év előtti jármű. Klasszikus II. kategória az 1931.évben 1946-ig gyártott jármű, majd jönnek a nosztalgia kategóriák, 1946. évben gyártottak 1961-ig nosztalgia I., 1961-ben és azt követően 1971-ig gyártottak nosztalgia II., majd az 1971 évben és az azt követően, de legalább 30 naptári évvel a minősítés éve előtt gyártott járművek a nosztalgia III. kategóriába sorolandó. A muzeális minősítés szempontjából tehát elengedhetetlen, hogy 30 teljes, naptári évet betöltse a jármű
"De igen, a többség nyilván addigra széthullik gyakorlatilag...
Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!
-
-
OT nem 30 évtől lehet?
"hogy van némi tartalék, az szerintem konkrétan a biztonsághoz tartozik. "
Ritkábban, mint hogy a tartalékot állatkodásra használják fel
És elég kevesen vezetnek defenzíven azok közül, akiknek az autójában 2-3x több tartalék van, mint egy normális közlekedésre alkalmas autó teljesítménye Ezek szoktak letolni, amikor betartom a 90-et. (Olyan úton is, ahol jóérzésű ember nem megy annyival se, mert szétesik a kocsi.)"és a sebességkorlátokat mindig betartom"
Tőlem is kérdezték már, hogy miért megyünk hatvannal?
Zala megye ugyanis tele van tök egyenes utakkal, ami mellett végig 60-as tábla.
Mondom a csókának, hogy melyik bokor mögött lesz a rendőr, ami azt a szerencsétlen 60-at méri? Mert szerintem is feleslegesen van ott, de a bünti nekem fog jönni.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
opr
veterán
Jajj nyugi, lassan én is ott tartok, hogy a belső tükörre egyszerűbb lenne felrakni egy matricát egy bmw elejéről.
De leszarom, amíg egy sáv van, addig márpedig vagy megelőz, vagy Ő is szabályosan fog menni mögöttem és kész. Aki meg állatkodik, az a 30 lóerős panda-val is állatkodik, a hülye az hülye, nem tudsz vele mit csinálni sajnos."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
TaaT
veterán
Jay Leno megmondta, az embereknek olyan autó kell mint egy mosógép, működjön és kész. A-ból B-be, kényelmesen. Nem kell vezetési élmény, nem kell a hang.
De akinek vezetési élmény kell, meg hang, és villany, annak is van opció. [link]
Give them hell Ukraine!
-
opr
veterán
-
Persze, de valahogy több ilyet látok nagy, és erős autókkal. (Mondjuk le is korlátoznám a teljesítményt a francba, mert az a világon egy szabályrendszerre sem érvényes a közlekedésen kívül, hogy a lehetséges esetek egy lehetetlenül kis részén tudod kihasználni az eszköz lehetőségeit, a többiben nem szabad Értsd, a világ nagy részén megengedett max. 130-nak egyre több autó simán tudja a kétszeresét, amit kb. egy országban használhatsz ki legálisan az autópályán...)
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
KROK640
veterán
jaja, én is pont így jártam. Egyetlen egyszer, az pont elég volt ezt megtanulni.
(és némelyik toolbart kifejezetten nehéz volt kiírtani, ső akadt olyan is, hogy a kezdőlap állandóan visszaállt arra amit a toolbar erőltetett, hiába állítottam manuálisan át)Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
veterán
válasz qnadam #81376 üzenetére
"az itthoni autómegosztók szinte összes villanyautóját vezettem már. ha egy béna kis eup ilyen nyomatékot tud nulláról"
Én is, vagy legalább utasként próbáltam. Az eup volt az első meglepi, de tulajdonképp a Tesla a műfaj királya, bár gyakorlatilag az összes tud meglepetést okozni."bármikor bármi motorhangot boldogan lecserélek" - na ezzel viszont nem vagyok így, egyrészt a balesetveszélyesség miatt (már kétszer is majdnem ütött el mögöttem/mellettem csendben felbukkanó villanyautó) MÁSRÉSZT ültem nem egy, nem két, amerikai V8-asba, ahol már a 30-al való cruisolásnál törté nő rotyogás is igazi élményszámba megy! Egyik nagy kedvencem az a '68-as Impala volt, ahol a tulaj kihúzatta a végéig, a kedvemért és át lehetett érezni a komplett élményt, miközben közel végsebességgel mentünk egy akkor 46 éves autóval.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-