Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    válasz Sinesol #192 üzenetére

    Ezt nézd meg(16:10-től), ha a Linus-féle videó nem volt elég, amit fentebb linkeltem.
    TL DR:
    - töltési idők megszűnnek, illetve szinte észrevehetetlenre rövidülnek(játék betöltése, level betöltése, "fast travel")
    - szintek közti alagutak és egyéb háttérben való töltést segítő design-elemek megszűnnek, ennek köszönhetően jelentősen átalakulhat a játék térképek felépítése
    - kisebbek lesznek a játékok a lemezen, mert nem kell sokszorosan letárolni a gyakran használt asset-eket
    - kevesebb RAM elég részletesebb modellek mellett is, vagy azonos RAM-mennyiség komolyabb modelleket tud kiszolgálni
    - gyorsabb mozgás lehetséges a térképen
    - patchek sokkal rövidebb idő alatt települnek

    Ez PC esetén nem igaz, hiába elérhető potenciálisan a PS5-énél gyorsabb SSD is,mert a PS5-tel ellentétben PC-n nem tudod garantálni, hogy adott képességű SSD rendelkezésre áll a játéknak.
    Ezért nem látsz jelenleg PC-n jelentős különbséget akár a HDD és SSD közt is, mert a játékok úgy vannak tervezve, hogy HDD-ről is tudjanak futni(szóval nem, nem a CPU meg a GPU bottleneckeli az SSD-t hanem gyakorlatilag a HDD), amire azok a PS5 játékok, amik rá vannak optimalizálva az SSD-re, nem lesznek képesek

    Ebből következik, hogy a fent felsorolt előnyök szinte tuti hogy csak PS5 exkluzív játékokban lesznek realizálva 100%-ban, konzol(PS5 + XBOX Series X) játékok valószínűleg egy közös nevezőre mennek le, az összes platformot támogató címek meg vagy jelentősen le lesznek butítva konzolon a PC miatt hogy azonos élményt adjanak minden platformon, vagy jelentősen más(jobb) lesz az élmény konzolon(és esélyesen később jön PC-re, hisz extra fejlesztést igényel), esetleg telepítéskor megnézi hogy kellően gyors SSD-re telepíted-e, és ha nem, akkor nem települ.

    Szóval önmagában nem az okozza a nagy előrelépést, hogy van egy jó SSD benne, hanem az, hogy mindben benne van, HDD meg nincs, tehát nem kell a játék fejlesztésekor a HDD korlátaival számolni. Valószínűleg ha külső HDD-t kötsz a PS5-re, arra nem enged majd SSD-t igénylő játékot telepíteni, hanem megmarad az a PS4-es játékoknak illetve egyfajta telepítési downoad cache/swap terület lehet belőle.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • DraXoN

    addikt

    válasz Sinesol #192 üzenetére

    Könnyel lehet a PS5 hardverével "just in time" kerüljön be az adat a memóriába, így kevesebb összes memória kell a gépbe (nincs töltőképernyő).
    Ha erre aktívan építenek, akkor PC esetén is könnyen lehet "kötelező" a gyors háttértár (vagy jön a "lagspike" amikor adatra vár a rendszer).
    Persze, lehetséges nem egyből fogják ezt kihasználni, de ha "rászoknak" a programozók, hogy nem kell előre előkészíteni az adatokat, hanem a motor "amikor kell berántja", akkor az optimalizálás megspórolása miatt hamar elterjedhet a módszer ha a hardver meglesz mögé... valószínű exkluzív játékoknál használni fogják.. néha-néha idővel egy-egy exkluzív megjelenik azért más platformon is... az adat továbbításos tömörítés talán inkább marketing (ha a chip úgy se elég gyors, maximum "előkészíteni" tud kicsit a saját procija adatot a vezérlőnek, de e nélkül is csak az nagy jelentőségű, hogy nvme szerű ssd-t kap (bár az IO egy része a saját vezérlő miatt lekerülhet a CPU-ról).

    Tehát a kulcsszó "just in time adat". Nincs előzetes pálya betöltő képernyő, vagy rendszer és gpu ram "feltöltés" a játék elkezdése előtt (vagy csak minimális). Mert minden kb. valós időben érkezik majd be (ez megvalósíthatatlan HDD-vel, de még SATA SSD is erősen necces, csak pár esetben volna "elég", minimum egy gyors PCIE3 SSD, de inkább PCIE4 vagy 5 tempójú SSD kellhet ehhez.. persze előre bufferelve lehet javítani a sebesség igényen, ezen "bufferelést" végzi majd a PS5 SSD-je.. nem tudom PCIE3 vagy 4 alapú lesz-e.. de javítanak az "esélyeken".. nem mellesleg valószínűleg "zárják" a piacot az utólagos SSD csere ellen.. bár utóbbi talán nem jó a használónak csak a gyártónak).

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák