Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Jó kis autó ez, bár nem egészen érzem át azt a hájpot, ami sajtóban övezte a bejelentés óta.
-
#16820480
törölt tag
válasz FireFox1996 #12 üzenetére
Kamerából be lehet tenni eleve olyan látószöget, aminél sokkal többet látsz és nem kell hajolgatni, megszüntetheti a holttereket, de akár lehet kitolt érzékelési tartományú vagy hibrid képet is rátenni (éjjellátó, IR, stb).
Plusz a kamera nem lóg ki az autó síkjából, nem kell behajtogatni, jobb a légellenállása, nem törik le olyan könnyen, illetve használható később az önvezető rendszer részeként is. -
#16820480
törölt tag
válasz Pro Koryak #17 üzenetére
A tükör is megkarcolódhat, vagy az autód oldalsó üvege, amitől nem látsz ki. De egyrészt gyakorlatban ez azért nem annyira fordul elő, másrészt meg nem kell olyankor az egészet cserélni, csak a burkolatát, ami üveg (nem olyan drága).
vicze1: Lehet olyan érzékelőt tenni bele, ami jobban lát sötétben mint a szemed, ráadásul lehet rá olyan képfeldolgozót tenni, ami normalizálja a bejövő videót, és nem süti ki a szemed a mögötted reflektorral jövő idióta. Szemben például a sima tükrökkel, amiből a benti középsőn még van olyan opció, hogy átpattintod és tompít, de a szélsők tolják az arcodba a fényt hátulról.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Az a villogás a pwm frekvenciától függ gondolom, kicsit meg kellene emelni, vagy máshogy vezérelni a fényszórókat, és akkor nem lenne akkora gond.
A kijelző tükröződése nem tűnik innen akkora gondnak, mert függőlegesek, és a helyzetük miatt fentről nézed őket, tehát max a kocsi beltere tükröződhet bennük, hol nem szoktak annyira erős fényforrások lenni. Az sokkal zavaróbb, amikor prémium felkiáltással telepakolják a műszerfalat króm meg zongoralakk felületekkel, ami viszont tényleg mindenhol csillog egy napos időben. -
#16820480
törölt tag
Mikor veszel 2 millióért új városi autót? Szerintem lassan 20 éve nem reális. A legolcsóbb Fiesta 5 milliónál indul (1 literes motorral), Corsa 1.2 4,5 millió, legolcsóbb Ignis 4,9 millió. Ha meg kell bele felszereltség is, akkor simán felmegy 6-7 millióra. Ez a Honda meg 11, amiből lejöhet a támogatás is. Persze drágább, de cserébe hipszter. Az igazi gond, hogy nincs fapados e-autó, hanem minden fityfenét beletesznek az alapmodellbe.
dabadab: Nem tudtad, csak az az igazi autó, ami egyben lenyom 1000km-t, csak az az igazi férfi, aki 200 kilóval fekvenyom, és így tovább
-
#16820480
törölt tag
válasz Tigerclaw #53 üzenetére
Pont a Plugin hibridnél fogsz jócskán bukni a csomagtérből vagy belső térből, mert benzinmotor és akksi is kell bele, plusz egy komplex automata váltómű, ami a kettőt összehangolja.
Az olyan helyeken problémásak az elektromosak, ahol nincs megfelelő távonként töltő, de ez ugyanígy lenne benzinnel/dízellel is, a különbség, hogy jelenleg azok jobban ki vannak építve. -
#16820480
törölt tag
válasz #06658560 #59 üzenetére
Mert valahova tenni kell. Attól, hogy "csak" egy 1 literes benzinmotorod van, az ugyanúgy megeszi az autó orrát, ahogy egy tisztán benzines autónál, az ülés alatt a tank van, valahol még el kell helyezni egy elektromos motort is, így az akksi jobbára a csomagtartó alá kerül, néha kicsit elvéve annak térfogatából. Meg a pótkerék helyéből. Csak példaképp: Honda Jazz benzines csomagtere 389 liter volt, a hibridé 303 liter amíg még futott egymás mellett a két modell.
Persze áthidaló megoldás, hogy nem kis városi autót csinálsz, hanem crossovert meg suv-ot, és a padlólemez alá teszed az extra cuccokat, csak aztán azok nagyok, rondák, de legalább divatosak mostanában. -
#16820480
törölt tag
válasz #06658560 #97 üzenetére
A 208 az pont nem hibrid, de köszi a példát. Továbbra is, az állítás az volt, hogy egy PHEV esetén csökken a csomagtered és/vagy utastered, hacsak nem növeled meg az autó méretét mondjuk egészen a suv kategóriáig. Eddig ennek egyik példád sem mondott ellent, sőt a Jazz pont ezt támasztja alá.
HThomas: Azért annyira nem vészes egy ~150-200km-es hatótáv, hogy ne lehessen kimerészkedni vele városból. Persze nem praktikus hosszabb távokra, de ha mondjuk 95%-ban városban ingázol dolgozni vagy bevásárolni, és a maradék 5%-ban mennél eleve csak 100km-nél hosszabb távot egyszerre, akkor nem biztos, hogy az 5%-hoz érdemes választani járművet, főleg ha mondjuk a 95% ettől kényelmetlenebb.
Nyaralni meg szintén lehet menni ám vonattal meg repülővel, ha már a városban alternatíva a tömegközlekedés. -
#16820480
törölt tag
Persze, azzal nem is vitatkozok, hogy ez egy drága autó, számomra is az lenne mindenképp. De ez mondjuk igaz bármilyen új autóra az esetemben, egy fapados Fiesta 5 millióért is marha drága lenne.
Ha naponta/hetente járkálsz Tapolcára, akkor persze nem praktikus, és érdemes olyat nézni, ami kicsit jobb hatótávval rendelkezik (egy fokkal drágább id3, vagy hasonló). De ha mondjuk évente 2x mész oda vagy olyan távra, akkor azért az oda és vissza úton mondjuk bedugni 15 percre nem akkora nagy kényelmetlenség szerintem.
-
#16820480
törölt tag
válasz freeknight #117 üzenetére
Ja, azok is ha nem a fapados változatot nézed már ilyen 6 millió körül vannak újonnan. Az meg némi túlzás, hogy kényelmesen el lehet velük menni, mert ugyanúgy kis csomagtér, kis beltér, pályatempónál bőgő motor és szélzaj, kerékzaj. Annyi előnyük van, hogy valamivel ritkábban kell megállni tankolni őket.
-
#16820480
törölt tag
Ha te egy kis városi autóval akarsz menni "görögbe", akkor egészségedre. Nekem már Szlovénia is kényelmetlen volt, ott is meg kellett állni tankolni, meg wc-re menni meg kicsit lábat nyújtóztatni. Ott van az is, hogy bár itthon megtankoltam 360 ft-ért, de a pálya mellett végig 460-490 volt az ára, és kis autó nem megy el még Szlovéniáig sem egy tankkal, Görögország mondjuk 2-3 tank lenne.
Nagy élmény valóban egyben lenyomni 5-600km-t egy olyan zajos utastérben, ahol beszélgetni nem lehet kb.Noukoum: Igen, mondjuk megint átment abba, hogy ez a Honda egyenlő az összes elektromos autóval tudásra és ár/értékre. Ilyen 10 millió körüli-feletti kategóriában id3 jobb vétel már akkor, még a kis akksival is, esetleg egy Kona (bár nem szeretem a suv külsőt), vagy majd a kis Tesla valamikor, ha kihozták.
-
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
válasz hypno skate #128 üzenetére
Egyébként Elon mondta, hogy ha elérnek egy ilyen kényelmes 4-500km hatótávot, akkor ott nem az akkut fogják növelni már tovább, hanem adott kapacitással minél kisebb súlyt, térfogatot és árat céloznak meg.
-
#16820480
törölt tag
Nem épült ki akku újrahasznosító hálózat, mert jelenleg nincs akkora mennyiségű akku, ami miatt megérje. Egyelőre egyszerűbb azt a néhányat szétdobálni powerwallokba meg hasonló helyekre.
De amúgy az ice autókból rendszeresen lecsapolt fáradt olajat, az égéstermékeket, vagy akár az olajos-benzines-dízeles motorblokkokat milyen arányban hasznosítják újra?haruspex: Azért sikerült neked is egy rakás téveszmét összehordanod. Hát igen, valóban harmadik világbeli gyerekek bányásszák a körmükkel a lítiumot a földből
-
#16820480
törölt tag
válasz haruspex #153 üzenetére
A tömegközlekedéssel amúgy az az egyik gond, hogy jelenleg nem elektromos, a néhány villamost meg metrót leszámítva. Ja igen, és van pár troli is. De nagyrészt dízel buszok, elég szégyenteljesen karbantartva, okádják a fekete füstöt az utakon
A másik meg az, hogy tömegközlekedni BP-en sugár irányban még egész jól lehet, de mondjuk innen ahol lakom a kocsival kb 5 percre levő unoktesómékig eljutni annyi lenne időben majdnem, mintha bemennék a belvárosba. Értelemszerűen bevásárlásnál is hasonló problémák jönnek elő, ezért "kell" az autó, mert nincs alkalmanként +2 órája az embernek a buszozásra egy bevásárlásnál. -
-
#16820480
törölt tag
A saját érvrendszered alapján pedig ugye ott van, hogy az autó kb elülső 80-100 centije a gyűrődő zóna. Ha ebbe egy motort teszel, ami egy kvázi tömör blokk, az nem fogy gyűrődni sehova, tehát lecsökkented a gyűrődő zóna méretét jelentősen (felére mondjuk). Szóval oké, úgy van tervezve, hogy nem térddel kell levegyed ütközésnél a motort, de cserébe jóval kisebb úton áll meg az autó, nagyobb lassulás, nagyobb erő a belső szerveidre.
Eleve manapság már kb minden autó, ami a kontinensen kapható az elég jó biztonsággal rendelkezik, még a kicsik is. Ez az autó 4 csillagot kapott, az S-Max meg 5-öt, de ha a %-okat nézed, nincs akkora nagy eltérés, leginkább a kacsacsőr miatt a gyalogosvédelme jobb a Fordnak, utasvédelemben 10%-kal jobb, gyerekvédelemben még annál is kevesebbel, pedig az kb kétszer akkora autó. Nem akkora különbség aminél az egyik a jajj meghalsz a másik meg lazán túléled. -
#16820480
törölt tag
Persze, de ennyi erővel akkor egy Hummerrel kell járni, az a legtutibb (van belőle elektromos ), vagy majd Cybertruck, mert hát az aztán mindet letolna az útról.
Az, hogy vannak nagyobb szennyezők az autóknál nem azt jelenti, hogy az autók szennyezésének visszafogása (megszüntetése) ne lenne fontos, vagy ne kellene foglalkozni vele. Az iparral is, az energiatermeléssel is és a szállítmányozással is kell foglalkozni. Ahogy foglalkoznak ezekkel mind, de most egy autó tesztje alá írogatunk, nem az új dán szélerőmű szigetről szóló alá.
Amúgy az akkuk tényleg nem annyira sérülékenyek, mint hinnéd. Múltkor volt az a baleset, ahol egy Tesla M3-at úgy odacsapott valaki, hogy szanaszét repültek az akkuból a cellák, és igazából senki nem sérült meg. Illetve a sofőr, enyhén(!).
-
#16820480
törölt tag
Egyébként ha már Cybertruck, kíváncsi vagyok annál hogy fog működni a törésteszt, mert ugye ott exoskeleton van, ami ránézésre nem tűnik kompatibilisnek a gyűrődőzónával.
Nekem pont az a bánatom, hogy szinte minden e-autó az suv manapság. Egyszerűen nem bírom azt a formavilágot, olyan otrombán néz ki Több ilyen kis városi hatchback kellene. Olyasmi designnal, mint ez vagy az id3, csak jobb elektronikával meg fedélzeti rendszerrel, és kevesebb csillogó felülettel a beltérben.
-
#16820480
törölt tag
Persze, ha van három gyerek, akkor nem fogtok egy ilyen kis autóba beférni, de ettől nem maga az autó rossz, csak másik az igények. Én például nem igazán akarok gyereket, szóval a +1 főre tökéletes egy hatchback.
A régi Leaf valóban nem volt a legjobb, de ha már kerestél, akkor ott volt alatta az új tesztje is : [link] [link]
Ez jobb eredményt kapott az S-Maxnál is. Az meg nem gond hogy eltűnik az orra, pont ez a lényege a gyűrődési zónának. Csak a 2014-es modellen nem tompított eleget, és a kis átfedéses ütközésnél a kérek becsúszik az utastérbe. Az újon ilyen már nincs. -
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #227 üzenetére
Benzinest is kabátban és sapkában vezetek, mert úgyis rajtam van, ha kimentem a házból, minek vetkőzni-öltözni minden egyes alkalommal, amikor autóba szállok? Ráadásul hideg (benzine) autónál csomó idő mire lesz érdemi fűtés. Elektromosnál gyorsan meleg van, de amúgy meg full felesleges szerintem felfűteni az utastere, amin kinyitod az ajtót ki is ment a meleg (amúgy is 5-10 perc alatt visszahűl, mert messze nincs úgy hőszigetelve.
Amúgy ha érdekel a téma nem csak találgatás szinten, akkor vannak elég jó user tesztek is, például. -
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #232 üzenetére
Valószínűleg csak azért sikerült így felfújni, mert minden e-autós topikba bejön legalább egy ember ezzel a témával, hogy milyen szar az elektromos, mert látott valakit sebességhatár alatt "araszolva" menni sapkában és kabátban, és nyilván azért mert különben nem érne el oda, ahova menni akar. Nem segített ezen az sem nagyon, hogy vastaggal írtad a részt, hogy ez a szép új világ, ahol már a fűtést sem merjük használni.
[ Szerkesztve ]